Tule meille orjatyöhön! Jumankekka, että joillain on otsaa...
Tämä on ihan pakko jakaa teidän kanssanne. Katsokaapa, millaista sopparia tyrkytetään kodinhoitajalle:
http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8532735_fi.htm#.U_nMwjkn-n9.facebook
Merkille pantavaa: ylitöitä joka vk, epäsäännöllinen työ, velvoite tarvittaessa matkustaa ja valvoa lapsia vuorokausia ympäri, kun norjalainen isi ja Norjassa jatko-opiskeleva äiti ovat Norjassa... Vaatimukset: kokemusta kv-töistä ja hotellialalta (?), englannin sujuva ja norjan auttava taito.
Ja bonus: minipalkka plus 20 euroa - ja siitäkin ennalta määrittelemätön osa voidaan kuitata "työsuhde-eduilla" eli esim. sillä, että kun joutuu yöpymään perheen kotona lapsia vahtien, saa käyttää perheen sänkyä eikä esim. nukkumaan ulkona...
Hyvä Mia Keinänen, ei se ole hullu, joka pyytää, mutta se on hullu, joka suostuu.
Kommentit (122)
Olen ns. orjatyössä(itse olen tyytyväinen), eli palkkatuetussa työssä (pitkäaikaistyötön, ta saa koko palkan palkkatukena). Teen 5h töitä päivässä ja palkkani on 1150e, lisäksi saan soviteltua päivärahaa n. 400e/kk.
Joten ihmettelen kuinka tuollainen palkkaus voi olla lainmukainen?
Siellä rouvashenkilö tarvitsee itselleen ja perheelleen orjan, jota myös piiaksi kutsutaan. Ilmeisesti joidenkin tyyppien röyhkeydellä ei ole mitään rajaa.
Sääli sitä hupakkoa, joka tuohon vastaa. Köyhää kyykytetään oikein kunnolla.
Härskiä hommaa.
Onko sama tyyppi kuin se, joka etsi vuokralaista huoneeseen. Eli vuokralainen maksaa vuokraa ja tekee vieläpä töitä kotona. Jos eri, niin ei voi muuta sanoa kuin että härskejä ihmisiä on liikenteessä.
Vaatimukset eivät kyllä ole missään suhteessa palkkaukseen. Montakohan norjankielentaitoista lastenhoitajaa tästä maasta löytyy?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:34"]
Olen ns. orjatyössä(itse olen tyytyväinen), eli palkkatuetussa työssä (pitkäaikaistyötön, ta saa koko palkan palkkatukena). Teen 5h töitä päivässä ja palkkani on 1150e, lisäksi saan soviteltua päivärahaa n. 400e/kk.
[/quote]
Ja tässähän siis rahapalkan osuus on pienempi, koska osan palkasta muodostaa asuminen osittain perheen luona (koska vanhempien työn vuoksi on pakko, mutta tässä se lasketan eduksi) ja ravinnosta.
Tarjoamme työtä lapsen- ja kodinhoitajalle kotonamme Helsingissä alkaen noin 1.11.2014. Aluksi työ on luonteeltaan osa-aikaista ja muuttuu kokopäiväiseksi viimeistään vuoden sisällä mennessä.
Työ sisältää siivoamista, ruoan laittoa, ala-aste ikäisten lasten harrastustuksissa käyttämistä ja heistä huolehtimista koulun jälkeen ja vanhempien työmatkojen ajan. Työtehtävän vastaanottaminen edellyttää kokemusta kotitaloustöistä, ajoittaista asumista kotonamme, ajoittaista matkustamista, ja sekä sujuvaa englanninkielentaitoa ja auttavaa suomen ja norjan kielitaitoa (puhumme kotona englantia, äiti suomalainen ja isä norjalainen). Kokemusta hotellialalta ja kansainvälisistä tehtävistä, arvostetaan.
Työhön valittavan henkilön tulee olla luotettava, rauhallinen, tarkka ja yhteistyökykyinen sekä hyvin lasten kanssa toimeentuleva. Työaika tulee olemaan noin 40 tuntia viikossa (maanantai-sunnuntai sopimuksen mukaan), mutta alkaen aluksi osa-aikatyönä. Kokonaispalkka on 1 154 euroa kuukaudessa kokopäivätyöltä ja se muodostuu rahapalkasta, mahdollisesta asunto-osuudesta ja ravinnosta. Aluksi työn ollessa osa-aikaista palkka on 53,67 euroa päiväpalkkana tai 6,71 euroa tuntipalkkana (palkkaus on työttömyysturvalain 5 luvun 4 §:n mukainen).
Yhteydenotot hakemuksineen ja suosituksineen pyydämme ystävällisesti 1.9.2014 mennessä sähköpostiosoitteeseenjfadl2014@gmail.com
siiis vähentääkö se tuosta 53 euron päiväpalkasta vielä ruoan ja asumisen osuuden? Ei siis kerro paljonko maksaa koska ei kerro minkä arvoisena pitää asuntoa ja ruokaa.
Vaatimukset monta kieltä ja työkokemusta kv töistä ja hotellialalta ja täydellinen luonne. Työt piian/orjan työtä.
Onko edes laillista että rahapalkkaa ei kerrota.
jos ruoka ja asuminen on ilmaista niin sitten ok mutta kun tuon työntekijän tarvitsee kuitenkin maksaa oman asuntonsa vuokra.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:54"]
jos ruoka ja asuminen on ilmaista niin sitten ok mutta kun tuon työntekijän tarvitsee kuitenkin maksaa oman asuntonsa vuokra.
[/quote]
Jep, palkka olisi ok jos asuminen olisi ilmaista ja ruoka, koska hänet velvoitetaan asumaan työpaikalla ainakin osittain.
kummallista tulkintaa sinulla tuosta työhommasta.
miksi moinen mollaus? Tylsä sunnuntaiko?
Ei ole lain mukainen palkka: http://sakutimonen.com/2014/08/taas-tapaamme-suomisen-perheen/
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:10"]
http://www.nih.no/en/about-nsss/organisation/employees/keinanen-mia/
[/quote]
Mitä paskaa, ei ole edes kaunis!?
Eikö nyt jonkun kannattaisi pestautua tohon hommaan ja ottaa siitä hyvätuloinen mies itselleen? Voi olla, että Keinonen olisi seraavaksi ilmoituksen toisella puolella (hakijana) :D
Jossakin oli juttua aiemmin, että niillä saattaa olla katsottuna jo noilla vaatimuksilla oleva "pätevä" piika ja pakko panna yleiseen hakuun, että esim. ulkolainen henkilö pääsee Suomen etujen piiriin. Kun ei Suomesta vastaavaa ihmeihmistä löydy, saat palkata ulkolaisen.
Saako kuka tahansa laitta moliin työnhakuimoituksen vai miten tuollainen edes on päästetty seulasta läpi?
Jos tuollaista kotiapulaista tervitsee, niin kannattaa menna sellaisen kanssa naimisiin.
Mä luulen että tässä hankitaan norjalaiselle sukulaiselle työlupaa Suomeen. Mahdottomat vaatimukset mutta on "yritetty" palkata suomalainen niin sitten saa palkata ei- EU kansalaisen kun ketään sopivaa ei "löydy" Suomesta...
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:34"]
[/quote]
"Palkkaa koskevat edellytykset täyttyvät, kun palkka on työehtosopimuksen mukainen. Jos alalla ei ole työehtosopimusta, kokoaikatyön palkan on oltava vähintään 1 134 euroa kuukaudessa."
Tuossa lain kohta mihin työpaikkailmoituksessa viitataan. Eli palkka on juuri se minimi mikä ihmiselle tarvitsee maksaa. Eipä paljon työntekijää kunnioiteta, joten ei taida olla mitenkään runsaslukuista hakijajoukkoa :D
Ei taida olla Mialla ollut ennen auki vastaavaa paikkaa, tuohon ei tartu kukaan säällinen. Jos on kokemusta hotellialalta ja kansainvälisistä tehtävistä, ei taatusti halua mennä perheeseen töihin.
Olen joskus hakenut molin kautta ihan vain lastenhoitajaa - muutama tunti/kk, maksamme 11/h€ ja tasan YKSI kandidaatti, jota pystyi harkitsemaan, saatiin! Ja hän aloitti.