mt-potilaille lastenhankintakielto
Otsikko on tarkoituksella ärsyttävän kärjistävä ja harhaanjohtava, jotta te kaikki avaisitte tämän keskustelun.
Mitä mieltä ootte siitä että kaikki mielenterveysongelmaiset saa vapaasti tehdä lapsia? Jotkut kyllä osaa huolehtiakin niistä, mutta kun kaikki todellakaan ei. Tunnen ja tiedän aivan liian monta sellaista tapausta, kun pullauttavat vaan lapsen toisensa perään ja kaikki päätyy ensin sukulaisten riepoteltaviksi ja sitten aikanaan lastenkoteihin. Eikö tommosilta vois pistää piuhat poikki tai vaikka lääkäri määrätä ehkäisykapselin asennettavaksi mt-hoidon ajaksi, kunnes todetaan että pystyy edes itsestä huolehtimaan? Musta on ihan kauheeta, että kaikki saa vapaasti lisääntyä, koska ne pienet viattomat lapset siinä vaan kärsii.
Tämä koskee erityisesti mt-ongelmaisia nuoria aikuisia.... Lapsia tulee kun liukuhihnalta ja mummolle lykätään hoitoon kun itse ei saada huolehdittua. Ja silti tehdään lisää vaikka oma psyyke on ihan hajalla. Luullaan että lapsi tuo onnen tai pelastaa parisuhteen tms, mutta kun ei. Varsinkin nämä jaksottain oireilevat mielenterveysongelmaiset tuntuu tekevän tätä paljon. Hohhoijaa.
Sana on vapaa.
Kommentit (89)
Voihan se mielenterveys ongelma Ap sullekin joskus tulla. Ei voi tietää etukäteen. Tyhmää tehdä tällaisia aloituksia, kun jokaisen tilanne on kuitenkin aina erilainen. Seksin harrastaminen ja lasten hankinta on ihmisen perusoikeus. Kaikki eivät lapsia kuitenkaan pysty saamaan ja tämäkin aiheuttaa mt-ongelmia. Onko Ap:lla lapsia? Sulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta miltä susta tuntuisi, jos joku olisi syystä tai toisesta sitä mieltä, että sulla ei ole oikeutta lapsiin?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:59"]
Jos mennään syvälle ihmiskunnan alkujuurille, niin lisääntyminen on perustoiminto. Se on myös yksi raamatun kulmakivi on: lisääntykää ja täyttäkää maa. Väittäisin, että lisääntymisoikeus menee yhteiskuntajärjestyksen edelle.
[/quote]
Siinä taas yksi roskasakkiin kuuluva palstamamma, joka ei osaa tehdä muuta kuin punnertaa lisää roskasakkia maailmaan.
Jeesus käskee ihmisten pysyä naimattomina ja lapsettomina. Raamatun kulmakivi on naimattomuus ja lapsettomuus. Tietäisit tämän, jos olisit joskus Raamatun avannut.
Yhteiskuntajärjestys menee "lisääntymisoikeuden" edelle. Ei ole olemassa mitään "lisääntymisoikeutta". Käytä nyt edes vähän järkeäsi, jos sinulla sellaista on.
40: minulle ei tekstistäsi herää muita ajatuksia, kuin että olet tyhmä. Ja ilmeisen arkaan paikkaan tämä keskustelu osui, kun noin koet tarpeelliseksi hyökätä ja haukkua.
42: lue viesti 33. Ja kaikki saa olla mitä mieltä ovat mun ja muiden oikeudesta lapsiin, mutta nyt onkin puhe kyvystä huolehtia niistä. Jos olen kykeneväinen huolehtimaan jälkikasvusta ja itsestäni, niin minua ei hetkauta pennin vertaa naapurin Perttu-Elmerin mielipide asiasta. Mutta jos en kykenisi huolehtimaan edes itsestäni, olisin itsekin sitä mieltä etten lapsia hanki.
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:59"]Jos mennään syvälle ihmiskunnan alkujuurille, niin lisääntyminen on perustoiminto. Se on myös yksi raamatun kulmakivi on: lisääntykää ja täyttäkää maa. Väittäisin, että lisääntymisoikeus menee yhteiskuntajärjestyksen edelle.
[/quote]Jätetäänpä satukirjat pois tästä aiheesta.
Ap teki aloituksen aiheesta, josta hänellä ei ole muuta kuin mutu-tietoa, tyypillisesti. Oletti bipolaarihäiriön olevan jakomielitauti. Todisti sillä, että ei tiedä yhtään mitään mielenterveyssairauksista.
Suosittelen googlettamaan ennen kuin rupeaa tehtailemaan aloituksia vain omaa erinomaisuuttaan pönkittääkseen.
Suomessa on tosiaan tuota pakkostetilisaatiota harjoitettu vuosikymmenet, eikä sen kieltämisestä kovin kauaa ole. Mitään hyvää pakkosterilisaatioista ei seurannut. Kannattaa lukea hoitotyön historiasta Suomessa, on muutenkin mielenkiintoista luettavaa.
Lisäksi koskaan ei voi tietää kuka sairastuu ja kuka ei. Vanhemmat saattavat sairastua joko syöpään tai yhtälailla mt- ongelmiin heti lapsen synnyttyä, ilman että siitä on merkkejä ennakkoon. Kummassakin tapauksessa vanhemmat saattavat olla kykenemättömiä huolehtimaan lapsesta sairauden aktiivisen vaiheen aikana, mutta vain mt- ongelmaiselta pitäisi lapsi kieltää?
Entä jos vanhemmat kärsivät unettomuudesta, koska vauvalla on koliikki ja vatsavaivoja? Läpi vuorokauden huutava lapsi tuo tuoreelle vanhemmalle epävarmuutta ja riittämättömyyden tunteen ja saattaa laukaista masennuksen. Olisiko lapsi pitänyt varmuudeksi kieltää? Millä perusteella?
Ei se ole pelkkä lisääntyminen, vaan se lasten hoitaminen ja kasvattaminen. Saa tehdä mutta turha sitten itkeä väsymystä, kun se ei anna nukkua ja yhyy. Niin ne lapset tekee.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:24"]Ap teki aloituksen aiheesta, josta hänellä ei ole muuta kuin mutu-tietoa, tyypillisesti. Oletti bipolaarihäiriön olevan jakomielitauti. Todisti sillä, että ei tiedä yhtään mitään mielenterveyssairauksista.
Suosittelen googlettamaan ennen kuin rupeaa tehtailemaan aloituksia vain omaa erinomaisuuttaan pönkittääkseen.
[/quote]
Ei tiedä yhden taudin nimeä eli ei tiedä mitään? Loistava päättelykyky
Mun on vaikea hyväksyä natsi-Sakssa käytettyjä metodeja.
Kts. ketju "7 kk vauvan huoltajuus". Siinä pariskunta, jonka miehen tapaamisia ed. suhteensa lapsiin on rajoitettu, 1. tekee lapsen, vaikka he eivät ole koskaan olleet onnellisia keskenään, 2. ja ovat nyt eroamassa, eikä lapsi ole vuottakaan. Mitä tuollaisille pitäisi tehdä?
Mikä ihme vimma ihmisillä on muuttaa yhteen ja alkaa lisääntyä kun on tunnettu 5 vkoa?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:15"]
40: minulle ei tekstistäsi herää muita ajatuksia, kuin että olet tyhmä. Ja ilmeisen arkaan paikkaan tämä keskustelu osui, kun noin koet tarpeelliseksi hyökätä ja haukkua.
Ap hyvä, minä en ole tyhmä, tiedän sen oikein hyvin.
Eikä tämä aihe sinänsä osu arkaan paikkaan, sinähän et todella voi vaikuttaa siihen, hankinko minä lapsia tulevaisuudessa vai en. Arkaan paikkaan osuu sen sijaan tämän aloituksen typeryys ja sivistymättömyys. Ensimmäiseksi haluaisin lähettää sinut jollekin kurssille, jossa selitetään miten monenlaisia mielenterveysongelmia ihmisillä voi olla, ja miten mikäkin ongelma vaikuttaa mahdollisten lasten elämään. Näitä ennakkoluuloisia aloituksia mt-ongelmaisia kohtaan on tällä palstalla vähän väliä ja aina takana on jotain ihme käsityksiä siitä millaisia olemme. Suurimpaa osaa mielenterveysongelmaisista ei voi tunnistaa, mielenterveysongelmainen voi olla bestis työkaveri tai serkku, ei kaikki niistä huutele.
Ja sitten toiseksi kysyn saman, mikä jo edellä kysyttiin. Eli mihin suuntaan yhteiskunta alkaisi kehittyä, jos tällaiset ennakkoasenteet saisivat valtaa? Seili käyttöön uudestaan? Natsi-Saksan mallin mukaan eteen päin?
Olet ap varmaan onnellinen siitä, että sukupuolensa korjaavat pakkosteriloidaan?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:46"]Olet ap varmaan onnellinen siitä, että sukupuolensa korjaavat pakkosteriloidaan?
[/quote]
Sillä ei käsittääkseni ole mt-ongelmien kanssa mitään tekemistä.
Ap, sut ja sun hengenheimolaiset on tässä ketjussa ammuttu alas loistavilla argumenteilla, joihin ette ole kyenneet älykkäästi vastaamaan, ainoastaan jankkaamalla. Siispä mars mars nyt hakemaan se Seiska-lehti käteen, niin ette nolaa itseänne enempää.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:02"]Ap, sut ja sun hengenheimolaiset on tässä ketjussa ammuttu alas loistavilla argumenteilla, joihin ette ole kyenneet älykkäästi vastaamaan, ainoastaan jankkaamalla. Siispä mars mars nyt hakemaan se Seiska-lehti käteen, niin ette nolaa itseänne enempää.
[/quote]
Raamattu onkin niin loistava argumentti
Ateistinakin olen kyllä sitä sitä mieltä, että Raamattu on parempi lukukokemus kuin Seiska:) En tosin ole kommentoinut mitään tähän ketjuun aiemmin.
Ketjun luettuani toivon kyllä, että ap:n kaltaiset, hyvin lyhytnäköiset ja kokonaisuuksia hahmottamaan kykynemättömät, ihmiset, eivät koskaan pääse päättäjän pallille missään asiassa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:02"]
Ap, sut ja sun hengenheimolaiset on tässä ketjussa ammuttu alas loistavilla argumenteilla, joihin ette ole kyenneet älykkäästi vastaamaan, ainoastaan jankkaamalla. Siispä mars mars nyt hakemaan se Seiska-lehti käteen, niin ette nolaa itseänne enempää.
[/quote]
Lääkkeet!! XD
Minä olen vakavasti mt-ongelmaisen lapsi ja olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Lapsuuteni oli aivan kauhea ja siitä jäi ikuiset traumat, enkä aio koskaan jatkaa sukuamme omalta osaltani. Tietenkään kaikki mielenterveyden häiriöt eivät vaikuta vanhemmuuteen liiaksi (esim. lievä masennus), mutta kaikki jo ennen lapsen hankintaa diagnosoidut, vakavasti mielisairaat ihmiset pitäisi jotenkin saada ymmärtämään, etteivät he sovi vanhemmiksi.
Jaa. Minulla on mt-sairaus (bibo psykoottisin oirein) ja olen jo nuorena tiedostanut etten kykenisi tekemään lapsia saati niitä hoitamaan. Nyt kun vielä oma äiti (ja muut painostajat) sen ymmärtäisi, että minulle jo raskaus on sellainen stressitekijä että suljetulla olisin alta aikayksikön. Mutta, ei mene perille ei... Steriäkään eivät suostuneet terveydenhuollossa tekemään, kun "sitten kun tulee se oikea mies, nii muutat mielesi".
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:13"]Otsikko on tarkoituksella ärsyttävän kärjistävä ja harhaanjohtava, jotta te kaikki avaisitte tämän keskustelun.
Mitä mieltä ootte siitä että kaikki mielenterveysongelmaiset saa vapaasti tehdä lapsia? Jotkut kyllä osaa huolehtiakin niistä, mutta kun kaikki todellakaan ei. Tunnen ja tiedän aivan liian monta sellaista tapausta, kun pullauttavat vaan lapsen toisensa perään ja kaikki päätyy ensin sukulaisten riepoteltaviksi ja sitten aikanaan lastenkoteihin. Eikö tommosilta vois pistää piuhat poikki tai vaikka lääkäri määrätä ehkäisykapselin asennettavaksi mt-hoidon ajaksi, kunnes todetaan että pystyy edes itsestä huolehtimaan? Musta on ihan kauheeta, että kaikki saa vapaasti lisääntyä, koska ne pienet viattomat lapset siinä vaan kärsii.
Tämä koskee erityisesti mt-ongelmaisia nuoria aikuisia.... Lapsia tulee kun liukuhihnalta ja mummolle lykätään hoitoon kun itse ei saada huolehdittua. Ja silti tehdään lisää vaikka oma psyyke on ihan hajalla. Luullaan että lapsi tuo onnen tai pelastaa parisuhteen tms, mutta kun ei. Varsinkin nämä jaksottain oireilevat mielenterveysongelmaiset tuntuu tekevän tätä paljon. Hohhoijaa.
Sana on vapaa.
[/quote]Tyhmä puhuu paljon ,viisas harkitusti ja vähän. Tässä tapauksessa Ap on tyhmä!
Lastenhankintakielto olisi hyvä myös niille, jotka eivät pysty lopettamaan tupakointia edes raskauden ajaksi. Lapsia ei pidä altistaa myrkkysavulle!