Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko perit vanhemmiltasi ja miten käytit sen?

Vierailija
24.08.2014 |

Itse sain noin 50 000 omiltani, mies 75 000 omiltaan, ja ostimme sillä pienen kodin joka taas sitten pitää rahan ja periytyy omille lapsillemme.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on valitettavasti kuollut. 

Hänellä oli testamentti miehensä "hyväksi" eli sain lakiosuuden n. 50 000e.

Rahat on käytetty elämiseen, matkusteluun ja osakkeisiin.

Vierailija
22/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 7000e viidenkympin seteleinä lippaassa. Ei näkynyt missään virallisissa papereissa. Oli säästetty äidille käteistä siltä varalta että jos joutuu sairaalaan pitkäksi aikaa, niin ei tarvi maksaa laskua omista säästöistä kun tili näyttää tyhjää. Rahat jäi sitten minulle kun äiti kuoli, kuten oli sovittu. Ei saaneet sossussa tietää mitään kun oli tämmöinen salakätkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi asunto-osake joka on vieläkin myymättä, ehkä siitä jonkun 90-100t sais. 

Käteistä jäi 300€, pari prisman ruokalaskua sillä maksoin. Aikamoinen pettymys oli, isäni oli kuitenkin arvostettu bisnesmies ollessani lapsi, omaisuus oli miljoonia. Lama vei 90-luvun alussa.

Äidistä en osaa arvioida, käteistä ei ainakaan ole jäämässä.

Vierailija
24/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:23"]

Noin 7000e viidenkympin seteleinä lippaassa. Ei näkynyt missään virallisissa papereissa. Oli säästetty äidille käteistä siltä varalta että jos joutuu sairaalaan pitkäksi aikaa, niin ei tarvi maksaa laskua omista säästöistä kun tili näyttää tyhjää. Rahat jäi sitten minulle kun äiti kuoli, kuten oli sovittu. Ei saaneet sossussa tietää mitään kun oli tämmöinen salakätkö.

[/quote]

Niin, rahoja on vieläkin jäljellä, en ole tuhlannut kaikkea. Pari ulkomaanmatkaa tehty, mutta en tiedä minkä osuuden niistä maksoin perinnöllä, koska säästän itsekin viiskymppisiä epäviralliseen kätkööni omista tuistani.

Vierailija
25/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tälleen kannattais kaikkien toimia, otetaan mallia.

Vierailija
26/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:26"]

[/quote]

Niin, rahoja on vieläkin jäljellä, en ole tuhlannut kaikkea. Pari ulkomaanmatkaa tehty, mutta en tiedä minkä osuuden niistä maksoin perinnöllä, koska säästän itsekin viiskymppisiä epäviralliseen kätkööni omista tuistani.

[/quote]

Mun olis kyllä vaikea nukkua jos mulla olis kymppitonneja käteisenä lippaassa. Tai "edes" tonneja.

Vierailija
27/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole halunnut perintöä ja olen kieltäytynyt siitä.

Vierailija
28/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:27"]

[/quote]

Tälleen kannattais kaikkien toimia, otetaan mallia.

[/quote]

Joo, jos ei paljon käy porukkaa ja puolituttuja asunnolla (varsinkaan viinanjuojia), niin tuo on ihan turvallinen tapa. Äidillä oli jonkun 6 vuotta noita säästöjä ja itselläni ollut sen jälkeen toiset 6 vuotta, eikä kertaakaan ole rahaa kadonnut.

Vierailija
29/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä kesämökin ja asunnon. Asunto meni lihaksi n. 400000 ja lisäksi osakkeita yms 100000 e edestä. Vanhempani olivat eronneet ja minä ainut lapsi. Mieluummin olisin pitänyt isäni hengissä.

Vierailija
30/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, molemmat elävät vielä 20-30 vuotta. Nyt 70 vuotiaita. Minä tai sisarukseni emme tarvitse heidän rahoja.

Vierailija
31/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintövero on itse st anasta.. Ei pidä ryöstämän perheitä, jotka maksaneet moneen kertaan verot omaisuudesta! Se OMAISUUS kuuluu LAPSILLE ei VALTIOLLE! 

Järkyttävää valtion perimistä ja lasten ajamista ahdinkoon, jotta kykenisivät eteenpäin elämään kun toinen elättäjä kuolee. Pitäisi ehdottomasti kieltää tämä ryöstövero pesille. Halutaanko ajaa kaikki lapsiperheet ahdinkoon sekä siihen, että hakekaa sitten toimeentulotukina, sairastukina sun muina OMAT ISÄNNE rahat tai äitinne rahat, kun voimat menneet. TEKOPYHÄ PSKA MAA ja PSKA VIRKAMIESVALTIO, joka vain ja ainostaan rankaisee sen YKSILÖITÄ!! STASImaa.. gestapot ja kgb tutkana vakoilemassa, että ei yksityist ihmiset saisi onneaan omiensa kesken jakaa. Joka hlvtin asiaan ollaan puuttumassa ja velkomassa törkeillä koroilla, jos ahdinkoon ihmiset joutuu tässä RYÖSTÖvaltiossa!

Vierailija
32/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään en ole vielä saanut, mutta tulen saamaan yhden lipaston, joitain kirjoja, astioita ja liinavaatteita. Tuon lipaston äiti on mulle luvannut, muut sisarukset ovat omansa jo saaneet (mm. autoja, mökki, huonekaluja...). Isälläni on velkaa enemmän kuin omaisuutta.

Vierailija
33/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:26"]

[/quote]

[/quote] 

Mun olis kyllä vaikea nukkua jos mulla olis kymppitonneja käteisenä lippaassa. Tai "edes" tonneja.

[/quote]

No kymppitonneja tuskin tulen koskaan saamaan, en varmaan edes tuota 7000e. Tällä hetkellä on noin 4000e säästössä osaksi perintöä ja osaksi omaa säästöä. Olen alkanut säästää paypal-tilille, joten varmaankin vähennän tuota käteisen määrää sitä mukaa kun tili täyttyy.

Vierailija
34/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v, vanhempani(80 ja 83) elävät vielä. Kun heistä aika jättää skippaan perinnön lastemme hyväksi.

Mieheni vanhempien kuoltua teimme samoin. Eivät tämän ikäiset enää mitään perintöjä tarvitse!

Vierailija
35/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:32"]

En mitään, molemmat elävät vielä 20-30 vuotta. Nyt 70 vuotiaita. Minä tai sisarukseni emme tarvitse heidän rahoja.

[/quote]

On eri asia menettää vanhempansa nuorena, kuin aikuisina. Jos on saanut pitää vanhempansa aikuisiksi asti ja saanut tukensa nuoruusvuosina taloudellisesti/henkisesti aivan eri asia, kuin menettää se tuki lapsena&nuorena. Perintö kuuluu maksaa nuorelle silloin, kun toisen vanhempansa menettää että ei tuhlaannu pelkkään lesken hulppeaan elämään. Harva kuitenkaan leskeistä suostuu tähän ja tekee itsestään martyyrin.

Lapsen suru on kuitenkin paljon syvempi, menettäessään omaa lihaa ja verta olevan läheisensä. Silti vain lesken suruun keskitytään, jopa yhteiskunnan tasolla. Tht's sad.

Vierailija
36/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:12"]Nuo paskiaiset elävät kiusallaan 150-vuotiaiksi.

[/quote]

Ja viikkoa ennen kuolemaansa lahjoittavat omaisuutensa kodittomille kissoille.

Vierailija
37/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta rahasäästölippaasta tuli mieleen oma perheeni. Isäni kuoltua häneltä myös löytyi usemmantuhannen käteiskassa piilosta. 

Jako meni sitten niin, että äidillä on hallintaoikeustestamentti ja me lapset maksoimme perintöveron ja senttiäkään ei ole vastikkeeksi tullut. Äiti piti isän käteirahat itsellään ja tuhlasi ne menemään. Kaikille on kovaan ääneen valittanut, että on köyhä eläkeläinen (vaikka saa hyvän leskeneläkkeen ja talot ja kaikki on maksettu)

No, äiti on äiti. Me kyllä pärjäämme ilman heidän rupuisia eurojaan. Mutta joskus ottaa päähän se köyhän eläkeläisen näytteleminen, kun on ollut varaa asua monena talvena monta kuukautta ulkomailla ja elää suht leveää elämää, vaikka ei ole ikinä päivääkään töitä tehnyt, vaan eli kotirouvana.

Kun hänen päänsä kaatuu, meille jää jäljelle vanha talo muuttotappiopaikkakunnalla ja kaikki muu on pistetty sileäksi :)

Joskus olisi ollut kiva, kun olisi maksanut edes bensat, kun olen ajanut sinne auttamaan häntä

Vierailija
38/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilta jää aikanaan meidän kotitalo ja tontti. talo ei ole minkään arvoinen, mutta tontti saattaa olla joitakin tuhansia. meitä 4 jakamassa. muutama vuosi sitten sain 6500e (verojen jälkeen) lapsettomalta sedältä.pidin 3kk kesäloman, matkustelin ja nauitin vapaudesta. ja nukuin paljon!!

Vierailija
39/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran perin että ostin niillä rahoilla oman asunnon.

Vierailija
40/46 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:40"]

Olen 60v, vanhempani(80 ja 83) elävät vielä. Kun heistä aika jättää skippaan perinnön lastemme hyväksi.

Mieheni vanhempien kuoltua teimme samoin. Eivät tämän ikäiset enää mitään perintöjä tarvitse!

[/quote]

Suututtaa, kun aikuiset ihmiset puhuvat että emme tarvitse enää mitään perintöä. Silti epäoikeudemukaisen kohteeksi joutuneita ovat juurikin ne nuoret/lapset, jotka ovat vanhempansa menettäneet. Siis sen toisen. Ja perintöä on leski sitten pitänyt takataskussaan, kuin mato makkaraa. Ahneus ja itsekkyys on sallittua leskille, lapselle ja nuorelle, jolla elämä edessä - Ei. Kaksinaismoralististahan se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme