Paljonko perit vanhemmiltasi ja miten käytit sen?
Itse sain noin 50 000 omiltani, mies 75 000 omiltaan, ja ostimme sillä pienen kodin joka taas sitten pitää rahan ja periytyy omille lapsillemme.
Kommentit (46)
En mitään, eivät ole kuolleet "vielä". Olen yli 50 vee ja sekä minun että miehen vanhemmat ovat elossa. (Minulla on toisinaan huono fiilis, että heitän veivini ennen äitiä).
Miehelle on tulossa paljon rahaa isovanhemmilta. kesämökin hankkimisesta on haaveiltu:).
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:11"]
Miehelle on tulossa paljon rahaa isovanhemmilta. kesämökin hankkimisesta on haaveiltu:).
[/quote]
Odottelette siis, kuin lotto-voittoa? Toi on jotenkin vastenmielistä silleen ajatuksena.
Suomessa laaditaan juuri uutta perintökaarta. Tarkoitus on muuttaa se leskeä suosivaksi kuten muissakin länsimaissa on. Eli pääsääntöisesti leski perii miehensä. Ainoastaan testamentilla voidaan tästä poiketa.
Vasta molempien vanhempien kuoltua on lasten vuoro.
Tuo olisikin hyvä. Ajattelen vaan pariskuntaa, joka on yhdessä hankkinut vaikka mökin ja asunnon, kasvattanut lapset ja sitten toinen kuolee. Miksi lasten pitäisi tuossa vaiheessa saada mitään? Ei lapsilla ole omaisuuden kerryttämiseen osaa eikä arpaa.
Lapset ehtivät saada osansa sitten, kun vanhemmat ovat molemmat kuolleet.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:40"]
Olen 60v, vanhempani(80 ja 83) elävät vielä. Kun heistä aika jättää skippaan perinnön lastemme hyväksi.
Mieheni vanhempien kuoltua teimme samoin. Eivät tämän ikäiset enää mitään perintöjä tarvitse!
[/quote]
Suututtaa, kun aikuiset ihmiset puhuvat että emme tarvitse enää mitään perintöä. Silti epäoikeudemukaisen kohteeksi joutuneita ovat juurikin ne nuoret/lapset, jotka ovat vanhempansa menettäneet. Siis sen toisen. Ja perintöä on leski sitten pitänyt takataskussaan, kuin mato makkaraa. Ahneus ja itsekkyys on sallittua leskille, lapselle ja nuorelle, jolla elämä edessä - Ei. Kaksinaismoralististahan se on.
[/quote]
Miten tuo purkauksesi liittyi mihinkään?