työkaveria ei kiinnosta tutustua
Mikä tätä miestä vaivaa kun ei halua tutustua kunnolla työkavereihinsa? Puhuu pelkästään työhön liittyvää ja muuta small-talkia kuten säästä jne. Aina kun kysytään esim. miten viikonloppu meni niin vastaa yhdellä sanalla korkeintaan, että "hyvin".
Kommentit (136)
työkaverisi vapaa-aika on ihan sen omaa vapaa-aikaa. :D
hän on töissä siellä. ei juoruamassa
Koska työ- ja yksityiselämää on parempi elellä erikseen! Ei kiinnosta juoruilla akkojen kanssa, kiinnostaa vain tehdä työt valmiiksi.
Hän on siellä töissä. Ei juoruilemassa.
Ei välttämättä ole tehnyt mitään erityisen kiinnostavaa. Jos muut kertovat menoistaan mutta hän vain kuuntelee, on mahdollista, että etsii teistä viihdykettä.
Kaikilla ihmisillä ei ole samanlaisia kiinnostuksen kohteita. Hänellä voi olla erilaisia ajanvietteitä tai olla olematta. Työssä muita ei voi tauoilla pakottaa kertomaan enempää.
Erikseen voi olla, ettei halua kertoa parisuhteesta, koska haluaa pitää vaihtoehdot avoinna. Tai ei miellä yksityiselämää työpersoonaan kuuluvaksi. Ei voi tuostakaan tietää.
Työkaveri ON siellä TEKEMÄSSÄ TYÖTÄ.
Hän EI OLE siellä tutustumassa uusiin ihmisiin, tai jakamassa vapaa-ajan asioitaan.
Antakaa hänen olla, kunniottakaa päätöstään, ja keskittykää työhön.
Yksityisasiat ovat yksityisasioita!
Voi luoja että vihasin sitä "häät sitä,kakku tätä,kampaaja sanoi,mies laittoi,ootko kuullut"
Inhosin työelämässä väkinäisiä kahvitteluhetkiä (=juoruiluhetkiä). Kirsikkana kakun päällä ryhmäyttämispäivät, tykypäivät ynnä muut. Ei kiinnostanut mielistellä muille.
Nykyään olenkin yrittäjä, ei oo murhetta työkavereista!
En minäkään tiedä meidän lomatuuraajan sukunimeä.
Tuli eka päivänä töihin.
Ojensin käteni, sanoin nimeni ja toivotin tervetulleeksi töihin.
Mumisi jotain.
Annoin olla senjälkeen.
Huonot sosiaaliset taidot. Ei osaa small talkia. Töissä ei tarvitse juoruilla eikä etsiä bestiksiä mutta kaikkien on kivempi olla kun voi vähän rupatella ja vitsailla. Jos mun työpaikalla olis tuollainen mörökölli koeajalla sanoisin esimiehelle että ei sopeudu työyhteisöön.
Voi kun työelämässä otettais huomioon ettei kaikki ole ekstroverttejä! 😔 Vaan kun ei, kaikkien täytyy olla niin yltiösosiaalisia. Ja auta armias kun introvertti eksyy työporukkaan, tulee just tällaisia kummasteluja että mikähän sitä vaivaa kun ei juttele! Aaaaargh.
Jotkut haluaa työkaverit 24h kavereiksi.
Saksalaisissa dekkareissahan ei viitattu sanallakaan poliisien vapaa-ajan oloihin ennen kuin aivan viime vuosina.
Miksi tuputat, tyhmä? Anna ihmisen olla rauhassa!
Vierailija kirjoitti:
Huonot sosiaaliset taidot. Ei osaa small talkia. Töissä ei tarvitse juoruilla eikä etsiä bestiksiä mutta kaikkien on kivempi olla kun voi vähän rupatella ja vitsailla. Jos mun työpaikalla olis tuollainen mörökölli koeajalla sanoisin esimiehelle että ei sopeudu työyhteisöön.
Oon tuomittuna kulkemaan
Kulman taa ja seuraamaan
Kaupunki kaunis valoissaan
On mulle varjo musta vaan...
Ihmiset valitsevat kenen kanssa ovat tekemisissä ja mihin voimat riittävät päivän mittaan, mihin aikansa haluaa kuluttaa. Ehkä muut työkaverit ovat mielellään kanssasi ja jopa juttelevat.
Itse runkkasin koko viikonlopun fleslightini kanssa. En mielellään kerro tästä työpaikan kahvipöydässä.
Eli kun kysytään miten viikonloppu meni niin vastaan "hyvin meni". Ja sitten töiden ääreen.
Työpaikka ei ole kaverikerho.