Sain tietää et mun isällä on sivusuhde :O
Näin iskän siis naapuri kaupungissa jonkun muijan kanssa, mä olin ite kahvilassa niin näin ikkunasta. Näin ku iskä kävelee sielt vähän kauempaa jo ja menee sit siihen autoon ja alko heti pussailee ja hiplaa. Mä olin siel kaupungis kaverilla yötä, tää on yks suomen suurimmist kaupungeista. En tiiä mitä mun pitäis tehdä, kerronko mä iskälle tai äitille vai oonko niinku mitään ei ois tapahtunu. Mun mielestä niillä on menny ihan hyvin, ne ei oo tapellu mitenkää enempää ku ennenkään ja pussailee kotona ihan normisti ja näin. Mun pitäis tänään mennä kotii mut taidan jäädä tänne yöks, en haluis nähä sitä ollenkaan :( Ja mä oon siis 14 ja mun porukat on naimisissa
Kommentit (32)
Tää on niin vitun huono ja nolo. Lopeta nyt jo.
Mene äidin luo ja kerro kahden kesken, mitä näit. Suhteesi äitiisi voi parantua. Jokaisella on oikeus tietää puolisonsa pettäminen! Et itsekään varmasti haluaisi itseäsi petettävän ja ettei ne, ketkä lähellä tietävät, kerro sinulle, vaan vaikenemalla auttavat vain sivusuhteen jatkumista! Jos kerrot isällesi, hän aikuisena keksii kyllä keinon vaientaa sinut, esim sanomalla, että hän kertoo, älä puutu asiaan, ja äitisi ei saa tietää.
Tee palvelus sille, joka VIATTOMANA LUOTTAA pettävään puolisoon! Ole hyvä! Tätä minäkin äitinä toivon, jos mieheni pettäisi minua! On oikeus tietää, että sivusuhde loppuu!
Kerro äidille. Älä isälle. Äidillä on oikeus tietää miehensä pettävän.
Et halua itsekään tulla petetyksi. Kerro!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 17:10"]
Älä kerro äidille. Kerro isälle, mitä näit ja kiristä siltä rahaa esim. parisataa kuussa vaikenemisestasi. Jos isäsi tienaa hyvin, voit koittaa isommallakin summalla, mutta jos on pienipalkkainen, niin älä silti missään nimessä suostu alle sadanviidenkympin kuukausirahaan. Jos ei suostu maksamaan sovittua summaa esim. jokaisen kuun loppuun mennessä, niin sitten kerrot äidille.
[/quote]
Näin. Muista vielä vinkata, että tästä lähtien menet sitten yökylään silloin kun itseäsi huvittaa, isin on parempi puoltaa lähtöpäätöstä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:25"]
Kerro äidille. Älä isälle. Äidillä on oikeus tietää miehensä pettävän.
Et halua itsekään tulla petetyksi. Kerro!
[/quote]
Löysää. Asia pitää mainostaa sosiaalisessa mediassa. Ainakin äidiltä tulee heti klikkauksia, ja eiköhän muukin suku innostu.
Kyllä on sekopäistä porukkaa täällä, ei oo todellista. Jos tässä nyt on oikeasti 14-vuotias, asiasta järkyttynyt tyttö asialla... Asia numero yksi on se, ettet sä ap ole vastuussa tuosta isäsi sivusuhteesta mitenkään, etkä hänen valheistaan. JOten sun tehtäväsi EI OLE SUOJELLA ISÄÄSI vaan pitää huolta omasta mielenrauhastasi. MItä tahansa seuraakin asioiden käsittelemisestä, sekään ei ole yhtään sun vastuullasi, valheet selviävät aina tavalla tai toisella ja asianosaisten kuuluu ottaa niistä vastuu (isän, äidin, tämän naisen) Ikävä kyllä aikuiset eivät aina pysty ottamaan vastuuta omista teoistaan, vaan alkavat syyttää toisia tai valehdella lisää. Toivotaan että sun vanhempasi pystyvät. MItä sitten tehdä- kertoa isälle mitä näit ja kertoa myös miltä se susta tuntui. Oletettavasti ei ainakaan hyvältä ja turvalliselta? JOnka jälkeen pyydä isääsi selvittämään asia sun ja äitisi kanssa niin että sun ei tarvitse jäädä kannattelemaan valheita ja peittelemään isän jälkiä. Jos isä ei suostu, kerro äidille. Tai pyydä tukea ja neuvoja esim. koulupsykologille. Sun tehtäväsi ei ole tukea äitiäsi tai edes kertoa asiaa hälle, vaan se on isäsi homma. Voimia. Tärkeintä on, että pidät huolta itsestäsi ja siitä, mitä itse tunnet ja tarvitset. Aikuiset tekevät virheitä ja niistä voi päästä myös eteenpäin. MIkään maailmanloppu tuo juttu ei ole, mutta epäilemättä loukkaa ja pelottaa sua.
Eli käskenks mä iskää kertoo vai kerronks suoraa äitille? :S
Käsle isääsi kertomaan, sano vaikka et sulla on kuva kännykässä todisteena jos alkaa väittämään että ei oo mtn tehnyt. Ja jos ei kerro johonkin x päivään mennessä niin sanot asiasta äidillesi. Näin minä tekisin sillä välitän vanemmistani enkä halua toisen elävän valheessa
peukkuäänestys! Yläpeukku et kerron äitille ja ala niin kerron iskälle!
Äidillesi et kyllä kerro. Viestintuojat on tapana ampua eli ensinnäkään äitis ei luultavasti usko ja jos uskookin niin sen reaktio ei ole 14-vuotiaalle sopivaa katsottavaa. Kerrot isälles tai jollekin muulle aikuiselle.
Noille ei käykkään et jään toiseks yöks niin joudun nyt sit menee kotii. Mut ku oon kotona niin ne molemmat on varmaa kotona niin uskallanko mä sanoo heti vai sanonko ekaks vaa toiselle? Mun välit on ollu iskää aina hyvä ja äidin kaa me tapellaa parin viikon välein eikä olla oikee läheisii :S Voinko vihjasta iskälle jotenki ja sanoo et jos se ei kerro niin mä? Mitä jos se kääntää tän asian mua vastaan? Mietin et jos menis vast illal kotii ja menisin vaa suoraa omaa huoneeseen ja sanoisin et oon nukkumas