Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varma vinkki asiantuntijoille Ensitreffit Alttarilla - parinvalintaan

Vierailija
08.08.2021 |

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000008171169.html

Keskittykääpä siihen tarkemmin, että ulkonäöllisesti parit miellyttävät varmasti toisiaan. Useita kuvia eri kulmista arvosteltavaksi.

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin myös hakea sillä näin korona-aikana kohta 38-vuotiaalle sinkulle ei oikein seuraa löydy. Mutta pelkonani oli kanssa että minut paritettaisiin jollekin joensuulaiselle lähihoitajalle joka kuvittelee ulkonäöstään liikoja. Itse olen hieman pyöreä perusnormaali vaalea nainen (eli ulkoisesti varmaan todella keskiverto, itse vaikea arvioida) mutta olen kouluttautunut koko elämäni ja taskusta löytyy jo yksi tohtorintutkinto, yksi alempi korkeakoulututkinto ja uutta maisteria tulossa. Eli myös minulle miehen koulutus ja kiinnostus asioihin on hirveän tärkeä juttu mutta taitaa olla että koulutukselta ”itseni” tasoiset miehet hakevat nuoria ja mielettömän kauniita naisia.

Vierailija
122/136 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että tästä asiantuntijakolmikosta juuri se fiksuimman oloinen eli Marianna Stolbow on vaihtunut. Hänellä oli mielestäni aina ne kaikkein järkevimmät ja konkreettisimmat neuvot vaikeuksissa oleville pareille. Kanala ja Tanskanen sen sijaan vain heittelevät ilmoille jotain jonninjoutavia aforismeja (Kanala rock-lyriikkaa) ja puhuvat diipadaapaa pelkällä yleisellä tasolla. Toivottavasti tämä uusi asiantuntija on osaavampi. Mietelauseet vähemmälle, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lyhyttukkaisia naisia eikä pitkätukkaisia miehiä ohjelmaan. Letin ehtii leikata tai kasvattaa myöhemmin.

Vierailija
124/136 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lyhyttukkaisia naisia eikä pitkätukkaisia miehiä ohjelmaan. Letin ehtii leikata tai kasvattaa myöhemmin.

Mitä vikaa lyhythiuksisissa naisissa on? Monille ne sopii paremmin kuin pitkät. Ja pitkhiuksuset miehet on monien naisten mielestä erittäin kuumia.

https://images.app.goo.gl/8wSAD4FHdSrsyHYY8

https://www.menshairstylesnow.com/wp-content/uploads/2018/03/Long-Hair-…

Vierailija
125/136 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täyttä arpapeliä koko homma, vaikka ulkonäköä olisi mietittykin. Otetaan esimerkiksi Mira ja Matti. Aivan samaa tasoa ulkonäöllisesti, jotenkin saman näkösiä kaiken kaikkiaan. Matti ei vaan syttynyt, koska halusi paremman näköisen. Sari olisi varmaan ollut enemmän Matin tyyppiä ulkonäöllisesti, mutta olisiko Sarin tyyppinen ikinä kiinnostunut Matista? No ei varmana kun luonnekin oli mitä oli. Eli osallistujien käsitykset itsestään voivat olla hieman vääristyneet jne jne ja vaikka ulkonäkö olisi kohdillaan niin ei siltikään välttämättä nappaa. Pariutuminen tapahtuu usein kyllä niin randomilla, että on tosi vaikea sanoa paperien perusteella kuka kiinnostuu kenestäkin.

Vierailija
126/136 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, että niin vähän pysyviä pareja muodostuu tämän ohjelman kautta. "Sitä jotain" mitä kiinnostumisen kehittyminen vaatii ei voi asiantuntijat mitenkään etukäteen kartoittaa. Olen itsekin joskus tapaillut henkilöä joka oli paperilla täydellinen, eikä mitenkään epämiellyttävän näköinenkään, mutta jostain syystä tuntui, että toisesta puuttuu se jokin hyvin oleellinen ja niinpä jutusta ei mitään tullutkaan, vaikka olisin kovasti halunnut kyseisestä henkilöstä kiinnostua. 

Vierailija
127/136 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulevan kauden parit, tai siis sinkut, julkistetaan? Viime vuonna oli näköjään uutisissa 28.8. Eli varmaan parin viikon päästä? Jännää arvailla ketkä sinkuista on paritettu toisilleen. Onkohan tällä kaudella jotain uutta? Esim. vanhempi senioripari, nais-/miespari, tms?

Vierailija
128/136 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin myös hakea sillä näin korona-aikana kohta 38-vuotiaalle sinkulle ei oikein seuraa löydy. Mutta pelkonani oli kanssa että minut paritettaisiin jollekin joensuulaiselle lähihoitajalle joka kuvittelee ulkonäöstään liikoja. Itse olen hieman pyöreä perusnormaali vaalea nainen (eli ulkoisesti varmaan todella keskiverto, itse vaikea arvioida) mutta olen kouluttautunut koko elämäni ja taskusta löytyy jo yksi tohtorintutkinto, yksi alempi korkeakoulututkinto ja uutta maisteria tulossa. Eli myös minulle miehen koulutus ja kiinnostus asioihin on hirveän tärkeä juttu mutta taitaa olla että koulutukselta ”itseni” tasoiset miehet hakevat nuoria ja mielettömän kauniita naisia.

Kannattaa vähän kelata omaa pään sisältöä miksi joku koulutus ja työ menee niin pitkälle kriteerilistalla. Ketä varten sitä miestä haet? Esiteltäväksi muille vai omaksi seuraksi? Monet korkeasti koulutetutkin vaihtaa myöhemmin käytännön töihin, koska siellä suunnalla on enemmän töitä ja vakituisia sopimuksia.

Vierailija
129/136 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät hyvin siis itsekin mistä on kyse.

Esim joku 38v lakimieslääkäripankkiiri jonka haluat tuskin hakee rikasta statusnaista vaan kriteerit voi olla esim 18-30v hoikkaa kaunista urheilullista naista.

Valitettavasti ihan samalla tavalla nuori urheilullinen nainen ei hae urheilullista miestä vaan kriteerit koskee useimmiten geenikomeutta (naama, pituus jne), rahaa ja statusta.

Vierailija
130/136 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan täyttä arpapeliä koko homma, vaikka ulkonäköä olisi mietittykin. Otetaan esimerkiksi Mira ja Matti. Aivan samaa tasoa ulkonäöllisesti, jotenkin saman näkösiä kaiken kaikkiaan. Matti ei vaan syttynyt, koska halusi paremman näköisen. Sari olisi varmaan ollut enemmän Matin tyyppiä ulkonäöllisesti, mutta olisiko Sarin tyyppinen ikinä kiinnostunut Matista? No ei varmana kun luonnekin oli mitä oli. Eli osallistujien käsitykset itsestään voivat olla hieman vääristyneet jne jne ja vaikka ulkonäkö olisi kohdillaan niin ei siltikään välttämättä nappaa. Pariutuminen tapahtuu usein kyllä niin randomilla, että on tosi vaikea sanoa paperien perusteella kuka kiinnostuu kenestäkin.

Olisikin mielenkiintoista tietää, mitä Miralle ja Matille kuuluu nykyisin (tahoillaan)!

Vierailija
131/136 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä että monilla korkeasti koulutetuillakaan ei toimi oikein minkäänlainen itsereflektointi. Oman toiminnan syitä, vaikutteita ja järkevyyttä ei pystytä funtsimaan. Niin kuin nyt tämäkin tapaus, tässähän ei ole kyse mistään muusta kuin ennakkoluuloista alemmin kouluttautuneita kohtaan. Jos ihminen suostuisi vähän laajentamaan katsantokantaansa ja tutustuisi erilaisista taustoista tuleviin ihmisiin, huomaisi helposti että älykkäitä ja mielenkiintoisia ihmisiä on muuallakin kuin omassa lähimmässä viiteryhmässä. Se mitä työtä joku päätyy tekemään on hirvittävän monen tapahtuman lopputulos, eikä määrittele ihmistä mitenkään. On aika lapsellista olettaa edes niin.

Vierailija
132/136 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, tuntuuko muista tältä, mutta musta tuossa ohjelmassa korostetaan aivan vääriä juttuja "yhdistävinä" tekijöinä, kun painotetaan harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita.

Pariskunnalla saattaa olla joku yhteinen harrastus tai mielenkiinnonkohde, jonka ajatellaan kantavan. Tyyliin, että molemmat tykkäävät matkustella. Ei tajuta sitä, että yksittäinen harrastus tai pari yhdistävää tekijää ei ole riittävä pohja parisuhteelle. Se harrastus on vain yksi osa arkea ja se yhteinen mielenkiinnonkohde voi olla puolisoille aivan erilainen. Toinen matkustelusta nauttiva haluaa reppureissaamaan Aasiaan ja matkustamaan maailmalle aina lomilla, toinen nauttii pitkistä viikonlopuista Euroopan kaupungeissa kerran vuodessa. Usein myös asiantuntijat tuppaavat ajattelemaan, että vaikka kaksi urheilusta innostunutta sopii hyvin yhteen. Unohtavat kuitenkin sen, että jos kyse ei ole samasta lajista, niin ei se ole tae mistään yhteydestä. Ei joogaaja ja maratonjuoksija välttämättä koe mitään yhteyttä, vaikka molemmille liikunnalla olisi iso merkitys.

Rehellisiä jos ollaan, niin pitkälti viskaisin vesilintua noilla harrastuksilla ja mielenkiinnonkohteilla. Paljon tärkeämpää on se, miten persoonat sopii yhteen ja viehättyykö toisesta ulkoisesti.

Niinpä. Ja omassa parisuhteessa (niin kuin myös monissa ystävyyssuhteissa) se suola on ollut juuri se, että molemmilla on a) omat jutut ja b) toinen esittelee toiselle ihan "uuden maailman". Esim minä joka en ole aseeseen koskaan koskenutkaan, opin kulkemaan miehen mukana metsällä, koska tykkään kouluttaa koiria. 2 eri aiheen harrastusta teki meille todella tärkeän yhteisen jutun, vaikka paperilla olisi voinut näyttää, ettei meillä ole mitään yhteistä.

Vierailija
133/136 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä että monilla korkeasti koulutetuillakaan ei toimi oikein minkäänlainen itsereflektointi. Oman toiminnan syitä, vaikutteita ja järkevyyttä ei pystytä funtsimaan. Niin kuin nyt tämäkin tapaus, tässähän ei ole kyse mistään muusta kuin ennakkoluuloista alemmin kouluttautuneita kohtaan. Jos ihminen suostuisi vähän laajentamaan katsantokantaansa ja tutustuisi erilaisista taustoista tuleviin ihmisiin, huomaisi helposti että älykkäitä ja mielenkiintoisia ihmisiä on muuallakin kuin omassa lähimmässä viiteryhmässä. Se mitä työtä joku päätyy tekemään on hirvittävän monen tapahtuman lopputulos, eikä määrittele ihmistä mitenkään. On aika lapsellista olettaa edes niin.

Pakko sanoa, että kyllä se jonkinlaisella todennäköisyydellä korreloi paljonko kahdella ihmisellä on puhuttavaa ja yhteisiä arvoja siihen, kuinka paljon he ovat valinneet opiskella. Poikkeuksia varmasti on, mutta omassa elämänpiirissäni 100% osumatarkkuudella on sitä vähemmän ollut yhteistä jutun juurta mitä suurempi ero on koulutuksen mitassa.

BTW mieheni on juuri tällainen yliopistolla päätyyn saakka mennyt akateemikko. En itse ole mikään mieletön kaunotar, eikä ole hänen entisten opiskelu /työtovereidenkaan naiset, eli siitä ennakkoluulosta voisit koittaa päästä ainakin yli.

Vierailija
134/136 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että moni kuvittelee että edes sen "osumaprosentin" saaminen joka ohjelmassa on tähän mennessä saatu olisi jotenkin helppo saada. No ei ole. Jos ajattelee vaikkapa kavereiden järjestämiä sokkotreffejä joissa he naittavat omia tuttaviaan onnistuu ehkä muutaman prosentin todennäköisyydellä. Mutta tässä ohjelmassa on sentää oikeastaan joka kaudella saatu yksi todella hyvä mätsi ja joku toinenkin ihan ok. Eli prosentti on todella hyvä kun kuitenkin kyse on näin vaikeasta asiasta kuin ihmisten välisestä kemiasta.

Vierailija
135/136 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vähän kelata omaa pään sisältöä miksi joku koulutus ja työ menee niin pitkälle kriteerilistalla. Ketä varten sitä miestä haet? Esiteltäväksi muille vai omaksi seuraksi? Monet korkeasti koulutetutkin vaihtaa myöhemmin käytännön töihin, koska siellä suunnalla on enemmän töitä ja vakituisia sopimuksia.

Kommentistasi käy ilmi juuri se, mitä et tajua: älyllinen ja analyyttinen persoona on edelleen sama, vaikka lapioisi lantaa. Duunarin/juntin ja älykön ero ei avaudu sinulle, ennen kuin käytännössä oppisit sen ymmmärtämään. Todennäköisesti silloinkin kääntäisit asian omassa päässäsi niin, että siinä toisessa on vikaa, on kummallinen, vaikea jne, vaikka kyse on juuri erilaisesta henkisestä suhtautumisesta asioihin. Fyysinen puoli voi pelittää ihan hyvin, mutta se ei kanna pitkäaikaisessa parisuhteessa, missä henkisesti ollaan eri ulottuvuuksilla.

Nimim. Kokemus puhuu

Vierailija
136/136 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ärsyttänyt parivaloinnassa se, etteivät parit ole habituksiltaan toistensa kaltaisia. Mira ja Matti ihan eri elämänvasiheessa ja Miran unelma oli oma perhe. Jos mies sanoo, ettei niin väliä onko vai ei lapsia, niin naisen pitäisi olla ihan samaa mieltä. Muuten ei unelmat kohtaa.

Sitten sen arjen toitotus on jotenkin traumatisoivaa. Käytetään paljon aikaa miettiä osuuko arki yksiin. Siis mitä vit? Enempi pitäisi katsoa, onko parilla yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita. Näitä ei nimittäin 2020 kauden pareilla ollut juuri yhtään keskenään. Ehkä Jannella ja Katilla vähän, mutta Katin bilehileisyys ei viehättänyt Jannea yhtään ja vice versa. Ei mitään harraste- tai ammatillista yhteenkuuluvuutta. Jos eronneilta pareilta kysytään, että miksi erosivat, niin ennemmin he vastaavat, ettei ollut mitään yhteistä, kuin että arki ei sujunut. Arjen voi ostaa. Pesulan, siivoojan, kuljettajan jne, mutta yhteisiä mielenkiinnonkohteita ei. Ne ovat DNA:ssa. Arjen voi muuttaa ja opetella uudelleen, mutta DNAta et kaupasta saa. Ihan vaan, jos Matilla ois lätkästä kiinnostunut nainen ollut, niin heti ois tilanne parempi. 

Sitten se * suaalinen kohtaaminen. Mä olen 99% varma, että jokainen osallistuja on keskustellut asiantuntijoiden kanssa se*stä ja siitä milloin ajattelivat, että olisi soveliasta aloittaa intiimi suhde tuntemattoman kanssa. Jotenkin Suomen kuin myös muiden maiden ETA-jaksoissa ne parit ovat jääneet lähes poikkeuksetta yhteen, jotka ovat harrastaneet sitä melkein heti. Ne, jotka ovat pihdanneet, ovat myös eronneet. Kun lähtee tällaiseen ohjelmaan mukaan, niin miehen pitää olla varma, ettei halua itsekään seksiä vähään aikaan, jos tuore vaimokaan ei halua. Tää pitää mätsätä. Nämä ovat niitä asenteita ja habituksia, jotka tuo yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Pitää olla valmis siihen, kun lähtee ohjelmaan mukaan.  

Ulkonäkö. Sitä pitäisi kunnioittaa. Jos toisen mielestä hoikka simpsakka brunette olis ihana, niin ei sitten laiteta päinvastaista. Tai se, että Tuomas toivoi liikkuvaa naista, joka tykkää kaikesta extremestä. Joo olihan Emma liikkuvainen koiran kanssa joo, muttei tykännyt yhtään samoista liikuntamuodoista kuin Tuomas. Taas se sama DNA-pohjainen kiinnostuksen pohja tulee tässä esiin. Jos olet syntymästäsi asti tykännyt tykännyt tehdä käsilläsi jotain, niin toinen samanlainen tuo yhteenkuulu vaisuuden tunnetta enemmän, kuin se, että toinen tykkää arjessa tiskikoneesta ja toinen tiskiharjasta. 

Jos minä saisin valita ohjelmaan asiantuntijoita, niin ne olisivat Psykologi, Sosiologi, parisuhdeterapeutti ja se * siterapeutti. Papilla ei tee oikein mitään, paitsi Juudit uskovana. Harva noista kirkkoon kuuluneista kävi edes kirkossa. Lisäksi ensimmäinen pakollinen tapaaminen heti häiden jälkeen ennen häämatkaa. Ihan vaan tunnin konsultointi ja heti perään häämatkalla vaikka videopalaverina. Nämä parit, jotka ovat eronneet, olivat jo alussa tuuliajolla. Olisi hyvä myös kertoa jo ennen häitä ilman kameraa, että sinulle on tulossa tällainen vaimo/mies ja nämä ovat kipupisteitä, että tässä neuvot, miten taklaat, kun ne ongelmat tulevat vastaan. Amerikassa viimeisimmät jaksot ovat näin ja yhteenjäämisprosentti kasvoi hurjasti. Muutamilla kausilla kaikki 3-4 paria ovat jääneet yhteen. Lisäisin tähän vielä, että parien pitäisi tiedostaa, ettei se vastakappale ole yhtään sellainen, kuin hän toivoo. Kysyä, että mitäs sitten, jos tuleekin tunne, ettei toi olekaan minulle tarkoitettu. Hyvin usein näkee eronneilla pareilla sen, etteivät vastaa yhtään unelmaa. Noiden parien päästä pitäisi tyhjentää ensin se unelmamielikuva puolisosta, kuten esim. Katjalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme