Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla muutoksia kuukautisissa korona-rokotteen jälkeen?

Vierailija
07.08.2021 |

Puhun sit suoraan että kuukautis-kammoiset alkaa lukeko, terveys asiaa.

Pohdin tässä että onko kyse sattumasta vai tosiaan korona-rokotteen vaikutteista. Ennen kuukautiset oli että eka niukkaa vuotoa, ja sitten runsasta keskivaiheessa ja lopuksi niukkaa. Ja ihan punaista verta. Nyt on ollut niukempia kuukautisia tässä 2 korona-rokotteen ekaa jälkeistä ja veri on ruskeampaa eikä normaalin väristä. Tässä on ollut stressiä myös mutta jotenkin ihmettelen... Vuotoa on vähemmän. Minulle tämä ei ole ok eikä hyvä merkki, koska tämä on outo muutos. Olen saanut 1.pfizerin mutta en 2 annosta, aion siirtää 2.annoksen ottamisen jotta selvitän tätä asiaa. Mielestäni nämä 2 oudot kuukautiset rokotteen jälkeen on tosi kummalliset nyt vaan. Ja ne nimenomaan rokotteen jälkeen otetut.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muutoksia. Kaksi rokotetta saatu, hyvillä mielin otan kolmannenkin.

Vierailija
62/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin just ensimmäisen rokotteen vähän sen jälkeen, kun sain ensimmäisen kierukan. Jännityksellä nyt tässä odotan, millaisen kaaoksen tämä kombo saa aikaan! Toivottavasti ei kuitenkaan mitään, vaikka lähipiirissäni kaikki rokotuksen saaneet naiset ovat saaneet jonkinasteisia kuukautisongelmia.

Lueskelin, että kohdun limakalvo on osaltaan immuunipuolustukseen liittyvä. Koska rokotus vaikuttaa immuunipuolustukseen, limakalvo irtoaa osana "hyi virukset pois"-prosessia ja voi mennä sekaisin tästä syystä. Eli ei tosiaankaan mitään Suomen terveydenhuollon 1800-luvun julkisia hysteria-helpotusjorinoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka piikki toukokuussa, sen jälkeen kellontarkat kuukautiset ovat olleet kateissa. Raskaana en ole, en pissatestin enkä verikokeen mukaan. Työkaverilla tuli ylimääräiset vuodot vaikka syö pillereitä. Kyllä näitä on, näistä ei vain saa puhua. Jos jotain oiretta onkin, tietenkin se johtuu joko stressistä tai sen helpottamisesta :)

Se on merkittävää kyllä että heti jos ihmettelee voiko terveysmuutos johtua rokotteesta ihmiset akääntyy ja sanoihan heti täällä joku rokotevastaiseksi vaikka otin sen ekan rokotteen. Mietin vaan että otanko toisen annoksen, uskaltaako ottaa. Ja voiko tulla ajan myötä toinen rokote joka on parempi myös muunnoksia vastaan, ja mitä sen oikeat vaikutukset.

Teen vain sitä mitä jokaisen kannattaa tehdä : harkita tarkkaan mitä ja miksi kehoonsa pistää. Sen sanomisen ei kuulu olla mitään kilaria, kun salaliittoteoreetikonkin leiman saa otsaan kumman helposti.

Haluan vaan tietää mistä missäkin on kyse ja miten muilla kokemukset. Minulla on oikeus olla kriittinen, jos se ärsyttää muita niin älkää olko lukemassa tätä ketjua :D ja jos joku on niin vainoharhainen että näkee salaliittoteoreetikoita joka puolella menee sit ensiapuun ja osastolle hoitoon muusta ku koronasta ...

- ap

Harmi vaan, että tätä omaa harkintaa ollaan nyt kieltämässä rokotepassin laajenemisen ajamisella. Tulee aivan varmasti tännekin julkiseen liikenteeseen ja kauppoihin tuo passi, kuten muualla Euroopassa ja Australiassa on.

Minäkin haluaisin mieluiten pohtia rokotetta, sen mahdollisia haittavaikutuksia ja katsoa, miten keho reagoi siihen ilman, että perustuslailliset oikeudet lähtevät siinä prosessissa ja jos meno menee täälläkin yhtä hulluksi kuin maailmalla, oman kehon vaalimisesta saa sakot tai joutuu vankilaan.

Ja hei, kanssasisaret; ilmoitelkaa vaan kuukautishaitoista eteenpäin! Vaikka Suomessa ei taideta enää edes varsinaisesti kirjata rokotehaittoja minnekään samoin kuin viime keväänä, vaan lääkäri laittaa rokotehaitasta ilmoituksen eteenpäin, JOS katsoo sen oleelliseksi.

Onneksi netissä saa keskustella vapaasti - ainakin vielä.

Vierailija
64/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä Jumala, mikä logiikka.

Minulla ei ole kuukautisissa muutoksia.

Vierailija
65/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ollut kuukautiset 2 pv myöhässä useamman kerran kesästä alkaen. Kyllä se sillai ajoittuu rokotusten kanssa, että ensimmäisen sain kesäkuussa ja tokan syyskuussa. Ja ennen ei ole ollut myöhässä, vaan hyvin tarkka kierto. Ensin huolestuin, mutta sitten ajattelin että kuukautishäiriöitä voi tulla vähän kaikesta... Ja että eiköhän tämäkin ohi mene.

On ollut stressiäkin ja se voisi vaikuttaa, vaikka toisaalta on stressiä ollut ennenkin ja enemmänkin, muttei oo ennen vaikuttanut kiertoon.

Toinen asia mitä en ole kehdannut kellekään sanoa, on ettei makkaripuuhat ylipäänsä oo oikein kiinnostaneet muutamaan kuukauteen... jotenkin ei vain jaksa yhtään. Ehkä se on vaan tää pimeä aika.

Vierailija
66/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa toka piikki ja ensimmäiset menkat sen jälkeen vasta marrakuussa, mutta nyt onkin sitten kolme viikkoa niagara kohissut yhtä soittoa. Aiemmin on voinut laittaa loppuvuoden menkat tammikuussa kalenteriin eikä heittoa ole juuri vuoden mittaan ollut. Ja niagarapäiviä oli tasan yksi, lähinnä pientä tiputtelua sen molemminpuolin.

Toinen puoli sitten se että 50v-synttäreihin ei enää ole paljonkaan matkaa että voihan tuo tietysti olla myös menopaussin ensioireita. 

Vierailija
67/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä selittää piikkiproteiinin kertyminen munasarjoihin. Vähän huolestuttaa, että miten käy jo ennestään pienelle syntyvyydelle tässä maassa ja minkälainen munasarjasyöpäpommi muhii nyt kansassa...

Vierailija
68/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuussa toka piikki ja ensimmäiset menkat sen jälkeen vasta marrakuussa, mutta nyt onkin sitten kolme viikkoa niagara kohissut yhtä soittoa. Aiemmin on voinut laittaa loppuvuoden menkat tammikuussa kalenteriin eikä heittoa ole juuri vuoden mittaan ollut. Ja niagarapäiviä oli tasan yksi, lähinnä pientä tiputtelua sen molemminpuolin.

Toinen puoli sitten se että 50v-synttäreihin ei enää ole paljonkaan matkaa että voihan tuo tietysti olla myös menopaussin ensioireita. 

Ei kai vaihdevuosiin liity niagaraoireita? Vai liittyykö? Luulin, että vain kuumia aaltoja sekä harvenevia ja niukkenevia menkkoja.

Vierailija
69/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin elokuun puolivälissä ekan rokotteen ja kuukautiset tuli seuraavan kerran lokakuussa ja marraskuussa ei tullut ollenkaan...

Vierailija
70/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut epäsäännöllisyyttä ja todella runsaat kuukautiset toisen rokotteen jälkeen. Ilmeisesti melko yleinen ilmiö.

https://www.bbc.co.uk/news/health-58573593

Vierailija
71/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunpoisto oli vuonna 2018, ja nyt ovat säännölliset kuukautiset alkaneet jälleen. Aika erikoista. onkohan mulle kasvanut uusi kohtu ja voisin saada taas lapsia?

Vierailija
72/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai vaihdevuosiin liity niagaraoireita? Vai liittyykö? Luulin, että vain kuumia aaltoja sekä harvenevia ja niukkenevia menkkoja.

Ihan heti vaihdevuosien alkamisen kärkeen kuukautiset runsastuvat, joillakin reippaasti, ennen kuin alkaa se hiipuminen. Ei välttämättä tapahdu kaikille, kun me olemme yksilöitä, mutta hyvin yleistä tämä on.

Laittaisin ton kirjoittajan niagaran kuitenkin rokotuksen haittavaikutuksen pariin, kun se ilmeni rokotuksen jälkeen.

Vierailija
73/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Loppui kokonaan. Epäilen, että rokotteen mukana minuun laitettiin hedelmöitetty munasolu ja olen raskaana eliitille.

Mies, 52 v.

Vierailija
74/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mulla jäi kuukautiset pois nyt ekan piikin jälkeen. Ainoastaan vähän ruskeaa tuhrua. Aina olleet säännölliset. Pfizer.

Vierailija
75/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei onneksi ole ollut selviä muutoksia kuukautisissa ja menkat on molempien rokoteannosten jälkeen yhtä säännölliset kuin ennenkin, mikä on helpotus. Olemme yrittäneet raskautta jo kohta vuoden ja olin huolissani, jos rokotteiden takia tulee kiertohäiriöitä mikä tietysti vaikuttaisi ovulaatioon ja raskautumiseen.

Vierailija
76/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut rokotteet aiheuttavat kuulemma naisille sterilisaation eli lapsia ei voi saada.

Taitaa olla niin, että tuo sterilisaatioasia on tasa-arvoinen. Minä olin siemennesteenluovuttaja, mutta kahden piikin jälkeen ei enää ole liikkuvia pikku siimahäntiä.

Vierailija
77/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka rokote heinäkuussa ja toka elokuussa. Ennen tarkka kierto, tunsin ovulaation selkeästi ja kuukautiset olivat normaalit. Heinäkuussa jo meni kierto sekaisint. En tunne enää yhtään ovulaatiota ja ns menkat ovat olleet äärimmäisen niukat (ei vuotoa juuri lainkaan).  Olen vasta 26v, terveelliset elämäntavat. Yksi lapsi meillä on haluttais toista, mutta saa nähdä tuleeko tästä mitään kun menkat on oudot. 

Vierailija
78/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppui ja huomasin olevani raskaana. En kuitenkaan voi pitää lasta, koska se on varmasti saatanasta. Syön aborttipillerit ja ehkä lähetän niistä tulleen vuodon jollekin tutkittavaksi. 

Vierailija
79/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui kokonaan 2. piikin jälkeen, mutta olenkin vaihdevuosi-ikäinen ja asia oli odotettu. En usko että liittyy rokotuksen mitenkään ja vaikka liittyisi, hyvä että loppui.

Vierailija
80/103 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut yhtään mitään eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi