Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av-mammat! Neuvokaa mut pois eläkkeeltä.

Vierailija
22.08.2014 |

Olen 25-vuotias nuori nainen, sellainen söpö pikkutytön näköinen, jos sillä on merkitystä. Tosielämässä usein on. Mua kohtan tunnetaan sympatiaa. No, haluaisin takaisin työelämään. Ongelmia ovat:

-Asperger

-Murhanhimo ja sosiaalinen ahdistus. En voi mennä mihinkään ilman, että koen hervotonta aggressiota tai sitten paniikkia. En osaa toimia ihmisten kanssa mitenkään normaalisti.

-Kaksisuuntainen mielialahäiriö

-Dissosiatiivinen identiteettihäiriö ja paha traumatisoituminen

-Aivoni ovat jatkuvassa hälytystilassa. Pelästyn mitä vaan ja reaktio on ylimitoitettu. Tarkkailen ympäristöä kuin pelokas jänis.

-Todellisuudentajun vääristyminen ajoittain. Olen kokenut harhanäkyjä ja elänyt ihan toisessa todellisuudessa.

-Joskus menen sellaiseen tilaan, etten osaa edes puhua enää. Nuo tilanteet ovat yleensä vain sellaisia, että mun odotetaan tekevän jotain normaalia, ja mun lukittautuminen on tulkittu joksikin lapselliseksi kiukutteluksi, vaikka itsekin jossain taistelen saadakseni oman kehoni taas hallintaani.

Mä olen niitä ihmisiä, joille usein sanotaan, että kyseessä on vain huomionhaku tai laiskuus. Haluaisin tehdä työtä. Jos joku voi ratkaista nämä ongelmat, otan neuvoja vastaan. Mulla on matemaattista älyä ja hahmotuskykyä paljonkin, mutta en ole voinut toteuttaa sitä mitenkään.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:52"]

Kamoon! Palstakokoomuslaiset! Tulkaa nyt kertomaan mulle, miten voisin tehdä itsestäni tuottavan!

ap

[/quote]

Et mitenkään. Tai no palkkamurhaajana.

Vierailija
42/50 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:59"]

Kannattaa ensin hoitaa se kuuppa kuntoon ja vasta sen jälkeen haaveilla työpaikasta.

[/quote]

Entä jos se ei koskaan tule kuntoon?

ap

[/quote]

Sitten et koskaan ole työkykyinen. Tässä maassa  on paljon ihmisiä, jotka ovat lapsuudestaan lähtien niin pahasti vammautuneita tai sairaita, ettei heistä ole koskaan työelämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on varmasti tapahtunut jotain tosi pahaa, kun et ole voinut tuntea vihaa kuin vasta äskettäin. :( Minusta on kuitenkin hyvä merkki, että pystyt nykyään tuntemaan sitä. Minun mielestäni sinun olisi hyvä oppia käsittelemään vihaa paremmin, tulemaan sen kanssa tutuiksi. En tarkoita, että purkaisit vihaa ympäriinsä, vaan että hyväksyisit sen osaksi itseäsi siinä missä kaikki muutkin tunteet.

Onko sulla terapiasuhdetta johonkin? Toivottavasti. Luulen, että kuvaamasi kaltaisten patoutuneiden tunteiden kanssa on vaikea selvitä pelkästään yksin ja / tai läheisten tuella. Tsemppiä sinulle elämääsi!

t. 34

Vierailija
44/50 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:59"]Kannattaa ensin hoitaa se kuuppa kuntoon ja vasta sen jälkeen haaveilla työpaikasta.

[/quote] no ap:n sairaudet taitavat olla sen verran kroonisia että on kyllä typerä neuvo. Parempi on etsiä työ jatyöntekemisen tapa joka sujuu mt-ongelmien kanssa ja ne huomioon ottaen.

Vierailija
45/50 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:59"]Kannattaa ensin hoitaa se kuuppa kuntoon ja vasta sen jälkeen haaveilla työpaikasta.

[/quote] no ap:n sairaudet taitavat olla sen verran kroonisia että on kyllä typerä neuvo. Parempi on etsiä työ jatyöntekemisen tapa joka sujuu mt-ongelmien kanssa ja ne huomioon ottaen.

[/quote]

Ei kukaan tervejärkinen työnantaja palkkaa mitään murhanhimoista sekoboltsia. Joku kunnan suojatyöpaikka vois korkeintaan tulla kyseeseen. Tänä päivänä on ihan normaalejakin ihmisiä hakemassa töitä.

Vierailija
46/50 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:28"]

Käytä energiaasi vaikkapa opiskelemalla verkkokursseja. Kun olet saanut kursseja tarpeeksi, koeta saisitko kelan kuntoutusrahaa ja pääsisitkö jatkamaan. Ehkä sitä kautta jotain löytyy? Jos älliä riittää yliopisto-opintoihin, ja rahaa, voi opiskella omaan tahtiisi ja pyrkiä opiskelemaan myöhemmin tutkinto-opiskelijaksi. Oletko ollut kuntoutuslääkärin puheilla? Nykyään tavoite on, että nuoret eivät olisi turhaan eläkkeellä. En tiedä saako kuntoutusrahaa yliopisto-opintoihin, mutta amk:aan tiedän kahden läheisen tapauksen saaneen. Tosin amk ei välttämättä sovi henkilölle, jolla on sosiaaliset tilanteet vaikeita. Yliopistossa taitaa pystyä paremmin itse valitsemaan. 

[/quote]

Mä olen jonkinlaisessa kuntoutuksessa, mutta ollaan aloitettu hitaasti.

Mulla on yliopistosta pisteitä lähes luonnontieteiden kandidaatin tutkintoon asti. Tai no, pisteitä on sen verran, mutta kandityö jäi tekemättä. Pimahdin siinä loppuvaiheessa, mutta pisteet on siellä ja pysyy. Älyssä ei ollut mitään vikaa, mä annoin usein tukiopetusta muille. Mä oikeasti nautin siitä aika paljon, että sain selittää matemaattisia juttuja yksinkertaisesti niin, että toiset ymmärsi oikeasti. Se oli tosi hienoa, kun sain auttaa, ja sain muut ymmärtämään asian, jota ne piti vaikeana, mutta mä näytin niille, että se oli helppo juttu, ja nekin näki, että se on helppoa. Mä olen hyvä selittämään. :)

Mä olen miettinyt, että mä voisin ehkä hankkia jonkun tutkinnon, jolla saisin siivoushommia vastaisuudessa. Siivoaminen on aika rauhallista.

ap

[/quote] tai voisitko tarjota tuutorityyppistä apua palkkaa vastaan esim lukiolaisille? Tai pyrkiä mukaan opettamaan preppauskursseille? Tai pitää verkkokurssia lukiossa tai yo:n ekavuotisille?

[/quote]

Ehkä mä voisin laittaa jonkun verkkosivun tai jotain, josta vaikka lukiolaiset saisi apua. Hyvä idea. Sehän olisi oikeasti jotain, mistä olisi hyötyä. :D Mulla on oikeasti kyky selittää asioita, jos haluan selittää ne. Voisin selittää juttuja selkokielellä.

ap

[/quote] jos saat hyvän sivuston aikaiseksi niin ottaa tosiaan lukioihin tai jinnekin kansalaisopistoihin yhteyttä ja tarjota nettikurssia. Nettikurssia siksi, ettei silloin ole niin vakavaa jos olet välillä muutaman päivän "poissa pelistä"

Vierailija
47/50 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:02"]Ehkä joittenkin ei vaan kannata yrittää työelämään. Oo vaan kotona ja yritä olla tappamatta ketään. Harrasta liikuntaa ja syö lääkkeet. Toivottavasti et oo parisuhteessa, oisit kauhee rasite ja tuska kumppanille. Koita nyt vaan käydä terapias ja kaikenmaailman kuntoutuksissa.

[/quote]

AP sentään tietää ja myöntää sairautensa pelottavia ja vaarallisia ovat meistä ne jotka kuvittelevat olevansa terve ja eivät voi myöntää tarvitsevansa apua. Mitä ap sun kyssäriin niin ensin kuntoutaisin itseni kuosiin ja sitten jalkaisin jostain lyhyestä helposta kurssista sen kouluttautumisen. PS. Mulla on kanssa trauma ja tiedän mitä se on murhan himo kannattaa kanavoida kirjoittamalla liikuntaan tai johonkin luovaan niin se katoaa.

Vierailija
48/50 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:25"]

Ap, mitä jos rupeaisit harrastamaan enemmän taidetta, kun koet sen omaksesi? Mitä ajattelet, olisiko taideterapiasta sinulle apua?

[/quote]

Mun taide on kai liian roiskimista. Luulen, että olisin vahingoksi muille, jotka sattuisivat samaan terapiaryhmään. Mä olen niin vihainen. Jos mulle annetaan kangas, lyön nyrkillä siitä läpi, revin ja maalaan siihen, mitä jää jäljelle. Maalaan suulla ja jaloilla, hiuksilla. Saatan leikata hiuksiani ja maalat niillä. Mä teen paljon jatkuvasti, mutta piilotan sitten kaiken, kun eihän sitä voi laittaa seinälle, vaikka se kuvaisikin tärkeitä asioita. Mulle on vahvasti iskostettu päähän, mitä mun pitää olla, ja mun taide ei sovi siihen. Mä olen tavallaan kaapissa.

ap

[/quote]

No siihen perus paskaan mitä suomessa on galleriat täynnä niin toihan on se mikä näille junteille just myy.

Vierailija
49/50 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:59"]

Kannattaa ensin hoitaa se kuuppa kuntoon ja vasta sen jälkeen haaveilla työpaikasta.

[/quote]

saattaa hyvin olla myös niin, että se työ auttaa saamaan kuupan kuntoon.

Vierailija
50/50 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteella ei elä. Siinä itsensä markkinointi vaattii kykyä olla ihmisten kanssa, kestää stressiä ja epävarmuutta.

Pitää olla ihminen joka pystyy itse ohjaamaan itseään.

Joku tietokonenörtti työ jossa voi olla vain vähän tekemisissä ihmisten kanssa voi olla sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi