Lue keskustelun säännöt.
Onkohan rasismia sittenkään?
22.08.2014 |
Väittävät mustat kuljettajat, että ihmiset rasistisuuttaan eivät mene mustan mieskuljettajan ajamaan taksiin mutta mulla ainakin olisi kyse siitä etten uskaltaisi. Kyllä bussikuski voi olla musta mutta yksin en uskaltaisi mennä mustan miehen ajamaan taksiin. Jos isommalla porukalla mentäisiin niin sitten mutta en yksin.
Tämmöstä vaan tuli mieleen uutisia lukiessa.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 16:32"]
Jokainen nainen joka vaahtoaa että ennakkoluulot ovat rasismia: Lähtisitkö yksin käppäilemään yöllä Kapkaupungin mustissa lähiöissä? Ihan tiedoksi että Etelä-Afrikassa on eniten raiskauksia suhteessa väkilukuun. Maksan sulle lennot.
[/quote]
Olen nainen, joka vaahtoaa, että ennakkoluulot ovat rasismia. En lähtisi yöllä yksin käppäilemään Kapkaupungin mustissa lähiöissä. En lähtisi yöllä yksin kävelemään tunnetusti vaarallisilla alueilla myöskään vaikkapa Bogotassa, Mexico Cityssä tai New Yorkissa. Ei siksi, että pelkäisin mustia, vaan siksi, että pelkäisin kulkea yksin alueilla, joilla on tunnetusti levotonta ja paljon rikollisuutta. Mulle on täysin yhdentekevää, minkäväriset ihmiset niitä rikoksia missäkin lähiössä tehtailevat.
Otan silti lentoliput vastaan mielelläni.
[/quote]
Tuskinpa nämä tähän ketjuun kommentoineet naiset olisivat epäluuloisia Los Angelesissa mustaihoista taksikuskia kohtaan. Mutta Suomessa he ovat, koska täällä mustaihoiset, kehitysmaista saapuneet meihet ovat antaneet aihetta olla erityisen varuillaan. Et siis ole yhtään parempi vaan samanlainen luokittelija.