PodMe, suosittuja podcasteja siirtymässä maksulliseksi nyt syksyllä
Mitä ajatuksia se sinussa herättää? Paljonko olisit valmis maksamaan kk-maksua ja kuinka paljon pitäisi olla valikoimaa ?
Esim. Maanantaimysteri on siirtymässä maksulliseksi.
Kommentit (128)
Podien tekijät on kyllä palkkansa ansainneet, miksi ilmaiseksi pitäisi saada mitään?
Tilasin ennen Podmeta ja kuuntelin sieltä Murha joka tapahtui ja Maanantaimysteeriä sekä paria muuta eri genren podia kuten Antin palautepalvelua. Peruin tilaukseni joku aika sitten kun useampi podi oli kesätauolla ja en aio enää tilata nyt kun en koe että yksikään palvelu yksinään tuo tarpeeksi sisältöä monen eri podin hajaannuttua eri alustoille.
Asiaa sivuten tykkäsin kuunnella myös Nikotellen -podia joka on muuttunut jotenkin todella nuutuneeksi ja tuntuu että kaikki mielenkiintoiset yksityiskohdat on jätetty juontajan radiojuontoihin tai TV-sarjojen sisällöksi. Eipä kiinnosta kuunnella kun nelikymppinen juontaja kertoilee lapsuudessa omistamistaan gerbiileistä. :D
Apua onko Jäljillä oikeesti nyt maksullinen? Just palasin lomalta ja ajattelin että on tullut monta Jäljillä jaksoa mitä voisin työssä kuunnella
Vierailija kirjoitti:
Apua onko Jäljillä oikeesti nyt maksullinen? Just palasin lomalta ja ajattelin että on tullut monta Jäljillä jaksoa mitä voisin työssä kuunnella
On. Suurin osa suomenkielisistä rikospodcasteista on siirtynyt maksullisille alustoille. I don't like Mondays ja Johtolankoja ovat niitä harvoja, joita pystyy vielä kuuntelemaan ilman maksumuuria missä tahansa palvelussa.
Vierailija kirjoitti:
Uudet jaksot on maksullisia. Vanhat näkyy vielä olevan Spotifyssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Suurin osa suomenkielisistä rikospodcasteista on siirtynyt maksullisille alustoille. I don't like Mondays ja Johtolankoja ovat niitä harvoja, joita pystyy vielä kuuntelemaan ilman maksumuuria missä tahansa palvelussa.
Johtolankoja on niin laadukas, että varmaan lähtee seuraavalla kierroksella, toivottavasti Podimoon.
Joo paljon siirtyi hyviä tuonne podimolle (esim mun lempparit MJT ja Pahan äärellä), mutta sieltähän sai loppuvuoden ilmaiseksi. En tiedä onko tarjous vielä voimassa??? Itse aattelin kokeilla nyt ainakin ilmaisen kokeilujakson ajan, mut ei mua nyt hirveesti haittaa maksaa muutamaa euroa varsinki ku käytännössä kaikki mitä tulee säännöllisesti kuunneltua löytyy nyt Podimolta.
Ja toisaalta vanhoja jaksoja voi kuunnella vielä Spotifystä. Viimeviikon löytö oli uus TC podi Pahuuden anatomia. Jösses että miehellä on mahtava ääni.
Vierailija kirjoitti:
Podien tekijät on kyllä palkkansa ansainneet, miksi ilmaiseksi pitäisi saada mitään?
Siis ymmärrän että ovat palkkansa ansainneet mutta mua siis harmittaa tässä juuri se että kaikki suosikkipodini ovat hajaantuneet eri alustoille, siis nyt ainakin kolmelle eri alustalle. En mä ainakaan ala maksamaan 8€/kk parista podista joita kuuntelisin kun mua ei kiinnosta mikään muu genre kuin true crime.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ymmärrän että ovat palkkansa ansainneet mutta mua siis harmittaa tässä juuri se että kaikki suosikkipodini ovat hajaantuneet eri alustoille, siis nyt ainakin kolmelle eri alustalle. En mä ainakaan ala maksamaan 8€/kk parista podista joita kuuntelisin kun mua ei kiinnosta mikään muu genre kuin true crime.
Minua ei oikeastaan enää kiinnosta Truecrime, aika samat tapaukset pyörii kaikissa. Ja tuolla Podimossa on muiden genrejen podcastit kyllä todella onnettomia. Tuntuu, että sinne on pyydetty kaverit ja kaverinkaverit ja käsketty niiden lätistä
Vierailija kirjoitti:
Joo paljon siirtyi hyviä tuonne podimolle (esim mun lempparit MJT ja Pahan äärellä), mutta sieltähän sai loppuvuoden ilmaiseksi. En tiedä onko tarjous vielä voimassa??? Itse aattelin kokeilla nyt ainakin ilmaisen kokeilujakson ajan, mut ei mua nyt hirveesti haittaa maksaa muutamaa euroa varsinki ku käytännössä kaikki mitä tulee säännöllisesti kuunneltua löytyy nyt Podimolta.
Ja toisaalta vanhoja jaksoja voi kuunnella vielä Spotifystä. Viimeviikon löytö oli uus TC podi Pahuuden anatomia. Jösses että miehellä on mahtava ääni.
Tosin se on vain 10 tuntia / kk ilmainen , sitten tarjoaa maksullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin se on vain 10 tuntia / kk ilmainen , sitten tarjoaa maksullista.
Just, eli max 2 kirjaa per kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On moraalisesti väärin maksaa jostain kikattelu- ja s*nnanjauhamispodcasteista. Truecrime podit eivät tietysti noihin yleensä kuulu
PodMe:ssa on suuri puute se, ettei palvelua voi ottaa käyttöön kuin suomalaisella tai ruotsalaisella maksukortilla. Näin ulkomailla asuvana suomalaisena olen nauttinut suomalaisten podcastien kuuntelusta, mutta suosikkini ovat siirtyneet PodMe:hen, ja nyt en pääse niitä kuuntelemaan edes maksamalla kuukausimaksun.
Ei ole tainnut Jäljillä lähteä lentoon tuolla Podmessa kun on julkaissut maistiaisjakson palvelun ulkopuolella 😂 eiköhän nuo pienet podcast palvelut tule kaatumaan siihen että ihan kaikesta ei olla näinä päivinä valmiita maksamaan
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tainnut Jäljillä lähteä lentoon tuolla Podmessa kun on julkaissut maistiaisjakson palvelun ulkopuolella 😂 eiköhän nuo pienet podcast palvelut tule kaatumaan siihen että ihan kaikesta ei olla näinä päivinä valmiita maksamaan
Olipa hyvä jakso mutta ei tuo kyllä minua saa maksulliseen palveluun siirtymään
Otin podmen premiumin kokeilujakson. Ilmainen alku jne. No eipä toiminut, ei auenneet premiumit sieltä ei millään. Kun 20-30-40 podcastin takia sinne ikäänkuin siirryin. Tosin pitkin hampain, kun vatutti niin. Vielä enemmän meni hihat, kun homma meni asiakaspalvelun kanssa chattaamiseksi. Loputtomiin antoivat samaa ohjetta ratkaisuksi; kirjaudu ulos, kirjaudu sit uudelleen ... Annoin olla ja irtisanoin koko paskan. Pitäkööt tulonlähteensä, enää ei kiinnosta.
Haluaisin yksittäisiin podcasteihin ja lehtiartikkeleihin kertaostomahdollisuuden, jos on joku mielenkiintoinen juttu. Osa ei voi tilata kestotilauksena kokonaan tai luota että sen saa katkaistua helposti. Se voisi olla lisätulo joillekin. Fanit ja kiinnostuneet kestotilaavat sitten.
Juuri tuo on rasittavaa, kun pitää katkaista niitä jaksoja ajallaan. Määräaikainen tilaus saa täältäkin kannatusta!
Mä tykkään myös Myyrästä ja Johtolankoja podeista. Myös Poliisitapaus ja Murha matkalla on hyviä. Tykkäsin Roviopodista ja Joku tietää jotain, mutta siirtyivät maksullisiksi niinku Myyräkin siirtyy.