Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PodMe, suosittuja podcasteja siirtymässä maksulliseksi nyt syksyllä

Vierailija
06.08.2021 |

Mitä ajatuksia se sinussa herättää? Paljonko olisit valmis maksamaan kk-maksua ja kuinka paljon pitäisi olla valikoimaa ?

Esim. Maanantaimysteri on siirtymässä maksulliseksi.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee ilmeisesti uusi palvelu Podimo ja ainakin kaks uutta podia siirtyy sinne joita kuuntelen. Että tarjonta senkuin pienenee. Täytyy sanoa että vaikka ymmärrän tekijöitä, on tämä pikkuisen ärsyttävää ku ei enää mitään voi kuunnella ilman kk maksuja. Noh äänikirjat tulelle sitten vain. Toivottavasti ei ole suomalainen true crime kuolemassa sukupuuttoon näiden maksumuurien takia.

Vierailija
62/128 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee ilmeisesti uusi palvelu Podimo ja ainakin kaks uutta podia siirtyy sinne joita kuuntelen. Että tarjonta senkuin pienenee. Täytyy sanoa että vaikka ymmärrän tekijöitä, on tämä pikkuisen ärsyttävää ku ei enää mitään voi kuunnella ilman kk maksuja. Noh äänikirjat tulelle sitten vain. Toivottavasti ei ole suomalainen true crime kuolemassa sukupuuttoon näiden maksumuurien takia.

Ainakin Murha, joka tapahtui siirtyy sinne. 

Kaksi äitiä ja kaksoset -vlogin Suski ja Ella puolestaan aloittavat podcastin, joka ilmestyy Podmessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se näköjään totta, olisin kuunnellut Jäljillä mutta uusin jakso olikin vain mainos tuosta podcast palvelusta.. no aikansa kullakin.. en viitsi maksaa podcasteista mitään

Vierailija
64/128 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole raaskinut tilata kuukausittain mitään podipalvelua. Teen niin, että puolen vuoden välein tilaan palvelun, kuuntelen puolen vuoden aikana julkaistut jaksot ja sitten lopetan tilauksen. Turhauttavaa, mutta nuo podipalvelut on kalliita, kun kiinnostavia podeja on vain muutama. Siitä olisin valmis maksamaan, jos kaikki rikosaiheiset podit olisivat yhdessä palvelussa eivätkä ripoteltuna ympäriinsä.

Vierailija
65/128 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole raaskinut tilata kuukausittain mitään podipalvelua. Teen niin, että puolen vuoden välein tilaan palvelun, kuuntelen puolen vuoden aikana julkaistut jaksot ja sitten lopetan tilauksen. Turhauttavaa, mutta nuo podipalvelut on kalliita, kun kiinnostavia podeja on vain muutama. Siitä olisin valmis maksamaan, jos kaikki rikosaiheiset podit olisivat yhdessä palvelussa eivätkä ripoteltuna ympäriinsä.

Juutuubissa on rikosaiheisia kanavia vaikka kuin paljon. Monet tosin englanninkielisiä, mutta onpahan sitten kuunneltavaakin suuren maailman menosta.

Vierailija
66/128 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa rikospodcasteista on kyllä surkeaa roskaa suoraan wikipediasta lukien. Ärsyttää myös että osa ulkolaisista nimistä lausutaan englantia mukaillen ja osa suomalaisella rallienglannilla. Jotkut kertoo tapauksista ilman esi- tai jälkipuheista. Menköön maksumuurin taa, en minä noista mitään maksa

Vierailija
67/128 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nytt viitsii jostain true crimestä maksaa?

Vierailija
68/128 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdottomaksi menee kun kaikki lempi podit on nyt jossain maksullisessa palvelussa

Vierailija
69/128 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöähän tuo on. True crime ja podcastit ylipäätään ovat Suomessa vielä harvojen huvia, uutta yleisöä olisi ollut vielä löydettävissä ja koukutettavissa vaikka kuinka. On ihan pöljää laittaa tässä vaiheessa maksumuuri kiinni ja lukita ne podcastit harvojen huviksi sinne.

Vierailija
70/128 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut PodMe tilaaja nyt puolisen vuotta ja taidan lopettaa. Ihan liian kallis siihen nähden että kuunneltavia jaksoja on pari kolme viikossa. Jos olisi joka päivälle hyvää kuunneltavaa, voisin maksaa. Lisäksi ärsytti monien tekijöiden about kuukauden pituinen kesätauko. Itse olisin kesälomalla nimenomaan halunnut kuunnella valmiiksi äänitettyjä jaksoja. PodMen eniten kuunneltujen listalla on jatkuvasti joku Niko Saarisen podcast, sekin kertoo palvelusta jotakin....

Vierailija
71/128 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on menty perse edellä kaivoon kun on masumuurien taakse ripotellen menty. Jos kaikki rikos podit olisivat samassa paikassa, olisi miellyttävämpi tilata. Samoin jos/kun olisi pakko jokaisen podin tehdä pari jaksoa viikossa, eikä silloin tällöin niinkuin nyt.

8e kk siitä että saat 1-2 podia ja niiltä 2 jaksoa kk on helvetin iso summa.

Vierailija
72/128 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui jäljillä podcastin kuuntelu siihen kun se meni johonkin maksulliseen palveluun. Onneksi kerkesin kuunnella ne aikaisemmat. Pitää etsiä niitä mitä voi kuunnella ilman maksamista, mainokset podcasteissa ei mua haittaa. Vinkkejä ilmaisista podcasteista kiitos, siis jäljillä tyyppisiä mielellään tai jotain yliluonnollisista asioista koostuvista.

Vierailija
73/128 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui jäljillä podcastin kuuntelu siihen kun se meni johonkin maksulliseen palveluun. Onneksi kerkesin kuunnella ne aikaisemmat. Pitää etsiä niitä mitä voi kuunnella ilman maksamista, mainokset podcasteissa ei mua haittaa. Vinkkejä ilmaisista podcasteista kiitos, siis jäljillä tyyppisiä mielellään tai jotain yliluonnollisista asioista koostuvista.

Tää ei oo oikeasti podcst, mutta kuuntele sitä silti, en koskaan katsele ( Youtubessa) Annukka Lascelles. Tekee mielestäni laadukasta työtä ja jaksot on yleensä pitkiä . Myös suomalaisia tapauksia on paljon joukosssa. 

Vierailija
74/128 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin podcastien kuuntelun, koska niistä en ala maksamaan. Jostain on tingittävä ja tämä on minulla se. Instagramista selailen juttujen aiheita ja luen kiinnostavat netistä. Eihän se sama ole, mutta en minä podcasteja niin paljoa arvosta, että maksaisin. Ohjelma-ajasta suuri osa on sitä turhanpäiväistä lätinää.

Ilmaisista podcasteista kuuntelin viimeksi Riku Rantalan M/S Mysteryn. Jaksoja oli 8 ja minusta siinä oli puolet liikaa. Aihe oli kiinnostava, mutta esim. aloitusjakso oli lähinnä toimittajien räkätystä.

Vierailija
75/128 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä edes kuunnellut yhtään podcastia joten en mitään :D

Vierailija
76/128 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei oo oikeasti podcst, mutta kuuntele sitä silti, en koskaan katsele ( Youtubessa) Annukka Lascelles. Tekee mielestäni laadukasta työtä ja jaksot on yleensä pitkiä . Myös suomalaisia tapauksia on paljon joukosssa. 

Iso kiitos :) Taidankin lähteä heti tutustumaan.

Vierailija
77/128 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä edes kuunnellut yhtään podcastia joten en mitään :D

Kiitos panoksestasi ketjuun

Vierailija
78/128 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt tuoda esiin somen puolella, että harmittaa tämä vahva hajautuminen eri alustoille, mutta siitäkin tulee heti napinaa. Aivan kuin kuluttajia ei tarttis yhtään kuunnella. Totta kai ymmärrän täysin, että podcastin tekeminen käy työstä ja siitä halutaan korvausta ja otetaan tarjous vastaan, jos sellaisen saa. Mutta olisi kiva, että myös kuluttajia ajateltaisiin ja mietittäisiin, voisiko podit mennä vaikka yhdelle maksulliselle alustalle tai tukea lempipodia Patreon-tyyliin.

Ennen kuuntelin suht paljon true crime -podcasteja, mutta nykyään jäänyt paljon vähemmälle tämän hajautumisen vuoksi ja mennyt vähän kiinnostus kuunnella niitä. Luen mielummin sitten minfoa, lainaan kirjastosta aiheeseen liittyviä kirjoja, katson suoratoistopalveluista rikosdokkareita (samalla hinnalla saa myös aimo annoksen muita elokuvia ja sarjoja) ja joskus saatan ottaa äänikirjapalvelun, jossa useita true crime -aiheisia kirjoja kaiken muun tarjonnan lisäksi. Jos aika lailla kaikki rikospodcastit olisivat siirtyneet PodMehen, olisin ehkä voinut maksaakin silloin tällöin sen kahdeksan euroa kuussa. Suomalaisia podcasteja ei kuitenkaan niin paljoa ole, että niistä kannattaisi maksaa usealle eri alustalle. En tiedä, palveleeko tämä lopulta tekijöitäkään. No, aika näyttää. Mä olen kuitenkin valintani tehnyt eli vien rahani muualle.

Vierailija
79/128 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon yrittänyt tuoda esiin somen puolella, että harmittaa tämä vahva hajautuminen eri alustoille, mutta siitäkin tulee heti napinaa. Aivan kuin kuluttajia ei tarttis yhtään kuunnella. Totta kai ymmärrän täysin, että podcastin tekeminen käy työstä ja siitä halutaan korvausta ja otetaan tarjous vastaan, jos sellaisen saa. Mutta olisi kiva, että myös kuluttajia ajateltaisiin ja mietittäisiin, voisiko podit mennä vaikka yhdelle maksulliselle alustalle tai tukea lempipodia Patreon-tyyliin.

Ennen kuuntelin suht paljon true crime -podcasteja, mutta nykyään jäänyt paljon vähemmälle tämän hajautumisen vuoksi ja mennyt vähän kiinnostus kuunnella niitä. Luen mielummin sitten minfoa, lainaan kirjastosta aiheeseen liittyviä kirjoja, katson suoratoistopalveluista rikosdokkareita (samalla hinnalla saa myös aimo annoksen muita elokuvia ja sarjoja) ja joskus saatan ottaa äänikirjapalvelun, jossa useita true crime -aiheisia kirjoja kaiken muun tarjonnan lisäksi. Jos aika lailla kaikki rikospodcastit olisivat siirtyneet PodMehen, olisin ehkä voinut maksaakin silloin tällöin sen kahdeksan euroa kuussa. Suomalaisia podcasteja ei kuitenkaan niin paljoa ole, että niistä kannattaisi maksaa usealle eri alustalle. En tiedä, palveleeko tämä lopulta tekijöitäkään. No, aika näyttää. Mä olen kuitenkin valintani tehnyt eli vien rahani muualle.

Samaa olen miettinyt, että jos rikospodit menevät maksumuurin taakse, miksi ne eivät voisi siinä tapauksessa olla kaikki samalla alustalla. Hyvä pointti myös tuo, että podien muuttuminen maksullisiksi ei välttämättä palvele niiden tekijöitä. Seurauksena voi olla se, että suuri osa vanhoista kuuntelijoista kaikkoaa eikä uusia tule tilalle. Kannattaako podcastin tekemistä jatkaa, jos sen kuulijakunta kutistuu kovin vähäiseksi?

Vierailija
80/128 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että pitäisi pistää pystyyn kansalaisaloite eduskuntaan että podcastien siirtyminen maksullisille alustoille. Tämä kohtelee meitä köyhempiä epätasa-arvoisesti ja rikkoo ihmis oikeuksiamme