PodMe, suosittuja podcasteja siirtymässä maksulliseksi nyt syksyllä
Mitä ajatuksia se sinussa herättää? Paljonko olisit valmis maksamaan kk-maksua ja kuinka paljon pitäisi olla valikoimaa ?
Esim. Maanantaimysteri on siirtymässä maksulliseksi.
Kommentit (128)
Eniten ärsyttää juuri se että hyvät True crime- podit on hajautuneet eri alustoille. Jos kaikki olisivat samassa niin voisin harkita tilaamista mutta nyt tosiaan ovat ainakin kolmella eri alustalla, ihan typerää. Sitten tulee se että ei periaatesyistä viitsi maksaa yhdestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole raaskinut tilata kuukausittain mitään podipalvelua. Teen niin, että puolen vuoden välein tilaan palvelun, kuuntelen puolen vuoden aikana julkaistut jaksot ja sitten lopetan tilauksen. Turhauttavaa, mutta nuo podipalvelut on kalliita, kun kiinnostavia podeja on vain muutama. Siitä olisin valmis maksamaan, jos kaikki rikosaiheiset podit olisivat yhdessä palvelussa eivätkä ripoteltuna ympäriinsä.
Juutuubissa on rikosaiheisia kanavia vaikka kuin paljon. Monet tosin englanninkielisiä, mutta onpahan sitten kuunneltavaakin suuren maailman menosta.
Löysin yhden suomenkielisen yksityisetsivä podcastin youtubesta, mutta siinä oli aika vähän kuunneltavaa, kun lyhyitä jaksoja.
Hajauttaminen ärsyttää kyllä. Itse latasin Podimon kun sinne siirtyy muutama hyvä podcast ja loppuvuoden saa kuunnella ilmaiseksi. Menin samalla
etsimään Maanantaimysteeriä sieltä toiveenani kuunnella maksumuurin jälkeisiä jaksoja tai Jäljillä, joka löytyi muttei jaksoja saa auki.
Siinä sain hetken ihmetellä kunnes tajusin että mainitut on siellä PodMessä kun taas lataamani sovellus Podimo. Kuulostaneet podcastaajien mainostamina sen verran samalta että olin sekoittanut ne ja olin siinä luulossa että vihdoin on mennyt riittävästi podcasteja samaan palveluun että viitsin ottaa sen.
No ilmaisen ajan kuuntelen ainakin tuota Podimoa ja katson sitten mikä tilanne, moniin eri paikkoihin en jaksa maksella.
Jos podcastit on maksullisia, niin ne pitäisi todellakin olla genren mukaan ne alustat. Minua ei kiinnosta maksaa mistään mammapodcasteista, hömpästä tai muusta, mikä ei yhtään kiinnosta. Miten ne ei tällaista tajua.
Youtubesta en jaksa rikosjuttuja seurata. En ole kiinnostunut näkemään sitä puhujaa. Podcast ja esim. Instagram on ollut toimiva yhdistelmä, mutta yksi kerrallaan on podcastit hävinneet maksumuurin taa. Anti olla siis. Ostan niillä rahoilla vaikka kirjoja.
Se myös harmittaa että vaikka uusia podcasteja tulee nykyään viikottain, on harva niistä sellainen että viitsii kuunnella. Usea potentiaalinen (hyvä äänenlaatu ja selkeä jaksorakenne) podcast on itselläni joutunut hylkylistalle aivan käsittämättömien äänenpainotusten takia.
Koko setti voi olla luettu kuin ranskalaisin viivoin tehty lista, tasapaksusti tauotta tai että siellä täällä on taukoja vaikkapa kahden sanan välein. Tai lauseet ylipäätän oudolla painotuksella.
Kuuntelen useita podeja jo nopeutettuna kun ovat muuten hyviä mutta hitaasti puhuttu, mutta outoja taukoja tai painotuksia sekään ei pelasta enkä osaa podcasteista yksinkertaisesti kestä kuunnella tällaisen takia.
Podimoon lähti useampi suosikki, eli siitä tulen varmasti maksamaan ainakin silloin tällöin myös ilmaisjakson jälkeen. Jäljillä teki ehkä virheen kun valitsi Podmen, nyt kun Maanantaimysteeri jää tauolle, niin ei siellä paljon true crimea ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos podcastit on maksullisia, niin ne pitäisi todellakin olla genren mukaan ne alustat. Minua ei kiinnosta maksaa mistään mammapodcasteista, hömpästä tai muusta, mikä ei yhtään kiinnosta. Miten ne ei tällaista tajua.
Youtubesta en jaksa rikosjuttuja seurata. En ole kiinnostunut näkemään sitä puhujaa. Podcast ja esim. Instagram on ollut toimiva yhdistelmä, mutta yksi kerrallaan on podcastit hävinneet maksumuurin taa. Anti olla siis. Ostan niillä rahoilla vaikka kirjoja.
Mä taas kuuntelen youtubesta. En katso vaan pelkästään kuuntelen, esim just sitä jonkun mainitsemaa Annukkaa. Ja tosiaan olisi hyvä jos rikospodcastit olis yhdellä alustalla koska muakaan ei kiinnosta mikään muu aihe podcasteissa joten ne muut kuitenkin jää kuuntelematta eikä kolmen rikosaiheisen podcastin kuuntelusta huvita maksaa 7-8€:a kuukaudessa. Jos niitä olis 20 niin sitten voisi harkitakin.
Vierailija kirjoitti:
Podimoon lähti useampi suosikki, eli siitä tulen varmasti maksamaan ainakin silloin tällöin myös ilmaisjakson jälkeen. Jäljillä teki ehkä virheen kun valitsi Podmen, nyt kun Maanantaimysteeri jää tauolle, niin ei siellä paljon true crimea ole.
Mitä hyviä podcasteja lähti Podimoon ? Olen yrittänyt etsiä hyviäpodcasteja , mutta MJT:n lisäksi ei löydy. Vinkkejä otan vastaan. Yhden toisen tiedän, mikä siirtyi mutta hänellä on liika teennäinen uutislukija -tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyviä podcasteja lähti Podimoon ? Olen yrittänyt etsiä hyviäpodcasteja , mutta MJT:n lisäksi ei löydy. Vinkkejä otan vastaan. Yhden toisen tiedän, mikä siirtyi mutta hänellä on liika teennäinen uutislukija -tyyli.
Mutta Podimossa siis on onneksi myös äänikirjoja, joten vaikka en hyviä podcasteja ole löytänyt tuon Murha joka tapahtui lisäksi, on siellä onneksi muuta kuunneltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Se myös harmittaa että vaikka uusia podcasteja tulee nykyään viikottain, on harva niistä sellainen että viitsii kuunnella. Usea potentiaalinen (hyvä äänenlaatu ja selkeä jaksorakenne) podcast on itselläni joutunut hylkylistalle aivan käsittämättömien äänenpainotusten takia.
Koko setti voi olla luettu kuin ranskalaisin viivoin tehty lista, tasapaksusti tauotta tai että siellä täällä on taukoja vaikkapa kahden sanan välein. Tai lauseet ylipäätän oudolla painotuksella.
Kuuntelen useita podeja jo nopeutettuna kun ovat muuten hyviä mutta hitaasti puhuttu, mutta outoja taukoja tai painotuksia sekään ei pelasta enkä osaa podcasteista yksinkertaisesti kestä kuunnella tällaisen takia.
Mä taas tykkään sellasesta hitaasta kerronnasta koska käytän näitä podeja nukahtamiseen 😁.
Minä latasin podimon vaikka ärsyttikin. Pahuuden jälkeen siirtyi sinne suplasta, ensin ajattelin että olkoon mutta pidän siitä podista niin paljon vrt muut true crimet että lähdin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MJT:n lisäksi Murha pohjolassa, Myyrä ja Murhakertomuksia. En ole vielä ehtinyt kuunnella, millainen Pahuuden jälkeen on nykyään. Uusista Medical crimes oli ekan jakson perusteella kuunneltava. Uskoisin kyllä, että vaikka en siitä ensi vuonna maksaisikaan joka kuukausi, niin välillä ostettuna rahoille saa kyllä vastinetta.
En ole käyttänyt Spotifya ainuttakaan kertaa sen jälkeen, kun kertoivat Rogan diilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrä ja Johtolankoja on kivunnut kärkisijoille omissa suosikeissani. Näiden lisäksi Murhakertomuksia ja Murha mielessä oli podcastit jotka minut sai lataamaan Podimon.
MJT on itselleni sellainen hätävarapodcast jota käyn välillä kuuntelemassa, mutta yleisesti en niin välitä sen jaksorakenteesta ja kerrontatyylistä.
Onko podimolla muita podcasteja kuin truecrime- Siis hyviä, suosittuja ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Podimossa siis on onneksi myös äänikirjoja, joten vaikka en hyviä podcasteja ole löytänyt tuon Murha joka tapahtui lisäksi, on siellä onneksi muuta kuunneltavaa.
10h/kk äänikirjoja on kyllä tosi vähän, eihän se riitä edes yhteen kirjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MJT:n lisäksi Murha pohjolassa, Myyrä ja Murhakertomuksia. En ole vielä ehtinyt kuunnella, millainen Pahuuden jälkeen on nykyään. Uusista Medical crimes oli ekan jakson perusteella kuunneltava. Uskoisin kyllä, että vaikka en siitä ensi vuonna maksaisikaan joka kuukausi, niin välillä ostettuna rahoille saa kyllä vastinetta.
Kiitti tuosta Pahuuden jälkeen vinkistä. Luulin, että se oli se nasaaliuutistenlukija mutta olikin niiden kahden yhdessä tekemä, mikä oli Suplassa jonkun aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10h/kk äänikirjoja on kyllä tosi vähän, eihän se riitä edes yhteen kirjaan.
No se kyllä on. En katsonut mitään noita tilausehtoja, kun otin ilmaisen loppuvuoden.
Harmitti kun suosikkipodcastini muuttui maksulliseksi. Tykkäsin lukijan äänestä ja ääntämyksestä. Jutut oli myös huolella koottu. Oli laadukas, mutta ei, en minä silti ihan maksamaan ala, kun en oikein muuta kuuntelisi. Joku tietää jotain oli tuon podcastin nimi. Taisi siirtyä Suplaan, jos oikein muistan.
Ei haittaa, en oikein ymmärrä podcastien jujua. Kuuntelen kun joku puhuu? Mulle sopii paremmin luettava teksti.