Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin Tampereella

Vierailija
22.08.2014 |

Miten voisin saada ystäviä Tampereelta? Olen muuttanut vasta kesällä, enkä tunne ketään, paitsi miesystäväni ja mekin olemme lähellä eroa. 

Olen alle 30 v. ja minulla on 8-vuotias poika. Miten te olette saaneet ystäviä? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyl aika vaikeeta, koska tamperelaiset ovat hämäläiseen tapaan aika vetäytyviä, eivätkä halua tehrä numeroo itsestään.

Mut just nyt alkaa työväenopiston ja kansalaisopiston kurssit. Ehkä sieltä löytyisi sulle jotain?

http://www.ahjola.fi/kansalaisopisto

http://www.tampere.fi/tyovaenopisto/

Vierailija
2/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä useammaltakin kuullut, että tampereella on aika hankala ystävystyä. Mä oon koulun ja seurakunnan kautta parhaiten tutustunut, kun on ollu sellanen selkee yhteinen juttu, mitä tehdään. Mutta vaikee kyllä keksiä, et jos noita yhteyksiä ei olis, niin miten sitten vois saada kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Tampere ei ero tässä asiassa muista kaupungeista. Mutta vaikeaa se on aikuselle löytää uusia kavereita. Perinteiset on tietysti joku uusi harrastus, esim nyt on menossa työväenopiston ilmoittautumiset. Joku säännöllinen ryhmäliikunta on hyvä, sillä siellä tapaat samoja ihmisiä joka viikko. Ole aktiivinen koulun suuntaan, jos lapsen luokalla on joku vanhempaintoimikunta tms. niin sinne vaan mukaan.

Vierailija
4/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnethan sä ainakin työkaverisi. Usko pois, niidenkin kanssa voi ystävystyä. Mulla itse asiassa kaikki läheisimmät ystävyydet on alkaneet työkaveruuksista.

Vierailija
5/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:01"]

Miten voisin saada ystäviä Tampereelta? Olen muuttanut vasta kesällä, enkä tunne ketään, paitsi miesystäväni ja mekin olemme lähellä eroa. 

[/quote]

Opsitokurssit, liikuntaharrastukset, laita ilmoitus kaupan seinille : haetaan sulkkiskaveria vuorolle tms.

Vierailija
6/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella voi harrastaa paljon! Lapselle voi etsiä harrastuksen ja siinä voi sivussa koittaa jutella muille vanhemmille. Pyydä rohkeasti vanhempia vaikka illanviettoon.

Koulussa voi jotenkin tutustua toisiin vanhempiin mutta melko vaikeaa se on. Ei ole oikeastaan kuin vanhempainilta ja tehdäänkö siellä tuttavuutta? Voi opettajalle ehdottaa askarteluiltaa tms jonka tuotokset myydään myyjäisissä.

Ei me Tamperelaiset olla sen kummempaa väkeä kuin muualla asuvat. Pihapiirissä voi tutustua naapureihin. Jos joku ei löydä ystäviä, niin ei se voi muiden syytä olla..

Vierailija
7/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:14"]

No tunnethan sä ainakin työkaverisi. Usko pois, niidenkin kanssa voi ystävystyä. Mulla itse asiassa kaikki läheisimmät ystävyydet on alkaneet työkaveruuksista.

[/quote] Niin, olen vasta aloittanut työni täällä ja olen työssä miestenalalla, työkaverini ovat jo vanhoja miehiä, mukavia jne.. mutta ei sellaisia kenen kanssa minulla olisi mitään muta yhteistä kun työ. Ajattelin kyllä näitä kerhoja ja harrastuksia, oma harrastus olisi kiva, mutta en voi jättää lasta yksinkään. 

Vierailija
8/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:14"]

[/quote]

Komppaan! Työkavereiden kanssahan ihminen viettää enemmän aikaa kuin kenenkään muun, kyllä siinä jo ystävystyykin. Minulla on ainakin kymmenen ystävää, jotka ovat tulleet eri työpaikoista vuosien varrelta. Jopa Tampereelta :)

Vierailija
9/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo siivouspäivä- tempaus sujunut miten Tampereella, olisin halukas siihen osallistumaan, jos vaikka sitä kautta tutustuisi tai edes tapaisi ihmisiä? :)

Vierailija
10/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira, sen kanssa koirapuistossa tutustuu ihmisiin:)

Vierailija
11/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:43"]

Hanki koira, sen kanssa koirapuistossa tutustuu ihmisiin:)

[/quote] sitähän tuo lapsikin on vinkunut ikuisuuden :D

Vierailija
12/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelaiset ON sisäänpäinkääntyneitä. Hyvin vaikea ystävystyä. Itse olen iloisesta Itä-Suomesta ja siellä sekä Etelä-Suomessa ystävystyminen oli helppoa. Tamperelaiset ovat hitaita, juroja ja sisäänpäinlämpiäviä hämäläisiä. En ole kotonani, vaikka olen asunut täällä jo vuosia. 

Vierailija
13/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:19"]

[/quote]

Opsitokurssit, liikuntaharrastukset, laita ilmoitus kaupan seinille : haetaan sulkkiskaveria vuorolle tms.

[/quote]

Ja kuka vittu alapeukuttaa? Onko sulla kusta päässä?

Vierailija
14/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn, et mikä työpaikka?

Vierailija
15/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ap se en ole. Enkä kyllä moisesta välittää. Hyviä ehdotuksia on tullut. Tähän mennessä ohikulkijat ovat iloisesti moikanneet (paremmin ku pk seudulla) mutta tutustumisesta vaikea sanoa. Kyllä tässä jotain keksin!

Vierailija
16/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:58"]

Mielenkiinnosta kysyn, et mikä työpaikka?

[/quote] olen asentaja-hitsaaja pienellä pajalla. 

Vierailija
17/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jatkan,

Mikä helvetti teitä vaivaa? yhteensä 5 alapeukkua kun ehdotin kursseja tai erilaisia urheilujuttuja sekä harjoituskaverin hakua. Eikä sen tarvi olla urheilu, joku muukin käy kunhan ottaa kontaktia.

Saatanan hullut, miksi tällaisia alapeukutetaan?

Vierailija
18/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jatkan,

Mikä helvetti teitä vaivaa? yhteensä 5 alapeukkua kun ehdotin kursseja tai erilaisia urheilujuttuja sekä harjoituskaverin hakua. Eikä sen tarvi olla urheilu, joku muukin käy kunhan ottaa kontaktia.

[/quote]

Olisko niin että sun hurmaava persoona puskee läpi noista kommenteista

Vierailija
19/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jatkan,

[/quote]

Olisko niin että sun hurmaava persoona puskee läpi noista kommenteista

[/quote]

Katsoppa kuka aloitti? Annoin hyvän aidon neuvon ja siitä alkaa alapeukutus.

Ilmeisesti sulla on tapana jatkaa nättiä puhetta ihmiselle joka laukaisee sulle "dorka, typerä idea pässi"? Sinä vaan jatkat keskustelua neutraalilla sävyllä?

Pitäkää vittu tunkkinne.

Vierailija
20/26 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa muualta muuttanut kolmekymppinen nainen. Olen ainenkin työpaikalta saanut ihania ystäviä ja kavereita. Nytkin huomenna on meillä työpaikan tyttöjen ilta, jota odotan innolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän