Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvavuoden aikana perhekahvilat yms pakollisia?

Vierailija
22.08.2014 |

Neuvolasta aina kysellään, joko oon tutustunut muihin äiteihin ja ollaanko käyty perhekahviloissa. Tuntuu, että olis jotenkin pakko tai suotavaa? Vauva nyt 5 kk enkä oo ollut missään tuollaisessa vauvatapaamisessa, koska mua ei kiinnosta tutustua toisiin äiteihin, mulle riittää vanhat tutut. En myöskään jaksaisi ottaa stressiä näihin perhekahviloihin ehtimisestä, kun nyt jo on kiire keritä hoitaa kaikki asiat mitä päivän aikana pitää hoitaa. Onko lapselle haitaksi, jos en jaksa suorittaa äitiyttä menemällä perhekahvilaan tai tutustumalla äiteihin? Toki sitten, kun lapsi on niin iso, että ymmärtää toisista lapsista, vien sitä näkemään muita lapsia. Miten muut, koetteko nuo vauva-äiti-kokoontumiset tärkeiksi?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itselleen kaipaa seuraa, kannattaa perhekerhoihin suunnata vasta vauvan ollessa reilun vuoden ikäinen. Me käytiin alusta asti vauvaharrastuksissa, koska mä kaipasin seuraa. Vauva tykkäsi kovasti uinnista, mutta kaikki muskarit ym. oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Flunssia vaan tuli aika usein :(

Nyt reilun vuoden ikäisenä on jo jossain määrin kiinnostunut muista lapsista. Kiinnostus ei kestä kauan, mutta hetkittäin on jo yhteisiäkin leikkejä, muistaa tutut lapset jne. Oon ajatellut, että lapselle on kiva oppia leikkimään muiden kanssa vähitellen. Mä olin aikanaan itse kotona ainoana lapsena ja tapasin muita lapsia ekan kerran kolmivuotiaana seurakunnan kerhossa. Sinne piti jäädä ilman äitiä pariksi tunniksi ja olin vaan huutanut kauhusta, kun kerralla tuli vastaan iso lapsilauma enkä mä ollut siihen mennessä ollut kuin aikuisten kanssa :( Luonnekysymyskin tietty, mä olin aika arka lapsi. Mutta ei sitä arkuutta ainakaan auttanut se, etten päässyt yhdessä äidin kanssa harjoittelemaan ihmisten kanssa olemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi