Oletko koskaan vaihtanut kassajonoa myyjän takia?
Mä olen useasti. Kun oonkin huomannut, että mun jonossa onkin miesmyyjä vaihdan äkkiä sellaiseen, missä on naismyyjä.
Yleensä näin käy siinä tilanteessa, kun olen menossa kassoille ja siinä vaiheessa huomaan mies-ja naiskassan. Meinaan mennä lähimmälle kassalle ja jos huomaan siinä olevan miesmyyjän, niin menen äkkiä naismyyjän kassalle.
Jotenkin kivempi mennä naismyyjälle. ;-P
Kommentit (96)
Mä en kyllä oikeasti ymmärrä myyjiä, jotka alkaa jutella asiakkaalle! Ei sitä asiakasta kiinnosta teidän juttunne. Sellaisia kyllä karttelen, ihan viimeiseen asti.
Joo, varattuihin miehiin sotkeutuvan horon kassalle en mene. Odotan vaikka tunnin kassan vaihtumista.
Jos on herpes tai selvä flunssa tai epäsiisti, niin kyllä,
Niin ja kannattaa katsoa jo vähän siinä kassalle mentäessä, ettei vahingossa tule valittua sellaista, jolla saattaisi olla ebola.
Seitsemän lapsen äitinä käyn lähes joka ikinen päivä kaupassa. Kauppa on 10 metrin päässä ulko-ovesta, joten se on vähän sama kuin jääkaapilla kävisi. Ei tarvitse rahdata kahtakymmentä maitolitraa omaan jääkaappiin, kun ne voi säilyttää siellä kaupassa.
Olen tästä syystä todella tunnettu naama lähikaupassani. Kaupassa on kaksi myyjää, joita välttelen. Toinen on parikymppinen tyttö, joka on aina todella huonotuulisen näköinen. Tuhahtelee asiakkaille, on töykeä, tympeä ja hidas liikkeissään. Kerran perjantai-iltana hain miehelleni kaksi olutta. Olin raskaana ja tämä tyttö maiskutteli suuta ja pyöritti päätä. Sanoin, että vaikkei asia sinulle millään tavalla kuulu, niin nämä ovat miehelleni. Tyttö murahti joo-joo. Sen jälkeen olen ihan kiusallanikin hakenut aina pari olutta hihnalle, jos tyttö on ollut ainut kassa ja ainut poispääsy kaupasta ulos.
Toinen on poika, sekin parikymppinen, joka aina kommentoi ostoksiani. Ai pizzaperjantai? Aa Nutrilett? Kesäksi bikinikuntoon? Aa jogurttia? Ai kevytmaitoa? Ai tuuheuttavaa shampoota?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:46"]
Toinen on poika, sekin parikymppinen, joka aina kommentoi ostoksiani. Ai pizzaperjantai? Aa Nutrilett? Kesäksi bikinikuntoon? Aa jogurttia? Ai kevytmaitoa? Ai tuuheuttavaa shampoota?
[/quote]
Mikä kauppa? Minuakin ärsyttää lähikaupassa juuri tuolla tavalla kommentoiva poika!
Valitsen yleensä naiskassan, mutta ei mieskassakaan minua haittaa. Eräässä kaupassa kuitenkin valitsen jonkun toisen kassan jos huomaan erään miehen olevan kassavuorossa, hän on vähän jälkeenjäänyt ja hidas työssään, puhuu myös omituisia.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:01"]
Meillä mies asioi mieluummin nätillä naismyyjällä. Itse valitsen aina nuoren miesmyyjän kassan jos vain mahdollista. Tämä on sellainen sisäpiirin juttu minulla ja miehellä; se joka ehtii kassan ensin valitsemaan niin sinne mennään..=)
[/quote]
Kylläpä teilläkin on tylsä parisuhde-elämä. Kassaihmiset taitaa olla ainoat ihmiskontaktit ulkomaailmaan.
[/quote]
Ei vaan meillä on hauskaa arjen pienissä tilanteissa. Voit vaan kuvitella miten hauskaa arkemme kokonaisuudessaan on..=)
Kukkakaupasta lähdin pois, kun talahuoneeseen mentiin sanomaan, että nyt on sun vuorosi palvella. Sieltä tuli kauhean flunssainen herpesnaamainen nainen laahustaen . Hyi. Lähdin heti pois enkä ole mennyt uudelleen.
Joo. Jos tajuan että kassa, jonka jonossa seison, käy tosi hitaalla.
Ymmärrän myös tuon miehen kanssa asioinnin olevan vaikeampaa kuin naisen kanssa, mutta minua tuo ei ihan kassatilanteessa häiritse, mutta vaikkapa lääkärille menen mieluummin naiselle.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:48"]
[/quote]
Mikä kauppa? Minuakin ärsyttää lähikaupassa juuri tuolla tavalla kommentoiva poika!
[/quote]
Heh, no sitten käydään varmaan samassa kaupassa. Muualla en ole tällaiseen törmännyt.
T.Se 7 lapsen äiti
Seitsemän lapsen äitinä käyn lähes joka ikinen päivä kaupassa. Kauppa on 10 metrin päässä ulko-ovesta, joten se on vähän sama kuin jääkaapilla kävisi. Ei tarvitse rahdata kahtakymmentä maitolitraa omaan jääkaappiin, kun ne voi säilyttää siellä kaupassa.
Olen tästä syystä todella tunnettu naama lähikaupassani. Kaupassa on kaksi myyjää, joita välttelen. Toinen on parikymppinen tyttö, joka on aina todella huonotuulisen näköinen. Tuhahtelee asiakkaille, on töykeä, tympeä ja hidas liikkeissään. Kerran perjantai-iltana hain miehelleni kaksi olutta. Olin raskaana ja tämä tyttö maiskutteli suuta ja pyöritti päätä. Sanoin, että vaikkei asia sinulle millään tavalla kuulu, niin nämä ovat miehelleni. Tyttö murahti joo-joo. Sen jälkeen olen ihan kiusallanikin hakenut aina pari olutta hihnalle, jos tyttö on ollut ainut kassa ja ainut poispääsy kaupasta ulos.
[/quote]
Tästä välittyy kyllä junttila mieleen, 7 kakaraa ja raskaana ja nainen juoksentelee hakemassa miehelle olutta. Eikö sen miehen pitäisi olla pitämässä kakaroille jöötä kun niitä on noin monta laittanut alulle.
Ja vielä 7 kakaraa ja jaksat nähdä tuollaista vaivaa nuoren myyjän takia, että muistat hänen takiaan hakea olutta. Huoh. Huvinsa kullakin.Trolli taitaa olla, ei ole tätä päivää että mies kittaa kaljaa ja nainen niitä hakee.
Ei myyjä olisi kauan töissä jos kommentoisi ostoksia, trolli olet.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:39"]
Mä en kyllä oikeasti ymmärrä myyjiä, jotka alkaa jutella asiakkaalle! Ei sitä asiakasta kiinnosta teidän juttunne. Sellaisia kyllä karttelen, ihan viimeiseen asti.
[/quote]
Mä en kyllä oikeasti ymmärrrä asiakkaita, jotka alkaa jutella myyjälle. Ei sitä myyjää kiinnosta teidän juttunne.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:10"]
Ei myyjä olisi kauan töissä jos kommentoisi ostoksia, trolli olet.
[/quote]
Voi kun tietäisit. Tekisi mieli sen kaupan nimi tänne kirjoittaa, mutta en kehtaa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:10"]
[/quote]
Mä en kyllä oikeasti ymmärrrä asiakkaita, jotka alkaa jutella myyjälle. Ei sitä myyjää kiinnosta teidän juttunne.
[/quote]
Mutta se myyjä saa siitä palkkaa.
[/quote]
Tämä on hankala. Nimim. myyjä
Koska useat tosi mukavat asiakaskohtaamiset, molemminpuoliset myös asiakkaan naurusta päätellen, tulee tuollaisessa tilanteessa kun kassalla alkaa jotain pientä jutella ja osuukin oikeaan, että tämä asiakas olikin sitä mallia että on halukas myös jotain puhumaan, eikä robottimaisesti toimimaan.
Seuraavalla kerralla sitten huomaa, että asiakas itse sanookin jotain ja seuraavalla kerralla sitten on jo normi jotain pientä jutustella. Tästä sitten syntyy sellainen kantisasiakassuhde, ja ne on mukavia ja molemminpuolisesti hyödyttäviä. :)
Kun osuu väärään asiakkaaseen alussa, niin saa niin sitruunanhappaman irvistyksen takaisin jutustelulle, että tekee mieli olla hiljaa koko loppuvuoro.
On vaan tosi hankalaa ennakoida se asiakas siinä muutamassa sekunnissa, että kumpaa sorttia se on. :D
Itiksen cittarissa on yksi hidas ja jotenkin jäykän oloinen kassahenkilö, häntä välttelen. On niin turhauttavaa seurata hänen liikkeitään.
Rovaniemen Anttilassa vaihdan kassaa erään nuoren naismyyjän kohdalla. Hänellä on tapana kommentoida asiakkaiden ostoksia ja on muutenkin outo käytökseltään. Itsekin myyjänä ärsyynnyn tällaisesta niin paljon että jonotan mieluummin muille.
En valitse jonoa myyjän mukaan eikä myyjän tähden myöskään vaihda kassaa. Hehän tekee työtään siinä missä mekin teemme omaa työtämme.
Mutta kommervenkit ite kullakin.