Oletko koskaan vaihtanut kassajonoa myyjän takia?
Mä olen useasti. Kun oonkin huomannut, että mun jonossa onkin miesmyyjä vaihdan äkkiä sellaiseen, missä on naismyyjä.
Yleensä näin käy siinä tilanteessa, kun olen menossa kassoille ja siinä vaiheessa huomaan mies-ja naiskassan. Meinaan mennä lähimmälle kassalle ja jos huomaan siinä olevan miesmyyjän, niin menen äkkiä naismyyjän kassalle.
Jotenkin kivempi mennä naismyyjälle. ;-P
Kommentit (96)
Minä taas valitsen mielelläni nuoren mieskassan koska on rivakka ja etenee nopeasti.
Nuoruusvuosien poikaystävä on kassalla töissä eräässä lähikaupassa, seurusteltiin teini-ikäisinä vuosikymmen sitten mutta en voi mennä hänen kassalleen. Jostain syystä vaan on aina niin kiusallinen tilanne sille ja mua naurattaa liikaa.
Mä en oo kaupassa ollut myyjänä, mutta olin pari vuotta sitten mäkkärissä. Siellä varsinkin yövuorossa huomasin usein tän jaon että miehet menee naisen kassalle ja naiset miehen. Varsinkin jos asiakkaat ovat kännissä (kuten he yleensä olivat pe-la välisenä yönä kello 3:30) :D
Välillä oli ihan naurettavaa kun ei ollut naista baarista ilmeisesti löytynyt, niin viis miestä jonottaa mun kasalle vaikka vieressä olis mieskollega vailla asiakkaita. Ja kaikki kysy monelta pääsen töistä :'D
Turun eräässä S-marketissa on töissä hapannaamainen ulkomaalainen nainen jonka kassalle en mene mielelläni.
Lähikaupassa välttelen kassaa, jos siinä on eräs zombi. Nainen toimii kuin hidastetussa filmissä ja jono vetää 3 x hitaammin kuin muut. Voi olla jokin sairaus, mutta sillä ei nyt tässä kohtaa ole merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 16:45"]
Lähikaupassa välttelen kassaa, jos siinä on eräs zombi. Nainen toimii kuin hidastetussa filmissä ja jono vetää 3 x hitaammin kuin muut. Voi olla jokin sairaus, mutta sillä ei nyt tässä kohtaa ole merkitystä.
[/quote]
Sama yhdessä Cittarissa. Valitsen aina jonkun muun, muuten valintaan vaikuttaa aina lyhyin jono.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:17"]
Mun mies vaihtaa aina kassajonoa Etelä-Helsingissä sijaitsevassa K-kaupassa, koska siellä tietyt myyjät väkisin vääntää smalltalkia jokaiselle asiakkaalle, ja häntä raivostuttaa se jostain syystä suunnattomasti.
[/quote]
Mua ärsyttää myös suunnattomasti turhanpäiväinen jutustelu kassalla. Porin Finnkinolla on töissä nainen joka puhuu ihan liikaa "se tekee 12 euroa per lippu eli yhteensä 36 euroa teiltä kolmelta. Maksatteko kortilla vai käteisellä?" - kortilla. "no nyt mä painan täältä nappia niin voitte käyttää maksukorttianne päätteellä ja ... noin. Nyt on maksu hyväksytty. Ja tuolta se kuitti jo tuleekin, ja täältä tulostuvat nämä elokuvaliput saliin kolme. ...näin. Olkaa hyvät".
Periaatteessa ei mitään väärää, mutta vähemmälläkin lärpättämisellä pärjää kyllä.
[/quote]
Sen sisko on varmaan töissä Tampereen Tullintori Tokmannilla.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:14"]
Olette fiilistelijöitä jonoa valitessa! Tässä kaksi varmaa neuvoa, jos haluatte nopeuttaa omaa etenemistä ison marketin kanssalla:
1. Valitse aina mahdollisimman vanha naiskassa, sellainen jolla ei ole meikkejä tai muuta koruja. Sellainen nainen osaa jo hommansa ja keskittyy työhönsä turhia lirkuttelematta.
2. Vältä jonoja, joissa on kärryssä vaatteita tai vastaavia, niissä ei ole koskaan hintalaut kunnossa ja kassan on alettava soittelemaan vaateosastolle.
Hauskoja kassahetkiä toivottaen, mies marketista.
[/quote]
Huomasitko, että fiilistely on just se juttu, miksi kannattaa valita muun kuin nopeuden perusteella. Ihan sama, onko se vanha myrkkynaama nopea, jos haluan että kassaa voi katsoa silmiin ja saa vielä tervehdyksenkin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:22"]
No en todellakaan, asiakkaiden takia vaihdan kassaa eli jos on näitä "unohdin punnita perunat" tyyppejä niin kasaan kamppeeni ja siirryn.
[/quote]
Rouva täydellinen on aina muistanut punnita kaikki tuotteensa? Ikinä ei ole sinulle näin päässyt tapahtumaan, että jostain tuotteesta olisi se hintalappu tippunut matkalla kassalle?
[/quote]
Oletko sinä siis sellainen ihminen, joka loukkaantuu siitä, että joku vaihtaa nopeampaan jonoon?
Valitsen useinkin kassan mukaan, jos jonojen pituudessa ei ole eroa. Mieluiten valitsen lyhyen jonon, sitten tsekkaan keitä jonossa on minua edellä (mummot on joskus superhitaita, ulkomaalaiset, varsinkin somalit jumittaa kassalla jne.) ja sitten vielä valkkaan, onko kassa minulle "mieleinen". En siis ulkonäön enkä sukupuolen perusteella valkkaa, vaan sen, onko mulla kokemusta tästä nimenomaisesta kassahenkilöstä ennestään. Jos tiedän kassan hitaaksi, en mene siihen, vaikka jono olisi hiukan lyhyempi kuin ripeämmän kassahenkilön jonossa. Menen mielelläni mieskassalle, paitsi jos ostoksissani on siteitä, pikkuhousunsuojia tai kondomeja ja kassa on ns. naamatuttu. Silloin valitsen mieluummin naisen.
Jos käyn kaupassa omalla työpaikalla, kiinnitän kyllä huomiota kenen kassalle menen. Siellä on muutama aivan saatanan hidasta tätiä, että menen mieluusti vaikka viereiseen pidempään jonoon kuin heidän. Todennäköisesti etenen pidemmässä jonossa muutenkin nopeammin. Muuten en valikoi kassoja.
En vaihda sukupuolen vuoksi kassajonoa, vaan jos näen että siellä on nyt ongelmamyyjä. Tampereen Stokkan Herkussa näitä on kaksi: vanhempi rouva joka antaa aina vaihtorahana ryttyisimmät ja revenneimmät setelit ja paskaiset kolikot asiakkaalle. Sillä oikeen kestää antaa se raha, kun se etsii ällöttävintä. Rikkinäiset pitäisi tilittää laskentakeskukseen prkl eikä lykätä asiakkaalle.
Toinen Herkun kartettava on ujon näköinen nainen, joka ei ikinä tervehdi mua. Muita asiakkaita kyllä. Tietääkseni en ole milloinkaan loukannut häntä mitenkään, mutta ehkä hän sitten tietää paremmin kun ei katso päinkään, eikä virka mitään vaihtorahaa antaessaan, ojentaa vain käden.
Kolmas kartettava myyjä on S-market Pendoliinon yksi nuori miesmyyjä. Nuoria miesmyyjiä on montakin, mutta tämä yksi kerran huomasi, että olin punninnut sipulit kaalin hinnalla tai kaalin sipulin hinnalla, en muista, ja suhtautui siihen kuin vakavaan petosyritykseen. Helvetti, väsyneenä kaupassa olen katsonut vaakanumeron enkä ollut montaa senttiä hyötymässä tahattomasta virheestäni, mutta sen jälkeen tämä teho-salapoliisi on aina ilmeillyt, kun olen kaupassa käynyt ja ollut satavarma, että näpistelen sieltä :D Onkohan ottanut työnsä vähän liian vakavasti...
Yleensä kauppojen myyjät on mukavia ja jaksavaisia, se sanottakoon. Nämä mainitut on vain poikkeuksia, jotka tulee pantua merkille juuri sen vuoksi, että yleensä myyjät piristävät asiakkaan päivää.
mene sinne, missä on lyhyin jono.
Lähi Siwassa on yksi niin tyly ja elämäänsä kyllästynyt myyjä, että ei tosikaan. Aina naama norsunvitulla ja kaikesta huomaa, että asiakas on ainoastaan riesa hänelle. Vaikea on valita toista kassaa, kun kyseisessä puodissa on vain yksi myyjä vuorossa. Olen joskus kääntynyt ovella pois, kun huomaan hänet kassalla.
Mulla on 2 vaki-Alepaa, joissa käyn - toinen on työpaikkani lähellä, ja jos siellä työskentelevä nuori, kuuma mies on kassalla, niin todellakin menen sinne.;) Toinen on taas n. 100 m. kotioveltani, ja siellä työskentelevää 50+ käpy annelissa istuvaa mammaa välttelen aina, kun mahdollista. Olen usein ihmetellyt miten ihmisen on mahdollista olla niin flegmaattinen ja.. löysä. Sanan kaikissa merkityksissä.
Jos kassalla on poika niin vaihdan välittömästi toiseen missä nainen ja varsinkin NAINEN. Nuoret tytöt ja pojat inhottavat minua epävarmuudellaan ja realitylutkasarjoista opituilla ääliömäisillä maneereillaan. 50+ nainen on minulle mieluinen kassa <3.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:58"]
Olen vaihtanut. Lähimarketissa on yks myyjä, joka haisee niin hirveälle hielle, että siinä maksupisteelläkin silmät kirvelee siitä kärystä. Hänelle en mee.
[/quote]
Siis piti kysyä, että onko tämä sattumoisin Turussa? :D
Muutaman kerran. Kaupassa jossa asioin pääasiassa on töissä myös setäni vaimo. Kerran epäilin olevani raskaana ja ostin kauppareissuilla paketin raskaustestejä. En halunnut maksamaan ostoksia sukulaisen kassalle, vaikka hänellä varmaan vaitiolovelvollisuus onkin.
Lisäksi ko. kaupassa on yksi ärsyttävän puhelias myyjä joka puhuu ihan liikaa samalla kun maksaa ostoksia. Pyrin välttämään hänen kassaa.