Oletko koskaan vaihtanut kassajonoa myyjän takia?
Mä olen useasti. Kun oonkin huomannut, että mun jonossa onkin miesmyyjä vaihdan äkkiä sellaiseen, missä on naismyyjä.
Yleensä näin käy siinä tilanteessa, kun olen menossa kassoille ja siinä vaiheessa huomaan mies-ja naiskassan. Meinaan mennä lähimmälle kassalle ja jos huomaan siinä olevan miesmyyjän, niin menen äkkiä naismyyjän kassalle.
Jotenkin kivempi mennä naismyyjälle. ;-P
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:46"]
Seitsemän lapsen äitinä käyn lähes joka ikinen päivä kaupassa. Kauppa on 10 metrin päässä ulko-ovesta, joten se on vähän sama kuin jääkaapilla kävisi. Ei tarvitse rahdata kahtakymmentä maitolitraa omaan jääkaappiin, kun ne voi säilyttää siellä kaupassa.
Olen tästä syystä todella tunnettu naama lähikaupassani. Kaupassa on kaksi myyjää, joita välttelen. Toinen on parikymppinen tyttö, joka on aina todella huonotuulisen näköinen. Tuhahtelee asiakkaille, on töykeä, tympeä ja hidas liikkeissään. Kerran perjantai-iltana hain miehelleni kaksi olutta. Olin raskaana ja tämä tyttö maiskutteli suuta ja pyöritti päätä. Sanoin, että vaikkei asia sinulle millään tavalla kuulu, niin nämä ovat miehelleni. Tyttö murahti joo-joo. Sen jälkeen olen ihan kiusallanikin hakenut aina pari olutta hihnalle, jos tyttö on ollut ainut kassa ja ainut poispääsy kaupasta ulos.
Toinen on poika, sekin parikymppinen, joka aina kommentoi ostoksiani. Ai pizzaperjantai? Aa Nutrilett? Kesäksi bikinikuntoon? Aa jogurttia? Ai kevytmaitoa? Ai tuuheuttavaa shampoota?
[/quote]
Tästä välittyy kyllä junttila mieleen, 7 kakaraa ja raskaana ja nainen juoksentelee hakemassa miehelle olutta. Eikö sen miehen pitäisi olla pitämässä kakaroille jöötä kun niitä on noin monta laittanut alulle.
Ja vielä 7 kakaraa ja jaksat nähdä tuollaista vaivaa nuoren myyjän takia, että muistat hänen takiaan hakea olutta. Huoh. Huvinsa kullakin.Trolli taitaa olla, ei ole tätä päivää että mies kittaa kaljaa ja nainen niitä hakee.
[/quote]
Noh noh. 7 lasta, ei kakaraa. Ja tuon olutepisodin aikana odotin ehkä viidettä ta kuudetta lasta. Ei asuta Junttilassa. Mies ei kittaa kaljaa, vaan juo olutta kerran kuussa. Ja ehkäpä nyt liioittelin vähän, kun sanoin että joka kerta roudaisin sitä olutta kassalle tytön nähdessäni. No, ei.
Minä tykkään käydä kaupassa, koska saan silloin edes sen 10 minuuttia olla ihan vain itsekseni ilman "äitiäitäitäitätitätitäit" -huutoja. Saatanpa vaikka ostaa jäätelön itselleni ja kävellä korttelin ympäri ennen kotiin palaamista.
Muita ennakkoasenteita tai kysymyksiä?
T.Se 7 lapsen äiti
Missä takahikiällä te oikein asutte? Kohta ei tarvitse vaihtaa kassaa myyjän takia kun voi maksaa automaateilla. Minä maksan usein lähikaupassa automaatilla koska myyjille saattaa olla kova jono ja nopeammin hoituu kun menee sinne automaatille ja latoo ostokset suoraan kassiin.
Yhdessä isossa lähimarketissa vältän viimeiseen saakka yhdelle mies kassalle menemistä. Muuten menen aina lyhimpään jonoon, tai jonoon jossa kaikilla on suht vähän tuotteita ostettavana. Kyseistä kassaa välttelen siksi, että tyyppi sattuu olemaan sanasta lukiosta ja jouduin muutaman kerran kärsimään samalla kurssilla moisen inhotuksen kanssa. Vapaaehtoisesti en halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:30"]
Missä takahikiällä te oikein asutte? Kohta ei tarvitse vaihtaa kassaa myyjän takia kun voi maksaa automaateilla. Minä maksan usein lähikaupassa automaatilla koska myyjille saattaa olla kova jono ja nopeammin hoituu kun menee sinne automaatille ja latoo ostokset suoraan kassiin.
[/quote]
Tällaiseen olen törmännyt tasan yhdessä kaupassa.
Jos asioin pikkukaupungin marketissa ja siellä on jonot kassoilla, tiedän aina välttää ne muutamat kassat joille en mene, muutama vanhempi nainen, joilla liikkeet kuin hidastetussa filmissä, vaikka jono olisi lyhyempi niin naapurin kassa on ehtinyt ottaa paljon enemmän asiakkaita.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:30"]
[/quote]
Tällaiseen olen törmännyt tasan yhdessä kaupassa.
[/quote]
Siksi kysyinkin missä takahikiällä asutte. Pk-seudulla automaattikaupat yleistyvät. Ikeoissakin voi maksaa jo automaatilla.
No joo unohdin Ikeat. Asun Helsingissä, ja en tiedä muita ruokakauppoja, joissa tuollainen olisi, kuin Ympyrätalon marketti.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:50"]
No joo unohdin Ikeat. Asun Helsingissä, ja en tiedä muita ruokakauppoja, joissa tuollainen olisi, kuin Ympyrätalon marketti.
[/quote]
Ok. Ympyrätalon lisäksi muissakin s-marketeissa on automaatteja.
Useinmiten valitsen lyhimmän tai nopeimmalta vaikuttavan jonon (nopea arvio joka on oikea tai väärä).
Välillä valintaan vaikuttaa myös erityisen kaunis kassaneiti. M40
Olette fiilistelijöitä jonoa valitessa! Tässä kaksi varmaa neuvoa, jos haluatte nopeuttaa omaa etenemistä ison marketin kanssalla:
1. Valitse aina mahdollisimman vanha naiskassa, sellainen jolla ei ole meikkejä tai muuta koruja. Sellainen nainen osaa jo hommansa ja keskittyy työhönsä turhia lirkuttelematta.
2. Vältä jonoja, joissa on kärryssä vaatteita tai vastaavia, niissä ei ole koskaan hintalaut kunnossa ja kassan on alettava soittelemaan vaateosastolle.
Hauskoja kassahetkiä toivottaen, mies marketista.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:22"]
No en todellakaan, asiakkaiden takia vaihdan kassaa eli jos on näitä "unohdin punnita perunat" tyyppejä niin kasaan kamppeeni ja siirryn.
[/quote]
Rouva täydellinen on aina muistanut punnita kaikki tuotteensa? Ikinä ei ole sinulle näin päässyt tapahtumaan, että jostain tuotteesta olisi se hintalappu tippunut matkalla kassalle?
[/quote]
Ohis mutta mulle ei ole koskaan käynyt näin. Onko tää sitte yleistäkin?
Kyllä olen ja vaihdan vastakin.
En mene kassalle, joka juoruaa toisen työntekijän kanssa töitä tehdessään.
Tätä tapahtuu tosi usein paikallisessa cittarissa, joskus myös primassa.
Eikö kassoille opeteta tapoja?
Vaihdan. Mutta en sukupuolen mukaan vaan sen mukaan näyttääkö myyjä kivalle ja tympeälle.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:46"]
Seitsemän lapsen äitinä käyn lähes joka ikinen päivä kaupassa. Kauppa on 10 metrin päässä ulko-ovesta, joten se on vähän sama kuin jääkaapilla kävisi. Ei tarvitse rahdata kahtakymmentä maitolitraa omaan jääkaappiin, kun ne voi säilyttää siellä kaupassa.
Olen tästä syystä todella tunnettu naama lähikaupassani. Kaupassa on kaksi myyjää, joita välttelen. Toinen on parikymppinen tyttö, joka on aina todella huonotuulisen näköinen. Tuhahtelee asiakkaille, on töykeä, tympeä ja hidas liikkeissään. Kerran perjantai-iltana hain miehelleni kaksi olutta. Olin raskaana ja tämä tyttö maiskutteli suuta ja pyöritti päätä. Sanoin, että vaikkei asia sinulle millään tavalla kuulu, niin nämä ovat miehelleni. Tyttö murahti joo-joo. Sen jälkeen olen ihan kiusallanikin hakenut aina pari olutta hihnalle, jos tyttö on ollut ainut kassa ja ainut poispääsy kaupasta ulos.
Toinen on poika, sekin parikymppinen, joka aina kommentoi ostoksiani. Ai pizzaperjantai? Aa Nutrilett? Kesäksi bikinikuntoon? Aa jogurttia? Ai kevytmaitoa? Ai tuuheuttavaa shampoota?
[/quote]
Sä et siis osaa suunnitella perhettä etkä kauppareissuja. Seitsemän lasta ja joka päivä on käytävä kaupassa...
Muutaman kerran kun olen ostanut alkoholia ja henkkarit on jäänyt kotiin. Menen tuttavan kassalle että myy.
T. Lapsennaamainen
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:46"]
[/quote]
Sä et siis osaa suunnitella perhettä etkä kauppareissuja. Seitsemän lasta ja joka päivä on käytävä kaupassa...
[/quote]
Tottakai osaan. Mutta miksi ihmeessä kantaisin selkä vääränä ruokaa kaupasta kotiin säilöön, kun saa aina tuoretta kaupasta? Ja kun se kauppa on oikeasti ulko-oven vieressä..
Ainoastaan yhdessä prismassa katson etten satu kassalle, jolal työskentelee iäkkäämpi rouvashenkilö. Hän on kuinhidastetusta elokuvasta ja jaarittelee aina jotain tosi outoja. Puhuisikin mukavia, niin menisin hänen kassalleen miellläni. Ei se hitaus haittaisi, mutta ne jutut o_O
vaihdan muiden asiakkaiden takia lähinnä...
Entisessä lähikaupassa oli nuiva naishenkilö kassalla, jonka toiminta oli kuin hidastetusta elokuvasta. Sen lisäksi että oli julmetun hidas työssään, ääni oli luokkaa "kuiskaus" eikä häneltä saanut koskaan katsekontaktia. Opin aika nopeasti menemään toiselle kassalle.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:58"]Olen vaihtanut. Lähimarketissa on yks myyjä, joka haisee niin hirveälle hielle, että siinä maksupisteelläkin silmät kirvelee siitä kärystä. Hänelle en mee.
[/quote]
sama juttu, mutta laittaa varmaan litran hajuvettä!!!!