Minusta on alkanut tuntua siltä kuin eläisimme jossain oudossa dystopiassa!
Vielä puoli vuotta sitten en olisi uskonut, että rokotepassi tulee tänne Suomeenkin ja ilman sitä olet jatkossa käytännössä eristetty normaalista yhteiskunnan menosta. Ennen myöskin nauroin kaikille ns sala_liittoteoreetikoille mutta olen tämän passiepisodin myötä alkanut miettiä, että ehkä niissä jutuissa on sittenkin jotain perää...
Luottamukseni Suomen THL:ään ja päättäjiin on täysin mennyttä ja pelolla odotan, olemmeko Kiinan tiellä :/ Ja uskon koronan olevan oikeasti vaarallinen ja mielestäni epidemia olisi pitänyt tukahduttaa.
Muita, joilla on herännyt samansuuntaisia ajatuksia? Kaipaan niin kovasti sitä vanhaa Suomena ennen koronaa...
Kommentit (2175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova on taas sensuuri... Kaikkiin yrityksiin tule "Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen".
Tuntuu että nykyään jos kerran tulee tuo ilmoitus, se tulee aina uudestaan vaikka miten viestiä muokkailisi. Pitää odottaa jonkin aikaa ja/tai vaihdella kappaleiden paikkoja. En ole varma koko touhu on aika mysteeri.
Laitoin palautetta Yhteystietojen palautelomakkeen kautta. Kysehän on tietoisesta valehtelusta. Kommenttia ei koskaan hyväksytä eikä julkaista, sellaista ei ole kenellekään tuon herjan jälkeen tapahtunut.
En tiedä, menikö palaute perille, sillä en tietenkään anna oikeaa sähköpostiosoitettani organisaatiolle, joka valehtelee täysin palkein.
Kysyin palautteessani myös, voisiko Sanoma julkaista kiellettyjen sanojen listan (vaikka niin, että osa kirjaimista olisi korvattu tähdillä), niin tietäisi (tai voisi edes yrittää arvailla), mitä sanoja välttää viesteissään. Yritin nimittäin kirjoittaa kan sal lis sosi alistisesta Saksasta sillä n-alkuisella etuliitteellä, mutta sehän on kielletty sana nykyään. Voi hyvänen aika sentään :-)
Tällainen tapa moderoida ja ohjailla keskustelua suositulla kommenttipalstalla on huolestuttava, sillä vallankäyttö ei ole läpinäkyvää ja kommentoijat haparoivat pimeässä, koska eivät koskaan voi etukäteen tietää, mikä mielipide tai sana minäkin päivänä on kielletty.
Hyvä homma, voisikohan tuosta tehdä ihan kantelun jollekin korkeammalle taholle. Sanoma kun hallitsee lähes kaikkea mediaa nykyään.
Itsekin olen sitä listaa kielletyistä sanoista kaipaillut, mutta on tullut tässä huomattua että ne sanat vaihtelee. Jotkut toki pysyy aina samana.
Sanoman asema on huolestuttava, mutta niin vain meni Aamulehden ostokin osaksi Sanomakonsernia läpi kilpailuvirastossa. Eihän siellä ole mihinkään keskittymisiin puututtu, koska Suomen väestöpohjalla on vaikea muutenkaan saada kannattavaa kilpailua aikaiseksi (vrt. K-ryhmä ja S-mafia).
Vielä pahempana pidän Sanoman oppikirjamateriaaleja. Nyt kun aineistot lukion osalta siirtynevät oppivelvollisuuden pidentämisen vuoksi lähes täysin verkkoon ja lisenssit ovat henkilökohtaisia, Sanoma pääsee entistä vahvemmin keräämään tietoa myös nuorista. Sanoma tarjoaa ns. oppimisalustoja, joihin tehdään suoraan tehtäviä tai kirjoitetaan esseitä. Epäilemättä vaatii Chromea ja Sanoma träkkää muutakin netinkäyttöä ko. selaimella, aivan kuten Googlekin. Näin tietoa, joka on valtaa, karttuu.
Sanoman oppikirjat ovat muuten hyvin ideologisia. Maalla asuvat ja iäkkäät ihmiset loistavat poissaolollaan niin aiheiden kuin kuvienkin osalta. Sanoman edustamat ihmiset ovat nuoria ja etnisiä kaupunkilaisia, enemmän kulttuuriväkeä kuin muiden alojen edustajia. Tuo Sanoman oppikirjojen kuvastama ihannemaailma olisi mielenkiintoinen tutkimuskohde jollekin oppikirjojen ideologisuuden tutkijalle.
Sori OT, mutta tämä liittyy osittain aiheeseen. Koronadystopia on vain yksi mediavaikuttamisen tai suoranaisen aivopesun muoto. Siihen päälle tulee kaikki muu. Kuka hyötyy?
Ja muistetaas myös,että Eu:n koronaelvytyskriisirahastosta huomattava summa ohjattiin Eu:n digitalisoimisen rahastoon...sitä siruahan tällä haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tämäkin on joku uskovaisten taivaskanava? Otsikosta luulin keskustelua ihan toisenlaiseksi. Menen pois, jatkakaa Jeesuksen lapset.
Jostain syystä muuttui 100% raamattupiiriksi, sitä ennen oli hyvää keskustelua, pohdintaa ja erilaisia linkkejä.
Hyvää keskustelua = denialistihörhöilyä ja "tutkin itse netistä niin näin sen on oltava!!" -jankutusta.
Rokotteen kehittäjä ja patentinhaltija dr Robert W Malone, Pfizerin ex vice president dr Michael Yeadon sekä rokotetutkimuksen asiantuntija Geert Vanden Bossch ovat kaikki sitä mieltä että tämä massarokotus on epäilyttävää ellei suorastaan vaarallista, eikä kansaa ole varoitettu tarpeeksi rokotteen mahdollisista haitoista. Eräs heistä kirjoittikin avoimen kirjeen WHO:lle että massarokotukset on välittömästi lopetettava.
Denialismihörhöilyä? Usko sinä vaan valtamediaa jos haluat, anna muiden ajatella itse.
Nämä asiantuntijat ovat myös varoittaneet massarokotusten vaaroista keskellä pandemiaa. Kun rokotettukin voi saada tartunnan, niin viruksen tarve mutatoitua rokotteen kiertäväksi kasvaa. Pahin vaara tässä, on että muodostuu supermutaatio, joka kiertää kaikki rokotteet. Asiasta pitäisi voida käydä laajaa keskustelua ja ottaa erilaiset tieteelliset näkökulmat esiin.
Koronapandemia on liian politisoitunut, että tätä keskustelua voitaisiin käydä. Jotenkin pitäisi päästä palaamaan siihen, että faktat ovat faktoja eikä poteroiduta erilaisiin poliittisiin leireihin.
Minusta tuntuu, että rukous on ehkä ainoa keino koettaa löytää tähän tilanteeseen apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapassin sentään pystyn sulattamaan, mutta nuo maskit on se mitä en pysty ymmärtämään. Kuinka kauan niitä pitää koko kansan käyttää, ennen kuin aletaan tajuta ettei niistä ole mitään hyötyä? Ihan vaan siksi kun maskit on iso bisnes, valtiovalta käyttää hyväksi ihmisten hyväuskoisuutta, kun pakkohan maskeilla on olla vaikutusta kun viranomaiset kerran niin sanovat.
Miten joku voi olla noin idiootti - evoluution tulisi hoitaa tuollaiset tapaukset.
Kaikki sairaalan leikkaussalien hengityssuojaimet ovat siis turhia. Muista vaatia seuraavan kerran kun sinua viedään avoleikkaukseen ettei kukaan salissa saa käyttää hengityssuojaimia.
Onnea leikkaukseen ellei evoluutio korjaa aiemmin
Miten voit olla näin tyhmä? 😄Leikkausmaski suojaa bakteereilta, ei viruksilta. Voi hyvänen aika!🤣🤣🤣
Tuntuu, että päättäjämme on aivopesty tai sitten ulkoavaruuden oliot ovat tunkeutuneet heidän kehoonsa. Toisaalta, eiväthän meidän päättäjät ole koskaan ennenkään suomalaisten edusta piitanneet, kun vain pääsevät itse isoihin pöytiin istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapassin sentään pystyn sulattamaan, mutta nuo maskit on se mitä en pysty ymmärtämään. Kuinka kauan niitä pitää koko kansan käyttää, ennen kuin aletaan tajuta ettei niistä ole mitään hyötyä? Ihan vaan siksi kun maskit on iso bisnes, valtiovalta käyttää hyväksi ihmisten hyväuskoisuutta, kun pakkohan maskeilla on olla vaikutusta kun viranomaiset kerran niin sanovat.
Miten joku voi olla noin idiootti - evoluution tulisi hoitaa tuollaiset tapaukset.
Kaikki sairaalan leikkaussalien hengityssuojaimet ovat siis turhia. Muista vaatia seuraavan kerran kun sinua viedään avoleikkaukseen ettei kukaan salissa saa käyttää hengityssuojaimia.
Onnea leikkaukseen ellei evoluutio korjaa aiemmin
Miten voit olla näin tyhmä? 😄Leikkausmaski suojaa bakteereilta, ei viruksilta. Voi hyvänen aika!🤣🤣🤣
Niinpä! Bakteerit ovat paljon isompia, virukset ovat niin pieniä, että menevät maskista läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ja muistetaas myös,että Eu:n koronaelvytyskriisirahastosta huomattava summa ohjattiin Eu:n digitalisoimisen rahastoon...sitä siruahan tällä haetaan.
Käsittämättömintä on, että jos joskus 10 vuotta sitten olisit puhunut jostain sirun asentamisesta otsaasi, olisit aika äkkiä päätynyt suljetulle osastolle. Nykyään ihan järkevät ihmiset keskustelevat tästä mahdollisuudesta, koska sirutuksesta on mediassakin uutisoitu. Luoja armahda meitä.
En ymmärrä tätä marinaa. Suomessa ollut koko koronan ajan todella vapaata elämää. Porukka marisee jostain maskin pidosta. Voi ziizus. Elämä on ollut nähtävästi liian helppoa tähän saakka? Itseeni korona ei vaikuttanut oikeastaan millään tavalla, paitsi etten ole päässyt ulkomaille. Sekään ei haittaa. Olen huomannut, että ei ole pakko aina matkustaa vaan voi pysyä Suomessa. Kesä meni maalla, eikä siellä huomannut koronaa oikeastaan olenkaan. Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä on velli***seitä porukka nykyään kun alkaa mokomasta hyppiä seinille.
Huhhuh millainen idiotismi tässä ketjussa velloaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Jeesus voi liikkua missä vaan Hän muistuttikin: Minä tulin luoksenne ...oli nälkä, ei vaatteita jne mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä sanon menkää te pois luotani.
Jokainen ihminen on Jumalan kuva, Jeesukselle kallis, ja jos me olemme täällä elämässä tylyttäjiä emmekä auta muita
on koko uskomme kuollut. Usko antaa mahdollisuuden olla peloton auttaja, erottelematta ihmisiä. Jumalalla on ainoana valta tuomita muita.
Nohynek oli ehdottanut hihamerkkiä muuten rokotetuille....
Ajatelkaa miten kaikki kertautuu, kun puikoissa ihmisen oppi.
Siis ei kai oikeasti ole ehdottanut hihamerkkiä rokotetuille? Miten voi olla?!
Valitettavasti ehdotti. Siitä vaan googletat. Kuvitelkaa pimeyden määrää ympärillämme jo.
Ihmisiä oltiin ryhmitelty Jeesuksenkin aikoina ja eristetty. Jeesus meni suoraan luokseen. Samoin häntä syytettiin syömärien ja juomarien kanssa olosta ja mitenkä vastasi:
-Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat!
Uskovan ihmisen tehtävä on mennä sinne missä on pimeintä ja napsauttaa valoja päälle :D!
Tässäkin ketjussa kuten kaikissa kokonaan liittyvissä on taas koottuna kaikki kansansadut alkaen vanhimmasta (raamattu) aina niin suosittuihin salaliitto satuihin ja kaikkea siltä väliltä. Itse olen elänyt koko tämän korona ajan ihan normaalisti ja pelkäämättä mitään. Maskia olen käyttänyt muodon vuoksi ja väärällä tavalla. En tiedä ketään kokonaan sairastunutta. Rokotukset otin juurikin päästäkseni matkoille ja tapahtumiin ja teatteriin ja ravintolaan syömään niin halutessani ja lisäksi luopuakseni maskista. Enkä usko enää tosiaan maskiin koska korona tulee nyt todennäköisesti lievänä eikä se haittaa minua. Ja koko perheeni on rokotettu ja samoin esim. työtoverini. Uskon siihen että rokotteen ja sairastamisen kautta tämä lopulta laantuu normi flunssaksi. Elän maalaisjärjellä ja jalat maassa. Varmaan tyhmää mutta oma valinta;)
Meitä ihmisiä ajetaan oikein ahtopaineella toisiamme vastaan. Rauhoitutaan kaikki ja ajatellaanpa taas että olemme toistemme läheisiä. Jos toinen on eri mieltä jostain, ei se ole syy ajatella hänestä pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä marinaa. Suomessa ollut koko koronan ajan todella vapaata elämää. Porukka marisee jostain maskin pidosta. Voi ziizus. Elämä on ollut nähtävästi liian helppoa tähän saakka? Itseeni korona ei vaikuttanut oikeastaan millään tavalla, paitsi etten ole päässyt ulkomaille. Sekään ei haittaa. Olen huomannut, että ei ole pakko aina matkustaa vaan voi pysyä Suomessa. Kesä meni maalla, eikä siellä huomannut koronaa oikeastaan olenkaan. Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä on velli***seitä porukka nykyään kun alkaa mokomasta hyppiä seinille.
Kyse on koko arvomaailmasta ja vapaudesta ja orjuutusyrityksistä ihmisoppien alle.
Me olemme luodut vapauteen!
Kun Poika teki meidät vapaiksi tulimme TODELLISESTI vapaiksi, ajattelultamme ja sieluiltamme. Emme alistu orjuutettaviksi ihmisen keksimin opein. Missään! Piste.
Tottelemme mieluummin Jumalaa kuin ihmisiä. Piste.
Hihamerkit ja passit jne ovat ihan orjuutukseksi. Niillä erotellaan ihmisiä ihan kuin oltaisiin jumalia. Tunnistamme tämän ja vastustamme, koska Hengessämme tiedämme mikä on meille opetettu: Älä mittaa ollenkaan, sillä mitalla jolla sinä mittaat sillä tullaan sinutkin mittaamaan.
Emme saa erotella ihmisiä noin. piste.
Sussittelen sinulle jonkun ammattiauttajan puoleen kääntymistä. Aika huolestuttavalta kuulostavat juttusi.
Sinä et ole mikään tuomitsemaan muita. Et ole Jumala. Vai onko sellaista harhaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova on taas sensuuri... Kaikkiin yrityksiin tule "Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen".
Tuntuu että nykyään jos kerran tulee tuo ilmoitus, se tulee aina uudestaan vaikka miten viestiä muokkailisi. Pitää odottaa jonkin aikaa ja/tai vaihdella kappaleiden paikkoja. En ole varma koko touhu on aika mysteeri.
Jos siellä on yksi kielletty sana, niin koko teksti menee tarkistukseen vaikka sieltä poistaisikin sen kielletyn sanan. Pitää muuttaa sitä tekstiä tarpeeksi. Itse olen havainnut helpoimmaksi tavaksi vain varmistaa, että siellä ei ole mitään mikä voisi vähänkään vaikuttaa kielletyltä sanalta ja lähettää sen jälkeen viesti useassa osassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on koko arvomaailmasta ja vapaudesta ja orjuutusyrityksistä ihmisoppien alle.
Me olemme luodut vapauteen!
Kun Poika teki meidät vapaiksi tulimme TODELLISESTI vapaiksi, ajattelultamme ja sieluiltamme. Emme alistu orjuutettaviksi ihmisen keksimin opein. Missään! Piste.
Tottelemme mieluummin Jumalaa kuin ihmisiä. Piste.
Hihamerkit ja passit jne ovat ihan orjuutukseksi. Niillä erotellaan ihmisiä ihan kuin oltaisiin jumalia. Tunnistamme tämän ja vastustamme, koska Hengessämme tiedämme mikä on meille opetettu: Älä mittaa ollenkaan, sillä mitalla jolla sinä mittaat sillä tullaan sinutkin mittaamaan.
Emme saa erotella ihmisiä noin. piste.
Sussittelen sinulle jonkun ammattiauttajan puoleen kääntymistä. Aika huolestuttavalta kuulostavat juttusi.
Pystytkö sinä muka erottelemaan ihmisiä tällä koronahommalla? Tunnetko sinä kuka on koronan tehnyt ja miten se toimii?
Et sinä tunne tekijää etkä tiedä koko asiasta mitään erotellaksesi mieleisiisi ryhmiin nyt ihmisiä.
Jos luulet muuta sinun pitäisi pyytää ja anoa viisautta lisää ja uskoa. Siten sinä paranet ja pystyt nöyrtymäänkin. Suosittelen että ajattelet vielä kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Jeesus voi liikkua missä vaan Hän muistuttikin: Minä tulin luoksenne ...oli nälkä, ei vaatteita jne mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä sanon menkää te pois luotani.
Jokainen ihminen on Jumalan kuva, Jeesukselle kallis, ja jos me olemme täällä elämässä tylyttäjiä emmekä auta muita
on koko uskomme kuollut. Usko antaa mahdollisuuden olla peloton auttaja, erottelematta ihmisiä. Jumalalla on ainoana valta tuomita muita.
Nohynek oli ehdottanut hihamerkkiä muuten rokotetuille....
Ajatelkaa miten kaikki kertautuu, kun puikoissa ihmisen oppi.
Siis ei kai oikeasti ole ehdottanut hihamerkkiä rokotetuille? Miten voi olla?!
Valitettavasti ehdotti. Siitä vaan googletat. Kuvitelkaa pimeyden määrää ympärillämme jo.
Löysin uutisen huhtikuulta 2020, jossa ehdotti hihamerkkiä koronan sairastaneille. Sama asia tietysti siinä mielessä, että yritetään luokitella ihmisiä hyvin kyseenalaisin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa kuten kaikissa kokonaan liittyvissä on taas koottuna kaikki kansansadut alkaen vanhimmasta (raamattu) aina niin suosittuihin salaliitto satuihin ja kaikkea siltä väliltä. Itse olen elänyt koko tämän korona ajan ihan normaalisti ja pelkäämättä mitään. Maskia olen käyttänyt muodon vuoksi ja väärällä tavalla. En tiedä ketään kokonaan sairastunutta. Rokotukset otin juurikin päästäkseni matkoille ja tapahtumiin ja teatteriin ja ravintolaan syömään niin halutessani ja lisäksi luopuakseni maskista. Enkä usko enää tosiaan maskiin koska korona tulee nyt todennäköisesti lievänä eikä se haittaa minua. Ja koko perheeni on rokotettu ja samoin esim. työtoverini. Uskon siihen että rokotteen ja sairastamisen kautta tämä lopulta laantuu normi flunssaksi. Elän maalaisjärjellä ja jalat maassa. Varmaan tyhmää mutta oma valinta;)
Me voimme valita. Aina. Vastuu on valitsijan oma. Mutta mieti tarkkaan kuitenkin. Rukous on ilmainen keino. Pyydä viisautta.
Armageddon kirjoitti:
Valitettavasti osa uskovaisista on helposti höynäytettävää sakkia. Järjellä ja tieteellä selitettävät asiat saa kuulostamaan muulta, jos oikealle kohdejoukolle selittää ne oikealla tavalla. Ei tietysti koske vain uskovaisia, mutta he ovat äärimmäisen vaarallinen kohdejoukko, joihin voi ties minkä mantran tai hyvyyden nimissä iskostaa uskomaan tai tekemäänkin tekoja, jotka eivät ole vain hyviä. Toisaalta, kaikenlainen kiihkomielisyys saa ihmiset helposti joukkohysteriaan ja ehkä jopa järjenvastaiseen ajatteluun tai toimintaan. Joskus syynä voi olla tiedon puute, mutta monesti myös tyhmyys. Jos ihmisillä on tarpeeksi oikeaa tieteellistä tietoa asioista, ei ole niin helppoa kerätä ihmisiä laumahysteriaan vaan tunteisiin vetoamalla ja hyvällä retoriikalla.
Millähän asiantuntemuksella tällaista väität?
Uskovaisilla on selvä moraalinen ohjenuoransa raamatussa, tärkeimpänä käskynä "Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi".
Ɲатѕі–Ѕакѕаѕѕа ja sen miehittämillä alueilla nimenomaan tunnustukselliset kristityt eli uskovaiset pelastivat jעעtalaisia ja muita vainottuja piilottamalla heidät. Uskovaisia eivät maallisen vallan määräykset johtaneet harhaan, sillä kristillisyydestä voi ammentaa selvät ohjeet, kuinka elää suhteessa muihin.
Tieteeseen ja esivaltaan luottavat sitten osallistuivat tuhoamiseen kuuliaisesti, lääkärit innolla pääsivät tekemään kokeitaan leirivangeilla. Siinä tiedettä ilman moraalia kerrakseen. Pelkkään tieteeseen uskominen on vaarallista. Ihminen on myös sosiaalinen ja moraalinen olento.
Vallalla on kyllä paljon hullumpiakin asioita kuin joku passi.