Myöhäisin kellonaika, kun sopivaa soittaa kaverille.
Minulla on yksi kaveri, joka soittaa uswin yhdentoista jälkeen illalla. Olen sanonut monta kertaa, että älä soita kahdeksan jälkeen. Olen sanonut, että pyrimmw menemään kymmeneltä nukkumaan ja jotkut yhdentoista jälkeen tulevat puhelut häiritsevät. ( meillä on koululainen ja yritämme pitää unirytmistä kiinni)
Kerran soitti jopa puoli yhdeltä ja sanoi, että anteeksi myöhäinen ajankohta. Et kai vaan nukkunut.
Puhelin täytyy pitää öisin päällä ailtä varalta, että jos läheisille tulee joku hätätilanne.
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:42"]
En ole hysteerinen hätäpuheluista mutta niitä voi tulla. Se on realismia. Kerran mu isä soitti, että äitini meni veteläksi lattialle. No sanoin tietty, että tilaa ambulanssi ja kiirehdin paikalle. Onneksi siitä selvittiin sairaalareissulla. Tämä ei tapahtinut yöllä. Viranomaiset soottaa usein salaiaista numeroiata. Mulle ainakin siraalan ja terveyakeskuksen lääkärit ovat soittaneet.
Kun tietäisin, että se on hän, en vastaisi. Ap
[/quote]
Kyllä kuulostat aika hysteeriseltä. Minä pidän kännykkää aina öisin äänettömällä eikä ole hätäpuheluita kuulunut 20 vuoteen.
Riippuu ihmisestä. Eräs siskoni valvoo aina niin myöhään, että hänelle uskallan soittaa vielä klo 22 jälkeenkin. Mutta noin yleisesti tuo klo 21 on varmaan aika sopiva raja.
Meillä laitetaan kännykät nukkumaan mennessä kiinni ja vanha, kunnon lankapuhelin on mm. sitä varten, että jos läheisille tulisi hätätilanne, siihen voisi soittaa :)
Laitapa puhelin kokonaan kiinni yöksi.
Tuo lankapuhelinidea ois hyvä kunhan et kerro siitä linjasta kaverillesi.
Milloin vain saa soittaa jos on hätä. Milloin vain saa tulla käymään, jos on hätä.
Muuten mielestäni niin kauan saa soitella, kun olen hereillä. Kyllä aikuisena ihmisenä osaan sanoa, että olen menossa nukkumaan tai jos ei muuten ole sopiva hetki. Tai vaikka jättää vastaamatta!
Hei, en jaksanut lukea koko ketjua, mutta eikös puhelimiin ole mahdollista saada sellaista ominaisuutta, että tuntemattomasta numerosta tulevat puhelut eivät tule läpi?
Se tietää lankapuhelinnumeromme ja soittaa siihen, jos en vastaa kännukkään. Lankapuhelinkin olisi otettava pois päältä. Kohtuuton tyyppi.
Ap
Opeta sille rajat. Minäkin oon opetellu. Olen oma "herrani" ja on vapaus valita vastaako edes puhelimeen.
Eri asia jos oisit perheetön ja myös valveilla.
Ohis: kamalia olette te, jotka laitatte aina puhelimet yöksi ilman syytä kiinni. Jos teitä tarvittais hätätilanteessa, niin ei tavoita. Itsekästä. Toivottavasti sukulaiseni eivät ala tehdä tuota.
Eihän lankapihelimiakaan yöksi koskaan irroitettu.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 15:07"]
Ohis: kamalia olette te, jotka laitatte aina puhelimet yöksi ilman syytä kiinni. Jos teitä tarvittais hätätilanteessa, niin ei tavoita. Itsekästä. Toivottavasti sukulaiseni eivät ala tehdä tuota.
[/quote]
mikä hätätilanne yöllä vaatii sukulaisten herättämistä puhelimella? Jos on hätä niin menkää sinne sukulaisten ovelle koputtamaan.
Olen yrittänyt opettaa sille rajoja. Mutta kun se ahdiatuu, niin ei se rajoja ajattele, vaan haluaa juttukaveria. On kateellinen selvästi, kun mulla on mies juttukaverina. Ajattelee sitten, että tuo onnekas saa nyt pitää mulle vähän seuraa, kun ahdistaa. Ilmeisesti ahdistus alkaa illalla yhdentoista aikaan. Sanon aina, että soita päivällä.
Vanhat ihmiset tekevät kavereilleen sitä, että soittavat aikaisin aamulla esim klo 8 ja ilkkuvat sitten jos toinen ei ole vielä ehtinyt vetää aamupalaa ja käydä lenkillä ja hakea postia ja lukea lehden.
Hätätilanne-esimerkki: mies työmatkalla ja mulle tulee hoidon tarve, vaikka umppari. Soitan sukulaiset läpi lastenhoidon tarpeessa. Kaikilla kännykät kiinni.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:28"]
Ei kai viranomaiset tuntemattomasta numerosta soita? Kyllähän sairaaloilla ja poliisilla näkyy numero kun soittavat?
[/quote]
Ainakin nuo tavalliset haalaripoliisit voivat soittaa tuntemattomasta numerosta hätätilanteessa varmaan siksi ettei ihmiset saa tietää numeroa ja rupea soittelemaan pilapuheluita
Öh, no miksi se on sun kaveri jos ei kunnioita sun pyyntöä? En mä kutsuisi tollasta tyyppiä kaverikseni. Mitä teet tuollaisella kaverilla?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 15:17"]
Hätätilanne-esimerkki: mies työmatkalla ja mulle tulee hoidon tarve, vaikka umppari. Soitan sukulaiset läpi lastenhoidon tarpeessa. Kaikilla kännykät kiinni.
[/quote]
Eiköhän hoitohenkilökunta järjestä hoidon lapsille aamuun asti kunnes sukulaiset saa kiinni.
Kahdeksan jälkeen ei enää tarvitse soittaa sillä menen nukkuman.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 15:07"]
[/quote]
Olen ottanut lankapuhelimen pois seinästä, ystäväni oli yhteen aikaan mieleltään sairas ja soitteli milloin sattui, puheluita olisi tullut pitkin yötä, jos olisin pitänyt sen seinässä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 15:17"]
[/quote]
Tämänkin voi ohittaa sillä, että kerrot niille sukulaisille, että sun puhelut on maailman tärkeimpiä ja niiden pitää päästä tulemaan läpi vaikka pitäisivät puhelimensa öisin äänettömällä.
Yhdeltätoista ei enää saa soittaa mulle. Siihen asti kyllä kukun valveilla ja vastaan siihen puhelimeenkin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 08:14"]
Minulla on yksi kaveri, joka soittaa uswin yhdentoista jälkeen illalla. Olen sanonut monta kertaa, että älä soita kahdeksan jälkeen. Olen sanonut, että pyrimmw menemään kymmeneltä nukkumaan ja jotkut yhdentoista jälkeen tulevat puhelut häiritsevät. ( meillä on koululainen ja yritämme pitää unirytmistä kiinni)
Kerran soitti jopa puoli yhdeltä ja sanoi, että anteeksi myöhäinen ajankohta. Et kai vaan nukkunut.
Puhelin täytyy pitää öisin päällä ailtä varalta, että jos läheisille tulee joku hätätilanne.
[/quote]
Tee kännyyn identtinen profiili kuin päiväprofiili, mutta sen kaverin soittoääneksi laitakin äänetön, ja tää profiili sitten illaksi käyttöön. Onnistuuko sinun puhelimella? :)