Opoksi vai laaja-alaiseksi erityisopettajaksi?
Opoksi lukioon vai laaja-alaiseksi erityisopettajaksi yläkouluun?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
No tottakai opoksi. Se on niin vastuuton ja kiva, siisti sisähomma kuin vaan voi olla. Ja palkka parempi.
On työajanseurantakin eikä ylitöitä saa tulla. Ei ihan oo open kesälomaa, mutta melkein.
Se on vähän siinä ja tässä. Hyvät opot on harvassa, huonoja on pilvin pimein. Jos jo nyt tiedät että tulisit olemaan jälkimmäisiä, älä turhaan lähde siihen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän siinä ja tässä. Hyvät opot on harvassa, huonoja on pilvin pimein. Jos jo nyt tiedät että tulisit olemaan jälkimmäisiä, älä turhaan lähde siihen suuntaan.
No sehän ei ole huonon opon ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän ei ole huonon opon ongelma.
Ai se ei ole huonon opon ongelma, että hän on huono? Asia kunnossa.
Laajikset saavat nykytulkinnalla opettaa vain tehostettuja tai niitä erityisen tuen oppilaita, joihin heillä on aineenopettajan pätevyys. Ihan hölmö tulkinta OPH:lta ja lisää erityisluokanopettajien kysyntää.
Siispä ehkä opoksi.
Onko sulla pätevyys molempiin ja kaksi työpaikkaa tarjolla. Itse olen lukion opo ja rakastan työtäni. Palkkakin on oletettavasti parempi kuin yläkoulun erolla, vuositulot 68000. Vuosityöaika 1200+400, mutta tosiaan pari työpäivää kesäkeskeytyksen aikana liittyen opiskelijaottoon.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai opoksi. Se on niin vastuuton ja kiva, siisti sisähomma kuin vaan voi olla. Ja palkka parempi.
Palkka on huonompi, mutta iisimpi duuni.
Tällaistakin aihetta pitää jankata?!
Vierailija kirjoitti:
Laajikset saavat nykytulkinnalla opettaa vain tehostettuja tai niitä erityisen tuen oppilaita, joihin heillä on aineenopettajan pätevyys. Ihan hölmö tulkinta OPH:lta ja lisää erityisluokanopettajien kysyntää.
Siispä ehkä opoksi.
Ei laaja-alaisilta erityisopettajilta edelleenkään työt lopu, nykyiselläänkään heitä ei meinaa löytyä päteviä riittävästi. Sanoisin, että opoksi. Laaja-alaisten erityisopettajien työmäärä on kasvanut aivan älyttömäksi, opot pääsevät takuulla helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla pätevyys molempiin ja kaksi työpaikkaa tarjolla. Itse olen lukion opo ja rakastan työtäni. Palkkakin on oletettavasti parempi kuin yläkoulun erolla, vuositulot 68000. Vuosityöaika 1200+400, mutta tosiaan pari työpäivää kesäkeskeytyksen aikana liittyen opiskelijaottoon.
No on todellakin parempi palkka. Yläkoulun laajiksen palkka on bruttona noin 3000 kuukaudessa.
Ehkä ihan tyhmä kysymys, mutta mihin lukioissa tarvitaan opoja? Eikö täysi-ikäiset ihmiset osaa etsiä omat jatko-opiskelunsa ihan itse ja selvitellä, mitä korkeakouluja on jne. Nykyään on kuitenkin netti, mistä etsiä.
Peruskoulussa on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on todellakin parempi palkka. Yläkoulun laajiksen palkka on bruttona noin 3000 kuukaudessa.
No ei ole. Mutta opon työ on mielekkäämpää kuin erkkaopen.
T. Erkkaope
Mites meinaat päästä lukion opoksi? Suurin osa vastavalmistuneista sitä kuulemma havittelee, mutta vain harva onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Erkkaope
No on se. Kaiva palkkataulukko esiin, netistä voi kuka tahansa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Erkkaope
Ei olekaan, se on 3200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Siispä ehkä opoksi.
Joo no tämä on ihan kukkua.
T. Yläkoulun opettaja
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ihan tyhmä kysymys, mutta mihin lukioissa tarvitaan opoja? Eikö täysi-ikäiset ihmiset osaa etsiä omat jatko-opiskelunsa ihan itse ja selvitellä, mitä korkeakouluja on jne. Nykyään on kuitenkin netti, mistä etsiä.
Mitäpä jos et kommentoisi asioita, joista et tiedä mitään.
Opon työhön kuuluu aika paljon muutakin kuin jatko-opinnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos et kommentoisi asioita, joista et tiedä mitään.
Opon työhön kuuluu aika paljon muutakin kuin jatko-opinnot.
Eikö täällä saa kysyä?