Myöhäisin kellonaika, kun sopivaa soittaa kaverille.
Minulla on yksi kaveri, joka soittaa uswin yhdentoista jälkeen illalla. Olen sanonut monta kertaa, että älä soita kahdeksan jälkeen. Olen sanonut, että pyrimmw menemään kymmeneltä nukkumaan ja jotkut yhdentoista jälkeen tulevat puhelut häiritsevät. ( meillä on koululainen ja yritämme pitää unirytmistä kiinni)
Kerran soitti jopa puoli yhdeltä ja sanoi, että anteeksi myöhäinen ajankohta. Et kai vaan nukkunut.
Puhelin täytyy pitää öisin päällä ailtä varalta, että jos läheisille tulee joku hätätilanne.
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 15:33"]Yhdeltätoista ei enää saa soittaa mulle. Siihen asti kyllä kukun valveilla ja vastaan siihen puhelimeenkin.
[/quote]
Lisäys. Ite laitan ysin jälkeen ensin viestin, että voiko soittaa vielä.
En soita enää klo 21 jälkeen, ellei ole erikseen toisin sovittu. Pienten lasten perheisiin en soita enää klo 19 jälkeen, ellei ole erikseen toisin sovittu.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:13"]
Ne pari yötä, kun puhelimeni oli kiinni, mieheni oli valmiina vastaamaan omaansa ja vanhemmilleni lappu pöydälle, jossa hänen numeronsa. Tää systeemi on vähän hankala mutta tosiaan sen avulla pidin pari yötä pois.
Ap
[/quote]
Mä en siis ymmärrä ollenkaan, miksi et voi laittaa puhelintasi kiinni/äänettömälle, ja miehesi pitää puhelimen auki. Kai nyt vanhemmillasi on miehesi numero muutenkin. Ja jos ei ole, niin nyt on.
Onks se kaveri tyhmä kun ei ymmärrä pyyntöä olla soittamatta kahdeksan jälkeen? Raivoo sille, jos se sit ymmärtäis.
Mulla on iäkkäät vanhemmat (yli 80 v) ja kyllä pidän kännykän päällä öisin ihan siltä varalta, että olisi jotain sattunut esim äiti kaatunut pahasti ja tarvitsisi apua. Asun naapurissa, joten ehdin nopeasti paikalle. Jos joku kaveri alkaisi soittelemaan öisin, olisi hän kolmannesta häirinnästä entinen kaveri.
Olenkin sanonut sille häirikölle, että laita edes tekstari ensin, etten pelästy. Ei laita. Soittaa vaan. Pelkää varmaan, että vastaan, että älä soita ja se joutuu sitten oleen ahdistunut ilman juttukaveria.
Ei se usko. Itsekäs ahdistunut. Ajattelee vaan itseään noissa tilanteissa.
77 Oli ap. Nimenomaan tuo, jos vanhempani tarvitsevat apua. Ikää kun on.
Se kaveri on kai öisin niin ahdistunut, ettei raivoomiset auta.
Pakko kai käyttää miehen puhelin - menetelmää. Ärsyttää ryhtyä toimiin yhden yöhäirikön takia.
Ap
Älä vastaa öisin sen puheluihin. Kyllä se jossain vaiheessa oppii
En vastaisi, mutta se soittaa tuntemattomasta ja se voi olla joku muukin.
Jos on oikeasti hyvä kaveri niin kunnioittaa aikatauluasi (ei koske vapaapäiviä) :) ainakin meillä on näin.
Ahdistunut kun on, ei puhe mene perille.
Hän siis on ollut nuoresta aati mun läheinen kaverini. Nyt asutaan eri paikkakunnilla ja hänestä on tullut ahdistunut ja outo. Hän on ikisinkku ja se ilmeiaeati on alkanutvrassata. Näin olen ymmärtänyt.
Milulle opetettiin pienenä että kello yhdeksän jälkeen illalla ei ole sopivaa soittaa kenellekään. Itsekin menen usein aikaisin nukkumaan ja jos puhelin soi myöhään ajattelen heti että jotakin pahaa on sattunut. Nykyään pidän puhelimeni äänettömällä yöllä mutta aina pyörii mielessä että jos jollain ihan oikeasti tulee hätä yöllä niin mua ei saa kiinni.
Ei tulisi mieleenkään soittaa iltayhdeksän jälkeen kenellekään. Enkä todellakaan halua soittoja iltayhdeksän jälkeen.
Juuri noin. Kun puhelin soi yöllä, niin minäkin ajattelen, että jotain pahaa on sattunut. Pari yötä pidin äänettömällä ja oli kurja olo, ettei sitten pääsisi tarpeellisetkaan puhelut läpi.
Ap
Kaveristahan se riippuu, mikä on myöhäisin ajankohta, että kehtaa soittaa. Yleisesti ajattelisin, että puhelut hoidetaan ennen klo 21. Joillekin voi soittaa myöhemminkin ja ne, jotka eivät halua enää yhdeksältä illalla puheluita, sanovat siitä yleensä.
Miksi sun ystäväsi soittaa noin myöhään vaikka olet sanonut, että se häiritsee? Oletko kysynyt häneltä sitä? Miten sinä reagoit kun hän soittaa liian myöhään? Suostutko vielä puhumaan hänen kanssaan silloin? Vastaatko puhelimeen kuitenkin niin myöhään?
Onko sulla mies? Voisiko ajatella, että hätätilanteessa läheisesi soittaisivat miehesi numeroon, jotta sinä voisit pitää puhelintasi äänettömällä öisin?
Vanhemmilleni ja sisaruksilleni voin soittaa kymmeneen asti (ja he myös minulle). Mulla on puhelin aina äänettömällä kun nukun, päivisin, iltaisin, öisin.
Tiesitkö, että jopa minun 9v vanhaan nokialaiseeni saa määriteltyä soittajaryhmät ja mikä ryhmä pääsee läpi jos puhelin on äänettömällä (tai jollain muulla valinnalla). Jokaisella soittajaryhmälle saa myös oman soittoäänen. Voihan se olla, että uusiin älypuhelimiin ei ole tätä toimintoa muistettu laittaa...
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 15:17"]
Hätätilanne-esimerkki: mies työmatkalla ja mulle tulee hoidon tarve, vaikka umppari. Soitan sukulaiset läpi lastenhoidon tarpeessa. Kaikilla kännykät kiinni.
[/quote]
Älä ole hysteerikko. Ei kaikkeen voi varautua. Sitten kun on tilanne päällä, mennään tilanteen mukaan. Vai miten ajattelet pärjäävän perheen, jossa sukulaiset asuvat 400 kilometrin päässä?