Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myöhäisin kellonaika, kun sopivaa soittaa kaverille.

Vierailija
22.08.2014 |

Minulla on yksi kaveri, joka soittaa uswin yhdentoista jälkeen illalla. Olen sanonut monta kertaa, että älä soita kahdeksan jälkeen. Olen sanonut, että pyrimmw menemään kymmeneltä nukkumaan ja jotkut yhdentoista jälkeen tulevat puhelut häiritsevät. ( meillä on koululainen ja yritämme pitää unirytmistä kiinni)

Kerran soitti jopa puoli yhdeltä ja sanoi, että anteeksi myöhäinen ajankohta. Et kai vaan nukkunut.

Puhelin täytyy pitää öisin päällä ailtä varalta, että jos läheisille tulee joku hätätilanne.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini soittaa salaisesta nunerosta. Muuten olisinkin poistanut hänet tai en vastaisi.

Puhun siinä unisena valitettavasti aika rauhallisesti. Olen sellainen, joka on tokkurassa, jos herää ja aamuisinkin. Sen kyllä aina sanon, että älä soita näin muöhään. Herään, peöäatyn, häiritsee.

Tiedän, että hän on soittanut toiselle kaverilleenkin myöhään, mikä häiritsee häntäkin.

Kokeilenpa joskus tuota miesjuttua.

Ap

Vierailija
62/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaverista, mutta yleensä en yhdeksän jälkeen soita. Puoli 10 on aika lailla ehdoton maksimi vaikka itse en vielä olisikaan menossa nukkumaan tuohon aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun soittaa seruaavan kerran anna mennä vastaajaan ja sinne viesti ettei oteta puheluita vastaan Klo. sen ja sen jälkeen. Jos se ei tehoa niin sitten vastaat, mutta sanot ettet puhu enään näin myöhään ja suljet puhelimen. Kyllä oppii. Hänhän on vain kaveri ei ystävä.

Meillä kaverit ei soittele myöhään mutta ystävät saa soitella mihin aikaan tahaansa. Sillä jos he soittavat myöhään niin tiedän että jotain on hätänä ja tarvisevat minun apuani jollakin lailla.

Minulla on selvä kastiero kavereiden ja ystävien kesken. Kaverit ei tiedä edes työnumeroa mutta ystävät tietävät. Eivätkä he soita jos ei ole todella, todella tärkeää asiaa.

Vierailija
64/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni yhdeksään asti on ok aika soittaa kavereille. Jos on lapsiperheitä joissa on pikkulapsia, en soita kahdeksan jälkeen. Jos tuo kaverisi soittaa sopimattomaan aikaan, mumise luuriin jotain että olet nukkumassa, soitellaan huomenna ihmisten aikoihin ja laita luuri kiinni.

Mulle saa soitella mihin aikaan huvittaa, valvon yleensä aina myöhään.

Vierailija
65/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun puhelimesta saa varmaankin valittua hälyyttävät puhelut? Minunkin kännykästä saa, vaikka se ei ole älypuhelin. Soittoaika riippuu kaverista tietenkin. Vähemmän tutuille en soittele yhdeksän jälkeen illalla. Pari sellaista on, keiden tiedän valvovan myöhään ja saatan soittaa vielä 22-23 aikaan. Yöllä en kaverille varmaan vastais.

Vierailija
66/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mumina olisi kans hyvä. Ystävä hän oikeastaan on, ei pelkkä kaveri. Ilmeiseati häntä ahdistaa öisin ja haluaa juttuseuraa. En kyllä vaan jaksa. Lopetti ahdistuslääkityksensä ja voi huonosti. Olen sanonut, että päivisin puhun, jos kaipaa juttuseuraa. Kurjinta on, että hän joslus soittaa turhia haukkumiapuheluja. Paasaa ja haukkuu ilman syytä keskiyöllä. Samaa tekee sille toiselle kaverille. ( ei käytä alkoholoa, eli ei kännissä)

Ap

Vierailija
67/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soittaa tuntemattomasta numerosta. Ei voi poistaa, harmi kyllä.

Ap

Vierailija
68/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut sanoa asiaa riittävän suoraan. Ja jos vastaat, niin sanot heti että pmet nukkumassa, etkä jaksa puhua JA lopetat sen puhelun.

Vierailija
69/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielenterveysongelmaiset ystävät on varmaan oma rasitteensa. Kyllä sä opit sen puhelimen äänettömälle laittamaan, kun et enää jaksa.

Vierailija
70/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunbpuhelinbon äänettömällä, stressaan sitä, ettei mahdilliset hätäpuhelutkaan pääse läpi. Pakko oli parina yönä pitää kiinni, mitta se harmitti. Nukuin huonosti ja näin painajaisia jopa sen puheluista. Oli sekin.

Tarttis lopettaa puhelu heti. Vaikeaa olla töykeä unenpöpperössä, kun perusluonteeni on empaattinen.

Ap

Vierailija
71/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkukaa äänettömällä. Soittajan ei tarvitse miettiä oletteko nyt missä vuorossa ja mahdatteko pian syödä.

Vierailija
72/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sinulle tulee öisin hätäpuheluita? Älä stressaa turhaan, vaan laita puhelin äänettömälle.

Vierailija
73/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:06"]

Kunbpuhelinbon äänettömällä, stressaan sitä, ettei mahdilliset hätäpuhelutkaan pääse läpi. Pakko oli parina yönä pitää kiinni, mitta se harmitti. Nukuin huonosti ja näin painajaisia jopa sen puheluista. Oli sekin.

Tarttis lopettaa puhelu heti. Vaikeaa olla töykeä unenpöpperössä, kun perusluonteeni on empaattinen.

Ap

[/quote]

Etkö nyt suostu ymmärtämään, että sä voit valita puhelimestasi, kenen puhelut tulee läpi kun teet sinne sellaisen moodin kuin "yö" tms. Voit joko valita ne, mitkä tulee läpi (äiti, isä, mummu tms) tai ne, mitkä ei tule läpi (se yksi kaveri).

Vierailija
74/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole tullut hätäpuheluita. Mutta voo tulla. Mummosta ja isomummosta tuli vanhemmilleni yöllä soitto.

Mulle tuli yöllä verisuresta, että sisäilmaisin hälyyytää liiletunnistimesta. Käskin mennä kattoon, kun olin toisella paikkakunnalla. Miehelleni tuli poliisit ovelle, kun sen sisko oli kuollut.

Vierailija
75/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaan läppässyt luurin korvaan. Tehoaa sata kertaa paremmin kuin mitkään selittelyt. Jo se, että vastaat on sille kaverille palkinto joka hetkeksi auttaa siihen ahdistukseen.

Minä voin olla muita varten joka arkipäivä klo 06.00- 21.00. Sen jälkeen en vaan ole. Siis onhan se tylyä lyödä luuri korvaan, mutta ei lähellekään niin tylyä kuin varastaa mun kallisarvoista yöunta, joka kuitenkin joka yö keskeytyy lasten vuoksi monta kertaa. Tarvitsen siitä yhtenäisestä unesta jokaisen minuutin. Ilokseni täytyy kyllä sanoa, että nykyään mulle ei kukaan soittelekaan yöaikaan. :)

Vierailija
76/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 olo ap. Laittaisin tuon numeron estoon, mutta se on siis salainen numero. Myös hätätapauksen viranomaiset soittaa varmaan salaisista.

Ap

Vierailija
77/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaverista. Hyvä ystävä voi soittaa vaikka keskellä yötä jos tuntee tarvitsevansa tukea, muut lähinnä hätätapauksessa. Työ"kaverit" voivatkin sitten rajata soittonsa virka-aikaan, työpuheluihin en edes vastaa tuon ulkopuolella koska ei mulle siitä kukaan mitään maksakaan.

Vierailija
78/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kymmentä saa vielä soittaa jos on tärkeää asiaa. Pidän puhelinta äänettömällä öisin, en halua herätä keskellä yötä juttelemaan niitä näitä. Jos on hätä, voi toki laittaa tekstaria vielä perään.

Vierailija
79/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siihen valita,että ei ota vastaan puheluita tuntemattomasta numerosta? En ole AP,kunhan nyt mielenkiinnosta kysyn. Mulla ei kyllä ole ollut ongelmaa myöhäisistä soittajista,pikkulapsiperhe kun ollaan,niin mun täytyy usein korostaa että saa soittaa illallakin. Mulla on puhelin äänettömällä aina iltaisin ja välillä vilkaisen puhelinta onko tullut soittoja tai kuulen jo värinästä että joku soittaa.

Vierailija
80/92 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai viranomaiset tuntemattomasta numerosta soita? Kyllähän sairaaloilla ja poliisilla näkyy numero kun soittavat?