Myöhäisin kellonaika, kun sopivaa soittaa kaverille.
Minulla on yksi kaveri, joka soittaa uswin yhdentoista jälkeen illalla. Olen sanonut monta kertaa, että älä soita kahdeksan jälkeen. Olen sanonut, että pyrimmw menemään kymmeneltä nukkumaan ja jotkut yhdentoista jälkeen tulevat puhelut häiritsevät. ( meillä on koululainen ja yritämme pitää unirytmistä kiinni)
Kerran soitti jopa puoli yhdeltä ja sanoi, että anteeksi myöhäinen ajankohta. Et kai vaan nukkunut.
Puhelin täytyy pitää öisin päällä ailtä varalta, että jos läheisille tulee joku hätätilanne.
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:52"]No soittaa tuntemattomasta numerosta. Ei voi poistaa, harmi kyllä.
Ap
[/quote] Älä vastaa!!
Tuo on juuri totta, rytä vähäinrnkin puhe on palkinto sille ahdistuneelle. Voi ku odaisi olla töykeä unisena. Tarttis opetella.
Muuten, mulle on suuri helpotus toisaalta, ettei yöpuhelu, josta aina pelästyn kovasti, olekaan hätä. Siksikin siinä pelästyksestä helpottuneena ei osaa toimia, kuten pitäisi.
Olen huonouninen muutenkin ja nyt vielä tämä.
Ap
Katkaise puhelu heti, kun soittaja on sanonut moi. Älä sano mitään, vaan sulje puhelin. Päiväaikaan sano, että jos se soittelu ei lopu, et aio tavata etkä puhua hänen kanssaan puhelimessa enää koskaan.
Riippuu ihan ihmisestä mihin aikaan on sopivaa soittaa, mutta toisen toiveita pitäisi kunnioittaa. Mä itse herään klo 15 aikaan, ja menen nukkumaan aamulla kuuden aikaan. Kaverit tietävät, että mulle voi soittaa koska vaan jos on jotain hätää, mutta muussa tapauksessa puhun mieluiten illalla tai yöllä. Yksi kaveri on samanlainen, ja usein soitellaan keskellä yötä toisillemme ihan vaan "mitä kuuluu"- puheluita, kun tiedetään että Se on molemmille hyvä aika.
Itse soitan eri ihmisille eri aikaan, soittelen vain läheisille, ja heistä kyllä tiedän koska sopii soittaa. Jos on joku sellainen ihminen josta en tiedä, niin varmasti pitäisin klo 21 rajana.
Mä myös haluan pitää puhelimen äänellisellä aina, ei ikinä tiedä jos jollakin on hätä. Olen myös sanonut kaikille läheisille, että mulle voi AINA soittaa jos on tositarve. Ei Se mun maailmaani kaada jos joku soittaa kesken unien ihan muuten vaan , mutta kerron kyllä aina että nukun aina tähän aikaan, ja puhun mielummin iltasella jos ei ole mitään kiireellistä.
Ikinä ei ole vielä käynyt noin, että joku toistuvasti soittelisi väärään aikaan vaikka olen asiasta sanonut. Vaikea sanoa mitä tuossa tekisi. Mulle tulisi jotenkin olo, ettei ystävyys ehkä ole kovin hyvää, jos kaveri ei välitä musta edes tuon vertaa, että viitsisi antaa min nukkua, eikä kunnioita mun pyyntöjä ja mun perhe-elämää...
Niin. Kaveruus ei ole kovin hyvää enää. Hän on kai liian ahdistunut. Ja tosiaan tiedän toisenkin yhteisen kamun, jolle myös soittelee ja joka kärsii siitä.
Ilmeisesti on niin ahdistunut, että nyt merkkaa vaan oma napa. Viis siitä, jos herättää muut.
Mäkin olen ahdistunut, sen takia mun unirytmi on näin perseellään kun olen sairaslomalla ahdistuksen takia. Yöt valvon, kun en saa unta ahdistuksen takia. Ei mun silti tulis mieleenkään herättää nukkuvia perheellisiä kavereita keskellä yötä, varsinkaan jos on selvästi sanottu että älä soita klo 20 jälkeen. Sitä vaan on opittava pärjäämään omillaan sen ahdistuksen kanssa ne yöt, ei sitä ongelmaa voi levittää kaikille lähipiirissä. Ja jos on niin hirveä paniikki ettei pysty olemaan, niin sitten soittaa päivystykseen. Ei Se koko muu maailma vain vaihda rytmiään ja pyöri mun pään mukaan vain sen takia että mua nyt sattuu ahdistamaan. Kavereilla on siitä huolimatta omat perheensä ja oma elämänsä aikaisine herätyksineen, ja ne asiat on ihan yhtä tärkeitä kun mun elämä.
Mun mielestä toi siis on lähinnä jotain tosi omituista itsekkyyttä, eikä pelkkää ahdistusta voi laittaa syyksi.
t.86
Jos on vaikka iäkkäät vanhemmat tms niin voi halutessaan laittaa puhelimen profiiliin asetuksen, että heidän puhelunsa tulevat läpi kellonajasta riippumatta. Sitten kaikki muut voi blokata vaikka klo 22-07. Mikä tässä on vaikeaa? Poliisi ainakin tulee oven taakse, jos ei tavoita ja on jotain ikävää kerrottavaa. Siis siltä varalta että jostain sairaalan tuntemattomasta numerosta soitettaisiin keskellä yötä täytyy ap:n vastailla ahdistuneen kaverin öisiin soittoihin. En ymmärrä. Toinen vaihtoehto on se että vaadit häntä soittamaan siten että numero näkyy. Kerrot esim ettet enää vastaa tuntemattomiin numeroihin kun on tullut kaikkia häiriösoittoja. Tämän jälkeen blokkaat hänen numeronsa yöksi.
Totta, että pelkkä ahdistus ei riitä selitykseksi. Itsekkyyttä on myös.
Heh: en enää vastaa salattuihin numeroihin, kun on tullut kaikenlaisia häiriösoittoja. Tottahan tuo oikeastaan olisi.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 08:21"]
Juuri noin. Kun puhelin soi yöllä, niin minäkin ajattelen, että jotain pahaa on sattunut. Pari yötä pidin äänettömällä ja oli kurja olo, ettei sitten pääsisi tarpeellisetkaan puhelut läpi.
Ap
[/quote]
Onko sulla jotain erityistä syytä pitää yöllä sitä puhelinta äänellä? Saatko useinkin niitä tärkeistä puheluita yöllä? Mun mielestä ei ole sopivaa soitella paljon yhdeksän jälkeen, mutta kännykkäaikakaudella sen puhelimen voi myös laittaa äänettömälle.
Haluan olla valmiina, jos vanhempani jotain tarvitsee.
Ap
Oletko nyt vähän turhan hysteerinen noiden hätäpuhelujesi kanssa?!