Te, jotka käytätte korvatulppia aina/yleensä nukkuessanne
Kommentit (78)
Mitkään apteekista saatavat silikonitulpat eivät auta yhtään. Asun kehä kolmosen varrella, autoliikenteen kohina on 24/ 7 hirveä. Moottoripyörät ja autot kiihdyttävät liittymästä tullessaan. Pakko pitää kuumuuden vuoksi parvekkeen ovea auki. Metsurin kuulosuojaimet ovat ainoat, jotka blokkaavat melun, että saa nukuttua.
Mihin on joutuneet 3M vaaleansiniset kuusenmalliset korvatulpat?! Piti ostaa uudet mutta niitä ei myydä enää missään, ei apteekeissa, nettiapteekeissa tai muissakaan nettikaupoissa. Ne vaimensivat parhaiten äänet, pysyivät paikallaan eivätkä kutittaneet korvia. ☹
Olen nyt käyttänyt Quiet On 3 vastamelutulppia 5 yötä ja toimivat todella hyvin, olen pitkästä aikaa
nukkunut yhtämittaisesti 7 tuntia joka yö. Vaimentaa erityisesti matalia äänitaajuuksia, kuten liikenteen melua jne..
Lapsia kaksi, 3- ja 1-vuotiaat. Ilman tulppia havahdun jokaiseen inahdukseen.
Käytän tulppia koska teini pelaa alkuöisin ja minun täytyy herätä töihin, en voi nukkua hänen kanssaan samassa rytmissä. Plus pieni asunto, en pääse asunnon länsisiipeen karkuun ääniä.
Silikonitulpat ovat mukavat. Saa muotoiltua sopivan kokoisiksi ja muotoisiksi.
Puolisolla on univaikeuksia ja hän rapistelee ja ramppaa makkarin ovessa yökaudet.
Heräisin yöllä ilman tulppia tuohon sähläämiseen.
3 vuorotyö. Saan nukuttua kun lapset tulee koulusta tai viikonloppusin, kun kaikki on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mitkään apteekista saatavat silikonitulpat eivät auta yhtään. Asun kehä kolmosen varrella, autoliikenteen kohina on 24/ 7 hirveä. Moottoripyörät ja autot kiihdyttävät liittymästä tullessaan. Pakko pitää kuumuuden vuoksi parvekkeen ovea auki. Metsurin kuulosuojaimet ovat ainoat, jotka blokkaavat melun, että saa nukuttua.
Hommaa ilmalämpöpumppu tai tuuletin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä kipeydy korvat?
Kipeytyvät kyllä, mutta pystyy niitä tulppia kuitenkin aika kauan pitämään ennen kuin korvat tulevat kipeiksi. Joskus jopa neljä tuntia yhteen menoon. Sitten kun otan ne pois, naapurit ovat yleensä jo hiljenneet. Ja jos eivät ole, niin sitten ei voi mitään.
Vuodesta 2015 asti kun muutin suurkaupunkiin,naapuri metelöitsijöiden takia,nyt vaikka olisikin hiljaista niin en pysty enää nukahtamaan ilman korvatulppia.
Mieheni kuorsaa ja kissa kuorsaa
Ne on kyllä ihanan turvalliset äänet.. kiitos korvatulppien 😍
Meidän taloyhtiössä on niin surkea äänieristys, että en saa nukuttua ilman tulppia. Talossa ei varsinaisesti asu metelöiviä ihmisiä, mutta kuulen esim. seinänaapurin kuorsauksen seinän läpi, ja pattereita pitkin kuuluu alakerran asukkaiden normaalilla äänenvoimakkuudella käydyt keskustelut sanasta sanaan. Johonkin asuntoon on myös syntynyt vauva, joka herää itkemään 5-7 kertaa yössä, ja ilman tulppia tuohonkin heräisi joka yö monta kertaa. Parempi siis nukkua tulppien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut herkkäuninen 15v, lasten syntymien jälkeen, mutta en osaa pitää tulppia, sillä olen asunut kerrostalossa, jossa oli tulipalo. Haluan kuulla jos palohälytin soi...
Kyllä sen kuulee tulppien läpi. Itse kuulen herätyskellonkin.
Sama täällä. Nukun aina tulpat päässä, mutta olen herännyt rapussa soivaan palohälytykseen, sillä siinä on aivan hirveä ääni.
Käytin ennen korvatulppia, mutta nykyään kuulosuojaimia. Ovat paljon käytännöllisemmät. On parempi maksaa kerran 50 e kuulosuojaimista kuin ostella jatkuvasti 6 euron korvatulppapusseja.
Kuukauden odottelun jälkeen sain QuietOn 3.1 korvatulpat. Onneksi ne voi palauttaa. Tuntuisi huijatuksi tulleensa. Äänen vaimennuksessa ei ole mitään eroa normaaleihin korvatulppiin verrattuna. Tulpissa on reikä keskellä, joka sulkeutuu 20 sekunnin kuluttua. Siinä kaikki toiminnot. Ei minkäänlaista vastamelua (esim. kohinaa), joka voisi peittää alleen esim. kuorsauksen äänen. Yhdellä sanalla kelvoton.
Apteekista saa silikonitulppia. Sopivat kaikille.