Te, jotka käytätte korvatulppia aina/yleensä nukkuessanne
Kommentit (78)
Itse olen ollut herkkäuninen 15v, lasten syntymien jälkeen, mutta en osaa pitää tulppia, sillä olen asunut kerrostalossa, jossa oli tulipalo. Haluan kuulla jos palohälytin soi...
Onko kellään kokemusta noista QuietOn -korvatulpista. Ihan hirveän hintaisia... Ovatko ne oikeasti niin hyvät, että blokkaavat taustahälyn mutta herätyskelloon herää? Tulen itse hulluksi yläkerrassa asuvan u***maalaisen takia, joka pelaa kaikki yöt.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta noista QuietOn -korvatulpista. Ihan hirveän hintaisia... Ovatko ne oikeasti niin hyvät, että blokkaavat taustahälyn mutta herätyskelloon herää? Tulen itse hulluksi yläkerrassa asuvan u***maalaisen takia, joka pelaa kaikki yöt.
Minä herään herätyskelloon kun käytän keltaisia Classic Ear-korvatulppia. Jokainen on tietysti yksilöllinen tässä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut herkkäuninen 15v, lasten syntymien jälkeen, mutta en osaa pitää tulppia, sillä olen asunut kerrostalossa, jossa oli tulipalo. Haluan kuulla jos palohälytin soi...
Kyllä sen kuulee tulppien läpi. Itse kuulen herätyskellonkin.
Aloin käyttämään kun lapsi oli vauva ja heräsin hänen pienimpiinkin inahduksiinsa, ne auttoivat siihen että heräsin vaan itkuun enkä joka äännähdykseen. Nyt lapsen takia ei enää tarvitse käyttää, mutta olen jatkanut käyttöä joskus harvakseltaan jos en miehen kuorsaukselta saa unta tai joku muu hälinä häiritsee. On auttanut sellaisiin tilanteisiin todella hyvin, uni tulee heti kun laittaa tulpat eikä tarvitse pyöriä sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kuorsaa kuin katujyrä. Jos ehdin nukahtamaan häntä ennen niin kuorsaus ei haittaa mutta muuten tarvitsen tulpat voidakseni nukahtaa. Yritin ensin useamman vuoden vain totutella siihen kuorsaukseen koska ajattelin tulppien herkistävän kuuloani niin etten pystyisi enää ollenkaan nukkumaan ilman niitä. Onneksi niin ei ole kuitenkaan käynyt. Kuorsaukseen en tosiaan ole tottunut... Olen yrittänyt patistella miestä lääkärille jos siellä vaikka keksittäisiin jokin apukeino.
Meni hieman ohi aiheen :D
Omalla (hoikalla, jos joku keksii lähteä arvuuttelemaan) miehelläni todettiin vastikään uniapnea, joka oli syynä kuorsaamiseen. Kannattaa ehdottomasti tutkia asiaa!
Visertävät linnut pitivät sen verran kovaa mekkalaa, että jotain oli keksittävä. Viserryksen hiivuttua kesän edetessä, jäi korvatulppien kanssa nukkuminen jostain syystä tavaksi. Nyt ei osaa enää ilmankaan olla. Hyvin herään kuitenkin aamuisin herätyskellon soittoon.
Ei ole, mutta varmaan pitäisi...nytkin mies kuorsaa kuin katujyrä🤦♀️.
Muutenkin huomannut, että minä, aina niin sikeä ja hyväuninen, ei nukukkaan kuin ennen. Unen saaminen monesti vaikeaa, herään helposti ja pienetkin äänet häiritsee. Asiat valvottaa. Rasittavaa. Ja siinä iässä, että nukkua pitäisi, kaikki valvotut minuutit näkyy naamassa.
Kerrostalossa taukoamatta huutavat lapset.
Tosi huono äänieristys ja metelöivä naapuri. Välillä voin olla käyttämättä tulppia, kun kyseinen herra on jossain muualla. Mutta kun on kotona, herään vähän väliä kolinaan tai puheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Korvat alkaa kutisemaan sietämättömästi jos käytän liian usein tulppia :(
ja kun ovat oikein kuivat ja kutisevat, iho rikkoontuu ja tulee verta - joudun siis säännöstelemään tulppien käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Olen herkkäuninen. Mies kuorsaa ja pehmoiset tulpat takaavat paremman unen. Käytän lähes aina.
Onko mies yrittänyt tehdä mitään kuorsaukselle?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kuorsaa kuin katujyrä. Jos ehdin nukahtamaan häntä ennen niin kuorsaus ei haittaa mutta muuten tarvitsen tulpat voidakseni nukahtaa. Yritin ensin useamman vuoden vain totutella siihen kuorsaukseen koska ajattelin tulppien herkistävän kuuloani niin etten pystyisi enää ollenkaan nukkumaan ilman niitä. Onneksi niin ei ole kuitenkaan käynyt. Kuorsaukseen en tosiaan ole tottunut... Olen yrittänyt patistella miestä lääkärille jos siellä vaikka keksittäisiin jokin apukeino.
Meni hieman ohi aiheen :D
Hemmetin itsekäs mies, jos ei yritä tehdä asialle jotain. Vähät välittää sinusta loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille kipua korviin tulpista?
Ei ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Exäni kuorasi ja sitten jäin koukkuun korvatulppiin,en osaa enää nukkua ilman niitä
Eikö tuo ole tosi epämiellyttävää pitää korvatulppia aina korvissa? Ja mitä eksä yritti tehdä kuorsaukselle?
Entäs jos se tulppa paineen vaikutuksesta lentääkin ammuksen tavoin vaikka sinua kohti? 😂