Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka käytätte korvatulppia aina/yleensä nukkuessanne

Vierailija
06.08.2021 |

Miksi olette päätyneet tekemään niin?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuorossa päivällä nukkuessa. Oranssit 3M parhaat siihen. Töissä melun takia EAR Soft, jonka valmistus on valitettavasti lopetettu? Kokeillut olen vaikka minkälaisia tulppia, joita ei pysty käyttämään kutiamisen tai kivun takia. Näitä kahta tuotetta pystyn käyttämään.

Vierailija
22/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko teille kipua korviin tulpista?

Ei tule. Sulla on liian isot tulpat jos tulee!

Kokeile Bilsomin s-kokoa.

Ei oo pelkästä koosta kiinni vaan istuvuudesta ja joillain jopa materiaalista, kovat ei käy. Kokeilamalla löytyy itelle sopivat.

Niin no noi mun suosittelemat on siis pehmeät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen herkkäuninen. Mies kuorsaa ja pehmoiset tulpat takaavat paremman unen. Käytän lähes aina.

Miksette nuku eri huoneissa?

24/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko teille kipua korviin tulpista?

Ei, kun on hyvät tulpat. Mulla on Alpinen sleepsoftit, pehmeät silikonitulpat, jotka päästää läpi korkeamman taajuuden äänet, kuten esim ovi- tai herätyskellon, mutta ei esimerkiksi sitä kuorsausta. En myöskään kuule esimerkiksi astioiden kilinöitä tai imuria.

Sellaisilla perustulpilla en pysty nukkumaan, ne painaa mun korvia.

Vierailija
25/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi sana riittää: SATO

Vierailija
26/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilin miehen piereskelyyn. Sitten keksin laittaa tulpan miehen takapuoleen enkä ole enää tarvinnut itse korvatulppia.

Vierailija
27/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni kuorasi ja sitten jäin koukkuun korvatulppiin,en osaa enää nukkua ilman niitä

Vierailija
28/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käyttämään korvatulppia kun sain lapsia. Kuuloni herkistyi niin, että heräsin kun lapsi käänsi kylkeä viereisessä huoneessa.

10 vuotta olen käyttänyt tulppia joka yö, ei kertaakaan tulehduksia, eikä muutakaan ongelmaa. Motonetista ostan pehmeitä

Moldex tulppia. Saa 50kpl purkissa.

Vierailija
29/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkistyin metelille aikanaan asunnossa, jonka vieressä oli valtavan meluisa työmaa. Sitä ennenkin jo vähän häiritsi puolison kuorsaus, mutta ei liian pahasti, pystyin nukkumaan yleensä ilman tulppia. No, tuohon työmaan meteliinhän tulpat eivät edes auttaneet ja siitä seurasi unettomuutta ja sitten sen aiheuttaman stressin myötä järkyttävät uniongelmat. Asunto vaihdettu aikaa sitten ja stressi selätetty, mutta herkkäunisuus jäi. Nykyään tarvitsen aina tulpat ja pimennysverhot tai rätin silmille.

Bilsomin s-koko sopii minullekin, kaikista muista tulee korvat kipeiksi ja joskus noistakin jos menevät yön aikana liian syvälle. Pyysin lääkäriä tsekkaamaan korvat kun sanoin että käytän tulppia aina. Vahankiertoon voi tulla ongelmia, mutta ei vakavampia vaurioita, esim. kuuloon ei vaikuta. Otan mieluummin vahaongelmat kuin uniongelmat. Käytännössä en ole huomannut mitään ongelmia, vaikka olen yli kaksi vuotta käyttänyt joka yö tulppia.

Vierailija
30/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin.Itse en siis tienyt kuorsaan häiritsevästi. Yö vieraani sanoi jo vuosia sitten ja tietää korvatulpat otaa mukaan.Olen myös yöpöydän laatikoon niitä varanut,jos yövieraat ei muistaneet otaa niitä mukaansa.Siinä naisetkin kuorsaa häiritsevästi, missä miehetkin.

Vierailija
31/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin käyttämään korvatulppia kun sain lapsia. Kuuloni herkistyi niin, että heräsin kun lapsi käänsi kylkeä viereisessä huoneessa.

a.

Mulla ihan sama. Herään ihan kaikkiin ääniin ilman tulppia.

Vierailija
32/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oranssit 3M parhaat.

Näin on! Kun ostaa 200 parin tukkupakkauksessa, niin ei maksa maltaita, oisko jotain 35-40e. Pärjää helposti pari vuotta, kun näitä ei tarvitse ihan joka päivä vaihtaa.

Vierailija
33/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen herkkäuninen. Mies kuorsaa ja pehmoiset tulpat takaavat paremman unen. Käytän lähes aina.

Miksette nuku eri huoneissa?

Isossa talossa tai asunnossa tuollainen varmaan olisikin vaihtoehto. Mutta meillä ei ainakaan ole yksinkertaisesti varaa hankkia isompaa asuntoa vain kuorsauksen takia :D toisen sängyn laittaminen olkkariin olisi sisustuksellisesti ikävä ratkaisu plus mieheni kuorsaus kyllä kuuluu ovenkin läpi ihan tarpeeksi kovaa. Siksi tulpat.

T. eri

Vierailija
34/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuulosuojaimia silloin, kun on tarvis.

Vierailija
35/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kuorsaa ja kissamme kuorsaa

En saa unta ilman korvatulppia.

Vierailija
36/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräilin miehen piereskelyyn. Sitten keksin laittaa tulpan miehen takapuoleen enkä ole enää tarvinnut itse korvatulppia.

Nukutko siis sormi miehesi anuksessa?

Vierailija
37/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin myös pitämään, kun lapsi oli pieni ja heräsin joka inahdukseen.

Reilu 5 vuotta pitänyt joka yö, ei ongelmaa. En osaa nukkua enää ilman edes päiväunia.

Vierailija
38/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvat alkaa kutisemaan sietämättömästi jos käytän liian usein tulppia :(

Oire korvakäytävän tulehduksesta.

Vierailija
39/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-mersun tunnelmaan pääsee oopelilla kun laittaa tulpat.

https://www.apteekkini.fi/KORVATULPAT-MONIKAeYTTOeISET1-pari

Vierailija
40/78 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun paremmin kun saan sulkea äänet pois ympäriltä. Häiriinnyn herkästi äänistä. Voi juontua jo lapsuudesta, kun olisin halunnut nukkua, mutta samassa huoneessa asuneet sisarukseni höpöttivät keskiyölle asti. Silloin olisi ollut tulpat tarpeen, mutta ei markkinoilla ollut juuri mitään korvatulppia.

Matkoilla en pärjäisi mitenkään ilman korvatulppia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän