mitä jos iskee serkkunsa tietämättä että se on serkku!
Iskee vaikka ravintolassa ja jatkot etc.
Jos tulis raskaaksi ja vasta myöhemmin selviäis tuo sukulaisuussuhde.
Kommentit (31)
Laillisesti ei ole este, lapselle voi vaan kehittyä kaikkia tauteja koska geeniperimä on liian samankaltainen
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:38"]
No itse olen naimisissa serkkuni kanssa =) Ja ihan tietoisesti alettu suhde. Onhan se outoa, mutta tuntui omituiselta kieltää molemminpuoliset tunteemme vain jonkin kaukaisen sukulaisuussuhteen takia. Emme lapsina olleet paljon tekemisissä. Kaksi lastakin meillä on :)
[/quote]
Ei serkku kyllä kovin kaukainen ole. Toiset isovanhemmat ovat kuitenkin yhteiset.
[/quote]
No ei biologisesti kovin kaukainen, mutta henkisesti olemme aina olleet "kaukaisia". Mieheni lapsuudenperhe ei koskaan tuntunut sillä tavalla sukulaisperheeltä, vaan lähinnä tuttavia joita pari kertaa vuodessa tavattiin.
[/quote]
Se biologia kuitenkin on tärkeämpi serkkujen välisessä liitossa. Kyllähän erilaisten perinnöllisten sairauksien mahdollisuus on suurempi sukulaisavioliitoissa.
By the way, tapaan serkkuni vklna:)
Ap.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:21"]
By the way, tapaan serkkuni vklna:)
Ap.
[/quote]
pukeudu pikkuisiin alushousuihin, niin kukaties voi onnistaa ;)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:38"]No itse olen naimisissa serkkuni kanssa =) Ja ihan tietoisesti alettu suhde. Onhan se outoa, mutta tuntui omituiselta kieltää molemminpuoliset tunteemme vain jonkin kaukaisen sukulaisuussuhteen takia. Emme lapsina olleet paljon tekemisissä. Kaksi lastakin meillä on :)
[/quote]
Serkku ei tosiaankaan ole kaukainen sukulainen.
Meillä siaruksilla on melki kaikilla eri isä Äitikään ei kaikkien isästä ole ihan varma kuka on. Eikä kaikki tiedä edes isä olevansakaan Mun iskä tiesi ja nähtiin kerran. Jonkun kanssa äiti hetken seurustelikin, mutta sitten eivät ole mitään yhteyttä enää toisiinsa pitäneet. Koko ajan äiti on ollut naimisissa ja kai pari yhteistä lastakin. Äiti ei kai tajua että isä tietää nämä äidin seikkailut, isä on vain niin kiltti ja rakastaa kai äitiä. Ihmettelen miten isä ei edes haukkunut äitiä, eikä ole perheväkivaltaa ollut. Paremmin äiti aina toisinaan nälvii isälle. Olen ajatelut,että jos tulisi joku paha perinnöllinen sairaus ekä tietäisi keneltä ? Entä jos vaikka tarvitsisi elin tai luuydin siirtoa. Sitten vielä on vielä toi rakkaus tai raskaaksi tuleminen.
Täytyy myöntää, olin aika tarkka että poikaystäväehdokkaat tiesivät taustansa pari sukupolvea taaksepäin, omalla papallani kun saattoi olla aviottomia lapsia vähän siellä ja täällä, myös toisella puolen Suomea, oma isäni oli siis yksi näistä aviottomista lapsista. Itsellä erästä asiaa epäilty perinnöllisenä muutoksena mutta kummalta puolen se on tullut on epäselvää joten olen ehkä astetta tarkempi ettei lapsi ollut saamassa sitä riskiä molemmilta vanhemmilta. Mutaatio on siis sellainen joka on saattanut olla piilossa useita sukupolvia eikä kukaan ole osannut sanoa onko suvussa ollut vastaavaa.
Olipa vaikea selittää. Ehkä joku tuosta ymmärtää jotain.
Minulla ei ole aavistustakaan siitä, onko minulla serkkuja äidin puolelta, ja jos serkkuja on, kuinka monta heitä on. En pidä serkusten välisiä suhteita minkäänlaisena ongelmana. Lasten hankkiminen saattaa olla toinen juttu, mutta se ei minua kiinnosta muutenkaan.
Mitä ei Suomen laki tai kirkko tuomitse, niin AV-mamma sen kyllä tekee. Pitemmälle koulutettu geneetikkokin se on kuin mikään alan tohtori.
Ei sille mitään voi jos lähipiiristä nappaa. Jos lapsia aikoo, niin mahdollisimman kaukaa, mieluiten toisesta maasta, vähintään toisesta kunnasta kannattaa puoliso ottaa ettei tule sisäsiittoisten haitallisia geenejä lapselle.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:38"]
No itse olen naimisissa serkkuni kanssa =) Ja ihan tietoisesti alettu suhde. Onhan se outoa, mutta tuntui omituiselta kieltää molemminpuoliset tunteemme vain jonkin kaukaisen sukulaisuussuhteen takia. Emme lapsina olleet paljon tekemisissä. Kaksi lastakin meillä on :)
[/quote]
Ei serkku kyllä kovin kaukainen ole. Toiset isovanhemmat ovat kuitenkin yhteiset.
[/quote]
No ei biologisesti kovin kaukainen, mutta henkisesti olemme aina olleet "kaukaisia". Mieheni lapsuudenperhe ei koskaan tuntunut sillä tavalla sukulaisperheeltä, vaan lähinnä tuttavia joita pari kertaa vuodessa tavattiin.