Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ope kieltäytyä luokkakuvassa olemisesta?

Vierailija
21.08.2014 |

En haluaisi kuvaan, mutta en tiedä miten kehtaisin kieltäytyä. Onko kenelläkään kokemusta asiasta? Miten kieltäytymiseen on suhtauduttu?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi itsekään mennä, sillä nykyään kuvat jaetaan ympäri nettiä ja lapsilla ja teineillä ei aina ole hallussa kelle kaikille kuva jaetaan. minua ärsytti jo peruskoulussa kun joku laittoi luokkakuvan irc-galleriaan tai vastaaviin.

ja kameran välttely masennusoire? voi jösses. kaikki vaan ei tykkää olla kuvattavana tai ole kuvauksellisia. tai edes huono itsetuntoisia. mä kyllä pidän siitä mitä nään peilistä mutta kuvissa näytän useimmiten vain nololle. aina joku hölmö ilme, silmät puoliksi kiinni...

Vierailija
42/42 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 08:49"]en haluaisi itsekään mennä, sillä nykyään kuvat jaetaan ympäri nettiä ja lapsilla ja teineillä ei aina ole hallussa kelle kaikille kuva jaetaan. minua ärsytti jo peruskoulussa kun joku laittoi luokkakuvan irc-galleriaan tai vastaaviin.

ja kameran välttely masennusoire? voi jösses. kaikki vaan ei tykkää olla kuvattavana tai ole kuvauksellisia. tai edes huono itsetuntoisia. mä kyllä pidän siitä mitä nään peilistä mutta kuvissa näytän useimmiten vain nololle. aina joku hölmö ilme, silmät puoliksi kiinni...

[/quote]

Kyseessä on kuitenkin melko kontrolloitu kuvaustilanne jne! Onko käynyt mielessä, että lapset ja nuoriso ottavat kännyillään paljon arkaluontoisemmissa olosuhteissa kuvia, opeistakin, ja levittävät niitä ympäriinsä? Tällaisesta irtisanoutumisen ymmärtäisin ihan hyvin, mutta perinteisistä luokkakuvista en todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla