Jouluiset viikko 35, kaikki mukaan!!!
Nyt ryhdistäydytään kaikki ja kirjoitetaan vaikka vain pari riviä kuulumisia. Kaikilla on varmasti kiireitä kun syksyn uudet harrastukset on alkaneet pyörimään.
Kommentit (45)
huh.. pakkaaminen jo puolessa välissä,tänään pakkasin astioita ja muita keittiötarvikkeita,kyllä niitä on vaan paljon! :)
mieli on iloinen,enpä ole enää paljoo surrut,ehkä jopa hieman jännittää tuo muutto silleen hyvällä tavalla..sitten tunnen itseni kamalaksi,kun ajattelenkaan noin.. ajatella,että jo viikonloppuna olen purkamassa kamoja ja tekemässä uutta kotia.. ;)
poika senkun kasvaa ja kehittyy,tänään oli neuvola,pituutta oli nyt 70cm ja painoa muistaakseni n.8,6kg,eli sitä oli tullut lisää vajaa 100g kuukaudessa ja neuvolatäti sanoikin,että pitäis saada jätkä syömään tai sitten teipata se kiinni tuoliin,ettei kuluttais niin paljoa:D vielä kuitenkaan ei ollut aihetta huoleen. käski lopettaa yösyötöt kunhan ollaan kotiuduttu kuopioon,elikkäs ens kuussa ois sitten sen yöitkun paikka.. se hirvittää jo valmiiks!
ukkeli on kamala menijä,nyt tosiaan on oppinut nousee seisomaan ja heittelee sitten siltä korkeudelta kaiken mahdollisen alas. eilen purki juuri pakkaamani laatikon,kun en ehtinyt sitä kiinni laittaa... :) minun perään huutaa kyllä edelleen,en voi kadota toiseen huoneeseen tai tulee itkun kanssa perässä,toivottavasti ei kestä kauaa.. en tiedä,onko hammas taas tulossa,hassusti kielellä lipoo yläikeniä ja maiskuttelee,kuolaa tulee kans paljon ja on itkuisempi kuin yleensä. vielä ei kuitenkaan mitään näy,joten en ole varma..
mutta.. nyt jäi pyykin laitto kesken,kun unohduin tänne.. taitaa tämä muutto hieman sekoittaa päätä..
-annukka-
onnittelut violet raskaudesta!!!
minnylle pahoittelut keskenmenosta.
ja amandako se oli se huippu laihduttaja(anteeks jos nyt meni ihan väärin tuo nimi..),onnea todellakin! minusta ei olisi moiseen,olen kyllä niin herkkupeppu kuin olla voi :)
-annukka-
Hengissä ollaan täälläkin!
Laiska vaan......
Jonista on kasvanut jo iso poika, 8-kuisen komeat mitat 10,5 kg ja 77 cm.
On oikein ihana ja reipas poika, kierimällä ja mönkimällä liikkuu paljon ja pitkälle, konttausasento on hienosti hallussa mutta ei vaan oo lähtenyt liikeelle.
Hampaita on tasan yksi ja sitä kyllä tehtiin hartaasti yöt kätisemällä... Äidit oppii uutta, isommille meillä vaan on hampaat ilmestyneet suuhun sen kummempia sairastamatta.
Joni on tosi aurinkoinen ja iloinen poika, velipoika on todella rakas isolle siskolle ja veljelle, Joel se ei oikeen kouluunkaan malttaisi lähteä ennenkun on nähnyt Jonin..Tahtoo herättää pikkuveljen ellei kato perään..Ja Joni tykkää isommista, nauttii kun saa niiden kanssa porukassa leikkiä!
Mitäs muuta, Joel on siis reipas ekaluokkalainen, Mimmi edelleen perheen ikioma känkkäränkkäprinsessa.
Lehmämummelit asuu uudessa kodissaan ja ovat oikeen tyytyväisiä ja onnellisia.
Itelläni on kaikki läskit edelleen tallella, jostain pitäs saada itsekuria ja laihdutusintoa..
Violetille onnea kovasti tulevasta uudesta vauvasta!!
Eipä meille pirumpia, tällasta touhukasta arkea täällä eletään!!
Lahja
Alan vaan olla niin kypsä tähän nukutusrumbaan. Isompi vajaa 3v. siirrettiin takas meidän huoneeseen kun nukku/nukahti vaan meidän sänkyyn kun tutit jäi keväällä pois. Nyt sitten pitäis taas nukutella, olla vieressä jne. Ja pienempi vajaa 8kk sama juttu. Syliin pitää nukuttaa tai ottaa kainaloon. Eihän se nyt sinänsä kamala vaiva oo mut etenkin jos miehellä vapaailta niin harmittaa kun toisen aika menee aina nukuttamiseen. Ericaa siis pienempää =) olen yrittänyt opettaa nukahtamaan omaan sänkyyn mutta eihän siitä mitään tule kun isosisko aina tulee jotain sitten pölöttämään. Kerran sekin jo onnistui mutta tunnin päästä heräs kamalan huudon kera. Erica herää nykyisin myös yöllä itkeskelemään yleensä pian sen jälkeen kun itse käyn nukkumaan. Mummolassa sitten nukkuikin 22-06!!!
Toinen asia mikä on nyt mietinnässä.... Maidon tulo/riittävyys. Erica on aina ihan innoissaan kun vaan tissin näkee tai tuttupullon. Tissiä jaksaa/malttaa imeä muutama imun ja iltapuuron päälle kokeilin tänään korviketta niin meni 80ml. Joskus olen yöllä antanut vettä niin juo sitä aivan innoissaan vaikka päivällä ei suostukaan juomaan. Onko tytöllä niin kova jano? Pitäisikö siirtyä korvikkeeseen? Vai mitä?Tissi pitäisi saada suuhun aina kun esim. väsyttää mutta en ole enää antanut.
Joo kamalasti asiaa mutta mites päivällä, millasia unia teidän vauvat nukkuu? Meillä nukutaan usein aamupäivällä n.tunti. Iltapäivällä 2-3 tuntia ja sitten illan suussa 1-2 tuntia. Nukkuuko liikaa sitten päivällä? EI sitä kitinääkään jaksa oikein kuunnella.
No onpas asiat nyt huonosti...Itse olen kaiken lisäksi nyt flunssassa.
Olen jo miettinyt että olisko kaurapuuro syynä yöitkuihin? Isosiskolla oli maito kananmuna ja kaura allergiat. Ericalla ei oo mitään todettu mutta aika kitisiä on.
Täällä edelleen tyttö räkäinen, mutta eilen ei ollu kuumetta ja yönkin nukkui aika hyvin. Heräsi kyllä pari kertaa valvomaan (oli ihan pirteänä sängyssään), johtui varmaan liian pitkistä päikkäreistä. Nukkui nimittäin melkein 3h eka päikkäreitä, kun yleensä nukkuu max 1,5h. Tänään onneksi nukkui vain 1h45min eli riittävästi muttei juuri normaalia enempää. Jos vaikka ens yönä kaikki nukkuis paremmin. :D Onneksi tyttö nukkuu jo omassa huoneessaan, niin ei niin hirveästi häiritse kaikki äännähdykset ja päristelyt... Vaikka herään kyllä aika helposti, mutta kaikkiaan nukun nykyään paljon paremmin kuin silloin kun neiti nukkui vielä samassa huoneessa.
Tiituliinille ja Idalle pikaista paranemista, jotta reissuun valmistautuminen sekä matkat ja tietty itse reissu sujuisi mahdollisimman hyvin!!!
Laihdutuskuuri on jälleen hieman tössännyt. On tullu syötyä karkkia monena päivänä peräkkäin... Motivaatio tule takaisin! :(
Eipä sen kummempaa. Tänään ollaan vaan kotosalla illan kauppareissua lukuunottamatta. Huomenna ja ylihuomenna siskon tyttöjä hoitamaan. Viikonloppuna voikin olla tylsyys edessä, kun mies on lähdössä kalareissuun. Nyt tytön kanssa leikkimään :D
Äippä ja Milja huomenna 8kk