Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija
Poiminta

Hei, mulla hoidossa tuttavan koira nyt 4 päivän ajan. En ole oikein koiraihminen, mutta halusin auttaa kun eivät löytäneet koiralle hoitopaikkaa matkansa ajaksi nuo koiran omistajat. Jotenkin vaan nyt hermostuttaa, kun tuolla koiralla on tapana tuijottaa jatkuvasti. Kun esim. luen pöydän ääressä kirjaa ja katson taakseni, niin siellä selkäni takana se koira istuu ja tuijottaa takaraivooni, on jotenkin kamalan syyttävän näköinen. Päiväunilla ollessani kun välillä avasin silmäni, niin taas se koira istui siinä vieressäni ja vihaisen näköisenä mulkoili minua. Jotenkin pelottaa, että voiko se tehdä minulle jotain, kun menen yöunille? Suunnitteleeko se nyt jotain, miksi se vain tuijottaa vihaisen näköisenä? Olen yrittänyt sille palloa heittää ja luita tarjota, mutta ei sitä kiinnosta ne yhtään, se vain tuijottaa. Pitkäkarvainen mäyräkoira on kyseessä, onko joku rotuominaisuus tuo tuijotus? Vähän pelottaa ja älkää nyt hei naurako, en ole mikään koiraihminen!

• ylös 215
  • alas 22

Sivut

Kommentit (171)

pitkäkarvainen mäyräkoira on rotuna aika agressiivinen. eli älä vastaa sen tuijotukseen. voi kokea sen haasteena

tuo tuijotus on nyt vaan sitä että on erittäin kiinnostunut sinusta. olet uusi ja outo tyyppi ja se tarkkailee/haluaa tietää mitä teet, kuka olet ja mikä on sun päivärytmi

ota rennosti ja älä näytä pelkoas ettei koirakin hermostu. ole kuin sitä ei olisikaan silloin kun puuhaat omia juttuja. sitten taas kun leikität tai annat ruokaa tai menet lenkille huomioi koiraa kivasti ja ystävällisesti

tuskin se syö sua nukkuessasi :DDD

• ylös 172
  • alas 9

no eic varmaan sua syö, mut se varmaan miettii et mihin sä oot sen jengin vieny. Voi sille sanoa et porukka on lomal mut eic sit tajua, leikit vaikka makupaloil hakua tai arvuutusleikkiä

• ylös 79
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla

koira on vähän epävarma vieraassa paikassa ja vieraassa ympäristössä. Tuskin on vaarallinen, ellei joudu sitten ihan nurkkaan ajetuksi (jolloin mikä tahansa koira voi olla vaarallinen). Miten koira käyttäytyy esim. lenkillä? Syökö se ruokaansa? Yksi mitä voisit kokeilla olisi tarjota sille sen omaa ruokaa kädestä.

• ylös 71
  • alas 3

se koira mukaan siihen mitä teet, ei siitä varmaan oo muutenkaan kivaa yhtäkkiä tulla jätetyksi vieraaseen paikkaan ilman omistajia. Jos vaikka luet kirjaa ni ota viereen ja paijaille tms. Olethan vienyt ulos? :)

• ylös 72
  • alas 3

Jäykin jaloin se perässäni astelee ja mittailee minua katseellaan. Minusta se näyttää jotenkin kamalan fiksulta koiralta, sen pääkopassa selvästikin raksuttaa koko ajan jotain. Ei ole yhtään sen oloinen koira kuin koirat yleensä, pelottava minusta. Jopa silloin kun menen vessaan, laitan oven lukkoon! En kerta kaikkiaan uskalla mennä nukkumaan, makuuhuoneessa on kyllä ovi mutta ei lukkoa siinä! Osaako joku kertoa noista mäyräkoirista enemmän? Onko pitkäkarvainen malli niistä se kaikkein aggressiivisin? Pelkään, että se käy kurkkuuni kiinni!

t. ap

• ylös 77
  • alas 48

ihan kamalat kulmahampaat sillä, kunnon sapelit. enkä halua ottaa sitä viereeni sohvalle, kun ei se ole minusta koirien paikka. Olen yrittänyt silittää sitä selästä, mutta se heti siitä jotenki jäykistyy, joten lopetin sen.

• ylös 42
  • alas 12

kans jatkuvasti. Kaipa se on rotupiirre? Se haluu vaan ruokaa/seuraa/huomiota/syliä. Ei todellakaan ole ikinä 15v elämänsä aikana ketään purrut vaikka tujottaakin intensiivisesti. Oikeestiko pelkäät tuota koiraa? :D

• ylös 51
  • alas 6

oot ollu sen kanssa jo koko päivän??!!! ja ei oo tehny sulle mitään..hehehe jos et lyö sitä muuten uhkaile, se kokee sut vaarattomaksi

kirjoitit että astelee jäykin jaloin. tarkoitatko että on jo vanhus? minkä ikäinen

ja mitä ohjeita/neuvoja on tuttavasi antaneet koiran suhteen? millainen otus on isäntiensä kanssa? onko leikkisä yms ? onko koira ylipäänsä sulle entuudestaan tuttu. osoitat sille yöksi jonkun nukkumapaikan. ja neuvot olemaan siinä. luulen että tottelee

ja hei. ei se vaikka rotuna ois mäyris agressiivinen tarkoita sitä et tuo koira nyt käyttäytyis agressiivisesti :D niillä on vaan kova luonne ja osaa pistää hanttiin ärsytettynä. mutta mäyris kyllä tarvii kunnon koulutuksen jonka oletun tämän otuksenkin saaneen jos ei kerran sulle ole ees ärhennelly

tsemppiä ja nuku rauhassa.

• ylös 26
  • alas 1

Lainaus:

ihan kamalat kulmahampaat sillä, kunnon sapelit. enkä halua ottaa sitä viereeni sohvalle, kun ei se ole minusta koirien paikka. Olen yrittänyt silittää sitä selästä, mutta se heti siitä jotenki jäykistyy, joten lopetin sen.

Terveisiä sinne porvooseen.

• ylös 46
  • alas 1

eli en tiedä että onko jäykkäjalkaisuus vanhuuden sanelemaa vai ei. Olen nähnyt kuvia siitä kun jotkut koirat osaavat avata ovia, mistä tiedän että osaako tuo? En todellakaan kehtaa soittaa sen omistajille, jotka ovat nyt viettämässä 10-vuotishääpäiväänsä! Kamalan synkkä tapaus tuo kyllä on, en hirveästi ole sitä omistajiensa seurassa nähnyt, kun ollaan lähinnä tavattu jossain muualla kuin toistemme kotona. Jos yritän sille vaikka palloa heittää niin se vain katsoo sellaisella ilmeellä, että "tyhmäkö oot, ei kuule kiinnosta". Mä pelkään ihan hirveästi tota!!

t. ap

• ylös 37
  • alas 7

t. ap

Ja tämä ei ole provo, olen oikeasti ihan paniikissa ton kanssa! voi, kun olisin saanut hoidettavakseni vaikkapa akvaarion!

Onko ketään koskaan purrut pitkäkarvainen mäyräkoira?

• ylös 19
  • alas 19

soita omistajalle, kysy häneltä mistä on kyse. Varmasti keskusteltuasi hetken saat helpotusta ja muutaman vinkin millä koiran saa rentoutumaan. Älä pelkää omistajien reaktiota, he olisivat varmasti mielissään siitä, että rohkenet kysyä neuvoa. Toki nyt kello on aika paljon, että en tiedä miten sinun nyt tulisi toimia. Etköhän sinä voi nukkua omassa huoneessa turvallisesti, kunhan ovi on kiinni? Rodusta minulla ei ole mitään käsitystä, ehkä tosiaan voisit vaikka tekstarilla tiedustella isäntäväeltä, että osaako koira avata itse väliovia?

• ylös 31
  • alas 3

vaikka toisaalta voisi jopa luulla provoksi

:'D

jos kerran pelottaa ja olet muutenkin herkkä niin anna otuksen olla omissa oloissaan ja ota rennosti

ja mäyris on matalin koirarotu mitä tiedän

joten tuskin yltää oven kahvaan :)

joo kyllä 12 vuotias alkaa olla jo seniori

ei oo leikkisä varmasti enää. anna olla omissa oloissaan ja silittele vaikka korvan takaa..anna ruokaa mitä syö jne jne.

• ylös 28
  • alas 2

hakeutuu koko ajan lähelle istumaan ja tuijottamaan. Päivällä se haukkui mulle muutaman kerran, pelästyin ja kiipesin turvaan kirjahyllyn ekalle tasolle, joka siis on syvempi kuin ne ylemmät hyllyt. Seisoin siellä varmaan puoli tuntia kun se vaan tuijotti mua. Sitten ohi kulki aurausauto, joka jotenkin kiinnitti koiran huomion ja uskalsin laskeutua sieltä hyllystä alas.

Enkä vaan nyt kehtaa niille omistajille soittaa. Voivat vielä loukkaantua siitä, että jätän heidän koiransa yöksi suljettujen ovien taakse, siis jos koira todellakin on kaikille vaaraton.

t. ap

• ylös 14
  • alas 43

Lainaus:

Onko ketään koskaan purrut pitkäkarvainen mäyräkoira?

Sä olet sitä 10 kertaa isompi! Jos se sua puree niin korkeintaan se sattuu, voi kauheata, ootko joku 5 vuotias?

• ylös 27
  • alas 13

ei tuo mikään marsu ole. Ja kyllä ihmisiä on kuollutkin koiran puremaan. Pelkään erityisesti sitä jos se hyökkää kun nukun, en silloin ehdi tarpeeksi nopeasti reagoida. Enkä muutenkaan tykkää että minua tuijotetaan, kun nukun. Eikö kukaan ymmärrä minua, oikeasti?!

• ylös 15
  • alas 28

ei koira tee sulle mitään jos oot iisisti

ku meet nukkuun. laitat oven kiinni ja katsot osaako avata oven vai ei .kyllä se sillä selviää

jos se vinkuu siellä oven takana se tarkoittaa sitä että kaipaa seuraa

ja hei mikä sai sut lupautumaan koiravahdiksi??

sun pitää soittaa kriispuhelimeen jos et selviä

• ylös 28
  • alas 0

Mutta haluan silti osallistua, sillä voisi olla myös totta ja aihe joka tapauksessa on mielenkiintoinen.

Ensinnäkin korjaan käsityksen, etteikö mäyräkoiran purema tunnu. Sen purema sattuu aivan sairaasti, mua puri juuri pieni koira ja kyllä sattui.

Muakin pelottaisi tuijottava koira. Mutta en jättäisi sitä oven taa, sillä silloin se rapisteöisi ja vaanisi koko yön siellä. Ottaisin sen samaan huoneeseen siinä uskossa, että ei koira IKINÄ pure nukkuvaa ihmistä.

En kyllä usko, että tuijottava koira muutenkaan puree, jos se jo koko päivän on kyttäillyt rauhallisesti.

Se saattaa myös olla jokin henki. Kummituskoira. Siihen on mennyt piru. Hui.

• ylös 13
  • alas 5

Sivut