Mitä ihmettä? Lääkärin määräämä lääke aiheutti tajunnanmenetyksen
12 tunniksi! Nytkin vielä sekava olo, huimaa enkä meinaa pysyä pystyssä.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:01"]Kaitsoitko annostuksen oikein. Miksei kukaan soittanut ambulanssia? Nyt hakeudut vaikka päivystyksen kautta lääkäriin ennenkuin otat yhtään enempää sitä lääkettä.
[/quote]
Katsoin annostuksen mielestäni oikein. Kukapa sitä ambulanssia olisi soittanut, lapsi on exän luona ja miesystäväkään ei ole kaivannut. Olebn aiemminkin syönyt tätä lääkettä, tosin pienemmällä annostuksella. Ap
[/quote]
Ap, Lyricassa on ensiarvoisen tärkeää tehdä lääkemäärän nostot hitaasti pienissä erissä. Lääkärin olisi pitänyt määrätä sinulle miedompia Lyricoita nostoprosessin ajaksi. Muista lääkitystä lopettaessasi, että maltti on valttia. Laske lääkkeen määrää hyvin hitaasti ja vain yhdestä kohtaa päivää kerrallaan, että kehosi ehtii tottua eikä tule pahoja sivuvaikutuksia. Pyydä ainakin lopettamista varten resepti pienempitehoisiin Lyricoihin. Tsemppiä!
[/quote]
Ärsyttävästi vetelet omia johtopäätöksiä taattuun av-mamman tyyliin.
Minulla ei ole vuoteen ollut koko Lyricaa! Onko lääkäri tehnyt virheen määrätessään näin ison annoksen?!
[/quote]
Kiitos kohteliaasta vastineestasi. Yritin auttaa. Siis aina Lyricaa aloittaessa tai määrää nostettaessa tulee annostusta lisätä hiljalleen eikä ottaa suoraan sitä määrää mikä reseptissä lukee (muuten voi tulla rajuja sivuoireita, samoin jos lopettaa sen lääkkeen kuin seinään). Tarkoitukseni oli todellakin vilpittömästi auttaa sinua enkä ymmärrä mitä tein väärin saadakseni osalleni moisen vastineen.
Ymmärsin kuitenkin kommentista numero 7, että Lyrica on se lääke mitä nyt syöt. Toivottavasti korjaat, jos olen ymmärtänyt väärin.
[/quote]
Eli kun reseptissä lukee 300mg aamuin illoin niin minun pitäisi alkaa hajottaa noita 300mg kapseleita pienempiin osiin? Ihanko tosi?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:41"]Nukkuminen ei ole tajunnanmenetys, ääliö.
[/quote]
Heräsin olohuoneen lattialta, harvemmin pistän siihen nukkumaan. Ap
Ei, mutta jos tavoitat lääkärin, kysy että aloitatko heti tuolla annostuksella vai pitäisikö sinun saada resepti sellaisiin Lyricoihin, joissa on vähemmän milligrammoja. Lääkärisi ei ilmeisesti hoksannut tuota asiaa (jos ei vaikka ole tuon tyyppistä lääkettä usein määrännyt).
Oma lääkärini aikanaan varoitti, että pitää aloittaa pienellä annostuksella ja lisätä sitä hiljalleen johonkin kohtaan päivää. Sain siis lääkkeestä eri vahvuuksia hankittavakseni. Parissa viikossa piti saada annostus huippuunsa ja tavoittaa hoitovaste, mutta niin ei ikävä kyllä tapahtunut. Kipu pysyi, mutta sivuoireet olivat järkyttäviä. Ja vielä järkyttävämmäksi (kuin puukkoa selkärankaan) muuttuivat kun olin liian hätäinen laskemaan annostusta.
Oman sairauteni vertaispiirissä, jossa aika moni joutuu tämän tyyppisiä lääkkeitä käyttämään, kehotetaan aina maltillisuuteen lääkityksen aloittamisessa, nostoissa ja lopettamisissa.
Ennen kaikkea toivon, että saat lääkkeestä avun. Ei Lyricaa kellekään kevyin perustein kirjoiteta.
Ihmiset todella sietävät lääkeaineita eri tavalla. Sain kovaan kipuun voimakasta ketoprofeenia. Yksi nappi sitä lajia riitti enkä ottanut sitä edes tyhjään mahaan vaan syötyäni. Sen jälkeen maata retkotin sängyllä ihan kanttuvei muutaman tunnin. Taju ei mennyt, mutta en minä siitä mihinkään päässyt. Ja jälkeenpäinkin oli vielä hömelö olo. Omituista asiassa oli se, että käsikauppavahvuinen vastaava lääke ei tehonnut minulla edes pieneen päänsärkyyn, ei tuntunut missään, vaikka kokeilin joskus kahtakin nappia.
Katselin eilen vanhoja Poliisit-jaksoja telkkarista. Siinä oli mm. joitakin nuoria rannalla sekavassa tilassa. Yksi oli tajuton, mutta saivat heräteltyä hänet. Ensihoitajat antoivat jotain "vastalääkettä" ja veivät sitten potilaan mukanaan. Poliisit kyselivät, mitä nuoret olivat ottaneet, koska eivät vaikuttaneet humalaisilta. Yllätys, yllätys: Lyricaa sanoivat popsineensa. Se ei ohjelmasta selvinnyt, mistä nuoret olivat lääkkeen saaneet ja kuinka paljon he sitä olivat ottaneet. Se tajuton oli joko ottanut suuremman annoksen kuin toiset tai sitten hän reagoi herkemmin ko. lääkeaineelle. Aika hätkähdyttävä juttu joka tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:54"]
[/quote]
Oli niin vahvaa musiikkia, että katkes sähköt kesken ekan säkeen :D
Kaitsoitko annostuksen oikein. Miksei kukaan soittanut ambulanssia? Nyt hakeudut vaikka päivystyksen kautta lääkäriin ennenkuin otat yhtään enempää sitä lääkettä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:01"]Kaitsoitko annostuksen oikein. Miksei kukaan soittanut ambulanssia? Nyt hakeudut vaikka päivystyksen kautta lääkäriin ennenkuin otat yhtään enempää sitä lääkettä.
[/quote]
Katsoin annostuksen mielestäni oikein. Kukapa sitä ambulanssia olisi soittanut, lapsi on exän luona ja miesystäväkään ei ole kaivannut. Olebn aiemminkin syönyt tätä lääkettä, tosin pienemmällä annostuksella. Ap
Mikä lääke kyseessä, ja mikä annos?
Mikä selvännäkivä se lääkäri on. eihän se voinut tietää, että sinulle tuttu lääke tekisi tuon.
Kaikki lääkket ei sovi. Jotkut lääkkeet vaikuttaa vahvasti, jos ne syö tyhjään mahaan. Minulle sim. Panacodit ei sovi, pyöryttää, oksettaa ja sydän hakkaa täysillä, ja tajunta hämärtyy. En siis enää syö niitä.
Mulla sama joka ilta. Unilääkkeitä käytän, lääkärin määräämiä. Vähän turhan iso osa edellisen päivän tekemisistä katoaa muistista seuraavaan aamuun mennessä. Siks oonkin koulussa ottanut tavaksi kirjottaa ihan kaiken vähänkään tärkeän ylös, koska en yksinkertaisesti voi luottaa enää muistiini. Mulla ei olis mtn hajua mitä oon tehny koko tän viikon, jos en kirjottais päivän tapahtumia päiväkirjaan.
t. teini
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:08"]Kaikki lääkket ei sovi. Jotkut lääkkeet vaikuttaa vahvasti, jos ne syö tyhjään mahaan. Minulle sim. Panacodit ei sovi, pyöryttää, oksettaa ja sydän hakkaa täysillä, ja tajunta hämärtyy. En siis enää syö niitä.
[/quote]
Minulle on ennen sopinut tämä lääke, mutta nyt lähti taju. Muistan katsoneeni joskus klo 18 aikoihin kelloa, minulla oli huono olo ja päässä heitti. Seuraava muistikuva onkin kun heräsin tuossa seitsämän aikaan. Ap
Aika is annoshan tuo on näemmä. Otitko alkoholia tai jotain muuta lääkettä myös, se voi voimistaa rauhoittavaa vaikutusta?
Mä syön Lyricaa, mutta 75 mg. Ja kyllä huomaan jos syön tyhjään vatsaan, tuntuu pyöryttävän. Mutta ruuan kanssa otettuna ei vaikuta. Kyllähän tuo annos on iso, minulla tuo on maksimi päiväannos. Ja kun otin maksimin, niin esim. lähimuisti heikkeni paljon, samoin tuli näköhäiriöitä. Lähinäkö on hiukan heikentynyt, vaikea nähdä pientä tekstiä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:14"]Aika is annoshan tuo on näemmä. Otitko alkoholia tai jotain muuta lääkettä myös, se voi voimistaa rauhoittavaa vaikutusta?
[/quote]
En ottanut, kerran olen sen virheen tehnyt ja silloin en pysynyt pystyssä ollenkaan. Annos ollut silloin 150mg, jonka olisin nytkin ottanut mutta kun lääke on kapselissa ei sitä voi oikein puolittaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:18"]Mä syön Lyricaa, mutta 75 mg. Ja kyllä huomaan jos syön tyhjään vatsaan, tuntuu pyöryttävän. Mutta ruuan kanssa otettuna ei vaikuta. Kyllähän tuo annos on iso, minulla tuo on maksimi päiväannos. Ja kun otin maksimin, niin esim. lähimuisti heikkeni paljon, samoin tuli näköhäiriöitä. Lähinäkö on hiukan heikentynyt, vaikea nähdä pientä tekstiä.
[/quote]
Minäkin joudun nyt lukemaan yhdellä silmällä kun muuten en näe juuri mitään. Ap
Kaikista lääkkeistä voi tulla sivuoireita, ja oireet saattavat alkaa yhtäkkiä. Minä sain nitrofuratoiinista allergisen keuhkoreaktion vaikka olin ollut samalla antibioottikuurilla aiemminkin eikä mitään oireita ollut.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:05"]
[/quote]
[/quote]
Ap, Lyricassa on ensiarvoisen tärkeää tehdä lääkemäärän nostot hitaasti pienissä erissä. Lääkärin olisi pitänyt määrätä sinulle miedompia Lyricoita nostoprosessin ajaksi. Muista lääkitystä lopettaessasi, että maltti on valttia. Laske lääkkeen määrää hyvin hitaasti ja vain yhdestä kohtaa päivää kerrallaan, että kehosi ehtii tottua eikä tule pahoja sivuvaikutuksia. Pyydä ainakin lopettamista varten resepti pienempitehoisiin Lyricoihin. Tsemppiä!
[/quote]
Ärsyttävästi vetelet omia johtopäätöksiä taattuun av-mamman tyyliin.
Minulla ei ole vuoteen ollut koko Lyricaa! Onko lääkäri tehnyt virheen määrätessään näin ison annoksen?!
[/quote]
Kiitos kohteliaasta vastineestasi. Yritin auttaa. Siis aina Lyricaa aloittaessa tai määrää nostettaessa tulee annostusta lisätä hiljalleen eikä ottaa suoraan sitä määrää mikä reseptissä lukee (muuten voi tulla rajuja sivuoireita, samoin jos lopettaa sen lääkkeen kuin seinään). Tarkoitukseni oli todellakin vilpittömästi auttaa sinua enkä ymmärrä mitä tein väärin saadakseni osalleni moisen vastineen.
Ymmärsin kuitenkin kommentista numero 7, että Lyrica on se lääke mitä nyt syöt. Toivottavasti korjaat, jos olen ymmärtänyt väärin.