Jos nämä päivähoidosta meuhkaajat ovat tosissaan, niin kertokaas
kuka hoitaa lapsenne, kun he joutuvat sairaalaan? Kuka sammuttaa tulipalon? Kuka hoitaa poliisin jne velvollisuudet? Jos siis kaikkien äitien pitää olla kotona kunnes lapsi 3 v tai vielä pidempään. Olette todella tyhmiä mielipiteidenne kanssa. Mutta täytyyhän teidänkin jotenkin oikeuttaa se että laiskottelette yhteiskunnan rahoilla monta vuotta kotona .)
Kommentit (22)
osaajia makaisi kotona jos kaikki toimisivat noin. No, onhan se aina lapsen etu joo... mutta mitäs sitten kun niitä osaajia tarvitaan? Ei kun kaikki kotiin vaan loisimaan! Hyvä kotiäidit!
Vanhemmat voivat valita lapselleen kunnallisen päivähoitopaikan, lasten kotihoidon tuen tai yksityisen hoidon tuen.
Tarkoittaako tasa-arvo sitä, että kaikki toimivat kuten naapurissakin?
nytkin on jo pula hoitajista ja paikoista. Ja siinähän sitten maksatte niitä todellisiä päivähoitomaksuja. Koitihoito tulee valtiolle paljon helvemmaksi.
Ja kuule kai tiesit että minultakin viedään tästä pienestä tuesta veroja ihan kivasti.
Mitä sitten vaikka loisinkin kotona? Pääasia on että lapseni saa parhaan mahdollisen aloituksen elämälleen. Hoidossa ja koulussa kerkeää olemaan sitten ihan tarpeeksi.
Pitkät hoitopäivät aiheuttavat pienelle lapselle stressiä, jatkuvaa sairastelukierrettä jne,
Penniä saa venyttämällä venyttää. Kuunnella kahden uhma ikäisen lapsen tappelua päivästä toiseen. Siivoat, teet, ruokaa, vaihdat vaippaa, käyt kaupassa, menet ulos säällä kuin säällä jne. Olisihan se todella helppoa, kun tekee lapsen, niin viedä se suoraa muiden hoidettavaksi aamulla kello 7. Töissä olla 8-16. Haet lapset päiväkodista kello 17. Kappas kappas, kellohan on jo pian 19 ja ilta puuhat alkaa. Kello 20 voikin jo VIIMEISTÄÄN laittaa lapset nukkaamaan, jotta saa OMAA AIKAA. Kyllä mä sanon kuule sulle, että jos lapset teet, niin hoida ne itse, ETTEI YHTEISKUNNAN TARVITSE!!
PS. Rakastan lapsiani, " työtäni" ja sitä että lapseni saavat olla kotona, kunnes nuorin täyttää kolme, jonka jälkeen palaan töihin. Pennin venytys, jne. on ihanaa aikaa kun saa lasten kanssa olla. Kolme-kuusi vuotta on todella lyhyt aika lasten ja omassa elämässä, kun lopun ikää joutuvat kulkemaan kello kaulassa...
katso kun meillä ei ainankaan käy siivoojaa, meillä ei ole lastenhoitajaa joka syöttää, pukee, vaihtaa vaipat, vie ulos, kieltää ja komentaa, lukee kirjoja jne.
Et ole yhtään käyttänyt hyväksesi mahdollisuutta hoitaa lasta vähän isommaksi kotonakin?
mulla on neljä lasta. Työkseni hoidan MUIDEN lapsia. Olen myös opiskellut toista alaa, kehitysvammaisten ohjaajaksi. Lapseni laitoin hoitoon 2,5v, 2v , 1,5v ja lapsipuolella ei ole ratkaisevaa osaa tässä.
ensinnäkin tottakai kaikki äidit ovat samaan aikaan raskaana ja äitislomalla ja hoitovapaalla. Välillä tulee sellaisia kolmenvuoden piikkejä jolloin kaikki naiset ovat poissa työelämästä!
Hei halooo....käytä järkeä. Sillä että kuka työt hoitaa et todellakaan voi perustella vauvan hoitoon viemista.
ja toisekseen kai sinulla sitten on varaa maksaa lapsiesi päivähoito jos kotihoidon tuki lopetettaisiin. Kai tiedät että silloin päivähoitomaksut nousisivat hurjasti.
että samat ihmiset, jotka aikoinaan hoidattivat omat lapsensa päiväkodeissa, ovat nyt saarnaamassa nykyäideille, että kolmevuotiaaksi saakka KOTONA EHDOTTOMASTI!
Lea Pulkkinenkin totesi jossain haastattelussa, että eihän nyt HÄN PYSTYNYT jäämään lastensa kanssa kotiin, kun hänellä oli niin tärkeä työ. Mutta että kyllä nykyäitien pitää pystyä jäämään kotiin. Se on vain priorisointikysymys.
Aikuisten oikeesti kattokaapa, kuinka moni 50-vuotiaista lapsipsykiatreista on itse hoidellut omia lapsiaan. Aika harva.
Tää ei liity tähän keskusteluun, mut sanonpahan vain.
Sit vielä ihmetellään akkavaltaisien alojen huonoa ilmapiiriä. . .
Mmm... jokainen joka tekee jonkinlaisen valinnan uskoo olevansa ainoa oikean päätöksen tehnyt. Kaikki muut tekevät väärin. Näinhän se naisen logiikka usein tuntuu toimivan.
Minä vein kaksi lapsistani hoitoon 9kk ikäisenä. Voisin väittää, että sinä olet vain loisinut kotona kaksi ja puoli vuotta. Tosin minun mielestäni jokaisella vanhemmalla on oikeus tehdä omat ratkaisunsa puoleen tai toiseen. Ja ihan ilman, että esimerkiksi naapurit, palstalaiset tai vaikkapa mediajätin johtohenkilö väittää ratkaisua vääräksi.
Vierailija:
mulla on neljä lasta. Työkseni hoidan MUIDEN lapsia. Olen myös opiskellut toista alaa, kehitysvammaisten ohjaajaksi. Lapseni laitoin hoitoon 2,5v, 2v , 1,5v ja lapsipuolella ei ole ratkaisevaa osaa tässä.
he aloittivat kodin ulkopuolisessa hoidossa. Töitä olen kyllä tehnyt ja opiskellut. Juuri noin yksinkertainen tulee ihmisestä, joka on liikaa kotona eikä käytä hänelle suotuja aivoja.
Teidän mallinne ei ole ainoa oikea, eikä myöskään työssä käyvien vanhempien. Ei siitä tulisi mitään, jos kaikki menisivät töihin, kun lapsi on 9kk, koska päiväkotipaikkoja ei riittäisi (ainakaan tällä hetkellä). Ei siitäkään tulisi mitään, jos kaikki jäisivät kotiin, koska silloin työvoimasta tulisi pula.
Tiedän yhden todella ylpeän kotiäidin, joka jaksaa jatkuvasti korostaa sitä, miten hän hoitaa lapset kotona, että heidän on hyvä olla ja haukkuu päiväkodit maanrakoon. Sitten hän antaa 2-vuotiaansa juoksennella ympäri taloyhtiön pihaa toisten hoidettavana ja heittää joskus mehua ja leipää ulos. Huippulaatuinen kotihoito on joskus vain legenda. En väitä itsekään olevani mikään superkotiäiti, mutta en kyllä ikinä kehtaisikaan ylpeillä sillä, että MINÄ olen kotona, koska olen niin hyvä ihminen ja uhraudun lasteni vuoksi. Höpö höpö!.
ole tietoinen sellaisesta asiasta että suomessa on melkoisen korkea työttömyys. Vai oletkohan niin nuori että luulet työllisyystilanteen aina olleen tämmöinen.
Minä olen tehnyt töitä työttömien parissa ja tiedän että paljon on työhön haluavia fiksuja ja ahkeria tyyppejä vailla työtä :(
Ja sinä jaksat meuhkata kotiäideistä kun eivä mene töihin.
...ja yhteiskunnan rahoista, enemmän he yhteiskunnan rahoja tuhlaisivat jos työttömäksi ilmottautuisivat, katsos kun kaikilla ei ole sitä vakituista työtä.
Vierailija:
3, eipä tietenkään. Työpaikat vähenevät (kun ei " tarvita" ), verotulot vähenevät (kun työntekiät makaavat kotona). En ole ap.
Vierailija:
Kyllä mä sanon kuule sulle, että jos lapset teet, niin hoida ne itse, ETTEI YHTEISKUNNAN TARVITSE!!
Jos olet kotona, olet siellä YHTEISKUNNAN RAHOILLA, lisäksi olet POIS YHTEISKUNNAN kannalta TUOTTAVASTA TYÖSTÄ.
Jos lapset ovat päivähoidossa, ne ovat siellä jälleen YHTEISKUNNAN RAHOILLA.
Edellinen vaihtoehto vie vähemmän rahaa yhteiskunnalta, mutta myös tuo vähemmän rahaa. Jälkimmäinen vaihtoehto vie enemmän rahaa, mutta myös tuo enemmän rahaa. Enpä tiedä kansantaloudellisesti, kumpi on yhteiskunnalle rahallisesti parempi vaihtoehto.
Vierailija:
Kyllä mä sanon kuule sulle, että jos lapset teet, niin hoida ne itse, ETTEI YHTEISKUNNAN TARVITSE!!PS. Rakastan lapsiani, " työtäni" ja sitä että lapseni saavat olla kotona, kunnes nuorin täyttää kolme, jonka jälkeen palaan töihin. Pennin venytys, jne. on ihanaa aikaa kun saa lasten kanssa olla. Kolme-kuusi vuotta on todella lyhyt aika lasten ja omassa elämässä, kun lopun ikää joutuvat kulkemaan kello kaulassa...
Hämmästyttävä saavutus =)
Kuten kirjoitin, jokainen kuvittelee tehneensä ainoan oikean valinnan. Ja tokihan jokainen on omalle kohdalleen parhaiten sopivan ratkaisun tehnytkin. Mutta jokaisen pitäisi myös pystyä käsittämään, että on monenlaisia perheitä, monenlaisia tilanteita ja ihan yhtä monta oikeata ratkaisua.
" en ole loisinut, kirjoitin vain että..."
Vierailija:
Mutta jokaisen pitäisi myös pystyä käsittämään, että on monenlaisia perheitä, monenlaisia tilanteita ja ihan yhtä monta oikeata ratkaisua.
Ap. ja moni samantapaisia ketjuja aloittanut valittaa sitä, etteivät muut hyväksy jotain ratkaisua - oli se sitten kotiin jääminen tai töihin meno - samalla kun he itse ovat yhtä suvaitsemattomia toisin valinneita kohtaan.
Joihinkin töihin ei voi palkata ketä tahansa sijaista.
Vierailija: