Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liian myöhäistä antaa 3,5kk vanha vauva adoptioon :(

Vierailija
21.08.2014 |

Lapsi oli siis silkka vahinko ja huomattiin raskaus niin myöhään etten saanut enää aborttia, menkat tuli normisti ja kaiken tiukimmatkin housut mahtu jalkaan eikä mitään muita oireita. Ajateltiin että kyllä me siihen lapseen kiinnytään mutta mitään kiintymistä ei ole tapahtunut. Olin jo aiemmin varatulla tyttöjen reissulla 5 päivää poissa enkä kaivannut vauvaa yhtään, miestä ja koiraa kylläkin. Samoin mies sanoo että ihana mennä työmatkoille, vaikka kaipaakin mua, mutta ei vauvaa. Mitään kiintymyssuhdetta kummallakaan meistä ei ole vauvaan, lähinnä vaan vituttaa toi ja ollaan jo mietitty et voitais pistää se asuun omilleen kun täyttää 16 :/ Tuntuu ihan hirveältä kirjoittaa tälläistä, mutta me ei oikeesti tiedetä mitä tehdä. Lapsi on isovanhemmilla hoidossa 3-7 päivänä viikossa 3-9 tuntia kerralla, ne on siihen paljon enemmän kiintyneitä kuin me, isovanhempia on siis lapsella 8 kun meidän molempien vanhemmat on mennyt uusiin naimisiin meidän ollessa kouluikäisiä. Lapsi nukkuu pinniksessä eri huoneessa ja koira meidän välissä. Toi on mun mielestä ehkä paras tapa kuvata meidän elämää tällä hetkellä :(

T. Henkisesti edelleen vela

Kommentit (372)

Vierailija
81/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:27"]

Mitä aijot tehdä ap? Se sun lapsesi kasvaa kuitenkin koko ajan. Täällä olet aika aggressiivinen, etkä puheiden perusteella oikein vaikuta halukkaalta tekemään mitään. Mutta jossain vaiheessa se lapsi tulee huomaamaan, että häntä ei haluta. Tee se ratkaisu mahdollisimman pian äläkä anna häpeän rajoitaa sinua. Tulet varmasti saamaan paskaa niskaasi, mutta anna lapsi adoptioon, jos et itse kykene äitiyteen. Ajattele lapsen tulevaisuutta.

[/quote]

Aamulla soitetaan/mennään käymään sossussa. Vai onko lastensuojelu parempi? Normaalisti en ole agressiivinen, nyt vaan turhauttaa kun ihmiset ei osaa lukea täällä. Puhuttiin äsken miehen kanssa että pitää varmaan vaihtaa paikkakuntaa tämän jälkeen... Ja kiitos!

AP

Vierailija
82/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä, mitä ap vinkuu. Siis vastauksena kysymykseen, onko adoptio mahdollinen - On. Ja lapselle ehdottomasti parempi vaihtoehto kasvaa toivottuna kuin kahden psykopaatin hoivissa. Adoptiopäätös on normaalisti hyvin raskas ja vaikea, mutta tässä tapauksessa ap varmasti jatkaa vain tyytyväisenä omaan naapansa tujottelua. Lapsi kasvaa autuaan tietämättömänä biovanhemmistaan ja ap toipuu, kun mitään tunnesidettä lapseen ei ole olemassakaan. Sen pituinen se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:29"]

No mitä väliä onko provo vai ei. Tuskin AP myöntäisi vaikka kuinka osoitettaisiin virheet. Tosiaan jos tämä on totta, niin yhteys sosiaalitoimeen. Isovanhempien ei tarvitse ottaa vauvaa hoitoon jos sille löytyy hätäsijoituskoti. Voi löytyäkin kun pikkuvauvasta kyse, mutta voi viranomaiset myös arvioida että adoptio voidaan hoitaa rauhallisemmin koska vauva kuitenkin on hoidettu. Älkää jättäkö neuvolaan tai sairaalaan, se on heitteillejättö.

[/quote]

Kiitti vinkistä

AP

Vierailija
84/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:23"]

Miksi et itse pistänyt kun täytit 30? Ja tuolla sanot, että et viitsinyt miestä painostaa, kun oli pieni ehkä ilmassa eli hänelle ei olisi tehty. Nyt ihan eri tarina.

[/quote]

Siinä vaiheessa kun mä täytin 30, koettiin että ei oo mitenkään tarpeellista. Ei tiedetty että tostakin voi parantua!

AP

[/quote] Olit 30 etkä osannut googlata? Teille ei kerrottu mitään siitä toimenpiteestä? Miesten sterinhän voi jopa helpommin purkaa kuin naisten. Googleta vaikka dr.Philin lapset, hänen toinen poikansa on syntynyt sterilisaation purun jälkeen. Ihme sakkia, jos ette itsellenne tehtävistä toimenpiteistä ota tarpeeksi selvää!

[/quote]

Osataan kyllä googlata, mutta eivät sanoneet siellä että se ei sit ookkaan 100%. Tiedettiin että se voidaan purkaa, mutta ajateltiin että se on joku huippu monimutkanen toimenpide

AP

Vierailija
85/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:03"]

Huh huh. Ja se mieli ei muuttunut, mutta pamahdit kuitenkin paksuksi. Miten sen abortin hommaaminen on niin vaikeeta? Kai se sitten on, kun tää adoptioasiakin tuntuu olevan ihan helvetin vaikeaa.

[/quote]

Ei ollut mitään raskauden oireita, huomattiin viikolla 18 kun osa housuista alkoi vähän puristaa, vatsaa ei siis ollut yhtään. Synnärille mentäessä vatsa oli edelleen aika pieni about tän kokonen http://3.bp.blogspot.com/-E6J_arletjs/TvHyy5zczjI/AAAAAAAAACA/jSGge6vsUxk/s1600/18%252B1.jpg

AP

[/quote] Mites se sterilisaatio? Vähän ristiriitasta teksiä sulla. Ja muutenkin alan kyllä kallistua tuohon provoteoriaan. Olen itse ollut raskaana ja ei se jumalauta jää huomaamatta. Ellei sitten ole joku  mielenterveystapaus.

[/quote]

Juu en minäkään tajunnu olevani raskaana vasta kuin viikolla 21, ajattelin että oon vähän kesän myötä pyöristynyt. Aiemmin olin luullut liikkeitä ilmavaivoiksi ja sit jossain vaiheessa aloin tajuta. Ja ihan täysjärkinen, normaali akateeminen perheen äiti oon!

[/quote]

V*ttu sä mikään akateeminen olet.  Et osaa edes yhdyssanoja.

Vierailija
86/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ruoskintaa AP:tä kohtaan. Selkeästi nämä vanhemmat ovat jollain tasolla tunnevammaisia, ehkä omien perhetaustojensa vuoksi. Ja ilmeisesti imetyskään ei ole kuviossa, se olisi saattanut hormonien kautta auttaa AP:tä olemaan äiti. Nyt on kuitenkin tilanne se, että lapsen vanhemmat ovat syystä tai toisesta tunnekylmiä ja lapsi tarvitsee rakastavan kodin. Ihan varmasti tuollainen pienen vauvan adoptio järjestyy. Antakaa se vaikka Antti Kaikkoselle & vaimolle, Antilla kun oli pieniä rötöksiä niin ei ulkomainen adoptio onnistunut. Muitakin hyviä kandidaatteja varmaan löytyy ja vauva pääsee elämään tasapainoiseen perheeseen, jossa hän saa rakkautta ja hoivaa. 

Minusta on hienoa, että AP kuitenkin ymmärtää, että tilanne on sairas ja että vauva ansaitsee parempaa. Nyt täytyy vaan ponnekkaasti toimia sen eteen, että vauva pääsee hyvään kotiin.

Ja hävetkää te, jotka ehdotitte isovanhempia! Kyllä tämä vauva ansaitsee parempaa kuin jotkut väsyneet vanhukset, jotka eivät edes omaa avioliittoaan ole osanneet hoitaa - hehän olivat molemmat eronneita!

Tsemppiä sinulle AP! Teet oikein, kun annat vauvan adoptioon. Ja jos joskus hän tulee ovellesi kysymään, kuinka pystyitte hänet hylkäämään, niin voit puhtaalla omallatunnolla kertoa, että olette kylmiä ja tunnevammaisia, ettekä osanneet rakastaa ja toivoitte hänelle parempaa elämää.

Vierailija
87/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:17"]

SANOIT, ETTÄ OLETTE ALLE 25-VUOTIAITA, ETTEKÄ SAA STERILISAATIOTA. NO, KUITENKIN ALUSSA SANOIT, ETTÄ OLETTE 30-40-VUOTIAITA JA MIES ON STERILISOITU. ELI OOT OIKEASTI 21-VUOTIAS TEINI, JOKA KUSEE TÄÄLLÄ HUVIKSEEN.

[/quote] ERI IHMISET TÄÄLLÄ KIRJOTTAA PALKKI. MINÄ ESIMERKIKSI YHDESSÄ VIESTISSÄ PÄIVITTELIN TUOTA, ETTÄ STERILISAATIOTA EI SAA, KOSKA OLEN ALLE 30. EN OLE AP. OLETKO VÄHÄN TOLLO? JA YMMÄRSITKÖ NYT VARMASTI, KUN ON TIKKUKIRJAIMILLA. TÄMÄ ON KESKUSTELU. TÄSSÄ ON MONTA KESKUSTELIJAA.

[/quote]

LUE TAMPIO:

Eipä viittitty mennä heti tavattuamme sterilisaatioon vaan odotettiin se 2 vuotta ja katottiin mihin tie vie tai muuttuuko mieli.

AP

2 vuotta käytettiin tuplaehkäsyä just tätä varten, sitten hommattiin se steri! Kerro missä päin suomea alle 25v saa sterin? Miehellä oli sellanen pieni ehkä joten en kokenut reiluksi pakottaa häntä steriin!

AP

Vierailija
88/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:31"]

Mitä aijot tehdä ap? Se sun lapsesi kasvaa kuitenkin koko ajan. Täällä olet aika aggressiivinen, etkä puheiden perusteella oikein vaikuta halukkaalta tekemään mitään. Mutta jossain vaiheessa se lapsi tulee huomaamaan, että häntä ei haluta. Tee se ratkaisu mahdollisimman pian äläkä anna häpeän rajoitaa sinua. Tulet varmasti saamaan paskaa niskaasi, mutta anna lapsi adoptioon, jos et itse kykene äitiyteen. Ajattele lapsen tulevaisuutta.

[/quote]

Aamulla soitetaan/mennään käymään sossussa. Vai onko lastensuojelu parempi? Normaalisti en ole agressiivinen, nyt vaan turhauttaa kun ihmiset ei osaa lukea täällä. Puhuttiin äsken miehen kanssa että pitää varmaan vaihtaa paikkakuntaa tämän jälkeen... Ja kiitos!

AP

[/quote]

Sossu on se paikka, jonka yhteydessä on myös lastensuojelu. Ja aggressiivinen kirjoitetaan kahdella g:llä hyvä akateeminen rouva.  Oiskohan Pelleakatemia vai joku muu opinahjo?

Vierailija
89/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:32"]

Mä en oikein ymmärrä, mitä ap vinkuu. Siis vastauksena kysymykseen, onko adoptio mahdollinen - On. Ja lapselle ehdottomasti parempi vaihtoehto kasvaa toivottuna kuin kahden psykopaatin hoivissa. Adoptiopäätös on normaalisti hyvin raskas ja vaikea, mutta tässä tapauksessa ap varmasti jatkaa vain tyytyväisenä omaan naapansa tujottelua. Lapsi kasvaa autuaan tietämättömänä biovanhemmistaan ja ap toipuu, kun mitään tunnesidettä lapseen ei ole olemassakaan. Sen pituinen se.

[/quote]

Mä en ymmärrä, mikä tekee ap:sta psykopaatin (tai  tunnevammaisen). Eikö ole vain hyvä juttu, että ap ja hänen miehensä ovat todenneet, ettei heistä ole vanhemmiksi ja yrittävät hoitaa tilanteen niin hyvin kuin voivat. Ei, lapsi ei ole mikään esine jonka voi halutessaan antaa pois mutta tässä tapauksessa lapsi on niin pieni että en näe eroa ns. normaaliin adoptioon (jossa harkinta-aika on kaksi kuukautta ja sen aikana vauva sijaisperheessä kunnes sitten siirtyy adoptioperheeseen).

Meistä kukaan ei ole voinut tietää, onko vanhemmuus juuri meidän "juttu". Parempi tässä vaiheessa todeta faktat, eikä "leikkiä" vanhempaa seuraavat 18 vuotta jolloin kärsii niin vanhemmat kuin lapsikin.

Vierailija
90/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 00:22"]

Minkä ikäinen olet? Henkisesti kypsä ihminen ei kyllä kykenisi tuollaisene käytökseen.

[/quote]

Henkisesti kypsä ihminen tajuaa tunnusta todellisuuden itselleen. Henkisesti kypsä ihminen tunnistaa tunteensa, sekä tietää, mitä tunteita ei ole. Kyse on nyt jostain muusta kuin lapsellisuudesta. Kaikki eivät ole automaattisia äitejä tai isejä, joten toi väite on ihan typerä. 

Mikä ihmeen tabu tää on, että siitä ei saa puhua suoraan sen omilla nimillä. Kaikki eivät tunne mitään kiintymystä omaan vauvaansa, toiset myöhemmin ja toiset eivät koskaan. Juurihan ap kertoi, että ei saanut aborttia enää koska heräsi asiaan liian myöhään ja nyt kun vauva on maailmassa, se ei kiehdo millään asteella. Mikä siinä on väärää tunnustaa, ettei sitä suunnittelematonta lasta halua? Onhan se kurjaa lapsen kannalta, (ja tässä tapauksessa joka ei asiaa tiedosta), mutta jos se ei kerta kaikkiaan herätä mitään tunteita, niin siitä tarvitsee saada puhua ilman automaattista tuomiota. Ihmisiä on moneen junaan, ihan siinä missä on niitä jotka tekee joka ikisen äijän kanssa lapsen joka vastaan kävelee ja rakastaa näitä luojanlahjoja hautaan asti.. Sitten on näitä jotka tekee sen tasan yhden lapsen manttelinperijäksi, joka paapotaan armeijaan asti ja hiukan sen jälkeenkin.. Sitten on näitä, kuten ap. Eihän se eettisesti tunnu oikealta sanoa suoraan, mutta mitä sitä lasta säälimään. Säälisi vasta sitten, jos ap:n tapauksessa tätä tilannetta olisi jatkunut vuosia (juuri vaikka sinne täysi-ikäisyyteen asti), niin se olisi kamalaa. Todennäköisesti lasta on hoidettu kaikki perustarpeet huomioiden, ja jos ap haluaa antaa lapsensa tilanteelle rehellisenä adoptioon, niin mikä tässä on se rikos mikä teidät pistää voivottelemaan lapsen kohtaloa? Vaihtoehtoina voisi olla myös pakollinen lapsen pitäminen, mikä vahingoittaa lasta enemmän kuin sen poisantaminen.:P

Vierailija
91/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ap kertomaan miten kävi.

Vierailija
92/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista!

Vierailija
93/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:23"]

Adoptiojonoissa olevalle lapsihan on nimenomaan kauppatavaraa, hyödyke, jotsin mitä voi rahalla ostaa. Asia mikä on pakko saada, kun muillakin on. Jotenkin huono lähtökohta kaikkinensa vanhemmuudelle. Älykäs ihminen sopeutuu eri elämäntilanteisiin, myös lapsettomuuteen. Kaikkea ei voi aina saada. Lapsesta tulee helposti pakkomielle. Mitenhän jos lapsen adoptoinut ei tunnekaan lasta kohtaan yhtään mitään ja katuu? Varmasti vaikeaa sanoa ääneen, kun pitäisi olla onnellinen kun unelma on käynyt toteen.

Moni varmaan kieli pitkällä ehdotellut ap:lle adoptioon laittamista. Pakkohan se tietysti.on,jos ei itse lasta halua tai kukaan sukulainen. Ei adoptioperheessä elämä välttämättä silti ole yhtään parempaa. Ap:n kannattaa puhua asiasta. Oletko varma, ettet luovuta liian helpolla? Ota apua vastaan. Ikävää, ettet ehtinyt aborttia tehdä. Se on kuitenkin aina paras vaihtoehto, jos ei tosiaan lasta halua.

[/quote]

Kuinka kauan olet itse yrittänyt lapsettomuushoidoilla saada lasta? Kauanko mietit ennen kuin päätit(te) olla hakematta adoptiolasta? (Sillä jos ei itselläsi ole kokemusta lapsettomuudesta, kommenttisi on pelkästään kuvottava.)

Vierailija
94/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan laitettu jo kaksi vauvaa adoptoitavaksi ja kolme koiraa jouduttiin lopettamaan, kun ei kiinnytty niihin. Nyt on onneksi ulkomaanmatka tulossa, ihanaa kun on jotain odotettavaa.

Vierailija
95/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloittaja, kun osaat olla rehellinen! Kunnioitan sinua ja miestäsi, koska ette tee muuta kuin olette oma itsenne ja uskallatte sen sanoa. Tämä kauhistuttaa muita, mutta on meitä jotka ei vaan kypsy vanhemmuuteen vaikka lapsi olisin syntynyt, eikä siihen ole edes pakko kypsyä. Kyllä joku varmasti lapsenne huolii, joten ei muuta kuin adoptioon. Itse ehdin aborttiin, mutta muuten olisin ehdottomasti vaatinut lasta pois minulta, kun ei kerta kiinnosta eikä ole hoivaviettiä. Voihan jopa 15 vuotiaitakin sijoittaa ja adoptoida.

Vierailija
96/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vauva meille, meillä on hyvä koti, isompi sisarus ja rakkautta paljon annettavaksi. Toista lasta emme voi enää biologisesti saada. Suostumme yhteydenpitoonkin biologisten isovanhempien kanssa. Otathan yhteyttä.

Vierailija
97/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti naisten pitäisi  saada lupa  sterilisaatioon paljon aikaisemmin.. Miehellä homma paljon helponpi (Onkohan minkälainen ikäraja )  Minun tytär haluaisi lapsen, mutta sairauden vuoksi katsonut järkevästi paremmaksi olla tekemätä lasta. Lääkkeetkään ei sovi raskaus aikana. jo kauan sairastelleena tiuntee itsensä ja tietää,että ei kunnolla  jaksaisi lasta hoitaa  On isosta sisarusperheestä ja hoitanut myös siskojaan

Vierailija
98/372 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä tarina jatkuu?

Vierailija
99/372 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 00:28"]Olette sairaita. Ihan sama teiän oivoi meillä ei ole oikeaa kiintymystä. Te joka tapauksessa toitte sen ihmisen tähän maailmaan joten kantakaa vittu vastuu siitä! Vaikka pistäisittekin adoptioon niin ei se heti huomenna toteudu. Ja koko tän ajan tää viaton pieni vauva ei saa kokea olevansa se ihanin rakastetuin halutuin vauva, mitä sen pitäisi kokea ja millä se koko hemmetin elämänsä muodostaa. Ette sitten vähän aiemmin herännee siihen että haluatte antaa lapsen pois??? Käy niin sääliksi... No mutta teillähän oli se koira jota helliä. Mitäpä tuollaisesta rääkyvästä rääpäleestä, seinään vaan

[/quote]

No hui. Jotkut meistä ei ole saaneet kokea olevansa ihanin rakastetuin halutuin lapsi koskaan, ap:n lapsi vasta 3 kk ja koko elämä edessä.

Vierailija
100/372 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:18"]

Mulle tuli pahaolo.

[/quote] Täällä trollitkin on aika sairaita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi