Ihmisten varallisuus ja deittailu
Mietin, törmäänkö vain jatkuvasti kullankaivajiin ja vääriin ihmisiin mutta alla kuvailemaani asiaan törmään jatkuvasti. Pyytäisin rehellisiä mielipiteitä sekä miehiltä että naisilta. Vai olenko vain niin mielenkiinnoton mies, että ainoa josta potentiaalisesti joku voisi kiinnostua on erityisen paksu lompakko?
Eronneena duunarinpalkkaa tienaavan vaikkakin erittäin säästeliäänä ihmisenä koen ahdistavana epäsuhtana varallisuuden suhteettoman merkityksen parinvalinnassa. Enkä tarkoita sitä että ei olisi varaa tarjota ravintola-ateria vaan olen useamman tinder-tuttavuuden tavannut, jotka haluavat muuttaa valmiiseen omakotitaloon ja käydä miehen kesämökillä rentoutumassa. Naisella itsellä ei tietenkään ole mitään varallisuutta koska nainen lähäri tai ylioppilas (nelikymppisenä) ja bilettäminen kiinnosti enemmänkin työnteko aikoinaan. Rahalla ei ole mitään väliä, saan kuulla jatkuvasti, mutta tämä pätee ilmeisesti vain omiin rahoihin, miehen rahoilla on todella paljon merkitystä.
Ahdistaa ajatus siitä, että sellainen 100 000 euron omaisuus joka itselläni on ja jonka mielelläni käyttäisin uuteen perheeseeni, ei ole useille kivoille naisille vielä juuri yhtään mitään.
Samalla mietin minkälaista ihmiset pärjäävät tällaisissa geimeissä, laskujeni mukaan mulla pitäisi olla vähintään terveyskeskuslääkärin palkka jotta pystyisin kaikki nämä huvit kustantamaan. Vai perinnöilläkö näissä jutuissa pärjätään?
Kommentit (123)
Mä olen 50v ja pelkkä ylioppilas vm. -90. Niin on elämä kuljettanut.
Mutta en deittaile, koska olen naimisissa. Omakotitalossa asutaan, eikä miehelläkään ole hienoa tutkintoa, mutta töissä käydään ja yritetään pärjätä 5000e/kk nettotuloilla kahden teinin ja omakotitalolainan kanssa. Toistaiseksi on pärjätty.
Onneksi miestäni ei haitannu, että olen pelkkä ylioppilas.
Mies tosin joskus sanoo, että sulla on niin kallis maku, että olisit mennyt naimisiin jonkun hyvätuloisen kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samantyyppinen nainen ap:n kanssa niiltä osin, että olen pystynyt säästämään pienistä tuloistani huolimatta.
Tilillä on noin 60 000€, asunnoissa on noin 250 000€ omaa rahaa + velat.Työttömänä ollessa olin totaalinen turn off joillekin miehille. Mutta löysin niitäkin joita ei haitannut. Omistusasunto taisi olla se taikasana näiden kohdalla.
Päädyin yhteen miehen kanssa, jolla on ulosotossa noin 50 000€. Uskoin hänen nyyhkytarinansa, mutta totuus paljastui 3 vuodessa ja suhteen päätös oli järkyttävä. Mies muun muassa raivosi minulle, kun luuli yhden vahingossa hänelle menneen viestin pohjalta minulle viikon putkeen, että olen valehdellut hänelle omaisuudestani, että joku muu omistaa ne. En ollut kertonut omistamastani asunto-osuudesta, jonka omistan passiivisesti yhdessä 3 muun henkilön kanssa... Ulosottovelkainen huusi minulle viikon putkeen, kun luuli minun valehdelleen kuten exänsä. Annoin huuta, enkä korjannut, koska tilanne oli niin outo.
Mietin monesti maksanko miehen kuiville ulosotosta, jotta pääsisimme aloittamaan yhteisen elämän puhtaalta pöydältä.
Onneksi en tehnyt sitä virhettä.Meillä oli hyvin vaikea kevät. Mies oli jatkuvasti raivona. Sairastuin vakavasti. Mies raivosi. Pyysin rauhaa. Sitä ei tullut. Kesäkuun puolessa välissä olin täysin raunio ja pyysin miestä antamaan rauhaa tai menemään tinderiin. Sanoi ettei mene mihinkään, vaan on kanssani aina. 1.7. oli jo löytänyt facebookistaan toisen ja 1.8. ovat kihloissa ja vauvaa yrittävät. 12.7 etehdyin soittamaan miehelle tietämättä uudesta ja siitä se helve-ti repesi. Uusi nainen lähetti aivan kansean viestin. Nainen on miestä 5 vuotta vanhempi. 44 vuotias. Satun tietämään, koska on ex työkaverin joku tuttu. Kiire on lapsitouhuille.... Mies kertoi näitä minulle, jotta muistan aina mitä menetin. Kostoa janoaa, vaikka itse etsi uuden.
Nyt minulla on rauha. Ei enää tuollaisia miehiä. Hankin lapsen yksin, jos se on enää mahdollista sairauden jälkeen ja katselen josko joskus hamassa tulevaisuudessa voisin olla avoin uudelle suhteelle.
En voi enää pitää yllä unelmaa perheestä, johon kuuluisi myös mies alussa....
Kai niitä hyviäkin miehiä on, mutta kukaan muu ei koskaan osoittanut Suomessa minuun kiinnostusta kuin nämä pari poikaystävää mitä on ollut ja jotka osoittautuivat epäsopivaksi...Onko tämä mies Tampereelta?
Uudenmaan rajojen sisällä asuu. Uusi nainen on Helsinkiläinen.
Onko tämä mies Tampereelta?[/quote]
Uudenmaan rajojen sisällä asuu. Uusi nainen on Helsinkiläinen.[/quote]
Sitten ei ole sama, mutta ole totta vie onnellinen kun pääsit erilleen. Kuulostaa epävakaalta ja lopulta olisit ollut rahaton ja vaikeuksissa. Sinulle kävi siunaus.
Etsi toisenlaisia miehiä, ajan kanssa löytyy hyviäkin. Heti kun huomaat jotain epämääräistä deitissä niin lopeta heti. Ensi metreillä näet mikä on vialla. Myöhemmin huomaat varoitusmerkit, joita et ihastuneena huomannut.
Itsellä karsiutui tuollaiset aivan sillä, etten halua omakotitalon kaltaista työleiriä ja periaatteessa inhoan mökkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttini ja aloitukseni saa rutosti alaspäinpeukkuja, anteeksi siitä jos loukkaan jotakuta. Silti on helpottavaa kuulla,että ilmeisesti vain olen törmännyt bimbo- osastoon ja moni nainen ihmettelee tä toimintaa. Nyt täytyisi enää löytää ne järkevät, vaikka
Sitten "vertaiseni" tyypit:)Ap
Kirjoitit itse, että kyse on lähihoitajista (kaikki kunnia heille) ja nelikymppisistä ylioppilaista. Eikö se kerro riittävästi, jos ihminen ei ole vielä nelikymppisenä kouluttautunut sen pitemmälle?
En tahtoisi masentaa itseäni myöntämällä, että pääsääntöisesti saan mätsejä vain näiltä. Toisaalta tuo pimu joka kerskailee 300 000 euron omaisuudellaan ymmärtämättä, etten tahdo tässä mitään vertailla on vielä pihemmalla kuin nämä nelikymppinen ylioppilaat:)
Miksi sinä ylipäänsä ensin tykkäät nelikymppisistä ylioppilaista? Eihän mätsiä muuten voi tulla.
Miksi joudun jatkuvaan ristikuulusteluun? Pidän koulutusta tärkeänä, mutta esimerkiksi suhteellisen hyvää mielenterveyttä, sitä ettei ole korviaan myöten veloissa ja päihdeongelmattomuutta vielä tärkeämpänä, ja elämän fakta on että Sara Siepin näköiset upporikkaat herttaisella luonteella varustetut tohtorit ovat tinderissä varsin vähissä, eli kaikkea ei voi saada varsinkaan jos itse ei mikään alfauros ole.
Ap
Tuo oli vain tarkentava kysymys, tarkoitettu herättelemään, että jollain olet itse tehnyt seulontaa, ja tulos on yllättävä eikä miellytä sinua. Jostainhan se johtuu, että koet vetoa juuri näihin.
Sara Siepin näköiset ovat harvassa muutenkin, että jos kovin korkea ulkonäkökriteeri edellä menee, paljon muuta kriteerejä ei voikaan enää pitää.
No masentava totuus taitaa olla se, että ei mun mätsimäärillä ihan hirveästi seulota valtaisaa kosija-armeijaa. Ei tosin sinustakaan psykologiksi taida olla, ei millään pahalla:)
Ap
Ne on ne persaukiset ja ongelmaiset jotka ovat kiinnostuneita lompakosta. Parempi vaan olla aito itsensä, rikkinäisissä vaatteissa ja rehellinen. Jopa voimakkaasti periaatteellinen ja kova arvoinen ei haittaa ollenkaan. Ja parempilaatuiset miljonääritypyt tulevat itse hakemaan.
Näitä pappa möi teknofirman jenkkeihin sadalla millillä maksan oikein mielelläni eduskuntavaalikamppanjasi jos menet ehdolle mallia 70,000e. Niijoo ja on semmoinen kartano maltalla ulkomaankotina jonne voi mennä jos huvittaa.
Erikoinen tää maailma. En edelleenkään ymmärrä miksi tää toimii näinpäin.
Kyse ei ole varsinaisesti rahasta, köyhyydestä tai rikkaudesta vaan enemmänkin sen suhteesta parisuhteen osapuolien välillä. Täytyy ymmärtää rahan luonne, raha ei ole pelkästään vaihdannan väline vaan raha on myös = valtaa. Tästä syystä todella suuri kontrasti tulo / omaisuus tasoissa muodostavat ennen pitkää kitkaa missä tahansa parisuhteessa, syntyy väistämättä alistaja-alistettu suhde. Poikkeuksia toki, pieniä tuloja pystyy kompensoimaan jollain muulla ominaisuudella, esimerkiksi ulkonäöllä mutta se on huono pidemmän päälle koska sen arvo laskee jatkuvasti vanhetessa.
Itseäni ärsyttää raha ja jatkuva rahasta puhuminen, koska ei sillä itsessään ole mitään merkitystä monenkaan asian kanssa mutta rahan vaikutusta ihmisiin ei pysty kiistämään. Se taas on ihmisen luonne että valtaa halutaan koska evolutiivisessa mielessä se on kannattavin vaihtoehto.
Jos taas palataan AP:n ongelmaan niin kysymys kuuluukin, miksi tapailet sellaisia naisia, jotka ovat rahan perässä? Jos kyseessä nätti naama, niin kannattaa vaan raa'asti unohtaa sellaiset ja keskittyä mielellään löytämään kumppani, joka on taloudellisesti mahdollisimman tasavertainen kanssasi. Voin taata että tulet pidemmällä aikavälillä olemaan paljon onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä itse haluat kehuskella varmaan pienellä varallisuudellasi ja sinulle ei normaalit naiset kelpaa vaan haet noita onnen onkijoita jotka varmaan sinua ratkaisevasti nuorempia. Sitten itket kun nuo naiset hakee rahaa eli kun sinussa ei muu houkuta ja sitä käytät itse houkuttimena.
Sitä etsin ymmärrä.Mainitsin varallisuuteni vain sen takia, että se on käsittääkseni varsin keskimääräinen omaisuus ikäiselläni miehellä, ei niin paljoa, mutta en tyhjätaskukaan ole, mutta tuntuu ettei se riitä alkuunkaan. En ajatellut että kukaan idiootti rupeaa vertailemaan sitä omaan omaisuuteensa.
Ap
Pitäisikö sinun ennemmin lähteä siitä, että sen täytyy riittää.
Sinulla on vähän samanlainen tilanne kuin naisille, joille usein tarjotaan suhdetta joka ei täytä heidän tarpeita, tarjotaan pelkkää seksiä/ ei lapsia / ei yhteen muuttamista. Se on vain valitettavaa nöyhtää siellä deittailukentässä, ja sitä on suurin osa kontakteista. Sinä etsit nyt erilaista helmeä, ja sinun nöyhtä on tuollaista. Ei siinä oikein auta kuin sitkeys ja seulonta, ja miettiä millä herättää niiden haluamansa tyyppisten mielenkiinnon.
Tätähän se deittailu valitettavasti on, heti kun hakee oikeaa kumppania, eikä vain kevytsuhdetta ja satunnaista seksiä ilman sitoumuksia. Ei meitä suomalaisia sinkkuja yhdessä ikäluokassa sitten niin paljon ole, että onhan se kovan työn takana löytää se oikea. Sitkeästi vaan.
Kieltämättä tämä varallisuuskysymys tulee aina välillä mieleen. Olen itse persaukinen duunari jolla on terveysongelmia, jonka vuoksi olen työtön. Hyvä tyyppi kuitenkin, eikä minun maailmani onneksi pyöri rahan tai omaisuuden ympärillä. Ihastun ihmiseen hänen itsensä vuoksi, enkä ammatin tai kodin/auton/muun. Nykyinen kumppanini on korkeasti koulutettu ja hyväpalkkaisessa työssä. En tietenkään pysty kustantamaan samanlaisia asioita kuin hän, mutta emme ole yhteen muuttamassakaan eikä arjen tasolla mitään kitkaa ole. Mutta silti kalvaa joskus, että en pystyisi lähtemään hänen kanssaan vaikkapa lomareissulle tai jotain vastaavaa, enkä kovin mielelläni lähtisi vaikka hän maksaisi, tuntuisi oudolta. Lähinnä mietin välillä, että vaivaakohan persaukisuuteni häntä. Ilahduttavasti yhteiset tekemisemme ovat olleet kaikenlaista ilmaista puuhastelua tähän saakka, mikä mielestäni kertoo hänen kohteliaasta luonteestaan. Tokihan hän ymmärtää, että olen köyhempi, se ei ole mikään salaisuus. Tärkeintä on se, mitä välillämme on, ei se mitä ympärillämme.
Ehkä me molemmat vaan ollaan niin naiiveja että ajatellaan että se rakkaus on tärkeintä eikä sitä rahalla voi mitata.
Itse olen lähäri ja omaisuutta on mökki, metsää ja 50 tonnia tilillä. Pitäskö siis ottaa ammatin takia joku ihan pa-äijä? Ei kiitos..
Jos etsii elämänkumppania vain Tinderistä, niin silloin on täysin algoritmin armoilla.
Alla IS:ssä kerrottua tietoa Tinderin algoritmistä.
Tinderin algoritmi myös jaottelee käyttäjiään eri kasteihin.
Vielä vuonna 2019 Tinderin käyttäjiä arvioitiin Elo-luvulla.
Tinderin Elo-luvun kaikkia toimintaperiaatteita ei ole tuotu julkisuuteen.
- Idean ymmärtää parhaiten, kun Elo-lukuja ajatellaan kouluarvosanoina. Tinder on siis luokitellut käyttäjät esimerkiksi nelosen tai kympin käyttäjiksi, jotka sitten saavat swaippailtavakseen muita saman ”arvosanan” käyttäjiä.
Algoritmi on arvioinut haluttavuutta paitsi käyttäjän saamien tykkäysten määrällä, myös sen perusteella, kuka käyttäjän kuvista tykkää.
Elo-luvun kaltaiset algoritmit vaikuttavat siihen, missä järjestyksessä profiileja näytetään ja kenelle.
Sovellus etsii käyttäjille yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja pyrkii arvioimaan käyttäjän älykkyysosamäärää kirjoitustyylin perusteella.
Tinderin algoritmi arvioi naisia ja miehiä eri tavalla.
Sovellus voi yhdistää rikkaampia, vanhempia ja koulutetumpia miehiä nuorempien ja vähemmän tienaavien naisten kanssa.
Sittemmin Tinder on tiedottanut luopuneensa Elo-luvun käytöstä. Yhtiö ei kuitenkaan ole kertonut, millaisella algoritmilla käyttäjät nykyään yhdistetään toisiinsa.
– On selvää, että jollain tavalla jaottelua edelleen tehdään, sillä esimerkiksi Tinderin maksulliset versiot ovat edelleen eri hintaisia eri ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähäri ja omaisuutta on mökki, metsää ja 50 tonnia tilillä. Pitäskö siis ottaa ammatin takia joku ihan pa-äijä? Ei kiitos..
Kuten jo olen maininnut, ei minua haittaa lähäriys yhtään vaan se on vain yksi stereotypian muoto mikä leimaa tätä yhtä porukkaa, mitä ajautuu tapailemaan.
Tiedän, että olemassa minua rikkaampia, fiksumpia ja komeampia lähäreitä. Ja sitten näitä joiden kanssa tulee mätsejä.
Ap
On minullakin omaisuutta yli 300 000€ edestä, olen amis, pienipalkkainen sellainen. En koe uuden omakotitalon ja muun omaisuuteni kovinkaan kiinnostavan naisia, koska miksi pitäisi. Jokainen joka haluaa nämä saa, amiskin. Tietysti sen se kertoo että mikä tahansa juoppo ei ole. Mies 36v
Vierailija kirjoitti:
Jos etsii elämänkumppania vain Tinderistä, niin silloin on täysin algoritmin armoilla.
Alla IS:ssä kerrottua tietoa Tinderin algoritmistä.
Tinderin algoritmi myös jaottelee käyttäjiään eri kasteihin.
Vielä vuonna 2019 Tinderin käyttäjiä arvioitiin Elo-luvulla.
Tinderin Elo-luvun kaikkia toimintaperiaatteita ei ole tuotu julkisuuteen.
- Idean ymmärtää parhaiten, kun Elo-lukuja ajatellaan kouluarvosanoina. Tinder on siis luokitellut käyttäjät esimerkiksi nelosen tai kympin käyttäjiksi, jotka sitten saavat swaippailtavakseen muita saman ”arvosanan” käyttäjiä.
Algoritmi on arvioinut haluttavuutta paitsi käyttäjän saamien tykkäysten määrällä, myös sen perusteella, kuka käyttäjän kuvista tykkää.
Elo-luvun kaltaiset algoritmit vaikuttavat siihen, missä järjestyksessä profiileja näytetään ja kenelle.
Sovellus etsii käyttäjille yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja pyrkii arvioimaan käyttäjän älykkyysosamäärää kirjoitustyylin perusteella.
Tinderin algoritmi arvioi naisia ja miehiä eri tavalla.
Sovellus voi yhdistää rikkaampia, vanhempia ja koulutetumpia miehiä nuorempien ja vähemmän tienaavien naisten kanssa.
Sittemmin Tinder on tiedottanut luopuneensa Elo-luvun käytöstä. Yhtiö ei kuitenkaan ole kertonut, millaisella algoritmilla käyttäjät nykyään yhdistetään toisiinsa.
– On selvää, että jollain tavalla jaottelua edelleen tehdään, sillä esimerkiksi Tinderin maksulliset versiot ovat edelleen eri hintaisia eri ihmisille.
Toivottavasti kukaan tinderöivä ihminen ei enää sinisilmäisesti kuvittele, että sovellus näyttäisi hänelle kaikki parhaimmat sieltä löytyvät profiilit, joista sitten voisi mielensä mukaan swaippailla oikealle ja vasemmalle. Tinder näyttää jokaiselle ne, jotka algoritmi on määritellyt hänelle "sopiviksi" eli "oman tasoisiksi", mitä ikinä tämä oma taso sitten tarkoittaakaan tinder-maailmassa.
Sitä paitsi, eihän Tinder tietenkään halua ihmisten vakiintuvan ja poistuvan sovelluksen käyttäjäkunnasta, koska silloin se tekisi itse itsensä tarpeettomaksi, eikä liikevaihto enää kasvaisi. Algoritmi luultavasti näyttää tarkoituksella epäsopivia kumppaneita, jotta ihmiset jatkaisivat swaippailua hamaan tappiin asti.
AP, mainitsit kullankaivajien olevan tinder-tuttavuuksia, joten olet siis löytänyt heidät kyseisen sovelluksen kautta. Tämän takia Tinderin algoritmi tulee aivan taatusti tarjoamaan sinulle jatkossakin samanlaisia profiileita swaippailtaviksi, koska nyt se luulee sinun olevan kiinnostunut heidän kaltaisista naisista. Kannattaisikohan sinun siis poistaa profiilisi ja tehdä ajatuksella uusi tilalle, ja sen jälkeen heti alusta alkaen miettiä tarkkaan ketä swaippailet mihinkin suuntaan. Ehkä algoritmi alkaisi näyttää sinulle sen jälkeen erilaisia profiileja. Tai sitten ei, kyse on kuitenkin ensisijaisesti liiketoiminnasta. Ehkä vain parasta etsiä seuraa muualta.
Vierailija kirjoitti:
AP, mainitsit kullankaivajien olevan tinder-tuttavuuksia, joten olet siis löytänyt heidät kyseisen sovelluksen kautta. Tämän takia Tinderin algoritmi tulee aivan taatusti tarjoamaan sinulle jatkossakin samanlaisia profiileita swaippailtaviksi, koska nyt se luulee sinun olevan kiinnostunut heidän kaltaisista naisista. Kannattaisikohan sinun siis poistaa profiilisi ja tehdä ajatuksella uusi tilalle, ja sen jälkeen heti alusta alkaen miettiä tarkkaan ketä swaippailet mihinkin suuntaan. Ehkä algoritmi alkaisi näyttää sinulle sen jälkeen erilaisia profiileja. Tai sitten ei, kyse on kuitenkin ensisijaisesti liiketoiminnasta. Ehkä vain parasta etsiä seuraa muualta.
Itse asiassa tässä on erittäin paljon järkeä, toisin kuin noiden av-"psykologien" höpinöissä ja tämä selittää monta asiaa! Taidan tehdä juuri noin, kiitos!
Ap
On muitakin seuranhakuja kuin tinder, esim match ja eliittikumppanit
Mä olen nainen ja olen törmännyt toisinpäin ongelmaan, mulla on hyvä työ, hyvä palkka enkö ole enää ihan nuori, niin totta kai jotain on kertynyt jo sukanvarteenkin. Olen törmännyt miehiin, joita se suunnattomasti ärsyttää. En leveile, mutta jos kysytään työstä, niin en mä valehtele. Ja selkeästi jotkut ovat käyneet verokoneesta stalkkaamassa, koska tulee piilokuittia.
Sitä etsin ymmärrä.Mainitsin varallisuuteni vain sen takia, että se on käsittääkseni varsin keskimääräinen omaisuus ikäiselläni miehellä, ei niin paljoa, mutta en tyhjätaskukaan ole, mutta tuntuu ettei se riitä alkuunkaan. En ajatellut että kukaan idiootti rupeaa vertailemaan sitä omaan omaisuuteensa.
Ap