Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monenko voisitte hoitoon?

Vierailija
20.08.2014 |

Miehen iltavuoro alkaa klo 14, lähdettävä kotoa 13.30. Vanhempi lapsista eskarilainen ja eskari alkaa klo 9 joten hänen kai mentävä silloin hoitoon? Viestitetään nuoremman samaan aikaan isoveljen kanssa päiväkotiin vaikka isä sitten kotona vielä monta tuntia? Lapsi olisi mieluiten kotona yleensäkin mutta ok menee päiväkodissakin. Toisaalta hullua viedä ensin isompi, sitten pienempi muutaman tunnin päästä perästä samaan paikkaan kun ruokailut ja päiväunet alkaa. Mutta hullua myös viedä aikaisin hoitoon ja isä on yksin kotosalla eikä iltasella lapset näe isää kuitenkaan enää. Mitenkään te tekisitte?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli moneenko veisitte lapset hoitoon.. 

Vierailija
2/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisin sen pienemmän lapsen hoitoon sitten kun isä menee töihin. vai onko kovinkin eri suunnalla päiväkoti? tuskin kuitenkaan eskarilainen ja pienempi lapsi samassa ryhmässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen "moneenko"?

Ei kai se lapsi voi olla useammassa kuin yhdessä paikassa kerrallaan, joten tietenkin yhteen. Vai tarkoitatko, että "moneenko" paikkaan viikossa?

Kyllä siinä on lapsella turvaton alku elämälle, jos häntä viedään vuoron perään esim. kolmeenkin päivähoitopaikkaan. Tämä on ihan vain oma mielipiteeni.

Jotta kysymyksesi olisi helpompi ymmärtää, etkö voisi muotoilla sitä muotoon "Kuinka moneen hoitopaikkaan viette lapsenne?" kuin hiukan vajaasti "Moneenko?".

Vierailija
4/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama päiväkoti erinryhmät. Ruokailu on klo 11 jälkeen ja sitten päikkäriaika, varmaan kuitenkin niihin kannattaa mennä? Eikä hoitoon kesken päiväuniajan, lapsia yleensä itsekin tarvii vielä päikkärit. 

Vierailija
5/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli moneenko kellon ajallisesti, samaan aikaan yhdeksältä kuin isoveljen vai myöhemmin..ap

Vierailija
6/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä vaikealukuinen tuo aloitus. Mutta siis milloin oma työsi alkaa? 

Vierailija
7/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö voi nukkua päikkäreitä kotona? kyllähän ne on päiväkodissakin yleensä tieten nukuttu jo ennen kahta päikkärit tai puoli kahteen mennessä? kotona joutuisi heräämään päikkäreiltä esim. yhdeltä?

Vierailija
8/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden töihin seitsemältä ja haen lapset kotiin neljältä. Mies ei saa kotona yleensäkään lasta herkästi nukahtamaan päiväunille ja venyy lähemmäs yhä kotona nukahtaminen, sitten pitäisikin samantien herättää että ehtii viedä päiväkotiin,.joten se ei onnistu. Ap

Vierailija
9/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos asia oli sinulle jo selkeä ennen kuin tänne alotuksen teit, niin miksi edes mitään aloit kysellä täällä?

Vierailija
10/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähinnä, että voisitteko molemmat lapset yhdeksään kun esikoisen eskari alkaa vai pienemmän vasta pari tuntia myöhemmin ruokailuun? Ihanteellista olisikin viedä vasta yhteen, mutta olisi sitten tosi väsynyt kun päikkärit jäisi. Ap

Vierailija
11/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisin itse vasta ruokailuun. se on pienellä lapsella paljon se pari tuntiakin hoidosta pois.

Vierailija
12/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:25"]

Eli moneenko kellon ajallisesti, samaan aikaan yhdeksältä kuin isoveljen vai myöhemmin..ap

[/quote]

Se on "milloin" eikä "moneenko" tai "montako". Vai kysytäänkö teillä: "Kuinka monta kello on" ja käsketäänkö lapsia: "Ja nyt ripeästi iltapesulle ja nukkumaan, kello on jo monta"?

Mistä tämä infantiili tapa kysyä kellonaikaa on suomeen uusimpana vitsauksena tullut? Itse en ainakaan äkkiseltään keksi yhtään suuren maailman kieltä, joissa kellonajoista puhuttaisiin: "Vein lapseni hoitoon monelta, hain hänet sieltä vielä useammalta ja hän nukahti kaikkein useimmalta."

Vierailija
13/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin sönkkäystä just luin?!

Vierailija
14/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palasin hoitovapaalta kevättalvella töihin, hoitoon lähti neljä lasta. Minulla kolmivuorotyö (olen lasten äiti). Kaksi isompaa lasta päiväkotiin, kaksoset perhepäivähoitajalle. Tarkoitus oli ensin että iltavuoropäivinä (lähden töihin klo 13.30) veisin lapset syömään hoitopaikkoihin, että ehtivät "kotiutua" ja rauhoittua ennen päiväunia, mutta toiseksi vanhemmalla lapsella on puheenkehitys jäljessä ja hänen ryhmässään toivottiin että lapsi tulisi yhdeksäksi hoitoon että lapsi ehtii klo 9-10 olevaan aktiivitoimintaan mukaan. Joten päätettiin että vien samalla reissulla yhdeksäksi koko nelikon hoitoon. Aamupäivä mulla meneekin sitten kaupassakäyntiin, siivoukseen, pyykkihuoltoon ja ruoanlaittoon. Isäntä ei lasten kanssa illalla ehdi tämmöisiä enää hoitaa, joten ne teen minä kun saan nopeammin tehtyä, yksin ilman tenavia. Nyt vanhin eskarissa, joten yhdeksäksi on sinnekin mentävä. Tälläiseen ratkaisuun päädyttiin meillä.

Vierailija
15/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilainen eskariin ja pienempi hoitoon töihin mennessä.

Vierailija
16/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:42"]

Mitä helvetin sönkkäystä just luin?!

[/quote]

Mikä harvinaisen yksinkertaisessa ja yksiselitteisessä tekstissäni oli "sönkkäystä", joka meni Sinun pääsi yli? Luitko lainkaan aloittajan kirjoituksia? Hän kysyy kellonaikaa: "moneltako", kun pitäisi kysyä "milloin" tai "mihin aikaan".

Vai oletko itse aloittaja ja luku- ja kirjoitustaidottomuudestasi huomauttaminen ottaa koville? Tähän mennessä, kun ketjussa on vasta 16 viestiä, on jo kaksi lukijaa huomauttanut aloittajan (kuka lieneekään) kirjoitusten vaikeaselkoisuudesta ja kielen vastaisuudesta. Ja aivan aiheettomastiko Sinun mielestäsi?

Vierailija
17/17 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin syömään.