Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pettänyt huumeidenkäyttäjän kanssa

Vierailija
20.08.2014 |

Niin, tilanne ilman mitään sen kummempia yksityiskohtia on sellainen että miesystävä petti minua suonensisäisten huumeidenkäyttäjän kanssa noin 7 kuukautta sitten.Sain itse kuulla vasta miehen suusta. (Mies on entinen nyt!)

Nyt kuitenkin pelottaa kaikki hiv-sekä b ja c hepatiitit, hänen kanssaan olen harrastanut suojaamatonta yhdyntää. Voinko soittaa terveyskeskukseen ja varata ajan nimettömästi näihin testauksiin, en asu suurella paikkakunnalla jossa olisi näitä erikseen testauspaikkoja?

Huoli on suuri enkä pysty olemaan rauhassa, vaikka riskit olisivat miten mitättömät. Eivät kai minulle ala puhelimessa paasaamaan ja kyselemään että miksi haen testeihin? Ja tosiaan Nimettömänä haluan tehdä tämän.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:17"]Menet sitten testeihin kun täytät 18, se ei sitten enää kuulu kenellekään. Eikä se vaikuta tulevaan alaasi mitenkään. Olen pahoillani, että joudut tällaisesta stressaamaan. Tsemppiä,voimia ja koita jaksaa <3

[/quote]

Kiitos paljon, sekä viesti nro 20 <3

Taidan sitten yrittää jaksaa siihen että täytän, ei nyt onneksi mikään äärettömän pitkä aika mutta tämä epätietoisuus kalvaa.

En ymmärrä miksi alapeukutitte sitä että kerroin olevani 17. Tiedän että jos hoitaja saa tietää sotuni niin alkaa kyselemään liikaa, tekivät sen jo kun olen soittanut virtsasta otettavaan sukupuolitautitestiin. Suomessa kuitenkin niin vähän on positiivisia hiv-tartuntoja, joten näin pienellä paikkakunnalla (alle 10 000 henkeä) on varmasti outoa että joku menee näihin testauksiin näin nuorena. T AP

Vierailija
22/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Venäjän vuosiviisumiin tarvitsee hiv-tuloksen ja muistaakseni hepatiitin. Voithan sanoa, että viisumia varten menet testeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet turhaan pelokas. Tilaat ajan lääkärille ja hänelle selität tilanteen. Ikäisesi saa harrastaa seksiä, suojaikäraja on 16.

Ei vanhemmillesi kerrota sinun käyneen lääkärissä, vaitiolovelvollisuus sitoo henkilökuntaa.

Uskon että pelkäät ja olet ahdistunut ja siksi on syytä asia pikimmiten hoitaa alta pois. Itselläni on ikäisesi tytär.

Tyttäreni on käynyt klamydiatestissä, ei siinä ole mitään häpeämistä. Jotkut sukupuolitaudit voivat olla oireettomia ja  aiheuttaa hoitamatta lapsettomuutta.

Vierailija
24/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti mikä jätkä, ei jumankauta mistä näitä vastuuttomia kusipäitä oikein sikiää!?

Pienellä paikkakunnalla on samat vaitiolosäännöt kuin isolla, joten voit rauahassa varata ajan lääkäriin. Lääkäriin sinun on joka tapauksessa mentävä ja selitä tilanne juuri niin kuin selitit tännekin. Jotenkin ihmeellinen asenne "en jaksaisi vieraalle selittää", kun juuri lääkäri on se, kenelle pitää tosta kertoa eikä tänne vauvapalstalle.

Toinen vaihtoehto on, että menet sukupuolitautiklinikalle jonnekin isompaan kaupunkiin. Tuo on asia, josta voisit oikeastaan hakeutua myös terapiaan, koska tuo on jo sen verran traumaattinen kokemus. Rankat oppirahat maksettavana, mutta selviät kyllä tästä. Älä pelkää, ennen kuin tiedät asioista enemmän. Kaikki järjestyy kyllä.:) 

Vierailija
25/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä hetimmiten kun mahdollista (hivhän näkyy kai vasta n. 3kk tartunnasta). Eikä mitään odotteluja että olet 18, vastuuta kehiin! Vaihtoehtona on että tuo asia vaivaa vaan mieltäsi ja entäpä jos jotain tartuntaa olisikin: odotellessasi asettaisit muut vaaraan! Luultavasti kaikki on hyvin, mutta toimi nyt vastuullisesti itseäsi ja muita kohtaan ja käy testeissä. Vaikka poikkiksesi onkin käyttäytynyt sinua kohtaan vastuuttomasti, ei sinun tarvitse olla sellainen itseäsi tai muita kohtaan koskaan. Tsemppiä tyttöhyvä! <3

Vierailija
26/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene testeihin, ei siitä kukaan saa tietää. Vanhemmat jne todellakaan. Vaitiolovelvollisuus. Itse kävin 16v testeissä.

Vierailija
27/35 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap lääkäriin. Eivät ne sinua leimaa, ei kukaan leimaa. Olet vastuullinen ihminen kun huolehdit terveydestäsi ja tulevaisuudestasi. Et ole tehnyt mitään väörin, ei ole väärin luottaa ihmisiin. Nyt sun vaan täytyy huolehtia itsestäsi. Menet terveyskeskukseen, he tekvät työnsä eivätkä paheksu sinua. Voimia.

Vierailija
28/35 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ahdistaa ja haluat nimettömänä HIV -testiin, niin HIV -tukikeskuksissa tehdään testausta. Myös SPR:n plus -palveluissa tietääkseni. Kannattaa siis käydä "kaverin" / serkun tms. luona kylässä tai ihan vain ostoksilla ja varata aika etukäteen testiä varten. Saat ainakin HIV -pikatestissä tuloksen 15 minuutissa ja se tehdään täysin anonyyminä (=ei nimiä, syntymäaikoja, asuinpaikkaa tms.). Soitat ja varaat ajan ja pöllähdät vain paikalle oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Siitä sitten tehdään testi.

http://blogbook.fi/iidaketola/ystavani-hiv-posiitivinen/ Ohessa ajankohtaistietoa monille asiasta tietämättömälle. Varmasti fiiliksesi on surkea, joten tsemppiä sinulle ahdistukseen. Muistathan ettet Sinä ole tehnyt mitään väärää! Uskoisin että olet terve, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Testeillä saat siis mielenrauhaa.

Vierailija
29/35 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana en millään voi uskoa että tuollainen ihminen hakeutuu alalle. Mikäli käsityksesi siitä, miten terveydenhuollossa ihmisiä leimataan ja kohdellaan on todella tuo, suosittelen lämpimästi ajoissa vaihtamaan sopivammalle alalle. Logiikallasihan olisit jo ensimmäisisiä pissa-sptautinäytteitä antaessasi leimaantunut vähintäänkin seksuaaliseksi riskitoimijaksi, miksi verinäytteiden antaminen sitten olisi jotenkin nolompaa kuin purkkiin pissaaminen? Tässä tarinassa on jotain todella outoa, epäilen keksityksi tai sitten pimität osan asioista...

Vierailija
30/35 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kukaan ajattele sinusta mitään. Itse olen töissä labrassa ja nuo testit ovat ihan arkipäivää yhtä lailla kuin jotkut hemoglobiinit ja kolesterolitkin. Niitä otetaan muistakin syistä, esim. jos on tapahtunut pistotapaturma terveydenhuollossa työskentelevälle. Olen itsekin testauttanut nuo taudit joskus juurikin exästä erottuani eikä se todellakaan tehnyt minusta alalle soveltumatont.a

Vierailija
31/35 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:12"]

Hoitajana en millään voi uskoa että tuollainen ihminen hakeutuu alalle. Mikäli käsityksesi siitä, miten terveydenhuollossa ihmisiä leimataan ja kohdellaan on todella tuo, suosittelen lämpimästi ajoissa vaihtamaan sopivammalle alalle. Logiikallasihan olisit jo ensimmäisisiä pissa-sptautinäytteitä antaessasi leimaantunut vähintäänkin seksuaaliseksi riskitoimijaksi, miksi verinäytteiden antaminen sitten olisi jotenkin nolompaa kuin purkkiin pissaaminen? Tässä tarinassa on jotain todella outoa, epäilen keksityksi tai sitten pimität osan asioista...

[/quote]

Ja näinkö sinä itse hoitajana kohtelet alaikäistä, pelokasta tulevaa kollegaa?

Vierailija
32/35 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaikka tänne ja kysy neuvoa, miten toimia. Voi kun pystyisit kertomaan äidillesi <3 Itse äitinä niin toivoisin, että oma lapsi ei hautoisi tällaista pelkoa yksin:

http://www.vaestoliitto.fi/seksuaalisuus/tietoa-seksuaalisuudesta/aikuiset/ongelmia_haasteita_sairauksia/yleisimmat_seksitaudit/toteaminen/mihin_testiin/

Vierailija
33/35 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sopisi olemaan tuttavaperheen tyttö, sillä erolla, että asukkaita täällä 50 000 ja opiskelee lukiossa.

Vierailija
34/35 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin terveyskeskuksessa, että haluan kaikki sukupuolitautitestit. Hyvin helppoa ! Onneksi olin puhdas

Vierailija
35/35 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi katsoa totuutta silmiin kuin vitkutella asiaa AP. 

Soita nyt ensin vaikka tuonne ja kerro asiat juuri niinkuin ne ovat oikeasti tapahtuneet, sieltä osaavat neuvoa: 

VALTAKUNNALLINEN HIV-NEUVONTAPUHELIN

Vaihde: 

0203 27000

Valtakunnallinen hiv-neuvontapuhelin 0203 27000 vastaa soittajille kaikkialta Suomesta paikallispuhelun hinnalla maanantaista torstaihin klo 17–20.

http://www.punainenristi.fi/taxonomy/term/2293