Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pettänyt huumeidenkäyttäjän kanssa

Vierailija
20.08.2014 |

Niin, tilanne ilman mitään sen kummempia yksityiskohtia on sellainen että miesystävä petti minua suonensisäisten huumeidenkäyttäjän kanssa noin 7 kuukautta sitten.Sain itse kuulla vasta miehen suusta. (Mies on entinen nyt!)

Nyt kuitenkin pelottaa kaikki hiv-sekä b ja c hepatiitit, hänen kanssaan olen harrastanut suojaamatonta yhdyntää. Voinko soittaa terveyskeskukseen ja varata ajan nimettömästi näihin testauksiin, en asu suurella paikkakunnalla jossa olisi näitä erikseen testauspaikkoja?

Huoli on suuri enkä pysty olemaan rauhassa, vaikka riskit olisivat miten mitättömät. Eivät kai minulle ala puhelimessa paasaamaan ja kyselemään että miksi haen testeihin? Ja tosiaan Nimettömänä haluan tehdä tämän.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä onnistu nimettömänä mitenkään. Sori.

Vierailija
2/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:57"]Ei kyllä onnistu nimettömänä mitenkään. Sori.

[/quote]

Onko oikeasti näin? Ei apua... T AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene luovuttamaan verta. Siellähän saa tietää onko hiviä tai jotain. Eikä tarvii kertoa mitään syytä terveyskeskuksissa.

Vierailija
4/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimettömänä?

Vierailija
5/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimettömänä? Et sä ole tehnyt mitään väärää ja hyvä vain, että käyt testeissä.

Jos moukkamainen hoitsu paasaa sinulle, niin sanot totuuden

Vierailija
6/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:00"]Miksi nimettömänä?

[/quote]

Koska puistattaa ajatus että minusta jäisi tieto potilasrekisteihin 20 vuodeksi että olen käynyt hiv sekä hepatiittitestauksissa. En halua leimautua huumeidenkäyttäjäksi tai muuksi sellaiseksi.

Vierailija
7/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole tehnyt mitään väärin, joten älä häpeile. Varaa aika lääkärille ja selitä tilanne. Paska mies. Hyvä että jätit!

Vierailija
8/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hoitsut mitään paasaa.

Vierailija
9/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:03"]Ei ne hoitsut mitään paasaa.

[/quote]

Luin aikaisemmin jotain kaksplussan keskustelua jossa hoitajat eivät edes antaneet lähetettä testauksiin ja kyselivät miksi muka pitäisi tulla testeihin.

En tahdo alkaa selittämään tätä kenellekkään tuntemattomalle, eikö muka oma epäilys riitä syyksi? T AP

Vierailija
10/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu älä ihmeessä mene! Häpeän tunne on vielä kauheampi kun se, että on hiv tai hepatiitti. Kamalaa! :O

Vierailija
11/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei nyt, noiden testien perusteella ei kukaan leimaudu miksikään. Ne ovat arkipäivää labrassa ja lääkäreille, niitä otetaan vissiin lapsettomuushoitoihinkin meneviltä, raskaana ne otetaan rutiinina neuvolassa. Jopa omalta 60+ äidiltä otettiin kun selviteltiin outoja maksa-arvoja.

Vierailija
12/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:03"]Ei ne hoitsut mitään paasaa.

[/quote]

Luin aikaisemmin jotain kaksplussan keskustelua jossa hoitajat eivät edes antaneet lähetettä testauksiin ja kyselivät miksi muka pitäisi tulla testeihin.

En tahdo alkaa selittämään tätä kenellekkään tuntemattomalle, eikö muka oma epäilys riitä syyksi? T AP

[/quote]

Ei ne hoitsut mitään paasaa. Älä usko kaikkea paskaa mitä nettikeskusteluista löydät.

Vierailija
13/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:03"]Ei ne hoitsut mitään paasaa.

[/quote]

[/quote]

Näitä keskusteluja aina löytyy... Ei kaikkea tarvii uskoa

Vierailija
14/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kannattanut olla vähemmän pihi sen pimpin kanssa? Nyt sulla ei oo miestä enää mut kasa tauteja on. Voi ap. 

Vierailija
15/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:07"]Okei nyt, noiden testien perusteella ei kukaan leimaudu miksikään. Ne ovat arkipäivää labrassa ja lääkäreille, niitä otetaan vissiin lapsettomuushoitoihinkin meneviltä, raskaana ne otetaan rutiinina neuvolassa. Jopa omalta 60+ äidiltä otettiin kun selviteltiin outoja maksa-arvoja.

[/quote]

Okei, sanotaan nyt sitten näin. Olen vielä muutaman kuukauden alaikäinen, eli siis 17. Miesystävä on 21. Ymmärrättekö nyt miksi tahdon tehdä tämän nimettömänä ja selittämättä? Olen äärettömän peloissani ja tämä on pieni paikkakunta. Joo, kyllä on vaitiolovelvollisuus mutta en tahdo tulevilla lääkärikäynneillä taikka terveydenhoitajan vastaanotolla näkyvän rekistereissäni käyneeni noissa testauksissa.

Opiskelen myös sosiaali-ja terveysalaa, joten tämä luo vielä enemmän paineita.

Enkä todellakaan voi kertoa vanhemmilleni tästä.. T AP

Vierailija
16/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:59"]Mene luovuttamaan verta. Siellähän saa tietää onko hiviä tai jotain. Eikä tarvii kertoa mitään syytä terveyskeskuksissa.

[/quote]

Jumalauta miten vastuutonta. Verenluovutus ei ole testaus.

Vierailija
17/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:12"]Olisko kannattanut olla vähemmän pihi sen pimpin kanssa? Nyt sulla ei oo miestä enää mut kasa tauteja on. Voi ap. 

[/quote]

Tätä on turha aloittaa, tiedän olevani syytön. Minä ja eksä käytiin kummatkin tavallisissa sukupuolitautitesteissä (virtsasta otettu) ennen suojaamattomaan seksiin ryhtymistä, se oli minun ehto, ja näytti silloin tosiaan negaa vuosi sitten. Käytin e-pillereitä ehkäisynä hänen kanssaan, tottakai. Nyt vaan vähä eri juttu kun hän ei pitänyt housujaan kiinni.. T AP

Vierailija
18/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos sinut olisi vaikka raiskattu? olisihan ne testit silloinkin otettava. nyt pelot nurkkaan. et ole itse tilanteeseen hankkiutunut joten nyt otat järjen käteen ja hankkiudut testeihin!!!! varsinkin jos yhtään ymmärtäväisempi hoitaja sattuu niin voithan selittää jutun hänelle ja voitte keskustella tilanteesta...

Vierailija
19/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy testeissä. Hoitohenkilökunnalla on vaitiolovelvollisuus. Et leimaudu narkkariksi jos testeissä käyt. HIV ja hepatiitti on nykypäivänä kuitenkin sairauksia, joita voidaan lääkityksellä hoitaa. Hepatiitti jopa pysyvästi parantaakin. HIViinkin nykyään niin hyvät lääkkeet, että ihan tavallista elämää voi elää, sos ja terveysalalla työskennellä ja elinajan ennuste on lääkityksellä yhtä pitkä kuon HIVittömällä. Mieti asia niin, että entäs jos sulla onkin joku tauti ja se jää diagnosoimatta.

Vierailija
20/35 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sitten testeihin kun täytät 18, se ei sitten enää kuulu kenellekään. Eikä se vaikuta tulevaan alaasi mitenkään. Olen pahoillani, että joudut tällaisesta stressaamaan. Tsemppiä,voimia ja koita jaksaa <3