Tottuuko kakkavaippojen vaihtamiseen ikinä?
Vauva jo 4kk ja silti kakkavaipat oksettaa. Tällä hetkellä taktiikkana hengityksen pidättäminen ja kertakäyttökumihanskojen käyttäminen.
Kommentit (7)
Hassua :D Mun miehellä on tuo ihan sama.. Itse voisin vaihtaa vaikka liukuhihnalta paskavaippoja 24/7, ei tunnu missään :D
Ootapa kun se vauva alkaa syömään kiinteitä, sitten se kakka vasta karsealta haiseekin.
Onneksi ei ole tuollaista kammoa sattunut itselle, voisi käydä raskaaksi elämä, kun on sattunut kohdalle vauva joka kakkaa tusinan kertaa päivässä. Joka ikinen päivä.
Meillä mies yleensä hoitaa vaippojen vaihtamisen. Ehkä joskus vielä oksennan.
-ap
Mua kammottaa jo etukäteen mitä tulee tapahtuun kun mulla on lapsi. En voi sille mitään, mutta jo kissan kakkojen kerääminen saa yökkimään, vaikka se sentään tapahtuu lapiolla vain kaksi kertaa päivässä. Pari vuotta sitten poikaystävää oksetti kauheasti, eikä hän ehtinyt vessaan ja mun ois pitänyt siivota se. En vaan pystynyt kun aloin itsekin yökkiä. Mies raukka siivosi sen sit itse vaikka hänellä oli karmea olo ja ittee hävetti oma neitimäisyys.
Niihin tottuu siinä vaiheessa, kun lapsi totutetaan käyttämään vessaa.
Perehtykää rakkaat sisaret vauvojen vessaviestintään! Sitä kutsutaan myös vaipattomuudeksi (diaperless, EC). Googlesta löytyy vaikka miten paljon tietoa. Esikoiselta vaihdoimme muutaman ekan viikon jälkeen kakkavaippoja ehkä kerran kuussa, puolen vuoden jälkeen ei sitäkään paitsi kerran, kun sai ripulin. Täysin kuiva oli 16-kuisena.
Kuopuksen vatsa on ollut vilkkaampi, hänen kanssaan vasta opin, mitä kakkavaippojen vaihtaminen on. Kuitenkaan sitä ei tarvinnut tehdä kuin ehkä pari kertaa viikossa, 10-kuisesta harvemmin ja täysin kuiva oli 18-kuisena.
Usein jo alle vuoden ikäisen pottaa tyhjentäessäni olen pohtinut, miten ihmeessä kukaan selviää vastaavan vaippatuotoksen siivoamisesta... Puhumattakaan pari-kolmivuotiaiden tuotoksista...
:D