Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

korvien rei'itys lapselle - kultaseppä vai lävistäjä

Vierailija
20.08.2014 |

Otsikko

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistäjällä edellä mainituista syistä.

Lisäisin vielä, että ainakin minusta on väärin laitattaa ihan pienelle korviin reikiä, siis sen ikäiselle, joka ei vielä ymmärrä mitä tapahtuu ja joka ei ole voinut vielä ilmaista oikeasti tahtoaan korvareikiin. Tämä tietty jokaisen vanhemman valinta, kun vuosikkaillekin niitä jo saa tehtailtua, mutta ainakaan itse en halua moista päätöstä tyttäreni puolesta tehdä. Valitkoon itse, kun ikää on tarpeeksi.

Vierailija
22/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:01"]Eihän kultasepänliikkeessä, tai siis kello- ja kultaliikkeessä, millään tylpällä ammuta, kyllä se on todella terävä piikki joka menee läpi. En tiedä, mutta kyllä mua hirvittäisi se lävistäminen enemmän kuin nopea ampuminen.

[/quote]

On ne tylppiä kun vertaa neulaan. Myös lävistäjien hygienia on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:55"]Ei ole omia lapsia. Mietin vaan, että onko kukaan tehnyt/harkinnut tekevänsä itse lapselle reikiä korvaan?

Olen pistänyt itselle korviin pari reikää puhdistetulla neulalla ja kaverille myös. Ei tietenkään ihan steriiliä touhua ole, mutta mitään oireita ei ole tullut. Mielummin tämän valitsin, kuin korukaupan runnomisen, joka ei varsinkaan steriiliä ole nähnytkään.

[/quote]

Eikös toi satu? Ei ole mikään nopea homma...

[/quote]

Eikä kyllä ole sopivaakaan tehdä lävistyksiä itse lapselle. Jos lapsi haluaa korvikset, niin vastuullinen vanhempi vie lävistäjälle.

[/quote]

Ei kyllä sattunut muistaakseni erityisemmin ja ihan suorassa tuntuvat olevan.

Vierailija
24/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:01"]Eihän kultasepänliikkeessä, tai siis kello- ja kultaliikkeessä, millään tylpällä ammuta, kyllä se on todella terävä piikki joka menee läpi. En tiedä, mutta kyllä mua hirvittäisi se lävistäminen enemmän kuin nopea ampuminen.

[/quote]

On ne tylppiä kun vertaa neulaan. Myös lävistäjien hygienia on parempi.

[/quote]

Kenellä on kenellä ei... Ampumisessa korvis tulee steriilistä kotelosta, siihen ei ole kukaan käsin koskenut, ja korvanlehti on puhdistusaineella putsattu, ja putsataan myös jälkikäteen, toki voi olla että kaikki kello- ja kultaliikkeiden ihmiset eivät ole saaneet koulutusta siihen.

Vierailija
25/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettu tytöllä ampumalla kauneushoitolassa. Ei ole ollut ongelmia kummankaan tytön kohdalla reikien kanssa.

Itse silloin viisi vuotta sitten luin myös, että lävistäjällä olisi parempi laittaa. En mistään kuitenkaan löytänyt tutkittua tietoa siitä, minkä vuoksi näin olisi. (Joku ehkä nyt linkkaa jonkun puolueettoman tahon tutkimuksen tähän, miksi lävistäjä on parempi kuin ampumalla rei'ittäminen.)

Päädyin siis tuohon perinteiseen, koska en oli lähin paikka, minkä lisäksi en löytänyt oikeaa tietoa siitä, miksi olisi tullut valita lävistäjä. En myöskään löytänyt mitään oikeaa tietoa, jossa olisi kerrottu, että ampumalla laitto oikeasti on huonompi vaihtoehto lävistämiseen verrattuna

Vierailija
26/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiselle lävistysliikkeessä tehdään reiät korviin? Mun 11v poika siis haluaisi reiät ja menisin tietty itse mukaan,saisivat samalla tehdä mullekkin lisää..

Vierailija
27/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummallakaan. Lapsen pahoinpitelyä.

Vierailija
28/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lävistäjälle, ja tässä se on jo perusteltukin.

Vierailija
29/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistyspyssyä ei voi sterilisoida! http://www.wormz.org/pyssyt.html

Vierailija
30/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ampumiset pitäis kieltää oikeesti kokonaan. Harvalla laittajalla on mitään koulutusta lävistyksistä. Ja eipä tartte ku pikkasen väärä kohta ja koko korva pilalla.... Itse olen lävistäjä (nainen) ja olen nähnyt ihan liikaa tapauksia missä korva on vaurioitunut korun ampumisesta.. Ja ei, ne ei välttämättä tapahdu ihan heti, vaan jopa vuosien jälkeen. Esimerkiksi koru saattaa upota kokonaan korvalehden sisään jne. Joka kaupungista varmasti löytyy sellainen lävistäjä jonka käsittelyyn lapsesi uskaltaa mennä :)

Vierailija
31/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 12:03"]

[/quote]

Tässä on jotain ikivanhaa tietoa viimevuosituhannelta. Ensinnäkin, se pyssy ei kosketa asiakasta koskaan, miksi se pitäisi siis steriloida?

Korvikset ovat titaania tai muovia, vanhoja ei ole enää edes myynnissä, ollut vuosikausiin. 

Korvis on hyvin terävä kärkinen, ja se ampumisessa menee takakappaleen sisään kokonaan, joka on umpinainen ettei siellä korvan takana korviksen piikki menisi ihoon. Eikä näihin "harjoitus" eli "hoito" korviksiin jotka ammutaan korvaan kuulukaan mennä ronkkimaan, joskus ennenvanhaan korviksia pyöriteltiin likaisilla käsillä ym. Mutta nykyaikaiset korvikset laitetaan, ja annetaan olla rauhassa. Korkeintaan suihkutettavaa desinfiointiainetta voi laittaa jos haluaa, ja käsin ei kosketa korvikseen.

Joskus käy niin että korvasta tulee verta, mutta se on erittäin harvinaista, itselleni ei ole tullut vastaan, mutta koulutuksessa näin kun niin kävi, se oli jotenkin kai niin että sillä ihmisellä siinä meni joku verisuoni josta tuli verta, se kyllä näytti pelottavalta, mutta varmasti jos siihen samaan kohtaan olisi lävistäjä tökännyt neulansa, olisi käynyt samalla tavalla.

Vierailija
32/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:39"]

Minkä ikäiselle lävistysliikkeessä tehdään reiät korviin? Mun 11v poika siis haluaisi reiät ja menisin tietty itse mukaan,saisivat samalla tehdä mullekkin lisää..

[/quote]

Riippuu ihan liikkeestä ja henkilöstä, käy kysymässä lähimmästä liikeestä.

Vierailija
33/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 12:03"]

[/quote]

Tämä nyt ei ehkä täytä ihan minun vaatimustani siitä puolueettomasta tiedosta...

Vierailija
34/60 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, ettei asiasta ole mitään puolueetonta tietoa. Tiedossa olevin faktoin silti epäilemättä valitsisin lävistäjän, hyvän sellaisen.

Vierailija
35/60 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/60 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas mulle missä se lävistäjä on sitten saanut sen koulutuksen joka tekee lävistyksestä niin ylivoimaisen ja hygieenisen. Ja selittäkää myös miten se tekniikka itse asiassa oikeasti eroaa siinä että joku tuikkaa neulan vs ampuu.

Vierailija
37/60 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii, Turussa ei ainakaan yksikään lävistäjä suostu tekemään lapselle korvareikiä :) Kauneushoitolassa onnistuu aivan loistavasti.

Vierailija
38/60 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
se koru on kaukana terävästä.

Vierailija
39/60 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:37"]Kertokaas mulle missä se lävistäjä on sitten saanut sen koulutuksen joka tekee lävistyksestä niin ylivoimaisen ja hygieenisen. Ja selittäkää myös miten se tekniikka itse asiassa oikeasti eroaa siinä että joku tuikkaa neulan vs ampuu.

[/quote]
neulat ovat kertakäyttöisiä ja otetaan steriilistä paketista. neula on myös paljon terävämpi, kuin koru, joka runnotaan kudosten läpi.

Vierailija
40/60 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:50"]

Iso, nuori ja tatuoitu mieslävistäjä tuntuu lapsesta paljon pelottavammalta kuin keski-ikäinen täti kultasepänliikkeessä. Lävistäminen kuitenkin parempi tapa...

[/quote]

No, jos lapsi tuollaista pelkää, niin taitaa olla muutenkin liian nuori vielä niihin korvareikiin.