Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moumoun uusin postaus

Vierailija
19.08.2014 |

Mitä tarkoittaa? Oman tulevaisuuden petaamissella? Maaliviiva häämöttää? Jotain isompaakin? Eroaakohan se vai onko tämä taas sitä sen ylidramaattisuutta niinkuin synnytyskertomuksessakin. Huoh, huomio.....

Kommentit (565)

Vierailija
121/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Toi postaus siis viime maaliskuulta.

Vierailija
122/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonolta kuulostaa. Yleensä työntekijöiden palkat laahaa ensimmäisenä merkkinä ongelmista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö moukka muuta kuin hengailee yökkäreissä ja makaa sängyssä? Siltä sen päivä ainakin ig:n mukaan näyttää. Ja puputtaa herkkuja ja vaaleaa leipää, ja luulee laihtuvansa. Koskahan pöllöbanaanivauvalla on ristiäiset? Nehän täytyy pitää 2kk kuluessa ja moukku jossain kohtaa puhui miten ne on "jossain tulevaisuudessa"

Vierailija
124/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luin tuon veeran postauksen, mutta itse ajattelin hänen puhuvan ihan ns. Oikean työn palkasta. Ja onhan tuossa, että "tulojen pudottua alle puoeen" eli jotain tuloja oli joten olisiko ne nimenomaan niitä blogituloja. Ihan hölmöähän olisi jos bloggaajat olisivat lähteneet indiedayssiltä refashioniin jos ei siellä olisi ollut kuukausipalkkaa. 

Vierailija
125/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 07:48"]

Kyllä mua ainakin noina muina Refa-bloggaajina harmittais, kun suurin osa lähti Indiedaysilta omaa portaalia pyörittämään (vaikka Moukku tj olikin, mainostettiin tota niin, että kaikki pääsee vaikuttaan) ja nyt joutuvat blogiportaaliin johon tuskin muuten olisivat liittyneet. Ja kaikki, koska Moukku ei osaa hoitaa raha-asioitaan ja on vaan älyttömän ahne.

[/quote]

Miten niin ahne? eikös moukku kumminkin maksanut palkkaa noille muille bloggaajillekin? kyllä tuollainen oman blogiportaalin perustaminen vaatii paljon rahaa, taitoa ja kärsivällisyyttä mutta ehkä rahat eivät riittäneet, koska pitäisi olla valmiiksi hyvätuloinen että yksityishenkilö saisi yksin portaalin pyörimään. Tai tällaisen käsityksen minä asiasta sain ja jos olisin bloggaaja olisin tehnyt täysin samoin eli liittynyt toiseen portaaliin ettei koko oma konsepti menisi heti ns. täysin nurin, kuten muuten olisi saattanut käydä. Oman blogiportaalin perustaminen on voinut alunperinkin olla suurta haaveilua ja tuollaisessa on aina riski että kaikki päättyy nurinkurin, ihan samanlailla jos perustaa vaikka oman yrityksen/nettikaupan, ei voi olettaa että se menestyy. Ja eikö tässä ollut yksi hyvä juttu, meinaan se ettei noiden bloggaajien tarvinnut enää liittyä indiedaysiin, tuskin olisivat sieltä alunperinkään lähteneet jos se olisi ollut ns. kaikkein paras blogiportaali.

[/quote]

Mihin blogiportaalin perustaja tarvitsisi suurta alkupääomaa. Siis välttämättömästi, tietysti rahaa saa tuossakin touhussa palamaan suurilla puitteilla ja ulkopuolisella palkatulla työvoimalla.

Vierailija
126/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:43"]

Tekeekö moukka muuta kuin hengailee yökkäreissä ja makaa sängyssä? Siltä sen päivä ainakin ig:n mukaan näyttää. Ja puputtaa herkkuja ja vaaleaa leipää, ja luulee laihtuvansa. Koskahan pöllöbanaanivauvalla on ristiäiset? Nehän täytyy pitää 2kk kuluessa ja moukku jossain kohtaa puhui miten ne on "jossain tulevaisuudessa"

Ristiäisten ajankohdalla ei taida olla aikarajaa, jotkuthan ottavat kristillisen kasteen vasta aikuisina. Aikarajahan liittyy väestörekisteriin merkitsemiseen eikä ristiäisiin.

[/quote]

Vierailija
127/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:46"]

Niin eli sukulaissuhteiden vaihtoehdot: mykkäkoulu tai moukun tyyliin liiallinen kiintymys? Hohhoijaa :) Ja pisteet kateuskortin nostamisesta, sehän se, olen moukulle kade. JEP xD xD xD

[/quote]

No kerropa sinä sitten kaikessa viisaudessasi, että missä menee "liiallisen kiintymyksen" raja? Kerro vielä, miten sen määrittelet vain lukemalla blogia? Vai onko sopiva sukulaissuhteiden muoto se, jollainen sinun suhteesi on? Ja hetki - mä haen popparit - tästä tulee mielenkiintoista.

Vierailija
128/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:17"] [quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:57"] Syötyjen kilojen mukaan se maha kasvaa, näkihän sen heti että läskiä on eikä mitään vauvakiloja. Kai moukku oletti että synnytys on yksi pikku yskäsy ja vauva on siinä. Ei ole tainnut ihan valmistautua raskauteen, synnytykseen ja vauva-arkeen realistisesti. Nytkin koko ajan vaan vanhempiensa helmoissa. [/quote]   Voinko käyttää kommenttiasi esimerkkinä artikkelissa, joka käsittelee äitien keskustelupalstoja ja niillä esiintyviä vallankäytön keinoja?   [/quote]Voithan käyttää omaa kommenttiasi. [/quote] Aika paha!

[/quote]

Tästä kannattaisi ehdottomasti kirjoittaa kaikkine aspekteineen. Siis siitä miten pyritään määrittelemään itselle täysin vieraan ihmisen odotukset ja niiden realistisuus, vanhemmuus ja suhde sukuun. Ruoditaan läpi parisuhde, naisen vartalo ja kyky itse määritellä, miten esimerkiksi vartaloonsa lapsen saatuaan suhtautuu jne. jne.

Osaksi on ilmiselvästi kyse kateudesta - siis esimerkiksi kateudesta ihmissuhteisiin liittyen tai kateus siitä, että joku saa jotain, jota ei kuuluisi saada tms. Toisaalta kyse on varmaan siitä, että ihmisellä on ahdas liikkumatila omassa elämässään ja valtaa pyritään käyttämään siellä, missä siihen on edes jonkinlainen mahdollisuus, anonyymina keskustelupalstalla.

Vierailija
129/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt sanoa keskusteluun aikasemmin osallistuneena että voi jeesus tuota kateusasiaa. Se että en pidä moukusta, tai tämäm julkituomista asioista ei tod tarkoita että olen kade. Teille se ehkä tarkoittaa sitä, mutta ei minulle. Ja itsellä on elämässä kaikki asiat niin hyvin kun ikinä voi olla, ei MITÄÄN syytä kadehtia ketään, saati nyt moukkua jolla ei ole mitään sellaista mitä nyt hirveästi hänestä/elämästään himoitsisin. Minulla on pieni, ihana terve poika. Synnytyksestä olen toipunut hyvin, urheilen paljon ja pidän itsestäni huolta. Rakastava, luotettava ja LÄSNÄoleva mies (vrt moukun pöllöbanaani), terveet suhteet molempien perheisiin. Ihana sisustettu ja valmis koti, auto jolla liikkua. Aikaa itselle ja harrastuksille, aikaa parisuhteelle. Olemme saaneet olla terveitä ja nautimme hyvää toimeentuloa, maksamme myös veromme, vink vink. Sisäisesti ja ulkoisesti asiat balanssissa. Ei tarvetta kadehtia moukkua tai muitakaan. En vain pidä ko tyypistä. Piste.

Vierailija
130/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 110% varma että moukkelsson itse käy täällä kirjottelemassa puolustuspuheita! Se on niiiiin av-mamma!

Vierailija
131/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:17"] [quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:57"] Syötyjen kilojen mukaan se maha kasvaa, näkihän sen heti että läskiä on eikä mitään vauvakiloja. Kai moukku oletti että synnytys on yksi pikku yskäsy ja vauva on siinä. Ei ole tainnut ihan valmistautua raskauteen, synnytykseen ja vauva-arkeen realistisesti. Nytkin koko ajan vaan vanhempiensa helmoissa. [/quote]   Voinko käyttää kommenttiasi esimerkkinä artikkelissa, joka käsittelee äitien keskustelupalstoja ja niillä esiintyviä vallankäytön keinoja?   [/quote]Voithan käyttää omaa kommenttiasi. [/quote] Aika paha!

[/quote]

Tästä kannattaisi ehdottomasti kirjoittaa kaikkine aspekteineen. Siis siitä miten pyritään määrittelemään itselle täysin vieraan ihmisen odotukset ja niiden realistisuus, vanhemmuus ja suhde sukuun. Ruoditaan läpi parisuhde, naisen vartalo ja kyky itse määritellä, miten esimerkiksi vartaloonsa lapsen saatuaan suhtautuu jne. jne.

Osaksi on ilmiselvästi kyse kateudesta - siis esimerkiksi kateudesta ihmissuhteisiin liittyen tai kateus siitä, että joku saa jotain, jota ei kuuluisi saada tms. Toisaalta kyse on varmaan siitä, että ihmisellä on ahdas liikkumatila omassa elämässään ja valtaa pyritään käyttämään siellä, missä siihen on edes jonkinlainen mahdollisuus, anonyymina keskustelupalstalla.

[/quote]

Onko kyseessä oman itsetunnon tietoinen pönkittäminen pätemällä, vai enemmän tiedostamatonta epäröintiä omasta äitiydestä, vai jotain muuta pahaa oloa, joka purkautuu tällä tavoin. Että voi tuntea olevansa edes jossain asiassa arvostelunsa kohdetta "edellä", kun on pidempi kokemus äitinä olosta.

Vierailija
132/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:06"]

Täytyy nyt sanoa keskusteluun aikasemmin osallistuneena että voi jeesus tuota kateusasiaa. Se että en pidä moukusta, tai tämäm julkituomista asioista ei tod tarkoita että olen kade. Teille se ehkä tarkoittaa sitä, mutta ei minulle. Ja itsellä on elämässä kaikki asiat niin hyvin kun ikinä voi olla, ei MITÄÄN syytä kadehtia ketään, saati nyt moukkua jolla ei ole mitään sellaista mitä nyt hirveästi hänestä/elämästään himoitsisin. Minulla on pieni, ihana terve poika. Synnytyksestä olen toipunut hyvin, urheilen paljon ja pidän itsestäni huolta. Rakastava, luotettava ja LÄSNÄoleva mies (vrt moukun pöllöbanaani), terveet suhteet molempien perheisiin. Ihana sisustettu ja valmis koti, auto jolla liikkua. Aikaa itselle ja harrastuksille, aikaa parisuhteelle. Olemme saaneet olla terveitä ja nautimme hyvää toimeentuloa, maksamme myös veromme, vink vink. Sisäisesti ja ulkoisesti asiat balanssissa. Ei tarvetta kadehtia moukkua tai muitakaan. En vain pidä ko tyypistä. Piste.

[/quote]

Kyse taitaa olla siitä, että päällisin puolin kaiken pitäisi olla hyvin, mutta silti joku jäytää. Ei välttämättä kateus, mutta jonkinlainen tyytymättömyys omaan elämään. Sitä, mikä estää tai häiritsee omaa onnellisuutta, voi olla vaikea nähdä tai tiedostaa. Mutta aidosti onnellinen ihminen, joka on sopusoinnussa itsensä kanssa, ei kekustelupalstoilla hauku henkilöitä, joista ei pidä.

Vierailija
133/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon palstapsykologit, olen onnellisempi kuin koskaan, älkää huolehtiko! Hauskaa syyttelyä :) sorrutte itse täällä arvostelemaan samalla lailla kirjoittajia/haukkujia kuin haukkujat moukkua. Pata kattilaa jne!

Hauskaa on se, että vain moukkua puollustetaan palstalla ihan raivolla vs muista bloggaajista olevat keskustelut. Esim xenia, joka ei millään tavalla ärsytä minua, saa haukkuja koko ajan, mutta puolustelijoita ei näy. Joko moukku hengaa täällä itse ahkeraan tai sitten sillä on joku kiihkoilija lähipiiristä puolustamassa ja kiillottamassa sädekehää. Vaikka täällä on esim em. Xeniasta haukkuketjuja, en koe tarvetta raivolla puolustaa häntä, en vain ota osaa niihin ketjuihin. Eli moukulla haisee nyt palaneen käry <3 mitä se on teiltä pois jos joku ei tykkää mousta ja ilmaisee sen? Jos juttu koskettaa henkkoht, silloin puolustaa noin raivolla. anna ketjun olla jos vituttaa! Se etten pidä moukusta, ei tarkoita että elämässäni on jotain vialla :)

Vierailija
134/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minähän saan inhota vapaasti ketä haluan :)

Vierailija
135/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:08"]

[/quote]

Toki. Mutta kai ymmärrät, että inho on subjektiivinen tunne ja siten sen julistaminen netissä kertoo enemmän inhoajasta, kuin inhonsa kohteesta. Että siltä pohjalta täällä voidaan arvuutella niitä subjektiivisia syitä tunnereaktion taustalla.

Vierailija
136/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:07"]

Arvon palstapsykologit, olen onnellisempi kuin koskaan, älkää huolehtiko! Hauskaa syyttelyä :) sorrutte itse täällä arvostelemaan samalla lailla kirjoittajia/haukkujia kuin haukkujat moukkua. Pata kattilaa jne! Hauskaa on se, että vain moukkua puollustetaan palstalla ihan raivolla vs muista bloggaajista olevat keskustelut. Esim xenia, joka ei millään tavalla ärsytä minua, saa haukkuja koko ajan, mutta puolustelijoita ei näy. Joko moukku hengaa täällä itse ahkeraan tai sitten sillä on joku kiihkoilija lähipiiristä puolustamassa ja kiillottamassa sädekehää. Vaikka täällä on esim em. Xeniasta haukkuketjuja, en koe tarvetta raivolla puolustaa häntä, en vain ota osaa niihin ketjuihin. Eli moukulla haisee nyt palaneen käry <3 mitä se on teiltä pois jos joku ei tykkää mousta ja ilmaisee sen? Jos juttu koskettaa henkkoht, silloin puolustaa noin raivolla. anna ketjun olla jos vituttaa! Se etten pidä moukusta, ei tarkoita että elämässäni on jotain vialla :)

[/quote]

Ei niin.

Mutta se, että avaudut asiasta anonyyminä netissä on kyllä selkeä oire, että paremminkin asiat voisivat olla.

Vierailija
137/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:21"]

[/quote]

Toki. Mutta kai ymmärrät, että inho on subjektiivinen tunne ja siten sen julistaminen netissä kertoo enemmän inhoajasta, kuin inhonsa kohteesta. Että siltä pohjalta täällä voidaan arvuutella niitä subjektiivisia syitä tunnereaktion taustalla.

[/quote]

älä huoli, tää on niin viihdyttävä ketju enkä ole ainoa jonka mielestä moukku on nolo, joten jatkanen keskustelua entiseen malliin! Se että sinä jaksat vaivata päätäsi ja arvuutella minun asioitani niin jatka vaan ihmeessä jos saat siitä tyydytystä. Ehkä sekin kertonee jotain sinusta, kun jaksat käyttää energiaasi siihen. Ei haittaa! Kiihkoilusi ei saa minua edelleenkään pitämään moukusta, tai pitämään suutani kiinni. Jatketaan ihmeessä!

summa summarum: en pidä moukusta, monista muista bloggaajista kyllä. Keneltä se on pois?

Vierailija
138/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon palstapsykologit, olen onnellisempi kuin koskaan, älkää huolehtiko! Hauskaa syyttelyä :) sorrutte itse täällä arvostelemaan samalla lailla kirjoittajia/haukkujia kuin haukkujat moukkua. Pata kattilaa jne! Hauskaa on se, että vain moukkua puollustetaan palstalla ihan raivolla vs muista bloggaajista olevat keskustelut. Esim xenia, joka ei millään tavalla ärsytä minua, saa haukkuja koko ajan, mutta puolustelijoita ei näy. Joko moukku hengaa täällä itse ahkeraan tai sitten sillä on joku kiihkoilija lähipiiristä puolustamassa ja kiillottamassa sädekehää. Vaikka täällä on esim em. Xeniasta haukkuketjuja, en koe tarvetta raivolla puolustaa häntä, en vain ota osaa niihin ketjuihin. Eli moukulla haisee nyt palaneen käry <3 mitä se on teiltä pois jos joku ei tykkää mousta ja ilmaisee sen? Jos juttu koskettaa henkkoht, silloin puolustaa noin raivolla. anna ketjun olla jos vituttaa! Se etten pidä moukusta, ei tarkoita että elämässäni on jotain vialla :)

[/quote]

Toivotaan, että onnellisuutesi edelleen kasvaisi siihen pisteeseen, ettet tuntisi tarvetta kirjoitella negatiivisia juttuja vauva-av:lle. Ja miksei vielä sitäkin suuremmaksi, ettet pyörittelisi negaa edes omassa päässäsi.

Vierailija
139/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi koet arvosteluna sen, että kirjoituksesi antavat ymmärtää, ettet ole täysin onnellinen. Eihän siinä mitään hävettävää ole. Tämä reaktiosi on muuten ihan peruspsykologiaa.

Vierailija
140/565 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:21"]

[/quote]

[/quote]

älä huoli, tää on niin viihdyttävä ketju enkä ole ainoa jonka mielestä moukku on nolo, joten jatkanen keskustelua entiseen malliin! Se että sinä jaksat vaivata päätäsi ja arvuutella minun asioitani niin jatka vaan ihmeessä jos saat siitä tyydytystä. Ehkä sekin kertonee jotain sinusta, kun jaksat käyttää energiaasi siihen. Ei haittaa! Kiihkoilusi ei saa minua edelleenkään pitämään moukusta, tai pitämään suutani kiinni. Jatketaan ihmeessä!

summa summarum: en pidä moukusta, monista muista bloggaajista kyllä. Keneltä se on pois?

[/quote]

Kertoo minusta varmasti sen, että ihmiset ja heidän/meidän käyttäytyminen kiinnostaa. Kommunikaatio ja siihen sisältyvä piiloviestintä, tiedostettu ja varsinkin tiedostamaton. Ei kai se ole keneltäkään pois.

Ketju on lukittu.