Taas suutuin miehelle "turhasta"
Itseä harmittaa älyttömästi. On taas niin paska fiilis ja vielä pienestä asiasta. En vaan voi itselleni mitään.
Suutun kun mieheni polttaa tupakkaa. Tekee sen salaa, mutta haistan aina ja jostain vaan huomaan sen että on polttanut vaikka ei haisisi. Asia ei olisi todennäköisesti näin tunteita herättävä, mutta ollaan molemmat lopetettu tupakoiminen ja aluksi mieskin oli ilman. Itselle siis tullut erittäin tärkeäksi savuttomuus (5v. Ilman). Tänään taas mies selkeästi lähti käymään kaverin luona illalla jotta sai vetää sen yhden tupakan. Haistoin tietenkin taas heti ja hermohan minulla meni :( sanokaa mulle hyvät ihmiset että olen kusipää nalkuttaja ja vika on minussa! On todella ahdistava olo NÄIN PIENESTÄ ASIASTA!
Onko jollain muulla vastaavia "suutun vaikka ei pitäisi suuttua"?
Tiedän että on jokaisen oma asia polttaako. Silti tunnen tällä hetkellä taas yökötystä miestä kohtaan. Voi kun pääsisi tästä asiasta vaan yli, enkä joutuisi pettymään mieheen kerta toisensa jälkeen :(
Tiedän myös että aloitus on joidenkin mielestä turha ja olen nainen jota kukaan ei halua, mutta olisi kiva kuulla onko muita vastaavanlaisia.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:04"]Kiinnostaa vaan, että millainen mies pitää itseään toiselle tilivelvollisena omista elämäntavoistaan? Kenen muun kanssa miehesi pitäisi olla varpaillaan tupakoinnista? Äitinsä? Kavereidensa? Ei. Tunge kyttääminen perseeseesi niin voit olla varma että miehen mieliala kohenee ja lopettaminen muuttuu HELPOMMAKSI.
[/quote]
Joka ajattelee toisen tunteita? Sellainen mies?
Olisikohan järkevää ottaa asia puheeksi ihan rauhallisin elein? Jutella ja yrittäisin vaikka sitten esittää että senkus polttaa. Jos vaikka ajan kanssa oppisin olemaan sujut asian kanssa.
Ap
[/quote]
sun miehes todella ajattelee sun tunteita , raukka ei uskalla ees myöntää polttavansa vaa pakenee kaverille tupakalle. Se jos joku ajattelee sun tunteita.
Mut entäs sä, sillon ku siit tupakoinnista nalkutat. Ajatteletko miehes tunteita? .... niin tuskinpa, jos ajattelisit menisit ittees ja rauhottusit ja lopettasit turhan nalkutuksen joka ei selvästi ole muuttumassa mihinkään sun haluamaasi suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:04"]Kiinnostaa vaan, että millainen mies pitää itseään toiselle tilivelvollisena omista elämäntavoistaan? Kenen muun kanssa miehesi pitäisi olla varpaillaan tupakoinnista? Äitinsä? Kavereidensa? Ei. Tunge kyttääminen perseeseesi niin voit olla varma että miehen mieliala kohenee ja lopettaminen muuttuu HELPOMMAKSI.
[/quote]
Olisikohan järkevää ottaa asia puheeksi ihan rauhallisin elein? Jutella ja yrittäisin vaikka sitten esittää että senkus polttaa. Jos vaikka ajan kanssa oppisin olemaan sujut asian kanssa.
Ap
[/quote]
Ajatellaan että hänen äitiään häiritsee se että hän juo kännit pari kertaa vuodessa. Pitääkö hänen alkaa absolutistiksi, kun äidille tulee paha olo muuten?
Tai että hänen ystäväänsä häiritsee se, että hän on sinun kanssasi parisuhteessa. Pitääkö hänen dumpata sinut ettei ystävälle tule paha mieli?
Aikuiset ihmiset eivät elä toisia miellyttääkseen, vaan kohauttavat olkapäitä jos joku ei hyväksy heidän henk.koht. elämänsä valintoja. Toi toisten miellyttäminen on todella kurja tapa elää.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:04"]Kiinnostaa vaan, että millainen mies pitää itseään toiselle tilivelvollisena omista elämäntavoistaan? Kenen muun kanssa miehesi pitäisi olla varpaillaan tupakoinnista? Äitinsä? Kavereidensa? Ei. Tunge kyttääminen perseeseesi niin voit olla varma että miehen mieliala kohenee ja lopettaminen muuttuu HELPOMMAKSI.
[/quote]
Ap
[/quote]
sun miehes todella ajattelee sun tunteita , raukka ei uskalla ees myöntää polttavansa vaa pakenee kaverille tupakalle. Se jos joku ajattelee sun tunteita.
Mut entäs sä, sillon ku siit tupakoinnista nalkutat. Ajatteletko miehes tunteita? .... niin tuskinpa, jos ajattelisit menisit ittees ja rauhottusit ja lopettasit turhan nalkutuksen joka ei selvästi ole muuttumassa mihinkään sun haluamaasi suuntaan.
[/quote]
Hyvin sanottu! Ja se vielä lisäyksenä, että miehen ei pitäisi arastella AP:tä vaan olla sinut omien valintojensa kanssa ja antaa AP:n yrittää selvitä oman pahan olonsa kanssa, eikä antaa tämän marttyyrinä syyllistää häntä siitä.
On hyvä että kirjoitatte tuohon sävyyn ja sanotte minun olevan perseestä! Auttaa ajattelemaan asiaa myös miehen kannalta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:13"]
En pidä itseäni kontrollifriikkinä, annan vapaasti mennä ja tulla ja lähteä juomaan jne. Jostain syystä vain tämä tupakka on minulle paha. Sen jälkeen kun itse vihdoin pääsin siitä eroon, katson hieman kieroon niitä jotka lakon jälkeen sortuvat.
Ap
[/quote]
No jos nyt ihan joka asiaa kontrolloisit, niin tuskin sua kukaan jaksaisi katsella kauhean pitkään.
Kiitos asiallisesta keskustelusta! Koitan työstää itseäni asian suhteen :)
Olen tupakoinut ihan kakarasta saakka eli 25 vuotta. Tämän vuoden olen oikeasti pyristellyt eroon tupakasta ja ollut kuukausia polttamatta, muutaman kerran hetkeksi retkahtanut pariksi viikoksi ja palannut sitten takaisin ruotuun.
Jos mun tupakoimaton mieheni olisi tullut siinä saumassa märssyämään, että v***u kun haiset pahalle, tähän sänkyyn ei ole asiaa ja alkaa se erokin olla se muutaman röökin takia ajankohtainen niin olisin ITSE pakannut laukkuni ja lähtenyt.
Olet itsekin tupakoinut joten muistanet, ettei se lopettaminen ole niin helppoa ja retkahduksia saattaa tulla? Minä en lähtisi eroa puuhaamaan, jos mies satunnaisesti haisee tupakalle. Ja jos alkaa tuoksua useammin, niin kysyisin että voinko jotenkin tsempata siinä, ettei tupakointi pääse taas valloilleen...
Siinä kohtaa, kun on röökaamiseen taas sortunut v***ttaa oma itsensäkin niin paljon, että erolla uhkaileminen tuskin auttaa asiaa.
Eipä mitään. Tsemppiä kuitenkin. Ihminen voi aina kehittyä. On sitä itsekin tullut joskus oltua hieman kontrollifriikki. Minun kohdallani se johtui paljolti siitä, että annoin muiden kontrolloida niin paljon elämääni ja komennella ympäriinsä, että alitajuisesti halusin ottaa jotain takaisin maailmalta. Kun ei enää anna muiden pompotella, ei tunne sellaista tarvetta kontrolloidakaan.
En ole uhannut erolla muuta kuin alussa jolloin mies on ollut jo savuttomana kerran sanoin, etten enää osaisi elää tupakoitsijan kanssa.
Mies ei osaa hoitaa raha-asioita niin vituttaa jos tupakkaan löytyy rahaa vaikka vauvalle ei pysty maitoa tuomaan. Joskus siis sillä myös askeja mutta väittää polttavansa vain joskus.
Ap
Kyllä haluan muuttua tämän asian suhteen kun kerran näyttää siltä että mies ei ole tarpeeksi vahva.
Silloin kun itse retkahdin niin poltin kyllä ihan kunnolla heti ja en välittänyt muiden mielipiteistä (sinkkuna siis elelin).
Ap
Tässä on ap jutussa on kyl hiton monta porsaan reikää.. eli selvä provo..
Nyppiikö sua enemmän nyt se, että miehesi ei handlaa raha-asioitaan vai se satunnainen tupakointi..?
Vahinkomalapeukku ap : lle, sorry