Taas suutuin miehelle "turhasta"
Itseä harmittaa älyttömästi. On taas niin paska fiilis ja vielä pienestä asiasta. En vaan voi itselleni mitään.
Suutun kun mieheni polttaa tupakkaa. Tekee sen salaa, mutta haistan aina ja jostain vaan huomaan sen että on polttanut vaikka ei haisisi. Asia ei olisi todennäköisesti näin tunteita herättävä, mutta ollaan molemmat lopetettu tupakoiminen ja aluksi mieskin oli ilman. Itselle siis tullut erittäin tärkeäksi savuttomuus (5v. Ilman). Tänään taas mies selkeästi lähti käymään kaverin luona illalla jotta sai vetää sen yhden tupakan. Haistoin tietenkin taas heti ja hermohan minulla meni :( sanokaa mulle hyvät ihmiset että olen kusipää nalkuttaja ja vika on minussa! On todella ahdistava olo NÄIN PIENESTÄ ASIASTA!
Onko jollain muulla vastaavia "suutun vaikka ei pitäisi suuttua"?
Tiedän että on jokaisen oma asia polttaako. Silti tunnen tällä hetkellä taas yökötystä miestä kohtaan. Voi kun pääsisi tästä asiasta vaan yli, enkä joutuisi pettymään mieheen kerta toisensa jälkeen :(
Tiedän myös että aloitus on joidenkin mielestä turha ja olen nainen jota kukaan ei halua, mutta olisi kiva kuulla onko muita vastaavanlaisia.
Kommentit (53)
Jos sua salailu, lupauksen pettäminen harmitti . Niin miks et vaan sano miehelles ihan reilusti et polttaa? Ei tarvi toisen salaa poltella. Ja jos sua häiritsee et toinen polttaa niin jätä.
Lisätään vielä, että mies valehtelee ettei ole polttanut. Tänään testasin onko pokkaa valehdella jos katson suoraan silmiin kun kysyn, ei pystynyt valehtelemaan. Kaunisteli asiaa että oli polttanut sätkän...joo sehän ei tupakkaa ole.
Ap
Suuttuisin minäkin, ei tuo ole pieni asia. Mies petti luottamukseksesi.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:03"]Lisätään vielä, että mies valehtelee ettei ole polttanut. Tänään testasin onko pokkaa valehdella jos katson suoraan silmiin kun kysyn, ei pystynyt valehtelemaan. Kaunisteli asiaa että oli polttanut sätkän...joo sehän ei tupakkaa ole.
Ap
[/quote]
Se ties että tuo tupakoimattomuus on sulle todella iso asia, ei se varmaan halunnu tuottaa pettymystä. Mut se pettymys ois ollu pienempi paha ku luottamuksen pettäminen. Ikävästi teki miehes. Toivottavasti ymmärs katua ja olla pahoillaan.
Entä jos päätät ryhtyä kasvissyöjäksi, pitääkö miehesikin luopua lihasta?
Päivittäinen lihan syöminen altistaa syövälle.
Olen sanonut että senkus poltat rehdisti että en jaksa enää välittää. Mies sanoo tähän että ei halua polttaa ja lupaa aina vaan yrittää TOSISSAAN! Toki tuntee minut hyvin ja tietää että tungen samalla sormia kurkkuun kun mietin häntä tupakoimassa :)
Joskus kun ollaan aiheesta ekoja kertoja riidelty, mies on suuttunut kun olen kyttääjä valittaja. Olen silloin sanonut, että niin kauan kun minua häiritsee polttaminen, tiedät että rakastan sinua ja välitän. Kun asia ei minua enää hetkauta yhtään, saattaa olla että on myös tunne muuttunut miestä kohtaan. En tiedä onko näin...nyt 3 vuotta menty näin, että jää silloin tällöin kiinni savuttelusta, edelleen harmistun todella kun on polttanut :(
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:09"]Entä jos päätät ryhtyä kasvissyöjäksi, pitääkö miehesikin luopua lihasta?
[/quote]
Ollaan molemmat päätetty luopua tupakasta. Minä vähän aikaisemmin kuin mies. Silloin mies omasta tahdostaan halusi olla savuton! Ilmoitin jo silloin, että miettii asian tarkkaan sillä tiedän miten suhtaudun jos retkahtaa.
Mun mies aloitti tupakoinnin salaa minulta, kun olin viimeisimmällä raskaana. Epäilin hieman, mutta en voinut uskoa, että hän ei kertoisi asiasta. Synnärillä ollessa haistoin kuitenkin selvästi, että hän oli käynyt tupakalla. Tietysti se harmitti, mutta en suuttunut paljoa. Tein vain miehelleni selväksi, että salailu loukkasi enemmän kuin itse tupakointi. Ilokseni hän onnistui parin kuukauden päästä lopettamaan uudestaan.
Eikö joskus ollut tutkimus jossa todettiin että yksi tae parisuhteen onnistumisesta on samanlainen tupakointitottumus että sen puitteissa olet normaali suhtautumiseltasi.
Ääh...anteeksi että unohdan laittaa että ap kirjoittanut. Eli 8 ja 9 on AP
Niin no piti sun miehes lupauksensa yrittää. Ja kun ei pystyny poltti sit kaverin luo. Nyt sä möksähit sit sille ku ei se onnistunutkaan? Anna aikuisen miehen olla . Toi on kyttäämistä
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:09"]Entä jos päätät ryhtyä kasvissyöjäksi, pitääkö miehesikin luopua lihasta?
[/quote]
Ollaan molemmat päätetty luopua tupakasta. Minä vähän aikaisemmin kuin mies. Silloin mies omasta tahdostaan halusi olla savuton! Ilmoitin jo silloin, että miettii asian tarkkaan sillä tiedän miten suhtaudun jos retkahtaa.
[/quote]
miks sun pitäs seb retkahdukseen jotenki suhtautua? En yhtää ihmettele et se sun miehes sulle valehteli. Oot varmaa just niit ihmisii jotka suuttuu asiasta ku asiasta jos ei mee oman tahdon mukaan. Eniten sua suututtaa ku miehes retkahti
Mies tietää että en halua elää tupakoitsijan kanssa. Olen perustellut myös sillä, että pelkään alkavani itse polttaa uudelleen.
Onko se kyttäämistä jos koko olohuone haisee pahalle kun mies "ei ole polttanut.."? Kun mies kuorsaa, keuhkoista tulee vanha tupakan haju. Miehellä on tapana vielä pitäö minua kainalossa jolloin usein myös kuorsaa suoraan mun naamaan...kun olin raskaana, jouduin siirtymään toiseen huoneeseen nukkumaa koska meinasin oksentaa. Onko sekin kyttäämistä?
Ap
Olisiko parempi, että mies sitten vetäisi sen yhden röökinsä kotona? Tupakoinee tosi vähän kuitenkin? Jos onnistuisi pärjäämään vaikka yhdellä iltatupakalla, niin ei tarvis piilotella ja toisaalta en usko, että kuolee siihen yhteen tupakkaan päivässä, jos ihan aidosti pystyy pysymään siinä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:09"]Entä jos päätät ryhtyä kasvissyöjäksi, pitääkö miehesikin luopua lihasta?
[/quote]
[/quote]
miks sun pitäs seb retkahdukseen jotenki suhtautua? En yhtää ihmettele et se sun miehes sulle valehteli. Oot varmaa just niit ihmisii jotka suuttuu asiasta ku asiasta jos ei mee oman tahdon mukaan. Eniten sua suututtaa ku miehes retkahti
[/quote]
Tottakai suututtaa miehen retkahdus. Sehän tämän koko ketjun pointtikin on??
Olen välillä turhankin joustava ja ymmärtäväinen. Mm perheen rahat käytettyään (tai korjataan oman tilinsä, josta pitäisi tankata hänen omaan autoonsa bensaa jotta pääsee töihin mm.) Olen harmissani, mutta en mäkätä. Annan bensarahaa ja sanon voi voi kun ei pääse työkavereiden kanssa kahville. Taidat itse olla tupakoitsija.
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:17"]
Mies tietää että en halua elää tupakoitsijan kanssa. Olen perustellut myös sillä, että pelkään alkavani itse polttaa uudelleen.
Onko se kyttäämistä jos koko olohuone haisee pahalle kun mies "ei ole polttanut.."? Kun mies kuorsaa, keuhkoista tulee vanha tupakan haju. Miehellä on tapana vielä pitäö minua kainalossa jolloin usein myös kuorsaa suoraan mun naamaan...kun olin raskaana, jouduin siirtymään toiseen huoneeseen nukkumaa koska meinasin oksentaa. Onko sekin kyttäämistä?
Ap
[/quote]
Sinä aloit olla tupakoitsijan kanssa, turha itkeä asiaa enää.
En tiedä tulenko koskaan olemaan sujut sen suhteen että polttaisi, edes sitä yhtä. En voi käsittää miksi tämä on näin vaikeaa minulle :(
Ap
[/quote]
Sinä aloit olla tupakoitsijan kanssa, turha itkeä asiaa enää.
[/quote]
Ja mies savuttoman...eli erotaan suosiolla????
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:17"]Mies tietää että en halua elää tupakoitsijan kanssa. Olen perustellut myös sillä, että pelkään alkavani itse polttaa uudelleen.
Ap
[/quote]
no jos et kerran halua tupakoitsijan kanssa niin mitä teet enää miehes kaa? Onko se tupakan lopetus ees ollu alunperinkää vapaaehtosta?sanoit aikasemmin et miehes halus myös olla savuttomana sit samaa syssyy heitit jotain et miehes tietää miten reagoit jos retkahtaa, ja sit et kumminkaa haluu olla tupakoitsijan kaa? Mitä jos miehes ois sanonu jo heti alussa että ei aio lopettaa. Oisitko jo sillon jättäny vai mitä? Onkohan loppupeleis ollu vapaaehtosta
Et sinä tupakoinnista suuttunut, vaan salailusta ja lupauksen pettämisestä.
Minusta ihan normaali reaktio.
T. Toinen mies