Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä on teille uusioperheiden vihaajille ja eroavia halveksuville

Vierailija
19.08.2014 |

Tänään sain taas äidiltä viestin, että isä oli käynyt häneen käsiksi viime yönä. Olen 30-vuotias ja sotku alkoi, kun olin muistaakseni 5-v. 

Rukoilin koko lapsuuteni, että he eroaisivat. Nyt tiedän jo että sitä on turha toivoa ja äiti leuhkii sillä että he ovat pysyneet yhdessä kaikki nämä vuodet. Totta, minulla on "ehjä" koti jonne mennä perheeni kanssa jouluksi, lapsillani on mummola jne. jne., mutta minulla on vaikea historia erilaisten mielenterveydellisten ongelmien mm. masennuksen kanssa. 

EHJÄ PERHE EI OLE MIKÄÄN ONNELA, se voi olla vuosikausien helvetti ja pilata lastenne elämän. Joten te kaikki uusioperheitä, äitipuolia, uusia isiä ja eroavia ihmisiä haukkuvat menkää itseenne ja pohtikaa onkohan se sittenkin hyvä juttu, että nykyään erotaan niin helposti. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellisempi uusioperheessä kun siinä jossa isä joi.

Älkää aina jaksako tuomita sitä mistä ette tiedä. Tää uusioperheiden lyttääminen on yhtä typerä av aihe kun se että saako vai eikö saa olla pillukarvoja. Onko käynyt mielessä että muille saattaa sopia sellainen mikä itselle ei sovi?

Vierailija
2/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:31"]

Uusperhe vaatii vielä paljon kovempaa kanttia onnistuakseen kuin tavallinen perhe. Siinä on mukaan sotkettuna vielä exät ja muut sukulaiset. Mun ja sun lapset. Ei taida ongelmatonta olla sielläkään! Uskompa vain että toimivimmat perheet ovat kuitenkin ne tavalliset perheet.

[/quote]

Ainakaan ei olla jääty siihen ensimmäiseen liittoon, joka on ollut ilmeisesti rakkaudeton ja ongelmallinen – eikö? Miten niiden lasten olisi parempi elää ja olla siinä aikaisemmassa liitossa? Moni jää suhteeseen vain lasten takia, lapset kyllä tietävät sen ja kantavat taakkaa vielä aikuisiälläkin tästä uhrauksesta. 

Ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:23"]Ja mikä ihme takaa, että uusperheessä ei ole väkivaltaa tai alkoholismia? Uusperheiden lapsia työnnetään sijaiskoteihin eli onko se todellista onnea, että lapset heivataan pois kodista, jotta uusperheessä puolisot voi omistautua toisilleen?

[/quote]

No nyt meni jo yleistyksen puolelle :D

[/quote]

No kuule näin valitettavasti monesti käy. Lapset hoidossa esim. mummolassa/exällä kokoajan että ihqut uudet rakastuneet saavat kuherrella kahdestaan. Tosi hienoa tuo uusperhe elämä. Näin jokaisessa tuntemassani uusperheessä.

Vierailija
4/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuin aloitukseen, koska useinkin puhun eroa vastaan. En kuitenkaan muista nähneeni lausuntoja, joissa kehotettaisiin pysymään lasten takia yhdessä, kun perheessä esiintyy henkistä tai fyysistä väkivaltaa tai alkoholia tai huumeita. Peliaddiktio saattaa kiivetä listalle sekin.

Ihmettelen, miksi aloittajan kaltaiset kommentoijat aina sivuuttavat tämän listan olemassaolon. Sehän kuitenkin on ratkaiseva: on tilanteita, joissa perhe pitäisi yrittää pitää kasassa lasten takia, ja on tilanteita, joissa se pitää hajoittaa lasten takia, vaikka itse vielä haluaisikin yrittää.

Vierailija
5/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain äidin uudesta avioliitosta isäpuolen, jonka kanssa ollaan parhaita ystäviä vaikka hän erosi äidistäni jo 10 vuotta sitten.

Vierailija
6/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:23"]

Ja mikä ihme takaa, että uusperheessä ei ole väkivaltaa tai alkoholismia? Uusperheiden lapsia työnnetään sijaiskoteihin eli onko se todellista onnea, että lapset heivataan pois kodista, jotta uusperheessä puolisot voi omistautua toisilleen?

[/quote]

Ei kai mikään takaakaan, mutta jos ydinperhe eroaa niin siihen on varmaankin joku hyvä syy? Ei onneton uusioperhekään ole mikään ratkaisu, mutta ihmettelen syvästi miten muilla on kanttia tuomita eroavien ratkaisuja niin kovalla kädellä. 

Ap. 

Vierailija
7/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:23"]Ja mikä ihme takaa, että uusperheessä ei ole väkivaltaa tai alkoholismia? Uusperheiden lapsia työnnetään sijaiskoteihin eli onko se todellista onnea, että lapset heivataan pois kodista, jotta uusperheessä puolisot voi omistautua toisilleen?

[/quote]

[/quote]

No kuule näin valitettavasti monesti käy. Lapset hoidossa esim. mummolassa/exällä kokoajan että ihqut uudet rakastuneet saavat kuherrella kahdestaan. Tosi hienoa tuo uusperhe elämä. Näin jokaisessa tuntemassani uusperheessä.

[/quote]

No sitten tunnet hyvin erilaisia ihmisiä kun minä esimerkiksi. Tiedän enemmän ydinperheitä joilla lapsille pitäis olla koko ajan hoitopaikka että vanhemmat saavat omaa aikaa.

Vierailija
8/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:23"]Ja mikä ihme takaa, että uusperheessä ei ole väkivaltaa tai alkoholismia? Uusperheiden lapsia työnnetään sijaiskoteihin eli onko se todellista onnea, että lapset heivataan pois kodista, jotta uusperheessä puolisot voi omistautua toisilleen?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei näin ainakaan meillä, sori vaan. Aika typerää yleistystä, josta kalskahtaa pieni kateuden tuoksu. 

Vierailija
9/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuin aloitukseen, koska useinkin puhun eroa vastaan. En kuitenkaan muista nähneeni lausuntoja, joissa kehotettaisiin pysymään lasten takia yhdessä, kun perheessä esiintyy henkistä tai fyysistä väkivaltaa tai alkoholia tai huumeita. Peliaddiktio saattaa kiivetä listalle sekin.

Ihmettelen, miksi aloittajan kaltaiset kommentoijat aina sivuuttavat tämän listan olemassaolon. Sehän kuitenkin on ratkaiseva: on tilanteita, joissa perhe pitäisi yrittää pitää kasassa lasten takia, ja on tilanteita, joissa se pitää hajoittaa lasten takia, vaikka itse vielä haluaisikin yrittää.

[/quote]

Tällä palstalla tuomitaan kaikki uusioperheet ja eroavat, piste. Näin olen kokenut ja näitä keskusteluja kun täällä vähänkin lukee, niin se on aika selvää. 

Ap. 

Vierailija
10/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:33"]"Tavalliset perheet"? Mitä ne on????

[/quote]

Äiti + isä + lapsi/lapset =normiperhe

[/quote]

Ei ole enää.

Vierailija
11/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:33"]"Tavalliset perheet"? Mitä ne on????

[/quote]

Äiti + isä + lapsi/lapset =normiperhe

[/quote]

Ei ole enää.

Vierailija
12/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei näin ainakaan meillä, sori vaan. Aika typerää yleistystä, josta kalskahtaa pieni kateuden tuoksu. 

[/quote]

Ei vaan surku käy lasten puolesta. Toivottavasti olen tosiaan väärässä ja kunnollisiakin uusperheitä löytyy.

Vierailija
13/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei vaan surku käy lasten puolesta. Toivottavasti olen tosiaan väärässä ja kunnollisiakin uusperheitä löytyy.

[/quote]

Voin kertoa että löytyy. Minäkin tiedän monia.

Vierailija
14/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuomitse eroa enkä vihaa uusperheitä, mutta olen saattanut kommentoida täällä negatiivisesti uusperhettä pykäävien älytöntä kiirettä saada nopeasti se uusi perhe kasaan ja unohtaa kokonaan ne vanhat lapset. Tämä taas johtuu siitä, että tapaan työssäni traumatisoituja lapsia ja hyvin moni heistä elää uusperheessä. On surullista kuunnella sitä lapsen tuskaa, kun vanhempi/vanhemmat ovat hänet unohtaneet uuden onnen ja uusien lasten myötä.

Vielä surullisempaa on kuunnella sitä vanhempaa, joka hehkuttaa uusperheensä toimiuutta ja toteaa siinä ihan lapsen kuullen, että heidän uusperheensä on toimiva ja onnellinen, ainoastaan tämä yksi lapsi on viallinen ja väärä. Kyllä niitä viallisia lapsiakin löytyy, mutta jostian ne viat syntyvät. Jostain syntyy se lapsen ahdistus ja tuska. Ja vaikka kuinka se vanhempi haluaa uskotella, ettei se lapsi kärsi siitä uusperheestä vaan muuten vain angstailee murrosiän tuskia, niin silti pitäisi yrittää mennä hetkeksi itseensä ja miettiä, milloin viimeksi on tehnyt päätöksiä vain tätä lasta ajatellen. Isotkin lapset tarvitsevat vanhempiaan.

En yritä tuomita tässä uusperheitä vaan enemmänkin kehottaa maltillisuuteen. VAikka eletäänkin täällä vain kerran, niin lasten saamisen jälkeen pitäisi myös muistaa, että niin elävät ne lapsetkin. Niin kauan kun he vielä asuvat kotona, pitäisi heidän onnellisuuteenkin panostaa. Ehkä sitä uutta perhettä ei tarvitse saada kasaan hetkessä. Ehkä toimivin perhe syntyy siitä, kun annetaan kaikille aikaa sopeutua ajatuukseen.

Vierailija
15/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:23"]Ja mikä ihme takaa, että uusperheessä ei ole väkivaltaa tai alkoholismia? Uusperheiden lapsia työnnetään sijaiskoteihin eli onko se todellista onnea, että lapset heivataan pois kodista, jotta uusperheessä puolisot voi omistautua toisilleen?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mulla paras ystävä on nyt 3v asunut uuden miehen kanssa. Miehellä ei lapsia, ystävälläni kaksi. Hoitavat lapset yhdessä, ulkopuolinen ei varmasti huomaisi eroa ydinperheeseen. Heillä on kaksi kertaa kuukaudessa vuorokausi kahdenkeskistä aikaa, kun lasten biologinen isä ei suostu lapsia pitämään kuin joka toinen viikonloppu yhden yön.

Vierailija
16/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:49"]

[/quote]

Tällä palstalla tuomitaan kaikki uusioperheet ja eroavat, piste. Näin olen kokenut ja näitä keskusteluja kun täällä vähänkin lukee, niin se on aika selvää. 

Ap. 

[/quote]

Olen minäkin niitä lukenut, mutta en saa samaa loppupäätelmää aikaan. Sinun taustasi vaikuttaa siihen, missä sävyssä niitä luet. Totta kai tyhmyrit yleistävät ehdottomuuteen asti, mutta silloin olet itse liian yksisilmäinen lukija, jos luulet että heitä pitää kuunnella. Moni kirjoittaa yleisellä tasolla, ja järkevät nimenomaan tekevät näin, koska ei voi tietää keskustelun kohteena olevan perheen asioita. Toki provosoidaan ja provosoidutaan, ja se on tarkoituskin, jotta ihmiset joutuisivat miettimään toistenkin näkemyksiä vaikkei se oikein sillä hetkellä huvittaisikaan. Kukaan ei hyödy pitemmän päälle keskusteluista, joissa pelkästään silitetään ja hyssytellään, sen voi tehdä itse itselleen.

Kun ihmisillä on tietty romanttisen rakkauskäsityksen luoma paine lähteä liitoistaan ennen aikojaan, pakkohan sitä vastaan on puhua, vaikka tämä tuntuukin väkivaltaisten perheiden lapsista vääryydeltä. Mutta ihanko oikeasti olet mielestäsi nähnyt täällä keskusteluja, joissa lyötyä puolisoa kehotetaan jäämään liittoon? Ensimmäiseksihän kysytään, onko teillä lapsia, ja miksi et vie heitä turvaan.

Sinulle aiheuttaa varmasti koko ajan paineita tuo, jos äitisi kerran kalastelee lapsen hyväksyntää ratkaisuilleen pätemällä pitkällä liitollaan. Ymmärrä, että hän on väärässä ja itse asiassa painostaa sinua. Painostaminen on hyvin herkästi henkistä väkivaltaa. Näin on etenkin silloin, jos hän ollenkaan ymmärtää, miten sinä asian koet.

Vierailija
17/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jäi sanomatta: jos äitisi valittaa sinulle isän päällekäymisistä, voit aivan hyvin kieltää sen. Sano, että jos hän tarvitsee apua, soittakoon hätänumeroon. Hän on valinnut jäädä, silloin hän ei saa levittää pahaa oloaan lasten kannettavaksi tiedottamalla kokemistaan vääryyksistä. Mitäpä lapsi asialle voi, menee läpsimään isää sormille ja sanoo, että häppee vähä?

Vierailija
18/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapainen tilanne minullakin. Vanhempani ovat edelleen naimisisaa, mutta lapsuuteni oli kauhea ja niitä traumoja olen joutunut käsittelemään terapiassa. Isälläni vaikeita mielenterveysongelmia ja mm. pahoinpiteli meitä lapsia. Äiti antoi tämän tapahtua ja otti minut uskotukseen.

Vierailija
19/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä ihme takaa, että uusperheessä ei ole väkivaltaa tai alkoholismia? Uusperheiden lapsia työnnetään sijaiskoteihin eli onko se todellista onnea, että lapset heivataan pois kodista, jotta uusperheessä puolisot voi omistautua toisilleen?

Vierailija
20/23 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe vaatii vielä paljon kovempaa kanttia onnistuakseen kuin tavallinen perhe. Siinä on mukaan sotkettuna vielä exät ja muut sukulaiset. Mun ja sun lapset. Ei taida ongelmatonta olla sielläkään! Uskompa vain että toimivimmat perheet ovat kuitenkin ne tavalliset perheet.