Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko kuumat aallot kestää?

Vierailija
04.08.2021 |

Koska ne loppuu?
Mulla on nyt ollut jo 2 vuotta lähes koko ajan liian kuuma ja hiki päällä ja alan olla jo aika väsynyt.
En nuku hyvin enkä jaksa tehdä mitään kun hikoilen koko ajan vähän väliä. Kuumaa ruokaakaan en voi syödä kun tulee hiki.
Tämä alkaa olla jo rasittavaa. En jaksa

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on synkkiä kokemuksia. Ihmettelen, miten nämä 50+ julkkisnaiset ovat aina hehkuttamassa hyvinvointiaan ja naisen ”parasta” ikää vanhetessaan, jos se on pelkkää kuumien aaltojen ja hien täyttämää loppuelämää tai sitten rintasyöpää.

Eiköhän se käytä hormoneja. Muuten näyttäis olevan aika vaikeaa jaksaa olla hehkeä ja energinen.

Vierailija
42/56 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yli 50-vuotiailla vielä se##ielämää? Ilmeisesti villeissä kuvitelmissa myös 70-vuotiailla. Vanhuksilla on perussairauksia, lääkitykset, virtsankarkailua, miehillä impotenssia ja naisilla haluttomuutta.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä 60+ mies (tai onkohan sittenkin nainen), kirjoittelee täällä ja raapii tyhjiä pussejaan, ei sinne enää kerry kuin ruskeaa spermaa, jota kukaan nuori nainen ei halua haistella. Gyrpää saa vatkata tuntikausia, eikä mitään nostetta tule. Kuka nuori nainen haluaa tällaista, 50-60+ suomalainen mies ei saa nuorta naista muutakuin avaamalla kukkaron, eli maksullisia naisia. Voi voi...!

Höpöhöpö, olemme 7-kymppinen pariskunta ja kyllä meillä kaikki pelaa ilman mitää apukonsteja.

Nuoret naiset katselee miestäni, mutta hän ei tykkää tyrkyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti 5v. Ei hirveän pahoja. Ainoa vv oire

Monessa suhteessa kyllä elämä alkoi vasta tästä - ei tarvitse miettiä kuukautisten mukaan koska rakastelee tai matkustaa, ei pms oireita, henkisesti paljon helpompi elämänvaihe.

Hiukset on yhä päässä, seksi maistuu eikä tarvita liukkaria, rupsahtaminenkin tapahtui vuosia vv jälkeen muista syistä. Kyllä mulla vielä käyttöä on ainakin oman mieheni, 4 lapsen ja 3 lastenlapsen srkä työnantajan ja ystävien mielestä:)

Parhaat työsuhteenikin olen aloittanut 48v, 52v, 54v ja 58v. Aina "ostettu" parempaan hommaan

Vierailija
44/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin jostain että vaihdev. kestää keskim. 7 vuotta. yli 60v yleensä loppuvat. eroja tietty on.

Vierailija
45/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois ainakin kahvi, alkoholi, sokeri ja vehnä. 

Mulla auttaa ruokavalio paljon hikoiluun. Oikeastaan ei hikoiluta enää ollenkaan. 

Vierailija
46/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistit yhteen lauseeseen. "Totta joka sana. Ensin oli ovulaatio, loput korjaa evoluutio."

Naisen hedelmällisyys alkaa laskea jyrkästi jo 35-vuotiaana. Oman hedelmällisyyden loppuminen on valtava suru. Muutama sata vuotta sitten naiset elivät korkeintaan menopaussiin asti ja sitten kuolema korjasi. Vaihdevuosissa naisen ulkonäkö rupsahtaa ja rupsahtamisen mukana se¤¤ihalu vähenee. Osalla se¤¤ihalu loppuu kokonaan ja parisuhteessa alkaa selibaatti. Vaihdevuodet ja vanheneminen tarkoittavat raihnaista ja kurjaa loppuelämää.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vaihdevuodet alkavat, niin naisen elämä on jo takana. Vaihdevuosi-ikäinen on vanha, rupsahtanut, ruma ja biologisesti täysin turha. Niin kauan, kun nainen on hedelmällisessä iässä eli pystyy tulemaan luonnollisesti raskaaksi, synnyttämään ja imettämään lapsensa, nainen on biologisesti tarpeellinen. Hedelmällinen nainen on myös hehkeä ja kaunis.

Kun omat lapset on synnytetty, imetetty, hoidettu ja kasvatettu aikuisiksi, niin naisella ei ole enää mitään virkaa. Myös työelämässä vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat fyysisesti ja henkisesti usein huonokuntoisia, raihnaisia ja tehottomia. Ikääntyvät naiset ovat yleensä rapakuntoisia, ylipainoisia, keskivartalolihavia ja jo 50-vuotiailla on monia perussairauksia.

Vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat usein toistuvilla ja pitkillä sairauslomilla ja omilla "sairauslomilla" - milloin milläkin tekosyillä. Työnantajat eivät halua rekrytoida yli 45-50-vuotiaita naisia, vaan he rekrytoivat nuorempia naisia ja eri-ikäisiä miehiä. Nuoria ja tehokkaampia työntekijöitä löytyy pilvin pimein.

Totta joka sana. Ensin oli ovulaatio, loput korjaa evoluutio.

Vierailija
47/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on synkkiä kokemuksia. Ihmettelen, miten nämä 50+ julkkisnaiset ovat aina hehkuttamassa hyvinvointiaan ja naisen ”parasta” ikää vanhetessaan, jos se on pelkkää kuumien aaltojen ja hien täyttämää loppuelämää tai sitten rintasyöpää.

Jos kertoo, että on (ajoittain) kuumia aaltoja ja sairasti (hyväennusteisen) rintasyövän, se ei tarkoita, että koko elämä olisi pilalla ja ettei voisi tuntea itseään hyvinvoivaksi ja jopa hehkeäksi.

Joku kirjoitti rimpsun, mitä pitää tehdä, että kuumat aallot vähenisivät tai niitä ei olisi. Elintapani ovat kunnossa, ja silti niitä on. Uskoisin, että niille ei ihan kauheasti mitään voi tehdä. Toki kyllin rasittava kuntoilu ylipäätään tekee paremman olon.

Vierailija
48/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti 5v. Ei hirveän pahoja. Ainoa vv oire

Monessa suhteessa kyllä elämä alkoi vasta tästä - ei tarvitse miettiä kuukautisten mukaan koska rakastelee tai matkustaa, ei pms oireita, henkisesti paljon helpompi elämänvaihe.

Hiukset on yhä päässä, seksi maistuu eikä tarvita liukkaria, rupsahtaminenkin tapahtui vuosia vv jälkeen muista syistä. Kyllä mulla vielä käyttöä on ainakin oman mieheni, 4 lapsen ja 3 lastenlapsen srkä työnantajan ja ystävien mielestä:)

Parhaat työsuhteenikin olen aloittanut 48v, 52v, 54v ja 58v. Aina "ostettu" parempaan hommaan

Olet hyvä esimerkki naisesta, jolle on työelämäkin hymyillyt. Olen iloinen puolestasi.

Naisen vaihdevuosioireet ja elämänkokemukset obat jokaisella yksilöllisiä. On taatusti naisia, joille ei elämä hymyile mutta ei se pelkistä vaihdevuosista johdu. Kokemuksia on siis äärestä laitaan. Jotkut sairastuvat nuorina kuolevat ennenaikaisesti.

MInua itseäni ovat monet asiat koetelleet mutta toistaiseksi olen jaksanut laittaa pään pystyyn ja kävellä kohti uusia pettymyksiä. (Väännös tarkoituksellinen.)

Muutama kuuma aalto (ilman mainittavaa hikeä) ja vakava mutta hoidettu sairaus eivät minua hetkauta. Hiuksetkin ovat vahvat ja pitkät:)

Tämä sepustus siksi, että on turhaa manata joukkohysteriaa, että vanhenevan naisen elämä on ohitse. Ne jotka joutuvat kuolemaan ennen aikojaan, eivät vanhene - kaikki muut vanhenevat ja siihen voi itsekin vaikuttaa edes jossain määrin.

Vierailija
49/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kuumia aaltoja muutaman kuukauden ajan viiskymppisenä vaikka olen mies! 

Andropaussi.

Vierailija
50/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, kuulostaa kauhealta. Itselläni kesti noin kolme kuukautta, eikä koko sinä aikana ollut kuin muutama "aalto".

Hae tosiaan apua gynekologilta.

Gynekologi ei anna riskipotilaaalle kaikkia muita koskevia apuja.

Vierailija
51/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoito kuulostaa "auttavalta", kyllä, saattaa auttaa, mutta luetelkaa samalla haittatekijät, kuten erittäin suuri rintasyöpäriski. Moni, joka on aloittanut hoidon vanhemmalla iällä, on sairastunut rintasyöpään, se on ikäänkuin kolikon toinen puoli.

Esim ylipaino on huomattavasti suuremmin rintasyöpäriskiä kasvattava, mutta eipä pelotella lihavia näissä keskusteluissa sillä.

Vierailija
52/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhulla odotan mitä kaikkia oireita tulee. Toukokuussa tuli eka "kuuma aalto" tai minulla se ei ole aalto vaan pelkkä pää tulee yhtäkkiä tosi kuumaksi. Menee onneksi äkkiä ohi...ainakin vielä. Olen 52v. En voi käyttää hormonikorvaushoitoa koska minullakin on veritulppariski. Yksi veritulppa on jo ollut reidessä pari vuotta sitten.

Pään seudun kuumotus mutta ajattelen sen ahdistuksesta johtuvaksi.

Vierailija
53/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä sinun kohdallasi voi ennustaa kukaan. Jollakin kestää yhtenä yönä puoli kolmesta neljään, jollakin toisella vuodesta 2014 vuoteen 2028.

Vierailija
54/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kokeillut akupunktiota?

Itse sain apua siitä, siksi suosittelen! 🤗

En myöskään voinut ottaa hormonilääkitystä, koska ollut kaksi veritulppaa ja geenimutaatio joka tekee tulppia.

Vierailija
55/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin enää kauaa. Useat vuodet ovat harvinaisia. Voisit aikasi ratoksi korjailla elintapoja ja kokeilla, voisiko lämpimän ruoan  pelko olla vain pääsi sisällä. Se on aivan tavallista, mutta hyvin rasittavaa kuunnella. Älä ainakaan vaivaa ketään hoitajaa asialla, koska tämä aiheuttaa vain inhoresaktioita meissä jotka ei jaksettaisi tällä palkalla kuunnella marinaa pikkuasioista.

Oletko hoitotyöläisten (mukaan lukien kehnot lääkärit) aatelia vai trolli?

Mutta näinhän se tuppaa olemaan: eivät kaikki gynekologitkaan kykene ottamaan vakavasti vaivoja, jotka leimataan vain naisten vaivoiksi.

Joillakin ei paljon mitään vaivpja ja joillakin kaikki. Esimerkiksi yöhikoiluun liittyvä unettomuus voi todella viedä voimat joillakin naisilla, jotka yrittävät vielä sinnitellä työssäkin.

Vierailija
56/56 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoito kuulostaa "auttavalta", kyllä, saattaa auttaa, mutta luetelkaa samalla haittatekijät, kuten erittäin suuri rintasyöpäriski. Moni, joka on aloittanut hoidon vanhemmalla iällä, on sairastunut rintasyöpään, se on ikäänkuin kolikon toinen puoli.

Esim ylipaino on huomattavasti suuremmin rintasyöpäriskiä kasvattava, mutta eipä pelotella lihavia näissä keskusteluissa sillä.

NImenomaan. Ylipaino kasvattaa rintasyöpäriskia. Ei myöskään ole olemassa turvallista alkoholinkulutuksen rajaa, eli jokainen annnos alkoholia kasvataa riskiä.

Hormonikorvaushoito aiheuttaa jokusen ylimääräisen rintasyövän tuhatta naista kohti.

Itse ottaisin ne hormonit edelleen, vaikka sairastuinkin. Joku kysyi, lihottaako hormonikorvaushoito. Minua ei lihottanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi