Kauanko kuumat aallot kestää?
Koska ne loppuu?
Mulla on nyt ollut jo 2 vuotta lähes koko ajan liian kuuma ja hiki päällä ja alan olla jo aika väsynyt.
En nuku hyvin enkä jaksa tehdä mitään kun hikoilen koko ajan vähän väliä. Kuumaa ruokaakaan en voi syödä kun tulee hiki.
Tämä alkaa olla jo rasittavaa. En jaksa
Kommentit (56)
Just parhaillaan tässä aaltoilen. 11. vuosi menossa.
Mulla oli kuumia aaltoja muutaman kuukauden ajan viiskymppisenä vaikka olen mies!
Ensin kärsii vuosikymmeniä runsaista menkoista ja kivuista ja sitten hikoilee kuin emakko loput vuodet. Kiva.
Sanonpahan vaan, että päästään pahasti vialla on ne miehet, jotka naiseksi haluaa. Ei naiseus ole vain kukkamekkoja ja punaa huulissa ja kynsissä.
Vierailija kirjoitti:
Kun vaihdevuodet alkavat, niin naisen elämä on jo takana. Vaihdevuosi-ikäinen on vanha, rupsahtanut, ruma ja biologisesti täysin turha. Niin kauan, kun nainen on hedelmällisessä iässä eli pystyy tulemaan luonnollisesti raskaaksi, synnyttämään ja imettämään lapsensa, nainen on biologisesti tarpeellinen. Hedelmällinen nainen on myös hehkeä ja kaunis.
Kun omat lapset on synnytetty, imetetty, hoidettu ja kasvatettu aikuisiksi, niin naisella ei ole enää mitään virkaa. Myös työelämässä vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat fyysisesti ja henkisesti usein huonokuntoisia, raihnaisia ja tehottomia. Ikääntyvät naiset ovat yleensä rapakuntoisia, ylipainoisia, keskivartalolihavia ja jo 50-vuotiailla on monia perussairauksia.
Vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat usein toistuvilla ja pitkillä sairauslomilla ja omilla "sairauslomilla" - milloin milläkin tekosyillä. Työnantajat eivät halua rekrytoida yli 45-50-vuotiaita naisia, vaan he rekrytoivat nuorempia naisia ja eri-ikäisiä miehiä. Nuoria ja tehokkaampia työntekijöitä löytyy pilvin pimein.
Totta joka sana. Ensin oli ovulaatio, loput korjaa evoluutio.
Tänne on selvästi eksynyt joku 60+ suomimies, jolla pussit on kuin kuivatut viinirypäleet, ryppyiset ja harmaat, kun hän seisoo alasti itsensä kanssa ja yrittää katsoa, onko varpaankynnet pitkät, niin pötsi on edessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut koko ikäni kova hikoilemaan, ei tarvitse tehd juuri mitään ja hiki valuu valtoimenaan. Odottelen kauhulla millaisia aaltoja tähän vielä voi tulla lisäksi, joudun varmaan asumaan suihkussa
Älä hätäile. Minä olen aina ollut kiusallisen kova hikoilemaan rasituksessa, mutta mitään kuumia aaltoja tai muutenkaan muutosta entiseen ei ole. Viimeisimmistä kuukautisista on nyt neljä kuukautta ja ikää 57 vuotta.
Kauhulla odotan mitä kaikkia oireita tulee. Toukokuussa tuli eka "kuuma aalto" tai minulla se ei ole aalto vaan pelkkä pää tulee yhtäkkiä tosi kuumaksi. Menee onneksi äkkiä ohi...ainakin vielä. Olen 52v. En voi käyttää hormonikorvaushoitoa koska minullakin on veritulppariski. Yksi veritulppa on jo ollut reidessä pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Huh, kuulostaa kauhealta. Itselläni kesti noin kolme kuukautta, eikä koko sinä aikana ollut kuin muutama "aalto".
Hae tosiaan apua gynekologilta.
Näin minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla naisista kuumat aallot jäävät loppuelämän vaivaksi, valitettavasti.
Itse kuulun ilmeisesti näihin. Luojalle kiitos, tuntemuksissa on vaiheita. Välillä voi olla helpompaa.
Kamalaa! Toivon niin, että tämä jo loppuisi tai vähentyisi edes. Olen aina inhonnut hikoilua ja saunomistakin.
Tarkennan tähän vielä omassta kokemuksestani, että minulla ei hormonikorvaushoitokaan oikein auttanut kuumuuden tuntemuksiin. Ja sitten sain rintasyövän, joka sinänsä oli läpihuutojuttu, kop, kop. Sen jälkeen on vaiheittain ollut kuumaa, kun siis korvaushoitokin piti lopettaa. Esimerkiksi nyt huomaan, että ehkä ei moneen viikkoon oikeastaan.
Onneni on, että minulla se on vain kuumuutta, en niinkään hikoile sitä ulos. Esimerkiksi kuntosalilla en muuten hikoile kovinkaan paljon, vaikka teen kyllä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vaihdevuodet alkavat, niin naisen elämä on jo takana. Vaihdevuosi-ikäinen on vanha, rupsahtanut, ruma ja biologisesti täysin turha. Niin kauan, kun nainen on hedelmällisessä iässä eli pystyy tulemaan luonnollisesti raskaaksi, synnyttämään ja imettämään lapsensa, nainen on biologisesti tarpeellinen. Hedelmällinen nainen on myös hehkeä ja kaunis.
Kun omat lapset on synnytetty, imetetty, hoidettu ja kasvatettu aikuisiksi, niin naisella ei ole enää mitään virkaa. Myös työelämässä vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat fyysisesti ja henkisesti usein huonokuntoisia, raihnaisia ja tehottomia. Ikääntyvät naiset ovat yleensä rapakuntoisia, ylipainoisia, keskivartalolihavia ja jo 50-vuotiailla on monia perussairauksia.
Vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat usein toistuvilla ja pitkillä sairauslomilla ja omilla "sairauslomilla" - milloin milläkin tekosyillä. Työnantajat eivät halua rekrytoida yli 45-50-vuotiaita naisia, vaan he rekrytoivat nuorempia naisia ja eri-ikäisiä miehiä. Nuoria ja tehokkaampia työntekijöitä löytyy pilvin pimein.
Tämän kirjoitti joko vaihdevuosi-ikäinen nainen tai vaihdevuosi-ikäinen mies, heh!
Veikkaan että mies, joka ei enää saa nuorta naista, ja selvästi vtuttaa.
Enää? Ei ole KOSKAAN saanut. Ei nuorta eikä vanhempaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Ensin kärsii vuosikymmeniä runsaista menkoista ja kivuista ja sitten hikoilee kuin emakko loput vuodet. Kiva.
Sanonpahan vaan, että päästään pahasti vialla on ne miehet, jotka naiseksi haluaa. Ei naiseus ole vain kukkamekkoja ja punaa huulissa ja kynsissä.
No mutta eihän heillä mitään menkkoja tai vaihdevuosia ole!
Voisitteko lopettaa tuon yhden pervon hyysäämisen. Tämä on vaihdevuosiketju. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla naisista kuumat aallot jäävät loppuelämän vaivaksi, valitettavasti.
Itse kuulun ilmeisesti näihin. Luojalle kiitos, tuntemuksissa on vaiheita. Välillä voi olla helpompaa.
Kamalaa! Toivon niin, että tämä jo loppuisi tai vähentyisi edes. Olen aina inhonnut hikoilua ja saunomistakin.
Tarkennan tähän vielä omassta kokemuksestani, että minulla ei hormonikorvaushoitokaan oikein auttanut kuumuuden tuntemuksiin. Ja sitten sain rintasyövän, joka sinänsä oli läpihuutojuttu, kop, kop. Sen jälkeen on vaiheittain ollut kuumaa, kun siis korvaushoitokin piti lopettaa. Esimerkiksi nyt huomaan, että ehkä ei moneen viikkoon oikeastaan.
Onneni on, että minulla se on vain kuumuutta, en niinkään hikoile sitä ulos. Esimerkiksi kuntosalilla en muuten hikoile kovinkaan paljon, vaikka teen kyllä kunnolla.
Kannattaa tarkistuttaa kilppariarvot, jos et hikoile kovassa rasituksessa. Itselläkin oli vastaava tilanne, ja olin todella tyytyväinen, kun en enää hikoillut, kunnes sitten selvisi syy.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on kestänyt jo vuosia eikä loppu näy. Hormoneja en halua monestakaan syystä.
Mulla alkoi 50 v ja käytin hormonikorvaushoitoa ja sain rintasyövän 60 v ja kuumat aallot alkoi uudestaan ja jatkuu.
T 72 v
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä 60+ mies (tai onkohan sittenkin nainen), kirjoittelee täällä ja raapii tyhjiä pussejaan, ei sinne enää kerry kuin ruskeaa spermaa, jota kukaan nuori nainen ei halua haistella. Gyrpää saa vatkata tuntikausia, eikä mitään nostetta tule. Kuka nuori nainen haluaa tällaista, 50-60+ suomalainen mies ei saa nuorta naista muutakuin avaamalla kukkaron, eli maksullisia naisia. Voi voi...!
Höpöhöpö, olemme 7-kymppinen pariskunta ja kyllä meillä kaikki pelaa ilman mitää apukonsteja.
Nuoret naiset katselee miestäni, mutta hän ei tykkää tyrkyistä.
Eikö ole ketään kertomaan, että kyllä aallot loppuu ja sitten on vielä jäljellä kivaa elämää pitkän aikaa?
Jo on synkkiä kokemuksia. Ihmettelen, miten nämä 50+ julkkisnaiset ovat aina hehkuttamassa hyvinvointiaan ja naisen ”parasta” ikää vanhetessaan, jos se on pelkkää kuumien aaltojen ja hien täyttämää loppuelämää tai sitten rintasyöpää.
Minulla ovat jo kovasti vähentyneet ja harventuneet. Joten toivoa on.
N57
up