miksi petät etkä ensin jätä ja jatka elämääsi sitten?
En ymmärrä, miksi ei voi ensin jättää nykyistä ja vasta sitten siirtyä seuraavaan? Vaikka uusi olisi siis jo katsottuna.
Mielestäni toista ihmistä vois sen verran kunnioittaa, että ei pitäis valheessa ja loukkais noin.
Kommentit (348)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:12"]
Pitäkää huolta liitoistanne ja älkää nalkuttako niille miehillenne joka asiasta, niin niiden ei tarvitse juosta vieraissa, kun kotona parisuhde kukoistaa. Monen miehen kohdalla en yhtään ihmettele vieraita naisia. Kun oma vaimo on kuin riivinrauta ja keskittyy sisustamiseen ja lasten vaatteisiin ja nalkuttaa koko ajan muidenkin kuullen.
[/quote]
Edelleen; jos akka sisustaa ja nalkuttaa, ota ero!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:31"]Ryöstele sinä Siwoja, jos haluat. Itse en osaa sitä pettämiseen rinnastaa, mutta en olekkaan nainen. Seksi on vain seksiä - sitä sinä et voi koskaan ymmärtää.
[/quote]
Ai nainen ei voi ymmärtää? Kyllä kuule naisetkin voivat paneskella ilman tunteita. Ei se silti pettämistä oikeuta. Ja mikä minä olen moralisoimaan? Olen kerran kännissä hairahtunut ja se oli kamalin teko, minkä olen tehnyt. En anna sitä itselleni koskaan anteeksi. Ja kerroinko miehelleni? Totta helvetissä kerroin.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:50"]
Voi vain kuvitella minkälaisia nämä pettäjät ovat talousasiossa, mitkään sopimukset eivät ole sitä varten että niistä pidettäisiin kiinni, vaan pettää saa niin paljon kun kerkiää, jos ei vaan jää kiinni. Oikein unelmatyöntekijä mihin tahansa firmaan...
[/quote]
Voi pyhä jeesus. Minä olen talousasioissa rautainen ammattilainen ja kaikki sopimuket on tehty lain puitteissa rikottavaksi, siksi menestyn liike-elämässä ja parisuhteissa. Jos aikuinen ihminen typistää itsensä lapsen tasolle, eikä tee omia valintojaan, arviota, eikä päätöksiä omasta elämästään vaan sulkee silmänsä toisen tekemisille, eikä arvosta itseään ja roikkuu tuossa rinnalla. Kyllä minä olen sen verran mukavuuden haluinen, että en mitää rupea eroamaan ja riitelemään rahasta, lasten tapaamisesista yms. koska se on jonkun tekopyhän hurskastelijan mielestä väärin. Puolisoni on ihan iso ihminen jo, eikä mikään viaton uhri.
[/quote]Näinhän se menee, juuri niin kuin sanot, omasta mukavuudenhalusta saa tehdä ihan mitä haluaa. :)
Luulen, että olet kaikessa muussakin elämässäsi mukavuudenhalun mukaan typeryydestä toiseen ajautuva ihminen, joka jättää jälkeensä savuavat rauniot.
[/quote]
Ja toinen hyvä pointti oli, että jokainen aikuinen on itse vastuussa omista valinnoista, arvioista ja päätöksistä. Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja, jos ei tunne omaa arvoaan ja merkitystään niin...Turha se on väittää ettei herrasmiehiä ei ole!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:54"]pettäjät haluavat olla rakastettuina moneen suuntaan. jatkuvia valheita ja ehkä mitä imelämpiä i love you lauseita, sitä tod näköisemmin äijä huseeraa monella rintamalla. vaikka netissä sata eri tyttö ''ystävää''..
[/quote]
Rakastan vaimoani ja myös toista naista. Tarkoitan aina mitä sanon. Vaikka panisin jotain muuta en hokisi juttuja jota en tarkoita.
Olen moraali-pettäjä. En olisi uskonut että vielä muutama vuosi sitten olisin ollut tässä tilanteessa ehdottomine mielipiteineni. Elämä on välillä yllättävää.
[/quote]Pitäisikö sinut laittaa holhouksenalaiseksi, kun elämä yllättää noin pahasti aikuista ihmistä?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:31"]Pettäjät saisi viedä kaikki saunan taakse.
[/quote]
Ei ole erillistä saunaa, mielensäpahoittaja.
Ero ja pettäminen ei tule ikinä yllätyksenä petetylle puolisolle, jos hän haluaa olla rehellinen. Mutta monesti varsinkin naiset sulkevat silmänsä ja sitten itkevät, että se toinen nainen tuli puskan takaa, kun heillä meni huonosti.
Lähipiiri on nähnyt jo kauan, että heillä menee todella huonosti ja toinen yrittää pyristellä eroon, mutta tämä silmänsä sulkenut nainen ei näe mitään ongelmaa, eikä halua parantaa liittoa.
Joskus pettäminen toimii herättäjänä ja auttaa suhdetta parantumaan, kun on pakko nähdä kipupisteet. Tai toinen on vain niin kypsä, että on valmis tekemään epätoivoisenkin teon, että pääsee pois kotihelvetistä. Kuten joku aiemmin kirjoitti, tiiviiseen parisuhteeseen ei mahdu kolmatta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:13"]
Voi vain kuvitella minkälaisia nämä pettäjät ovat talousasiossa, mitkään sopimukset eivät ole sitä varten että niistä pidettäisiin kiinni, vaan pettää saa niin paljon kun kerkiää, jos ei vaan jää kiinni. Oikein unelmatyöntekijä mihin tahansa firmaan...
[/quote]
Voi pyhä jeesus. Minä olen talousasioissa rautainen ammattilainen ja kaikki sopimuket on tehty lain puitteissa rikottavaksi, siksi menestyn liike-elämässä ja parisuhteissa. Jos aikuinen ihminen typistää itsensä lapsen tasolle, eikä tee omia valintojaan, arviota, eikä päätöksiä omasta elämästään vaan sulkee silmänsä toisen tekemisille, eikä arvosta itseään ja roikkuu tuossa rinnalla. Kyllä minä olen sen verran mukavuuden haluinen, että en mitää rupea eroamaan ja riitelemään rahasta, lasten tapaamisesista yms. koska se on jonkun tekopyhän hurskastelijan mielestä väärin. Puolisoni on ihan iso ihminen jo, eikä mikään viaton uhri.
[/quote]
Vaimosi kuulostaa suorastaan kehitysvammaiselta, miten päädyit aikoinaan hänen kanssaan yhteen?
[/quote]Rautainen parisuhteissa menestyvä ammattilainen on vetänyt lyhyen korren puolisoa valitessaan?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:29"]
Pitäkää huolta liitoistanne ja älkää nalkuttako niille miehillenne joka asiasta, niin niiden ei tarvitse juosta vieraissa, kun kotona parisuhde kukoistaa. Monen miehen kohdalla en yhtään ihmettele vieraita naisia. Kun oma vaimo on kuin riivinrauta ja keskittyy sisustamiseen ja lasten vaatteisiin ja nalkuttaa koko ajan muidenkin kuullen.
[/quote]
Edelleen; jos akka sisustaa ja nalkuttaa, ota ero!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Voi nyt helvetti...usko jo, että se ei aina ole niin helppoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:31"]
Ryöstele sinä Siwoja, jos haluat. Itse en osaa sitä pettämiseen rinnastaa, mutta en olekkaan nainen. Seksi on vain seksiä - sitä sinä et voi koskaan ymmärtää.
[/quote]
Huomaa että et ole koskaan elämässäsi ollut rakastunut, kuin itseesi. Olet varmasti puolisollesi valehdellut härskisti päin naamaa että olet rakastunut, varmasti siihen on ollut joku hyvä syy, olet tarvinnut puolison jotain tarkoitusta varten, ja puoliso on pitänyt saada harhautettua tekemään sopimus, jota et ole koskaan aikonutkaan noudattaa. Sopimus on yksipuolinen, toisen osapuolen tietämättä.
[/quote]
Sinä se varsinainen asiantuntija olet, kun tuosta vain huomaat asioita ja teet analyysia. Kuten sanoin jo aiemmin, ei kaikki sitä voi ymmärtää. Jos on joku asia mitä et ymmärrä, niin onke se syy demonisoida kyseinen asia? Onko sinun näkemyksesi se ainoa oikea? Vaikka kyseessä olisi yleisen moraalikäsityksen mukaisesti väärinteko, niin onko ehdoton? Mitenkä toiset kulttuurit jossa on ok harrastaa suhteen ulkopuolisia suhteita? Miksi ne tekee niin - viedäänkö heidätkin saunan taakse?
[/quote]
Minä en ole puhunut mistään saunan taa viemisestä, mutta sun mielestä on ihan ok siis valehdella? Pettäminen on valehtelua, petos raha-asioissa on rikos. Mutta sun mielestä puolisolle kuuluvan seksin jakelu kenelle tahansa puolison tietämättä on ihan ok? Onko vaimolla myös sama oikeus? Tietääkö hän siitä, vai kärvisteleekö pitäen yksipuolisesta sopimuksesta kiinni kun luulee sinunkin pitävän?
Minä en tiedä mitään kulttuuria jossa pettäminen ja valehtelu on ihan ok ja hyväksyttävää, valista minua, mikä kulttuuri tai maa mahtaa olla kyseessä.
[/quote] Esim. Ranskassa ja Italiassa on ihan tavallista, että miehellä on rakastajatar ja se sopii vaimolle. Siellä ei ole yhtä hysteerisia naisia vouhottamassa tällaisten asioiden kanssa.
[/quote]
Ahaa, valehteleeko nämä miehet (naiset) puolisolleen koko ajan? Ymmärrätkö mitä tarkoittaa petos?
Se nyt on sama, sanooko sille puolisolle, että minä käyn naiskentelemassa naapurin Pirkkoa, tai ei kerro. Ihan samanlainen huuto siitä tulee. Parempi vain pysyä hiljaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:32"]
Ero ja pettäminen ei tule ikinä yllätyksenä petetylle puolisolle, jos hän haluaa olla rehellinen. Mutta monesti varsinkin naiset sulkevat silmänsä ja sitten itkevät, että se toinen nainen tuli puskan takaa, kun heillä meni huonosti.
Lähipiiri on nähnyt jo kauan, että heillä menee todella huonosti ja toinen yrittää pyristellä eroon, mutta tämä silmänsä sulkenut nainen ei näe mitään ongelmaa, eikä halua parantaa liittoa.
Joskus pettäminen toimii herättäjänä ja auttaa suhdetta parantumaan, kun on pakko nähdä kipupisteet. Tai toinen on vain niin kypsä, että on valmis tekemään epätoivoisenkin teon, että pääsee pois kotihelvetistä. Kuten joku aiemmin kirjoitti, tiiviiseen parisuhteeseen ei mahdu kolmatta.
[/quote]Niin, naiset ne vaan ei tajuu, siksi pitää pettää.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:29"]
[/quote]
[/quote]
Voi nyt helvetti...usko jo, että se ei aina ole niin helppoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Miksi ei ole?
Kyllä se muuten on!
Avointa suhdetta kannattaa harkita. Jos joskus päätän rakastumisen ja järkisyiden (mahdolliset lapset) takia mennä miehen kanssa naimisiin, tehdään erilliset suulliset sopimukset siitä, että muita saa jatkossa kokeilla. En itse pysty millään uskomaan, että jaksaisin lopun ikääni harrastaa seksiä vain yhden ja saman miehen kanssa, joten suotakoon sama oikeus myös miehelle ajoittaisiin naiskaatoihin.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:34"]
Se nyt on sama, sanooko sille puolisolle, että minä käyn naiskentelemassa naapurin Pirkkoa, tai ei kerro. Ihan samanlainen huuto siitä tulee. Parempi vain pysyä hiljaa.
[/quote]Voi rassukkaa, kun hennon naisen huuto pelottaa. Intissä olit varmaan kakka housuissa, kun mies huusi.
Täs ketjus on joku petetty superpeukuttaja
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:25"]
Musta on hirveen hyvä että te pettäjät pystytte olemaan noin suoraselkäisiä teoistanne, vaikka itsekin käytätte sanaa "petin". Sanalla on selvästi eri tarkoitus teidän puheessa eikä sillä tarkoiteta luottamuksen laiminlyöntiä.
Mutta paha uskoo aina televänsä oikein, minkäs teet. Hyvä että itse kunnioitatte sentään ITSEÄNNE, kun muita ette. Itseänne kohtaan oleva kunnioitus onkin ainoa mitä ansaitsette.
[/quote] Voi ressukkaa, kun sinä olet naivi :D
[/quote]
Voi ressukkaa, kun selvästi osui ja upposi. Otan osaa puolisosi puolesta että on sinut kylkeensä löytänyt... mutta kuten sanoin, ettehän te näe asiassa mitään väärää joten ymmärrän kommenttisi :) itse näen tässä asiassa "naiviuteni" kuitenkin moraalina.
[/quote]
Mikään näistä asioista ei oikeuta rikkomaan sopimusta, eli tekemään petosta. Jos haluaa eroon, niin sitten eroaa, eiköhän sekin herätä toisen osapuolen.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:24"]
En ymmärrä, miksi ei voi ensin jättää nykyistä ja vasta sitten siirtyä seuraavaan? Vaikka uusi olisi siis jo katsottuna.
Mielestäni toista ihmistä vois sen verran kunnioittaa, että ei pitäis valheessa ja loukkais noin.
[/quote]
minä ajauduin pettämään. Ajaudutumiseen johti mieheni harjoittama vuosien henkinen ja fyysinen alistaminen. Tuntui hyvältä pitkästä aikaa saada ihailua ja rakkautta. En eronnut, koska meillä on lapset. Ajattelin, että siedän viimeiseen saakka huonoa kohtelua lasten vuoksi. Ajattelin, että pettäminen on pienempi paha kuin lasten perheen hajoittaminen. Ennen omakohtaista kokemusta ajattelin kuten te muut. Pettäminen on sikamaista ja törkeää yms. yms. Sivusuhteen tuoma hyvä olo sai minut taas arvostamaan itseäni ihmisenä, enkä enää suostunut mieheni poljettavaksi. Suhteeni mieheen on sittemmin parantunut huomattavasti, eikä tarvetta sivusuhteelle ole.
[/quote]
Niin, lisään vielä tähän, että te jotka yksisilmäisesti paheksutte pettämistä vaikutatte kovin naiveilta ja yksisilmäisiltä. Ettehän te sille mitään tietenkään voi. Toivottavasti yksisilmäisyytenne ei haittaa omia parisuhteitanne siinä määrin, että oma puolisonne kokee elämän kanssanne niin vaikeaksi, että ajautuu pettämään teitä. Noh, sittenhän te periaatteen naisina tietysti päätätte parisuhteenne niks naks. Vaikka olis ne lapset. Tärkeintä on periaate, eiks niin?
[/quote]
Voi herranjumala mitä ylimaallista sontaa! Sinä siis jäit miehen elämään miehen kanssa joka oli vuosia alistanut sinua, ja lapset vielä kasvoivat todistaen sitä murhenäytelmää??? Kyllä lapset ovat mielummin rikkinäisestä perheestä, kuin elävät siinä, sanotaan eräässä ohjelmassa, ja se on niin totta. Luuletko että lapsistasi kasvaa nyt normaaleja aikuisia? Heistä tulee joko isänsä kaltaisia alistajia, tai sinun kaltaisisasi uhrautujia, tulevat varmasti tulevissa parisuhteissaan kiittämään teitä vanhempia hyvästä esimerkistä.
Kyllä minä olisin jättänyt alistavan miehen aikapäiviä sitten, juuri lasten takia, pettäminen on kaikista lapsellisin ja tyhmin "parannuskeino", olisit vain ihan itse kasvattanut selkärangan, lastesi vuoksi.
[/quote]
Kuten missä tahansa asiassa, myös alistamisessa on eri asteita. On todella pahaa alistamista, eikä ihan niin pahaa, vaan just ja just hyvän asian takia siedettävissä. Pettäminen oli minulle viimeinen oljenkorsi selvitä itse ehjänä. Ja kuten kirjoitin, ei harkittu metodi. Olen tyytyväinen, että en ole ollut heti eroamassa. Nyt elämämme on tasapainoista. Mutta en oletakaan, että sinä tätä kykenet ymmärtämään. Tekstisi antaa sellaisen kuvan, että elämme ihan eri maailmoissa. Enkä kyllä vaihtaisi elämääni sinun vastaavaan. Täällä on varmaan ihmisiä, jotka näkee muutakin kuin mustaa ja valkoista. Mut hei, sulla on se periaate ja ihan mieletön selkärankakin. Mun lapsilla on nykyisin ehjä ja toimiva perhe.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:35"]
[/quote]Niin, naiset ne vaan ei tajuu, siksi pitää pettää.
[/quote] Jos ei halua parantaa liittoa, vaan keskittyy vain Nico-Petteriinsä ja taaperoimetyksiin ja mammatapaamisiin, niin ei siinä paljon ole tehtävissä. Kun seksi loppuu lapsen jälkeen, kun "ei haluta enää ja lapsihan tuli jo tehtyä" ja elämä pyörii vain kestovaippojen ympärillä, totta helvetissä mies etääntyy.
Naiset jotenkin luulee, että mieheltä kun saa siemenet nyhdettyä pois (ja sitä ennen kosimaan yllätyksenä ja taluttamaan alttarille naisen prinsessapäivänä), ei miehellä ole muuta tehtävää, kuin tehdä kotitöitä ja pitkää työpäivää, jotta voi taata vaimolleen hyvän elintason.
En todellakaan ihmettele, jos miehet eksyvät vieraaseen syliin
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:31"]
Ryöstele sinä Siwoja, jos haluat. Itse en osaa sitä pettämiseen rinnastaa, mutta en olekkaan nainen. Seksi on vain seksiä - sitä sinä et voi koskaan ymmärtää.
[/quote]
Huomaa että et ole koskaan elämässäsi ollut rakastunut, kuin itseesi. Olet varmasti puolisollesi valehdellut härskisti päin naamaa että olet rakastunut, varmasti siihen on ollut joku hyvä syy, olet tarvinnut puolison jotain tarkoitusta varten, ja puoliso on pitänyt saada harhautettua tekemään sopimus, jota et ole koskaan aikonutkaan noudattaa. Sopimus on yksipuolinen, toisen osapuolen tietämättä.
[/quote]
Sinä se varsinainen asiantuntija olet, kun tuosta vain huomaat asioita ja teet analyysia. Kuten sanoin jo aiemmin, ei kaikki sitä voi ymmärtää. Jos on joku asia mitä et ymmärrä, niin onke se syy demonisoida kyseinen asia? Onko sinun näkemyksesi se ainoa oikea? Vaikka kyseessä olisi yleisen moraalikäsityksen mukaisesti väärinteko, niin onko ehdoton? Mitenkä toiset kulttuurit jossa on ok harrastaa suhteen ulkopuolisia suhteita? Miksi ne tekee niin - viedäänkö heidätkin saunan taakse?
[/quote]
Minä en ole puhunut mistään saunan taa viemisestä, mutta sun mielestä on ihan ok siis valehdella? Pettäminen on valehtelua, petos raha-asioissa on rikos. Mutta sun mielestä puolisolle kuuluvan seksin jakelu kenelle tahansa puolison tietämättä on ihan ok? Onko vaimolla myös sama oikeus? Tietääkö hän siitä, vai kärvisteleekö pitäen yksipuolisesta sopimuksesta kiinni kun luulee sinunkin pitävän?
Minä en tiedä mitään kulttuuria jossa pettäminen ja valehtelu on ihan ok ja hyväksyttävää, valista minua, mikä kulttuuri tai maa mahtaa olla kyseessä.
[/quote] Esim. Ranskassa ja Italiassa on ihan tavallista, että miehellä on rakastajatar ja se sopii vaimolle. Siellä ei ole yhtä hysteerisia naisia vouhottamassa tällaisten asioiden kanssa.
[/quote]Kyseessä ei taaskaan ole "pettäminen". Etkö ymmärrä, mistä tässä puhutaan?