miksi petät etkä ensin jätä ja jatka elämääsi sitten?
En ymmärrä, miksi ei voi ensin jättää nykyistä ja vasta sitten siirtyä seuraavaan? Vaikka uusi olisi siis jo katsottuna.
Mielestäni toista ihmistä vois sen verran kunnioittaa, että ei pitäis valheessa ja loukkais noin.
Kommentit (348)
En jaksanut koko ketjua ja tuota inttämistä lukea, mutta tässä oma vastaukseni.
En ikimaailmassa eroaisi miehestäni, vaikka häntä pettäisinkin, en ennen pettämistä enkä sen jälkeen. Seksi toisen kanssa ei millään tavalla liity parisuhteeseemme, arjen pyöritykseen ja lasten kasvattamiseen. Ja kyllä, olen pettänyt kerran enkä osaa potea siitä edes huonoa omaatuntoa; se oli jotain, mitä siinä vaiheessa tarvitsin ja mitä mieheni ei minulle antanut.
Mieheni ei ole mitenkään seksuaalinen olento, hänellä ei ole tarvetta rajuun, spontaaniin seksiin, eikä oikeastaan minkäänlaiseen seksiin yleensäkään. En kuitenkaan ikinä jättäisi miestä pelkän seksin puutteen takia, siinä menettäisimme molemmat liikaa, ja lapset myös. En myöskään tämän ikäisenä (40) suostu täydelliseen selibaattiin tai hautaamaan himoani ja seksuaalisuuttani.
Otan siis nautintoni seksin saralla muualta, jos sellainen tilanne tulee vastaan. Ja sen jälkeen jaksaakin taas omassa parisuhteessaan loistavasti.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:24"]
En ymmärrä, miksi ei voi ensin jättää nykyistä ja vasta sitten siirtyä seuraavaan? Vaikka uusi olisi siis jo katsottuna.
Mielestäni toista ihmistä vois sen verran kunnioittaa, että ei pitäis valheessa ja loukkais noin.
[/quote]
Koska se toinen ihminen oli saanut mut vuosien aikana uskomaan että olen huonoin pano maailmassa, paska ihmisen raato jonka ei olisi syytä edes elää. Kukaan muu ei kuulemma koskisi pitkällä tikullakaan haisevaa pilluani jne.
Tarvittiin se toinen mies joka nautti seurastani ja vahvisti itsetuntoani niin paljon että huomasin olevani paljon paremman arvoinen kuin mitä mieheni koitti sönköttää.
[/quote]
Miksi sä et vaan jättänyt sitä. Mieshän oli idiootti. Ja sinä heikko. Kuten kaikki pettäjät.
Minäkin petin. Selvin päin, ystävän kanssa. En ollut ajatellut tai suunnitellut asiaa, en edes halunnut sitä, mutta en osannut kieltäytyäkään, kun tilanne alkoi. Hän koski tavalla, jota en ole koskaan ennen kokenut ja tunsin ensimmäistä kertaa elämässäni himoa, sellaista, jota en ole koskaan mieheni kanssa 15 vuoden aikana kokenut. En ole ylpeä, enkä tiedä vielä mitä minun pitäisi tehdä. Liittomme on ollut pitkään huono henkisen ja taloudellisen väkivallan vuoksi, mutta tällä hetkellä tuntuu kuin tämä tekoni pyyhkisi kaikki mieheni teot ja tekisi minusta kusipääpaskan. Olo on aika romu. Ja joo, erota olisi pitänyt aiemmin plaaplaaplaa... Olen aktiivisesti yrittänyt korjata liittoamme, keskustella mieheni kanssa asioista ja palauttaa luottamustani häneen, kun pettäminen tuli ns. puskista. Missä välissä olisin eronnut? Minua on kehotettu useammaltakin taholta eroamaan, mutta idioottina olen uskonut ja toivonut asioiden korjaantuvan. Omaa typeryyttäni kai siis tilanteeseen lopulta ajauduin, vaikka se ei ollut tarkoitus.
Kaikkien teidän pettäjien puolusteluista paistaa pelkkä heikkous ja itsekkyys läpi. Kaiken pitäisi olla helppoa. Parisuhteesta lähteminen, uuden löytäminen... missä pumpulissa te asutte, voisin muuttaa itsekin sinne kun on elämässä kaikki niin helppoa eikä vaikeita asioita ole olemassa. :)
Saisin ihan mielettömät kiksit paljastamalla teidän kaikkien pettämiset. Puolison puolesta vain harmittaisi, ja lasten jos sellaisia on. Mutta pöh, mitä minä tästä selitän, eihän teille sellaisilla tuntemuksilla ole väliä.
ALAPEUKUTUS ALKAKOON!! :D
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:24"]
[/quote]
Koska se toinen ihminen oli saanut mut vuosien aikana uskomaan että olen huonoin pano maailmassa, paska ihmisen raato jonka ei olisi syytä edes elää. Kukaan muu ei kuulemma koskisi pitkällä tikullakaan haisevaa pilluani jne.
Tarvittiin se toinen mies joka nautti seurastani ja vahvisti itsetuntoani niin paljon että huomasin olevani paljon paremman arvoinen kuin mitä mieheni koitti sönköttää.
[/quote]
Jos minulle joku puhuisi tuollaisia, niin lähtisin heti. Mikä ihme siinä on että pitää ensin uskoa jotain mulkkeromiestä joka puhuu negatiivisia, ja sitten se korjaantuu vain mukavamman miehen kivoista puheista? Tuo on merkki siitä että lapsuudessa on ollut jotain pahasti vialla, luultavasti isä ollut jollain tasolla poissaoleva. Ei normaalisti kasvatetun ihmisen itsetunto voi olla vain siitä kiinni, mitä joku yksi ihminen sanoo.
Miksi jättäisin? Sivusuhteeltani saan seksiä (jota aviomieheltä ei ole tippunut enää vuosiin) ja puoliso on taas jakamassa arkea.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:07"]
Noin puolet parisuhteessa olevista pettää jossain vaiheessa. Pettäminen ja petetyksi tuleminen on hyvin tavallista. Viha, joka viesteistä näkyy johtuu pelosta. Olen parisuhteessa, olen alttiina jollekin joka voi satuttaa minua, minua pelottaa. Haluan ettei kukaan petä ketään, haluan ettei koko asiaa ole olemassa. En halua, että on olemassa asiaa, joka voi satuttaa minua. Haluan, ettei pettäjiä ole olemassa. Haluan vihata heitä, en edes yrittää ymmärtää. Näin ajatellen omasta elämästä tulee raskasta. Pelko, epäilys ja viha jäytävät. Luottakaa toisiinne, itseenne ja rakkautenne. Luottakaa myös siihen, että elämä ei lopu siihen, vaikka jotain pahaa tapahtuisi. Säästyy energiaa kaikkeen mukavaan, mitä elämä voi tarjota!
t. keittiötsykologian AMK
[/quote]
Miksi ihmeessä ei saisi vastustaa valehtelua ja petosta? Kuten eräs edellinen kirjoittaja hyvin osoitti voi parisuhteessa pettää hyvin monella tapaa toisen luottamuksen, eli rikkoa sitä avioliittosopimusta. Jos ei vastusta valehtelua ja petosta, hyväksyy sen, eli sulle on ihan ok että rakas ihminen pettää luottamuksesi ja valehtelee. Kuka oikeasti haluaa olla avioliitossa jossa on todennäköistä että joutuu petetyksi? Tottakai siihen puolisoon luotetaan jota rakastetaan, ja joka vakuuttaa myös rakastavansa takaisin. Kyllä parisuhteessa yleensä annetaan kaikki, näytetään heikkoudet ja kerrotaan salaisuudet, ei sellaisen ihmisen joka tuntee sinut läpikotaisin odota missään nimessä pettävän, ei edes humalassa "vahingossa".
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:13"]
[/quote]
[/quote]
Jos minulle joku puhuisi tuollaisia, niin lähtisin heti. Mikä ihme siinä on että pitää ensin uskoa jotain mulkkeromiestä joka puhuu negatiivisia, ja sitten se korjaantuu vain mukavamman miehen kivoista puheista? Tuo on merkki siitä että lapsuudessa on ollut jotain pahasti vialla, luultavasti isä ollut jollain tasolla poissaoleva. Ei normaalisti kasvatetun ihmisen itsetunto voi olla vain siitä kiinni, mitä joku yksi ihminen sanoo.
[/quote]
Kyllä se jossain määrin on yhden ihmisen sanasta kiinni, jos ei ole paljon muita ihmiskontakteja elämässä ja on tavallaan vain sen yhden näkemyksen varassa. Vuosikausia, teini-ikäisestä lähtien. En minä nykyään enää antaisikaan asioiden mennä tälle tolalle, mutta untuvikkona asioita ei ymmärrä samalla tavalla ja suhde muotoutunut sen mukaisesti. Mulla ainakin on ja on ollut hyvä ja lämmin suhde molempiin vanhempiini, joten turha siihen on viitata.
t. 335
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:59"]
Kaikkien teidän pettäjien puolusteluista paistaa pelkkä heikkous ja itsekkyys läpi. Kaiken pitäisi olla helppoa. Parisuhteesta lähteminen, uuden löytäminen... missä pumpulissa te asutte, voisin muuttaa itsekin sinne kun on elämässä kaikki niin helppoa eikä vaikeita asioita ole olemassa. :)
Saisin ihan mielettömät kiksit paljastamalla teidän kaikkien pettämiset. Puolison puolesta vain harmittaisi, ja lasten jos sellaisia on. Mutta pöh, mitä minä tästä selitän, eihän teille sellaisilla tuntemuksilla ole väliä.
[/quote]
En usko, että tiedät vaikeuksista mitään, kun kehtaat muita yleistäen heikoksi ja itsekkäiksi kutsua.
Pakko kirjoittaa kans jotain tästä asiasta. Olen ap:n kanssa samaa mieltä. En ole ikinä ymmärtänyt niitä raukkiksia jotka pettää. Jos esim vaimo mäkättää yms yms eiköhän olisi aika katsoa myös peiliin (en nyt väitä että vika olisi aina miehessä, vaan että sille valitukselle voi olla myös syy). Ja miksi olla suhteessa jos ei halua olla sen henkilön kanssa.
Mun mielestä pettäminen on melkein pahinta mitä elämässä voi tapahtua. Minulle olisi paljon kamalampaa että mieheni pettäisi minua kuin että hän kuolisi. Ja jos joku sanoo pettämisen olevan joku hairahdus humalassa niin miksi ajaa itsensä tilanteeseen (humalaan) jossa tällaista voi tapahtua? Jokainen ihminen kyllä tietää missä omat rajat kulkee.
Mikäli lähipiirissäni kuulisin jonkun pettäneen, käräyttäisin hänet heti. Enkä ole mikään katkera mamma vaan erittäin onnellisessa (paljon myös seksiä) avioliitossa oleva sutjakka nuori rouva ja yhden prinsessan äiti. Eikä se oma viehättävyys ja seksikkyys lopu lapsen saamiseen mikäli itse niin haluaa ja mikäli on ihana puoliso jonka vuoksi haluaakin olla edelleen haluttava ;)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:52"]
Pakko kirjoittaa kans jotain tästä asiasta. Olen ap:n kanssa samaa mieltä. En ole ikinä ymmärtänyt niitä raukkiksia jotka pettää. Jos esim vaimo mäkättää yms yms eiköhän olisi aika katsoa myös peiliin (en nyt väitä että vika olisi aina miehessä, vaan että sille valitukselle voi olla myös syy). Ja miksi olla suhteessa jos ei halua olla sen henkilön kanssa.
Mun mielestä pettäminen on melkein pahinta mitä elämässä voi tapahtua. Minulle olisi paljon kamalampaa että mieheni pettäisi minua kuin että hän kuolisi. Ja jos joku sanoo pettämisen olevan joku hairahdus humalassa niin miksi ajaa itsensä tilanteeseen (humalaan) jossa tällaista voi tapahtua? Jokainen ihminen kyllä tietää missä omat rajat kulkee.
Mikäli lähipiirissäni kuulisin jonkun pettäneen, käräyttäisin hänet heti. Enkä ole mikään katkera mamma vaan erittäin onnellisessa (paljon myös seksiä) avioliitossa oleva sutjakka nuori rouva ja yhden prinsessan äiti. Eikä se oma viehättävyys ja seksikkyys lopu lapsen saamiseen mikäli itse niin haluaa ja mikäli on ihana puoliso jonka vuoksi haluaakin olla edelleen haluttava ;)
[/quote
Pettäminen olisi pahempi asia kuin se, että rakas miehesi kuolisi? Missä todellisuudessa elät?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:59"]
[/quote]
Ja ikä oli?!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:52"]
[/quote]
Voi sinua. Olet kyllä herttainen! :) Toivon sinulle kaikkea hvyää elämääsi! :) Ja tarkoitan tätä aidosti! :) Minusta on suloista, että joku vielä suhtautuu uskottomuuteen tuollaisella vakaamuksella. :)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:50"]
[/quote]
minä ajauduin pettämään. Ajaudutumiseen johti mieheni harjoittama vuosien henkinen ja fyysinen alistaminen. Tuntui hyvältä pitkästä aikaa saada ihailua ja rakkautta. En eronnut, koska meillä on lapset. Ajattelin, että siedän viimeiseen saakka huonoa kohtelua lasten vuoksi. Ajattelin, että pettäminen on pienempi paha kuin lasten perheen hajoittaminen. Ennen omakohtaista kokemusta ajattelin kuten te muut. Pettäminen on sikamaista ja törkeää yms. yms. Sivusuhteen tuoma hyvä olo sai minut taas arvostamaan itseäni ihmisenä, enkä enää suostunut mieheni poljettavaksi. Suhteeni mieheen on sittemmin parantunut huomattavasti, eikä tarvetta sivusuhteelle ole.
[/quote]Suot siis saman miehellesi ja opetat saman lapsillesi?
Eniten huvittaa ne naiset, jotka vaahtoavat, kuinka pettäminen on kamalaa ja se on kerrasta poikki. Ja samaan aikaan kaikki tietää, että ukkonsa panee jossain pikkujouluissa vieraita naisia.
Voi kuinka paljon tiedänkään juttuja, joissa mies on käynyt vieraissa ja vaimo ei tiedä mitään.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:08"]
Eniten huvittaa ne naiset, jotka vaahtoavat, kuinka pettäminen on kamalaa ja se on kerrasta poikki. Ja samaan aikaan kaikki tietää, että ukkonsa panee jossain pikkujouluissa vieraita naisia.
Voi kuinka paljon tiedänkään juttuja, joissa mies on käynyt vieraissa ja vaimo ei tiedä mitään.
[/quote]
Mikä sussa on huvittavaa siinä että toisella on olemassa jonkinlainen moraali ja taso?
Mutta se pettäjä on täysin moraaliton ja tasoton... eikö sen pitäisi olla huvittavampaa?
Minusta on arvostettavaa, jos ei arvosta pettämistä ja ei menisi sitä itse tekemään. Sillon kunnioittaa todellista rakkautta. Liekkö se nykypäivänä sitten vähän häilyvä käsite, esim. sun tapasille pässeille..
Pitäkää huolta liitoistanne ja älkää nalkuttako niille miehillenne joka asiasta, niin niiden ei tarvitse juosta vieraissa, kun kotona parisuhde kukoistaa. Monen miehen kohdalla en yhtään ihmettele vieraita naisia. Kun oma vaimo on kuin riivinrauta ja keskittyy sisustamiseen ja lasten vaatteisiin ja nalkuttaa koko ajan muidenkin kuullen.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:50"]
Voi vain kuvitella minkälaisia nämä pettäjät ovat talousasiossa, mitkään sopimukset eivät ole sitä varten että niistä pidettäisiin kiinni, vaan pettää saa niin paljon kun kerkiää, jos ei vaan jää kiinni. Oikein unelmatyöntekijä mihin tahansa firmaan...
[/quote]
Voi pyhä jeesus. Minä olen talousasioissa rautainen ammattilainen ja kaikki sopimuket on tehty lain puitteissa rikottavaksi, siksi menestyn liike-elämässä ja parisuhteissa. Jos aikuinen ihminen typistää itsensä lapsen tasolle, eikä tee omia valintojaan, arviota, eikä päätöksiä omasta elämästään vaan sulkee silmänsä toisen tekemisille, eikä arvosta itseään ja roikkuu tuossa rinnalla. Kyllä minä olen sen verran mukavuuden haluinen, että en mitää rupea eroamaan ja riitelemään rahasta, lasten tapaamisesista yms. koska se on jonkun tekopyhän hurskastelijan mielestä väärin. Puolisoni on ihan iso ihminen jo, eikä mikään viaton uhri.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:08"]
[/quote]Mikä siinä huvittaa? Oletko sadisti?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:27"]Roskaketju heti alusta asti. Se on helppo sanoa ap, mutta eroa itse ensin ja löydä sitten vasta uusi puoliso! Tule sitten sanomaan, miten oli helppo ratkaista kaikki asiat! Ja ei, en ole eronnut, ei, en ole pettänyt, jos pettämiseksi ei lasketa mieheni tietäen kahvilla käymistä miehen kanssa, johon olin ihastunut ja hän tiesi senkin. Minusta on ihan tyhmää moralisoida sitä mitä muut tekevät, varsinkin jos et ikinä ole ollut vakavasti ihastunut kun olet jonkun toisen kanssa.
[/quote]Toisilla ei ole sairaudentuntoa. Sinulla ei ole moraalintuntoa.
[/quote]
Miten niin, mikä oli moraalitonta? Se, että mulla on tunteet? Se, että olen rehellinen sille, jonka kanssa elän?