miksi petät etkä ensin jätä ja jatka elämääsi sitten?
En ymmärrä, miksi ei voi ensin jättää nykyistä ja vasta sitten siirtyä seuraavaan? Vaikka uusi olisi siis jo katsottuna.
Mielestäni toista ihmistä vois sen verran kunnioittaa, että ei pitäis valheessa ja loukkais noin.
Kommentit (348)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:47"]Jokainen meistä on pettämistä vastaan, kunnes on pettänyt itse.
Jos jotain olen tässä elämässä oppinut niin sen, että jeesustelun kanssa kannattaa olla tosi hillitty.
[/quote]Jeesustelusta en tiedä, mutta moraali on näköjään AV-mammoilta liikaa vaadittu, niin kuin tämän ketjun pettäjät osoittavat. He kyllä mielellään syyttävät tekostensa jälkeen muita tekopyhiksi ja elämää ymmärtämättömiksi.
[/quote]
Hohhoijaa.
Kyllä täällä on nyt pettämistä vastustavia ja moraalin täyteisiä täydellisiä naisia liikenteessä. Eivät voi ymmärtää tätä nykyajan moraalittomuutta.
Kunnes muutaman vuoden päästä ollaan itse pikkujouluissa tai tyttöjen risteilyllä flontta levällään ja seuraavana päivänä mietitään, että mitäs mitäs....rikotaanko nyt perhe ja menneisyys?
[/quote]Eli alat vuodatuksesi lopulla pikku hiljaa päästä keskustelun aiheeseen. Mietipä sitä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:29"]
Mutta silti loukkaa toista ja kyllä lapsiakin! Lapset kasvaa ja saa aikuisena tietää, millainen pelkuri olet ollut. Voi sitä erota ja pitää lapsistaan yhdessä huolta eikä huijata kaikkia!
Ap
[/quote]
Se mistä ei tiedä ei voi myöskään loukata. Tiesithän, ettei pettämiset tule yleensä julki?
[/quote]
Sinä tiedät, mitä touhuat. Haluaisitko, että sinua kohdeltaisiin noin? Sanottaisiin, että rakastan sinua, kun tosi asiassa valehdellaan jatkuvasti päin naamaa.
Ja minun käsityksen mukaan jossain vaiheessa pettäjä jää kiinni ja mitä kauemmin salailu jatkunu sitä pahemmalta toisestakin varmasti tuntuu.
Ihme porukkaa!
Ap
[/quote]
Mikä antaa sinulle oikeuden tuomita?! Erot ja pettämistilastot yms kertovat, että suurinta osaa ihmiskunnasta ei ole luotu kahden välisiin suljettuihin parisuhteisiin. Elätkö sinä muiltakin osin kristillistäelämää vai oletko vain kaksinaismoralisti?!
[/quote]
Suurinosa ihmisistä ei myöskään kestä puolisonsa jakamista toisen kanssa. Ei miehet eikä naiset. Ei oikein toimi yhtälö mitenkään päin. Ihminen voi olla jopa väkivaltaan asti mustasukkainen ihmisestä, jonka kanssa ei edes ole parisuhteessa.
Ja moni ihminen on myös yksiavioinen ja kokee sen parhaana. Moni mies varsinkin voisi haluta että itse saa maata kenen kanssa vaan mutta vaimo ei muiden. Ei onnistu...sellaista vaihtoehtoa ei ole.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:07"]Noin puolet parisuhteessa olevista pettää jossain vaiheessa. Pettäminen ja petetyksi tuleminen on hyvin tavallista. Viha, joka viesteistä näkyy johtuu pelosta. Olen parisuhteessa, olen alttiina jollekin joka voi satuttaa minua, minua pelottaa. Haluan ettei kukaan petä ketään, haluan ettei koko asiaa ole olemassa. En halua, että on olemassa asiaa, joka voi satuttaa minua. Haluan, ettei pettäjiä ole olemassa. Haluan vihata heitä, en edes yrittää ymmärtää. Näin ajatellen omasta elämästä tulee raskasta. Pelko, epäilys ja viha jäytävät. Luottakaa toisiinne, itseenne ja rakkautenne. Luottakaa myös siihen, että elämä ei lopu siihen, vaikka jotain pahaa tapahtuisi. Säästyy energiaa kaikkeen mukavaan, mitä elämä voi tarjota!
t. keittiötsykologian AMK
[/quote]Mene takas keittiöön opiskelemaan lisää.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:27"]Roskaketju heti alusta asti. Se on helppo sanoa ap, mutta eroa itse ensin ja löydä sitten vasta uusi puoliso! Tule sitten sanomaan, miten oli helppo ratkaista kaikki asiat! Ja ei, en ole eronnut, ei, en ole pettänyt, jos pettämiseksi ei lasketa mieheni tietäen kahvilla käymistä miehen kanssa, johon olin ihastunut ja hän tiesi senkin. Minusta on ihan tyhmää moralisoida sitä mitä muut tekevät, varsinkin jos et ikinä ole ollut vakavasti ihastunut kun olet jonkun toisen kanssa.
[/quote]Toisilla ei ole sairaudentuntoa. Sinulla ei ole moraalintuntoa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:24"]En ymmärrä, miksi ei voi ensin jättää nykyistä ja vasta sitten siirtyä seuraavaan? Vaikka uusi olisi siis jo katsottuna.
Mielestäni toista ihmistä vois sen verran kunnioittaa, että ei pitäis valheessa ja loukkais noin.
[/quote]
En tiedä mutta veikkaisin että jättäminen ja uuteen siirtyminen ei ole helppoa ja ennen kaikkea siitä puuttuisi se jännitys mitä nämä vieraissa juoksijat hakevat.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:31"]Pettäjät saisi viedä kaikki saunan taakse.
[/quote]
Tekopyhät ensin kuten Jesse sanoi se joka on täydellinen heittää ensimmäisen kiven.
[/quote]
sama jatkaa.. Tavallisessa parisuhteessa on oletuksena seksiä, jos sitä ei ole jommankumman taholta ja syynä se ettei kiinnosta (eikä asiaa saada korjattua) sen pihtaavan olis paras hyväksyä se, että toinen hakee seksiä muualta. Mutta, minusta tämäkin kuuluisi sanoa ääneen eikä toimia salaa. Ei ole oikein valehdella toiselle, muttei myöskään pihdata turhanpäiten ja estää toisen seksuaalinen toiminta siinä samalla.
[/quote]
Juuri näin. Valehtelu on pahin asia, eli se petos. Kyllähän muita saa panna luvan kanssa, ei siinä mitään, kukin valitkoon tapansa toteuttaa seksuaalisuuttaan, mutta se oma seksuaalisuus ei saa aiheuttaa toiselle ihmiselle vahinkoa. Ja kaikista oksettavinta on ihmiset jotka valehtelevat puolisolleen että rakastavat, vaikka tekevät sellaisia asiota salaa jotka todistavat sen että eivät todellakaan rakasta, siinä vielä helvennetaan ja pilkataan sitä puolisoa joka tyhmänä uskoo että häntä edes oma puoliso rakastaa. Ja vaikka kumpikaan ei edes rakastaisi toisiaan, ja olisivat avioliitossa vaikka sitten rahan takia, ei silti ole oikeutta valehdella, jos sopimus on se että muita ei hässitä, niin sitten ei hässitä. Ei siinä vaan ole mitään lieventäviä asianhaaroja.
Roskaketju heti alusta asti. Se on helppo sanoa ap, mutta eroa itse ensin ja löydä sitten vasta uusi puoliso! Tule sitten sanomaan, miten oli helppo ratkaista kaikki asiat! Ja ei, en ole eronnut, ei, en ole pettänyt, jos pettämiseksi ei lasketa mieheni tietäen kahvilla käymistä miehen kanssa, johon olin ihastunut ja hän tiesi senkin. Minusta on ihan tyhmää moralisoida sitä mitä muut tekevät, varsinkin jos et ikinä ole ollut vakavasti ihastunut kun olet jonkun toisen kanssa.