Moniko teistä pakoilee valokuviin joutumista eikä siedä katsoa omaa naamaa niissä kun näyttää rumalta?
Miten olette asian ratkaisseet jos pitää ottaa valokuvia esimerkiksi uuden seurustelukumppanin kanssa? Jos toinen haluaa ottaa yhteiskuvia ja toinen ei halua niissä olla koska ei ole omaan naamaan tyytyväinen. Itse yleensä kuvat epäonnistuu ja tyyliin yksi sadasta voi itseäni miellyttää.
Kommentit (22)
Oma naama kuvissa, suomalaisten ikuinen häpeä! Samaistun tähän ketjuun niin paljon. Juuri tuo että inhoan sitä kuvattavana oloa mutta aina joku pakottaa siihen, joten suostun joskus harvoin väkipakolla ja sitten näyttää vielä pahemmalta kuin kuvittelikaan. Viimeksi kun olin ottamassa passikuvia ja kuvaaja kysyi haluanko nähdä tulokset ja valita niistä parhaan eteenpäin lähetettäväksi, niin sanoin että en varmasti katso, laita nyt joku vaan kun hirveä se on kuitenkin. Ja niin olikin xD Miten voi olla niin oudon näköinen aina noissa? Olen sentään nuori ja ulkonäöltä ihan ok muuten, mutta kuvat ovat jotain aivan järkyttäviä (jos en saa itse niitä omassa rauhassa ottaa ja niistä valikoida siedettävät).
Ja aivan varmasti ovat jotkut vahingoniloisia siitä että saivat otettua hirveän kuvan jostakusta joka ei tykkää olla kuvattavana, esim. omat sukulaiset välillä salakuvaavat etenkin meitä nuorempia ja sitten levittelevät niitä keskenään kohteelta kysymättä. Törkeää ja epäkunnioittavaa, miksi en saa itse päättää mitä muille näytetään? Yhden kerran suostuin vastahakoisesti olemaan yhden sukulaisen kuvattavana valmistujaisissani, silloin saimme yhden ihan siedettävän kuvan missä en katso suoraan kameraan, ja sovittiin että sitä voi käyttää kiitoskorteissa jne. Mutta lopulta hän esitteli kaikille myös niitä saman session pieleen menneitä otoksia joissa näytin ihan typerältä! Olin tosi loukkaantunut.
Kaikista ihmisistä saa hyviä kuvia, jos viitsii nähdä vaivaa. Etsii oikean valon ja asennon. Ei hirveästi nappaa olla kuvissa, kun vuosikausia olen ottanut muista hyviä / hauskoja kuvia, ja sitten itse näytän muiden kuvissa jostain revityltä. Minulle on tärkeää, että ihmiset näkisivät itsensä kauniina valokuvissa - valitettavasti ei ole tärkeää muille. Jotkut ihmiset ovat jopa vahingoniloisia, jos näyttää huonolta kuvissa.
Minusta on todella vähän kuvia viimeisen kymmenen vuoden ajalta.